loon postbode

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer
Provider

kent er iemand het loon van een beginnend postbode?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

Bij de post gaan ze dat zeker weten. Indicatie.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

marcvt63 schreef:kent er iemand het loon van een beginnend postbode?
Ong 1050 euro netto, schandalig laag dus. Of het zou moeten zijn dat ze dat ondertussen fors hebben aangepast en dat het al een ferme schel meer zal zijn nu, dat kan ik niet zeggen. Ik had het eens geprobeerd en ik zou maar rond dat bedrag verdienen, jawadde zeg, dat zag ik uiteraard niet zitten, beginnende of geen beginnende.

En na 6 maand krijgde maar maaltijdcheques.

En mee brutto ben je niks mee, tis netto dat je het moet weten of hoeveel je brutto per uur hebt.
Als je bv 11 euro brutto per uur krijgt dan verdiende rond de 1200-1240 euro netto per maand.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Netto is niet zo interessant (al koop je daar uiteindelijk uw brood mee), want voor eenzelfde brutoloon geeft dat nog grote verschillen afhankelijk van de privésituatie.
Alleenstaand of niet.
Partner die werkt of niet (en hoeveel).
Hoeveel kinderen, al dan niet met een beperking.
Etc...

Al zal je veel moeite moeten doen om van een nettoloon van €1000 via aftrekken en kredieten nog €1600 te maken :)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:
Provider

Eekhoorn schreef:En mee brutto ben je niks mee, tis netto dat je het moet weten of hoeveel je brutto per uur hebt.
Toch niet akkoord mee. Lonen moet je in mijn ogen steeds bruto op jaarbasis bekijken. Vaak zijn er nog bonussen als dertiende maand of vakantiegeld die je niet 'ziet' op maandbasis, en is de fiscale situatie bij iedereen anders. Je kan dus niet één nettoloon opnoemen want dit ligt sowieso voor iedereen anders.
Daar komt dan nog bij dat wat je maandelijks afgeeft ook niet vast ligt en je op het einde van het jaar nog kan terugtrekken/moeten bijbetalen.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Provider

Tot wanneer je zoals mij net in de grote schijf valt voor de belastingen, ppff. En ik weet of wist dat niet.
Leuk ze bijna 13€ brutto per uur verdienen tot wanneerk mijn belastingen kreeg. Jawadde zeg.

Ik kijk toch liever naar de netto want dat is wat ik in handen heb iedere maand en met dat moetk vooral ook rondkomen als alleenstaande. De rekeningen die kik moet betalen zeg ppff, dat is niet normaal.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer
Provider

Het belastingsstelsel is progressief. Alleen wat je extra verdient in die hogere schijf, wordt meer belast. De rest aan hetzelfde tarief.
Dus zoveel verschil kan "vallen in een andere schijf" niet maken.

http://www.belastingschijven.be/
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:
Provider

Daarom juist dat je het op jaarbasis moet bekijken, dan heb je tenminste een overzicht over wat je te wachten kan staan.
Zoals gezegd is het nettoloon bij iedereen verschillend en kan je daar gewoon niet echt op vergelijken tussen verschillende jobs en/of personen.

@ddd: je kan wel door in een andere schijf te vallen bepaalde premies/subsidies niet meer krijgen waardoor je praktisch gezien 'minder verdient'.

Je weet dat je (veel) belastingen moet betalen, hou hier gewoon rekening mee wanneer je lonen vergelijkt. Bruto blijft nog steeds de enige ietwat objectieve manier.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Provider

Mja, ik kijk liever naar wat ik iedere maand moet neerleggenen datk netto genoeg verdien zodat ik kan rondkomen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Eekhoorn schreef:Tot wanneer je zoals mij net in de grote schijf valt voor de belastingen, ppff. En ik weet of wist dat niet..
Altijd weer diezelfde fabeltjes :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bitbite
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer
Provider

Ik denk vooral dat we in dit land "de tering naar de nering" moeten leren zetten. We zijn mondiaal gezien ongelofelijk hoog opgeleid -zelfs de echte domoren- en zitten er financieel éééécht niet slecht voor. (de dexia-bom daargelaten)

