Carrefour heeft deze maand een promo waarbij je zgz een gratis winkelkarretje krijgt. Vanaf 4 aankopen bij Hypermarkt, krijg je het gemiddelde bedrag van die aankopen terugbetaald in bonuspunten. Dit wil zeggen dat je bij exact 4 aankopen 25% korting krijgt op alles. Heb eens de voorwaarden bekeken en tot mijn grote verbazing staat er bij de uitzonderingen helemaal niets qua elektro of electronica vermeld, zelfs geen Apple e.d. Dus lijkt het me perfect mogelijk van ook op die artikelen 25% te scoren.
Uiteraard is de korting geen cash maar het blijft nog altijd de moeite zelfs voor niet-klanten. Je koopt dan nog voor 3x een minimumbedrag om aan je 4 aankopen te voldoen. En achteraf heb je dan een aanzienlijk bedrag aan bonuspunten waarvoor je ook nog een keer zult moeten gaan shoppen om ze te verzilveren.
Edit: de voorwaarden: https://gratiswinkelkar.win.carrefour.e ... les_nl.pdf .
25% korting op bijna alles bij Carrefour?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Hier al ingeschreven. Wij bestellen wekelijks daar onze boodschappen op drive.be . Sinds dit jaar zijn er veel promo's in carrefour. Al elke week ofwel 500 punten bij 60 € (= 5 €), ofwel 10 € bij 100 € bonnetjes gehad. Op het begin van het jaar ook 4,5 € extra korting per 50 € verkocht via drive.be.
Des te beter voor de consument
. Ik maak me echter geen fabeltjes wijs: ze verdienen er nog genoeg op!
Des te beter voor de consument
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Inderdaad, dus ook zeer belangrijk bij een kleine aankoop je Bonus Card niet te geven. Op je ticket staat dan een tegoed aan Bonuspunten dat 3 maand geldig is, zodat je die toch nog kunt krijgen nadat je je gratis winkelkar gekregen hebt.fvhbrugge schreef:Let op je krijgt het gemiddelde van de kastickets dus exact 4x winkelen, geen 5 of 6 keer.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
25% klopt niet helemaal.
Je moet dus eerst bv 4 winkelkarren kopen van 100 euro elk om 100 euro aan bonuspunten te verkrijgen.
Op dat moment zijn je bonuspunten nog niet bruikbaar. Je moet nog op zijn minst 1X 100 euro winkelkar hebben waarbij je die bonuspunten kan gebruiken.
Gevolg: 4 X 100 + 1 x 100 - 100 euro bonus. -> Je koopt dus 5 x 100 en krijgt daarvoor 100 euro korting = 20% korting en niet 25%
Klassieker om op korte termijn een meeromzet te halen ten koste van lagere winst in de volgende periode(s).
Gaat het minder met de omzet bij Carrefour, want de marges in food retail zijn flinterdun. Ik denk zelfs dat ze hopen dat de klanten vooral nonfood kopen waar de marges beduidend hoger zijn.
![Nono :nono:](./images/smilies/icon_nono.gif)
Je moet dus eerst bv 4 winkelkarren kopen van 100 euro elk om 100 euro aan bonuspunten te verkrijgen.
Op dat moment zijn je bonuspunten nog niet bruikbaar. Je moet nog op zijn minst 1X 100 euro winkelkar hebben waarbij je die bonuspunten kan gebruiken.
Gevolg: 4 X 100 + 1 x 100 - 100 euro bonus. -> Je koopt dus 5 x 100 en krijgt daarvoor 100 euro korting = 20% korting en niet 25%
Klassieker om op korte termijn een meeromzet te halen ten koste van lagere winst in de volgende periode(s).
Gaat het minder met de omzet bij Carrefour, want de marges in food retail zijn flinterdun. Ik denk zelfs dat ze hopen dat de klanten vooral nonfood kopen waar de marges beduidend hoger zijn.
Internet: Telenet Fluo 300/30 modem only
Telefonie: Freevoipdeal / Gsm: Proximus Corporate - iPhone11pro max
Netwerk: A1SRM-LN7F-2758 Pfsense / 2x Airport Ac / 4x Unifi AP-AC-PRO / Unifi AP-AC-Mesh-Pro/Vpn: Vyprvpn
Tv: Netflix, PrimeVideo, Viki
3dprinter: Prusa mini+, CR10-SKR Pro TMC2209
Telefonie: Freevoipdeal / Gsm: Proximus Corporate - iPhone11pro max
Netwerk: A1SRM-LN7F-2758 Pfsense / 2x Airport Ac / 4x Unifi AP-AC-PRO / Unifi AP-AC-Mesh-Pro/Vpn: Vyprvpn
Tv: Netflix, PrimeVideo, Viki
3dprinter: Prusa mini+, CR10-SKR Pro TMC2209
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160309_02174227 (paywall)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160309_02173120![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160309_02173120
Waar Carrefour dan plots 20% korting van zou halen, is niet echt duidelijkAlle winkels kampen met dalende winstmarges, tot amper 1,53 procent. In 2006 was dat nog ruim 3 procent.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
dan moeten ze dringend gaan aankopen in carrefour frankrijk dan gaan ze veel meer winst maken.
Als je ziet dat ge nu coca cola kunt kopen aan 0.48€ per liter in promo en hier meer dan 1€ vragen. dan geloof ik niks van de 1.53%.
