Moto G 2015 of Nexus 5X
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 45 keer
Ik heb nu 3 jaar een Nexus 4, en die begint toch wel traag te worden en veel kuren te verkopen. Dus ben ik op zoek naar een nieuwe... ik twijfel tussen de Moto G (editie 2015) en de Nexus 5X. De Moto G kost pakweg €200, maar heeft geen notification led (wat ik toch wel heel handig vind). De Nexus 5X kost (tot vandaag) €350, wat €150 meer is, maar hij heeft dan wel een fingerprint reader die volgens de reviews echt handig is, en biedt wat meer garantie op updates. Ik neig serieus naar de Nexus, maar vraag me af of die meerprijs het wel waard is. Als ik met de Nexus 5X ook 3 jaar kan doen, dan is 't dik in orde, maar dat kan ik echt niet inschatten. En hoe lang een Moto G meegaat (en hoeveel updates die gaat krijgen), dat is nog veel moeilijker te voorspellen... Iemand een mening hierover?
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Wat jammer van die notificatieled, nu is het wel zo dat het display even aangaat bij deze modellen.
Qua updates, een handige harry zet daar dan Cyanogen op en je hebt altijd het allernieuwste (soms moet je al eens een bug erbij nemen).
M'n 1st Gen (2013) draait ook Android 6.0 hoor
Misschien kijk je beter eens naar de OnePlus toestellen.
Ik denk dat er weinig aan kan tippen prijs kwaliteit de dag van vandaag.
Qua updates, een handige harry zet daar dan Cyanogen op en je hebt altijd het allernieuwste (soms moet je al eens een bug erbij nemen).
M'n 1st Gen (2013) draait ook Android 6.0 hoor

Misschien kijk je beter eens naar de OnePlus toestellen.
Ik denk dat er weinig aan kan tippen prijs kwaliteit de dag van vandaag.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
Die telefoon ligt dikwijls naast mij, en ik zit ook niet de hele tijd aan m'n bureau. Als die display even aangaat, dan ga ik dat dikwijls niet gezien hebben.. Ik vind het net handig dat ik maar even naar de telefoon moet kijken (zelfs vanuit de verte) om te zien of ik iets gemist heb...
En dat prutsen met custom roms heb ik vroeger ook veel gedaan, maar op den duur ben je dat ook wel wat beu. Zeker als je een paar buggy versies gehad hebt
En dat prutsen met custom roms heb ik vroeger ook veel gedaan, maar op den duur ben je dat ook wel wat beu. Zeker als je een paar buggy versies gehad hebt

- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 114 keer
Tof weetje: de Moto G 2015 heeft wel een notificatie LED maar wordt (nog?) niet actief gebruikt. Volgens enkele mensen werkt het momenteel wel al met CM12.1 en enkel bij het opladen maar er zouden geruchten zijn dat devs (wie weet ik niet, Motorola of custom rom devs?) bezig zijn om deze te implementeren.
(van reddit/xda)
(van reddit/xda)

TV:

ISP:

Tel.:

-
- Elite Poster
OnePlus (one/X/2?) is ook wel een optie, maar werken die niet meer met invites enzo? En we hebben thuis al eens slechte ervaring gehad met één of ander Chinees merk (weet niet meer welk)...
Als die led toch fysiek aanwezig zou zijn bij de Moto G, dan kan ik geen enkele zinnige reden bedenken waarom ze die niet gebruiken? In elk geval ga ik geen €200+ uitgeven in de *hoop* dat die led er zit en ooit zal gebruikt worden
Als die led toch fysiek aanwezig zou zijn bij de Moto G, dan kan ik geen enkele zinnige reden bedenken waarom ze die niet gebruiken? In elk geval ga ik geen €200+ uitgeven in de *hoop* dat die led er zit en ooit zal gebruikt worden

