Skynet Office Type ADSL modem

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
eblubber
Starter
Starter

Hey,

is er iemand die duidelijke specificaties kan geven van welke modem gebruikt wordt bij het Office abonnement?

De technische dienst heeft me gezegd dat deze RFC 1483 compatibel moet zijn. Is dit echt de enige voorwaarde waar deze moet aan voldoen?

Is er een speciale configuratie vereist? Heeft iemand dit al eens geïnstalleerd?

We zouden graag namelijk de 25euro huurgeld schrappen en onze eigen ADSL modem/router kopen.

Bedankt voor alle informatie!
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Beste,

Een "normale" ADSL modem werkt. Zelfs een Speedtouch 510 werkt perfect op een ADSL Office. Je moet enkel zien dat je de juiste koopt (PSTN of ISDN)
Bij een ADSL Office krijgt je modem een vast IP en moet die deze kunnen PAT(ten) of Bridgen ... Als je een vast IP hebt (of meerdere) is het een beetje dom om deze te NATTEN. Beter is een extra IP pool aanvragen zodat je achter je modem/router een firewall kunt zetten die de NAT etc.. doet

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
eblubber
Starter
Starter

Sasuke schreef: Een "normale" ADSL modem werkt. Zelfs een Speedtouch 510 werkt perfect op een ADSL Office. Je moet enkel zien dat je de juiste koopt (PSTN of ISDN)
Bij een ADSL Office krijgt je modem een vast IP en moet die deze kunnen PAT(ten) of Bridgen ... Als je een vast IP hebt (of meerdere) is het een beetje dom om deze te NATTEN. Beter is een extra IP pool aanvragen zodat je achter je modem/router een firewall kunt zetten die de NAT etc.. doet
En wat zijn de instellingen? Krijgen we het statisch IP toch toegewezen(zoals Brutele werkt met statische IP's) via DHCP of mogen we dat vast installen?

Staat er ergens online een bechrijving over dit onderwerp?

Ik heb de volgende mogelijke modems gevonden :
Linksys BEFDSR41W
SMC : SMC7204BRA

Zouden die hiervoor toepasbaar zijn? Wil gewoon zeker weten dat ik niet de verkeerde koop. En van Belgacom kan ik niet veel hulp verwachten vrees ik.

Bedankt!
eblubber
Starter
Starter

Heb alles eens nagekeken over de Speedtouch 510 en ik denk niet dat het hiermee zal lukken?

Er is geen support voor RFC 1483 en er wordt nergens gesproken over AAL5/SNAP encapsulatie.. wat volgens de technische dienst van BC wel nodig is. Het protocol is namelijk rechtstreeks op ATM met AAL5/SNAP encapsulatie.

We hebben maar een enkel statisch publiek IP adres en wensen dan ook met NAPT en NAT. (dus geen brigde veronderstel ik)

Dus de modem moet ook kunnen werken als router.

Weet iemand nog modems/routers die hiervoor toepasbaar zijn? De Speedtouch 610 zou volgens de specificatie dienst kunnen doen maar deze kost al rap meer dan 500€ :(

Bedankt!
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Goh,

Een Cisco ADSL 837 router zou ook nog kunnen. Maar volgens mij moet dat toch wel perfect kunnen met de SPT510. Ik zal dit morgen eens ff checken. AAL5/SNAP en RFC 1483 gaat zelfs met een interne speedtouch PCI adsl modem. Ik weet dat, want ik heb dat een tijdlang zo gedraaid i.c.m. Winroute Pro op een NT4 machine bij een klant.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gast

Sasuke schreef:Goh,

Een Cisco ADSL 837 router zou ook nog kunnen. Maar volgens mij moet dat toch wel perfect kunnen met de SPT510. Ik zal dit morgen eens ff checken. AAL5/SNAP en RFC 1483 gaat zelfs met een interne speedtouch PCI adsl modem. Ik weet dat, want ik heb dat een tijdlang zo gedraaid i.c.m. Winroute Pro op een NT4 machine bij een klant.
Een Cisco 837 is teamijk duur daarom zoek ik naar andere oplossingen. Een SPT510 is meer in de normale prijsklasse dus moest dit toepasbaar zijn zou dit perfect zijn. Het budget is zelf op meer geraamd dus iets duurdere modellen zijn ook zeker een optie.

Ik stel het enorm op prijs dat je hier tijd en energie insteekt! Graag hoor ik uw resultaat ivm SPT510.

Bedankt!!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”