Synology surveillance station

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Maakt er hier iemand gebruik van surveillance station? Op mijn DS415+ zit standaard een licentie voor 2 camera's. Nu zou ik om te testen eens een IP camera die ik nog heb liggen hier aan willen koppelen. Nu is mijn vraag: als ik nu die camera er aan hang, wordt er dan een licentie gelinkt aan die fysieke camera en 'vebruikt'? Ik zou erna namelijk nog van camera willen veranderen (ander merk en type), gaat dit zonder een licentie te verspillen? Kan ik gewoon camera's blijven verwisselen, zo lang ik er niet meer dan 2 tegelijk gebruik?
iamborg
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer
Provider

Geen probleem.
Licentie wordt niet gekoppeld aan hardware. Je kan naar hartelust wisselen zolang je het aantal camera's toegelaten in de licentie niet overschrijdt.

P.
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Klopt. Moet wel zeggen dat ik maar semi-tevreden ben over Synology surveillance station. Live view is nogal traag via lokale gigabit LAN. Wel een oudere DS409 dus misschien is dat intussen sneller. Ook: als je af en toe veranderingen maakt aan uw netwerkconfiguratie (router, enz enz) dan is het iedere keer volledig opnieuw beginnen. Voor 3 cams is dat al wat loopwerk en trappen. :wink:

Verder ook vreemd dat je licenties moet kopen. Bij andere oplossingen is dat dus niet, vind dat zwak van Synology.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

En de licenses zijn duur ...
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer
Provider

yukata schreef:Klopt. Moet wel zeggen dat ik maar semi-tevreden ben over Synology surveillance station. Live view is nogal traag via lokale gigabit LAN. Wel een oudere DS409 dus misschien is dat intussen sneller.
Van een toestel van maar liefst 7 jaar oud kan je toch moeilijk performantie verwachten?

Trouwens, 100 Mbps is zeker al snel genoeg voor enkele camera's, dus gigabit is helemaal niet nodig. Veel camera's (zelfs 3 megapixel modellen) hebben zelfs geen gigabit.
yukata schreef:Ook: als je af en toe veranderingen maakt aan uw netwerkconfiguratie (router, enz enz) dan is het iedere keer volledig opnieuw beginnen. Voor 3 cams is dat al wat loopwerk en trappen. :wink:.
Wat moet je dan fysiek aan die camera's gaan doen, dat je niet via het netwerk kan?
yukata schreef:Verder ook vreemd dat je licenties moet kopen. Bij andere oplossingen is dat dus niet, vind dat zwak van Synology.
Ze geven de software al gratis, en ook twee licenties. Of werk jij graag zonder verloning? :-)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Ik heb het ook eens geprobeerd en was er ook niet heel tevreden van,
vooral omdat het toen niet werkte op m'n linux systeem.
Toen had ik er 2 camera's aangehangen en vond het ook niet echt vlot werken.
Dacht dat ik een DS414j had.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Provider

AnD schreef:Toen had ik er 2 camera's aangehangen en vond het ook niet echt vlot werken. Dacht dat ik een DS414j had.
Had je dan vlotte videobewerking verwacht van een "j" (budget) model?
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Heb het zelf wat liggen testen en het feit dat de helft van de browserfunctionaliteit niet werkt in Chrome (NPAPI) en dat men IE aanraad als browser (:roll:) is wel een groot nadeel. Ook de live view en de rest van de app op de smartphone werkt niet erg vlot.

De effectieve camerafunctionaliteit en het opnemen met bewegingsdetectie, nemen van foto's e.d. lijkt wel goed te werken. Voor een paar camera's in de thuisomgeving lijkt het mij dus wel adequaat. Hier is de Synology ook de enige server die 24/7 opstaat, dus da's voor mij ook wel een incentive om surveillance station te gebruiken. Dan zou ik liever een licentie kopen dan een nieuw systeem dat ook nog eens energie verbruikt.
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Inderdaad IE-only is wel ook groot nadeel... was ik ff vergeten.

Maar er is voorlopig niet direct een vergelijkbaar alternatief voor Surveillance Station op de markt... Synology is nogal foolproof allemaal. Ook leuke apps enz voor de smartfoon. Heb recent wel nog een negatieve ervaring gehad (ook met after-sales) i.v.m. een DS411slim die nét buiten de 2-jarige garantie het liet afweten, iets raar, een onoplosbaar probleem door vermoedelijk mislukte update van DSM (sindsdien: nooit meer auto-update aanzetten...) maar de super--super-hard-reset lukte ook niet meer.... de DS409 doet het wel nog steeds (enkel nieuwe voeding na 5 jaar gebruik).
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Provider

yukata schreef:Inderdaad IE-only is wel ook groot nadeel... was ik ff vergeten.
Hoe kom je daar nu bij?
Internet Explorer 11, Firefox, and Safari are the recommended browsers for Surveillance Station.
van https://www.synology.com/en-us/releaseN ... nceStation
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Edward Valckx schreef:
AnD schreef:Toen had ik er 2 camera's aangehangen en vond het ook niet echt vlot werken. Dacht dat ik een DS414j had.
Had je dan vlotte videobewerking verwacht van een "j" (budget) model?
Videobewerking ? Ik ben niet mee...
Edward Valckx schreef:
yukata schreef:Inderdaad IE-only is wel ook groot nadeel... was ik ff vergeten.
Hoe kom je daar nu bij?
Internet Explorer 11, Firefox, and Safari are the recommended browsers for Surveillance Station.
van https://www.synology.com/en-us/releaseN ... nceStation
Als ik het me goed kan herinneren moest je toen een plugin installeren, dat was het probleem.
En die plugin werkte alleen onder Windows, maar toen gebruikte ik ook op dat moment Firefox en daar had ik ook problemen mee.
Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo is, ik zou het nog eens moeten testen.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Met de plugin is het momenteel inderdaad nog zo. Linux wordt ondertussen wel ondersteund, maar ook slechts met beperkte functionaliteit voor zover ik weet.

In de FAQ staat letterlijk het volgende:
Why is Surveillance Station plugin unavailable on Google Chrome and Firefox (64-bit)?
[...] We recommend using Internet Explorer as the browser for Surveillance Station Live View.
Ik begrijp dat het lastig is dat NPAPI er bij chrome is uitgefaseerd, maar IE aanraden vind ik toch maar zwak voor een web-only systeem en wanneer je HTML5 ter beschikking hebt.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”