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Volgens mij zijn nu geen invites meer nodig sinds 2 weken geleden voor de X (en al langer voor de 2).
En Oneplus is niet zomaar een Chinees merk. Het is hoge kwaliteit (die zelfs beter is dan sommige "gewone" merken) met redelijk goede service.
En Oneplus is niet zomaar een Chinees merk. Het is hoge kwaliteit (die zelfs beter is dan sommige "gewone" merken) met redelijk goede service.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Die Nexus-toestellen worden snel traag, door al die updates die eigenlijk niet grondig worden getest op de oudere Nexussen. Als je daar opnieuw de orginele Android Jelly Bean(4.2) op installeert, zal het toestel opnieuw vlot draaien zonder kuren. Of eventueel een andere ROM die daar goed op draait, maar dat vergt wel wat opzoekwerk.BMaster schreef:Ik heb nu 3 jaar een Nexus 4, en die begint toch wel traag te worden en veel kuren te verkopen.
Als je daar de originele ROM op blijft gebruiken is er zeker geen probleem om dat toestel 8 jaar of langer te gebruiken.BMaster schreef:Nexus 5X ook 3 jaar kan doen, dan is 't dik in orde, maar dat kan ik echt niet inschatten.
Let wel dat 16 GB storage binnen 8 jaar misschien te weinig zal zijn of dat de batterij versleten zal zijn, een toestel met microSD-slot en verwisselbare batterij is steeds aan te bevelen.
Via http://www.gsmarena.com/search.php3 kan je specifiek zoeken op toestellen met microSD-slot en verwisselbare batterij.
Laatst gewijzigd door raf1 12 feb 2016, 09:34, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Dat is ook mijn grootste argument voor de 5X.. je bent zeker van enkele jaren updates. Nu, de OxygenOs van de OnePlus ziet er ook wel leuk uit...
@raf1: ja als je oude software installeert zal het inderdaad wel vlotter gaan. Maar ik ben iemand die (zoals velen hier denk ik) toch graag de nieuwste versies uitprobeert
En 8 jaar? Dat lijkt me toch wel heel lang... Ik denk dat de batterij tegen dan wel hopeloos versleten gaat zijn...
@raf1: ja als je oude software installeert zal het inderdaad wel vlotter gaan. Maar ik ben iemand die (zoals velen hier denk ik) toch graag de nieuwste versies uitprobeert

- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
+1 voor de 5X. Ben zopas overgeschakeld van de 5 naar de 6P en ik ga echt nooit meer iets anders kopen dan de Nexus reeks (met een korrel zout te nemen
). Er gaat niets boven vanilla Android en al zeker niet als je zeker bent van de laatste updates.
PS: ook de fingerprint zou ik na enkele weken al nooit meer willen missen!

PS: ook de fingerprint zou ik na enkele weken al nooit meer willen missen!
ooh. shiny.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Goh ja, voor de zekerheid koop je toch best iets dat zeer lang kan meegaan.
Als de batterij versleten is, kan je die vervangen en dan kan het toestel een tweede leven krijgen bij een niet veeleisend familielid.
Ik doe nu bijna 4 jaar met mijn Xiaomi Mi 1s zonder kuren of problemen, het was begin 2012 dan ook een absoluut toptoestel voor een scherpe prijs en het was alleen te verkrijgen door het te importeren uit China.
Ik heb éénmaal een gebroken scherm zelf vervangen en een microSD-kaartje gekocht. De batterij doet het nog goed en HSDPA is voorlopig snel genoeg, want ik kom nog vaak in EDGE-gebied in het zuiden van het land.
Volgens mij kan dit toestel nog wel even mee, het werkt alleszins vele malen vlotter dan die Huawei's van 150 euro die de afgelopen 2 jaar Europa overspoeld hebben.
Mijn advies: koop het toestel de zwaarste processor en de zwaarste batterij. Koop niet te goedkoop of je zit binnen dit en 2 jaar opnieuw te vloeken op traagheid en kuren.
Als de batterij versleten is, kan je die vervangen en dan kan het toestel een tweede leven krijgen bij een niet veeleisend familielid.
Ik doe nu bijna 4 jaar met mijn Xiaomi Mi 1s zonder kuren of problemen, het was begin 2012 dan ook een absoluut toptoestel voor een scherpe prijs en het was alleen te verkrijgen door het te importeren uit China.
Ik heb éénmaal een gebroken scherm zelf vervangen en een microSD-kaartje gekocht. De batterij doet het nog goed en HSDPA is voorlopig snel genoeg, want ik kom nog vaak in EDGE-gebied in het zuiden van het land.
Volgens mij kan dit toestel nog wel even mee, het werkt alleszins vele malen vlotter dan die Huawei's van 150 euro die de afgelopen 2 jaar Europa overspoeld hebben.
Mijn advies: koop het toestel de zwaarste processor en de zwaarste batterij. Koop niet te goedkoop of je zit binnen dit en 2 jaar opnieuw te vloeken op traagheid en kuren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Vond ik ook doorslaggevend bij m'n aankoop van de 5X! Ongelooflijk irritant dat veel vendors (zeker huawei) toestellen blijven verkopen met outdated android's op. Onlangs nog iemand gehad die een huawei had gekocht in mediamarkt met android 4.2.2 op...Goztow schreef:Ik zou voor de 5X gaan omdat die standaard alle nieuwste updates krijgt. Of die 150 € extra dat waard is volgens jou, kan enkel jij beslissen!
+1 eveneens voor de fingerprint reader, dat ben je enorm rap gewoon

- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
Op trustpilot krijgen ze toch een goeie score... (https://www.trustpilot.com/review/eglobalcentral.eu). Maar of dat wat betekent, dat weet ik niet. Wellicht is 't weer van "if it's too good to be true..."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 83 keer
Ik doe het net omgekeerdraf1 schreef: Mijn advies: koop het toestel de zwaarste processor en de zwaarste batterij. Koop niet te goedkoop of je zit binnen dit en 2 jaar opnieuw te vloeken op traagheid en kuren.

Ik heb een xiaomi redmi 1s gekocht ( 1.5 jaar geleden ) voor 130 euro. En ik wissel gewoon vanaf het moment dat die traag is. Het grote voordeel dat ik heb is dat ik nooit moet bang zijn om hem kapot te doen. En 130 euro vs 600 euro is een groot verschil je moet al 4.6 keer zo lang doen met die van 600 euro. wat bij mij uitkomt op +- 9 jaar

en ps: de beste tip die ik kan geven: koop er 1 met fatsoenlijke software ( cyanogenmod is de enige reden dat mijn smartphone nog mee kan met moderne flaghsips qua stabiliteit en snelheid )
-
- Elite Poster
Ja mijn keuze is waarschijnlijk de beste prijs/specs/snelheid maar als ik voor die uren betaald werd waarin ik problemen heb zitten oplossen had ik al lang een Nexus 6P kunnen kopen die gewoon werktBMaster schreef:Haha, bedankt! Jouw "techniek" zal trouwens ongetwijfeld ook wel werken hoor... maar tegenwoordig ben ik niet zo in een experimenteer-fase, en heb ik graag dat alles gewoon werkt

-
- Elite Poster
Installeren is soms ook het probleem, ooit eens mijn gsm zo bebugd dat gelijk welke ROM ik flashte hij kwam altijd vast te zitten op het bootscherm. ( bootloop ) Na 4 keer een andere recovery te hebben geflasht en de stock rom terug te hebben geflasht werkte het opeens weer wel. Instellen doe ik niet veel, cyanogenmod is al perfect out of the box voor mij, gewoon wifi wacthwoord, google acc ( + wat apps ) en klaar.
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 114 keer
Ik denk dat je met titanium backup alle user app data + settings kan backuppen en restoren.

TV:

ISP:

Tel.:

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 56 keer
Mijn broer kocht een tijd geleden de Nexus 5 via Eglobalcentral ook omdat de prijs zo laag stond.
De Smartphone is perfect aangekomen zonder ook maar iets van douanekosten te moeten betalen. Je betaalt iets minder, maar zoals aangegeven kan je waarschijnlijk fluiten als je uw garantie zou nodig hebben.
Is een risico die je moet/wil nemen natuurlijk
De Smartphone is perfect aangekomen zonder ook maar iets van douanekosten te moeten betalen. Je betaalt iets minder, maar zoals aangegeven kan je waarschijnlijk fluiten als je uw garantie zou nodig hebben.
Is een risico die je moet/wil nemen natuurlijk

Volgens mij Nexus 5X is beter dan Moto G 2015 (ik denk dat je het over Moto g3rd Gen), maar een vergelijking aan te bevelen aan Ga naar Moto G 3 Gen: https://priceraja.com/mobile/compare---motorola- -moto-g-3-gen --- google - nexus-5x
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 130 keer
Nexus5X vandaag ontvangen. Die fingerprint scanner zal inderdaad heel snel wennen, werkt fantastisch!
Fotokwaliteit ook prachtig, en als ik deze vergelijking mag geloven zal het zeker niet klagen worden: http://www.androidcentral.com/photos-sh ... 6-vs-lg-g4
Fotokwaliteit ook prachtig, en als ik deze vergelijking mag geloven zal het zeker niet klagen worden: http://www.androidcentral.com/photos-sh ... 6-vs-lg-g4