Als je ziet dat ge nu coca cola kunt kopen aan 0.48€ per liter in promo en hier meer dan 1€ vragen. dan geloof ik niks van de 1.53%.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dat kan ook een teaser zijn om mensen te lokken (verkopen aan inkoopprijs) en ze dus (gegeven de kostenstructuur) feitelijk verlies maken op die cola, maar globaal wel een marge van x hebben.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Nee hoor ik woon hier aan de franse grens en ga iedere zaterdag gaan winkelen carrefour auchan e.leclerc intermarché super u cora.
Ik kijk waar promos zijn. Liggen allemaal dicht bij elkaar op 30 min rijden van mijn huis.
Ik bespaar honderden euros per jaar.
soms kopen we voor 250€ en hebben we 125€ om de volgende keer de winkelen of 125€ onmiddellijke korting.
Enige wat ik koop in belgie brood bonen in tomatensaus en rode kool (2 laatste omdat ze dat daar niet verkopen)
nog een vb royco minutesoep tomaat nu in promo colruyt 3 zakjes 1.61€ ik koop ze niet in promo 0.99€ voor 5
Nu geld toch niks meer opbrengt inb-vesteer ik daar in![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
nog een vb 16 flessen vittel colruyt 16.32€ in auchan 5.20€
Ik kijk waar promos zijn. Liggen allemaal dicht bij elkaar op 30 min rijden van mijn huis.
Ik bespaar honderden euros per jaar.
soms kopen we voor 250€ en hebben we 125€ om de volgende keer de winkelen of 125€ onmiddellijke korting.
Enige wat ik koop in belgie brood bonen in tomatensaus en rode kool (2 laatste omdat ze dat daar niet verkopen)
nog een vb royco minutesoep tomaat nu in promo colruyt 3 zakjes 1.61€ ik koop ze niet in promo 0.99€ voor 5
Nu geld toch niks meer opbrengt inb-vesteer ik daar in
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
nog een vb 16 flessen vittel colruyt 16.32€ in auchan 5.20€
iphone 8+ : prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Nja, niet iedereen woont zo dicht bij de Franse grens ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
(ik heb zelf het geluk om veel dingen uit Duitsland te kunnen halen en zo ook ENORM veel te besparen door niet in BE te kopen)
Voor dagelijkse inkopen kies is gewoon voor de gemakkelijkste winkel: Delhaize. Dat het ergens goedkoper is, boeit me niet. Kwaliteit en keuze gaan voor. Carrefour kom ik 2x per jaar eens binnen gewoon omdat het wat ver is en ik daar nog nooit deftig vlees heb kunnen kopen. Colruyt: heb geen zin om 2u in de rij te staan en dan toch naar Delhaize te moeten gaan voor de andere helft vd winkelkar. En dat om 10 cent te besparen.
Wel leuke actie van Carrefour, maar dat zal er niet voor zorgen dat ik er naartoe ga opeens. Ook doe ik dagelijks inkopen, dus veel zou ik er niet bij winnen.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
(ik heb zelf het geluk om veel dingen uit Duitsland te kunnen halen en zo ook ENORM veel te besparen door niet in BE te kopen)
Voor dagelijkse inkopen kies is gewoon voor de gemakkelijkste winkel: Delhaize. Dat het ergens goedkoper is, boeit me niet. Kwaliteit en keuze gaan voor. Carrefour kom ik 2x per jaar eens binnen gewoon omdat het wat ver is en ik daar nog nooit deftig vlees heb kunnen kopen. Colruyt: heb geen zin om 2u in de rij te staan en dan toch naar Delhaize te moeten gaan voor de andere helft vd winkelkar. En dat om 10 cent te besparen.
Wel leuke actie van Carrefour, maar dat zal er niet voor zorgen dat ik er naartoe ga opeens. Ook doe ik dagelijks inkopen, dus veel zou ik er niet bij winnen.
Het is te zien wat je als winstmarge bekijkt... Ik vermoed dat het hier om nettowinst gaat, niet om marge, want dat zou helemaal niet haalbaar zijn, voor geen enkele winkel... In retail liggen marges vaak rond de 40-50%, maar daar komt natuurlijk personeel, transport, ... bovenop wat ook veel kost.heist_175 schreef:http://www.standaard.be/cnt/dmf20160309_02174227 (paywall)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160309_02173120Waar Carrefour dan plots 20% korting van zou halen, is niet echt duidelijkAlle winkels kampen met dalende winstmarges, tot amper 1,53 procent. In 2006 was dat nog ruim 3 procent.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
de markup bij Delhaize is soms tot 100%
dat er desondanks toch slecht enkele procenten winst wordt gemaakt:
- organisatie als een communistisch staatsbedrijf > met vastbenoemde ambtenaren van de slechtste soort, die niet afgestraft worden als ze de maar 25% werk uitvoeren als van een collega die wél weet te werken..
- planning zonder inbreng van de werkvloer, vanuit ivoren toren in brussel
- zondagwerk vergoed aan 400% (deels in geld - deels in recupuren)
dat er desondanks toch slecht enkele procenten winst wordt gemaakt:
- organisatie als een communistisch staatsbedrijf > met vastbenoemde ambtenaren van de slechtste soort, die niet afgestraft worden als ze de maar 25% werk uitvoeren als van een collega die wél weet te werken..
- planning zonder inbreng van de werkvloer, vanuit ivoren toren in brussel
- zondagwerk vergoed aan 400% (deels in geld - deels in recupuren)