Problemen afdrukkwaliteit EPSON XP-960 printer

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Beste forumleden,
sinds kort heb ik een nieuwe printer in gebruik, de Epson XP-960. Aangezien inktpatronen vervangen een dure aangelegenheid is. ( ongeveer 89 euro voor 6 XL patronen bij printNL) heb ik eens inktpatronen gekocht van hun huismerk. Ik merk nu bij het afprinten bij de magenta kleur dat er verticale strepen zichtbaar zijn tijdens het printen. Heb nu al een aantal keren de printkop gereinigd en bij een test merk ik nog steeds dat de magenta kleur niet in orde is. Ik heb nu al verhalen gehoord dat inktpatronen van een huismerk kwalitatief slechter zijn dan originele patronen van de Epson, maar het scheelt toch heel wat in aankoopprijs. Heeft iemand van jullie een idee hoe het komt dat de magenta kleur slecht afprint terwijl de andere kleuren wel in orde zijn? Als het zo blijft moet ik misschien terug originele patronen installeren? De reden dat ik overgeschakeld ben naar het huismerk is dat mijn dochter in haar opleiding van kleuterjuf zit en ze heel veel A3 en A4 moet afprinten. Alle tips zijn welkom.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Heb ik ook gehad, wel een hp. Ik heb een foto van de slechte afdruk gestuurd naar de verkoper die me een nieuwe heeft gestuurd.
Probleem opgelost. Contacteer de verkoper is mijn raad.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Dus het zou dan wel eens aan de printer zelf kunnen liggen of aan het inktpatroon?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Als je goedkoop wil afdrukken koop je beter een printer die goedkoop afdrukt dan goedkope inktcardridges.
Met originele inkt ben je zeker van de kwaliteit van die inkt, met huismerken ben je dat nooit, die durven al eens van leverancier veranderen & dan zit je ineens met slechte kwaliteit inkt die uw printer om zeep helpt.
bv. Brother heeft printers van nog geen 200€ waar je met originele inkt aan 1 cent en een klets per pagina drukt.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

fieldoxide schreef:Dus het zou dan wel eens aan de printer zelf kunnen liggen of aan het inktpatroon?
Bij mij lag het aan de patroon. De nieuwe is ok. Printkwaliteit is wel nog altijd minder goed maar geen strepen meer.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Wat is jullie voorstel dan: toch maar originele cartridges installeren of kan het zijn dat de magenta cartridge defect is?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Deze discussie is al eerder gevoerd
http://m.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=37019
http://m.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=53&t=45249
http://m.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=53&t=45735

Ik heb al meer dan 10 jaar in verschillende merken (Samsung, Brother - HP weet ik niet meer) vervangtoners van verschillende merken gebruikt: LogicSeek via Amazon, 123inkt huismerk, ... en nog nooit last gehad van eender wat van problemen.
Ik heb enkel ervaring met z/w laserprinters.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

iceke schreef:Als je goedkoop wil afdrukken koop je beter een printer die goedkoop afdrukt dan goedkope inktcardridges.
Met originele inkt ben je zeker van de kwaliteit van die inkt, met huismerken ben je dat nooit, die durven al eens van leverancier veranderen & dan zit je ineens met slechte kwaliteit inkt die uw printer om zeep helpt.
bv. Brother heeft printers van nog geen 200€ waar je met originele inkt aan 1 cent en een klets per pagina drukt.
Akkoord: ik heb (intussen 8 jaar oude) Officejet pro en ik doe 2500-2800 ZW pagina's op een zwarte (XL) inktcartridge van 26€ (in Duitsland, in BE vragen ze er 40€ voor, zucht). De goedkope cartridges zijn maar 15€, maar is niet de moeite naar mijn mening door slechte ervaringen.

Trouwens: ook enkel en alleen maar slechte ervaringen met huismerken, voor verschillende merken en verschillende printers. Wel goede ervaringen met CISS systemen of zelf vullen. Maar voor deze printer die toch regelmatig zeer hoge kwaliteit afdrukken moet maken, is origineel de enige oplossing. Al is het niet zo duur, zelfs met originele cartridges :beerchug:
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Her eerste dat je nu moet doen is een vervanging vragen van je leverancier.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Her eerste dat je nu moet doen is een vervanging vragen van je leverancier.
Ik heb ondertussen een e-mail gestuurd naar Printabout.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik weet niet of vervanging zo eenvoudig is als je geen originele cartridges gebruikt hebt, volgens mij kunnen ze dat wel ergens uitlezen.
Zelf héél tevreden van zelf hervulbare cartridges, maar het vergt wel wat tijd de juiste materialen en kwaliteit te vinden, ik wil je gerust wel eens helpen. Achja één keer per jaar rubberen handschoenen aan en het gedoe valt best mee.

Zozo kleuteronderwijs... Wat ze daar allemaal van verwachten is niet normaal hé. De mama en de papa kunnen mee knutselen en een auto sponsoren omdat het maar als normaal geacht wordt dat dochterlief ergens in Vlaanderen stage kan doen én bovendien ook nog eens alle materialen mee kan nemen (alternatief openbaar vervoer :bang:).
Maar troost u, het betert er niet op hoor. Als je in de privé werkt is de werking van het onderwijs onbegrijpelijk.
Je moet zelf maar je eigen werkingsmiddelen bekostigen, dat is daar de doodnormaalste zaak van de wereld.
>> Bij deze wil ik maar zeggen, zoek zeker een goedkope oplossing om te printen want zelf een pak papier kan er nog niet af :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Ja, het is wel ongelooflijk wat een opleiding tot kleuterjuf tegenwoordig kost. Veel van de mede-leerlingen maken hun A3 kopijen in het kopieercentrum.
Daarna dienen deze nog gelamineerd worden, de bedragen die ik hiervan hoor zijn niet te overzien. Daarom dat ik mij nu eveneens een A3 printer heb aangeschaft. Ondertussen heb ik reeds contact opgenomen met de klantendienst. Ze gaan me enkele nieuwe cartridges opsturen want ondertussen heb ik enkele kleuren terug moeten vervangen. Cyaan en zwarte cartridge herkent de printer niet en dan die mangaan print niet goed af.
Dit is de tweede bestelling van het huismerk en op een totaal van 12 cartridges zijn er al 3 bij die niet of slecht werken. Met de originele Epson inkt nog geen problemen gehad. Maar ja, een mens probeert toch al eens een huismerk omdat er zoveel dient afgeprint te worden en dan vooral op A3.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Ik heb hier in een kleurenlaserprinter van HP huismerk-toners van Printabout geplooid en heb geen probleem. Nagenoeg tot niet te onderscheiden van merktoners en had deze dan nog eens met een fikse korting besteld. Bijna 3à4 keer zo goedkoop als HP toners en tevens nog meer gevuld ook. :banana:
florisla
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Er is een groot verschil tussen laserprinters en inkjet, maar ook tussen inkjet van verschillede fabrikanten.

Bij HP inkjets zitten de spuitmondjes in de inkt cartridge. Dus als de printer vegen geeft, zal een nieuwe cartridge zeker soelaas brengen.

Bij andere merken (Canon, en ik denk ook Brother) zitten de spuitmondjes in de printer zelf. Dan moet je de spuitmondjes laten 'doorspoelen' door de printer. Een andere cartouche zal hier niet veel verschil geven (als de ink van dezelfde kwaliteit is).
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”