Maar ja, buurman heeft hiet nieuwste model smartphone, de vakantiefotos van van de vrienden zjn wel heel goed gelukt en .. ik krijg X euro meer per uur bruto, dus ik mag ook X euro meer per uur verdoen (al dan niet aan bovenstaande zaken).
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als jij elke maand €100 teveel uitgeeft, zal je dat niet lang volhouden :).
De partij die zich het sterkst profileerde op "tering naar de nering", realiseert nu het grootste begrotingstekort uit de recentste geschiedenis.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:
Provider

er lagen bij ons ook foldertjes voor postbodes gezocht, eventjes aan mn zoon voorgesteld, hmm geen interesse door weer en wind...toch maar info gevraagd aan de balie...loon konden ze me niet vertellen, wel dat het niet meer zo is dat je vast aan de staat komt..
Wordt tegenwoordig allemaal via interim people geregeld, met nadien kans op een voltijds contract voor onbepaalde duur maar niet meer niet meer vast als voorheen, dus al die extraatjes zullen er ook allemal wel niet meer zijn...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer
Provider

heist_175 schreef:Als jij elke maand €100 teveel uitgeeft, zal je dat niet lang volhouden :).
De partij die zich het sterkst profileerde op "tering naar de nering", realiseert nu het grootste begrotingstekort uit de recentste geschiedenis.
- niet 1 "partij" maar "regering" ;)
- men realiseert nog geen tekort aangezien we nu in de begrotingscontrole zitten (daarvoor dient het ook)
- tering naar de nering moet zeker als je weet dat er elk jaar 1,7 miljard euro "extra" moet gezocht worden om de pensioenen te kunnen blijven betalen. (ik mag hopen besparingen
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14- ... /1.1910906

Maar in realiteit zullen we nog altijd een groot begrotingstekort hebben, daarvoor zijn de problemen in Belgie/Europa veel te groot. (schulden, pensioenen, vluchtelingen, veiligheid,...)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

te veel regeringen...
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer
Provider

Gray schreef:
- niet 1 "partij" maar "regering
Een regering waar er sossen inzitten met een tekort => duidelijk de schuld van de sossen en niet van de regering.
Een regering zonder sossen, maar met nva => zeker niet de schuld van de nva, maar wel van de regering.

Toch leuk die dubbele standaard altijd. :-)
Laatst gewijzigd door Fallschirmjaeger 10 maa 2016, 12:57, in totaal 1 gewijzigd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

en van overveldt +300€ sleurs +5000€, maar zoals gewoonlijk van de nva tis verkeer en de schuld van een andere.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:
Provider

EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer
Provider

Fallschirmjaeger schreef:
Gray schreef:
- niet 1 "partij" maar "regering
Een regering waar er sossen inzitten met een tekort => duidelijk de schuld van de sossen en niet van de regering.
Een regering zonder sossen, maar met nva => zeker niet de schuld van de nva, maar wel van de regering.

Toch leuk die dubbele standaard altijd. :-)
Er is een dubbele standaard met een goede reden ook, omdat elke partij voor iets anders staat.
Je kan niet blijven meer uitdelen dan er binnenkomt. allerhande subsidies , de alles gratis politiek, btw op elektriciteit verlagen om stemmen te ronselen, brugpensioen veralgemenen enz

De hoge staatsschuld in Belgie (over de decennia) schuif ik gerust in de schoenen van de linkse partijen.
Of kijk naar Griekenland wat daar gebeurd is...

Of kijk wat de ECB gisteren gedaan heeft, men heeft de rente nog verder verlaagd zodat de overheden NOG meer schulden zouden kunnen maken.
Complete waanzin.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ach kom :).
PVV/VLD/openVLD heeft nooit in de regering gezeten zeker :)?
Griekenland: ook daar waren het enkel de linkse partijen die het verkwanseld hebben?

Ik zeg niet dat links geen boter op het hoofd heeft, verre van, maar gewoon dat iedereen lustig meedoet of mee gedaan heeft.
ECB staat onder curatele van Duitsland. Dat zijn ook allemaal linkse rakkers zeker :)?

Over uitdelen gesproken: de verlaging van de loonkosten, is dat niet "uitdelen" aan bedrijven dan misschien?
Om nog maar te zwijgen over GSC's voor Katoennatie. Dat zijn dan plots geen subsidies meer ofzo?

De NVA heeft gescoord met oneliners en het beschimpen van "de rooien". Daar hebben ze de verkiezingen mee gewonnen. Maar eens aan de macht is de realiteit oneindig veel complexer dan ze hoopten.
Show me the money :)
bitbite
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer
Provider

Ik vraag me toch bij die artikels altijd af hoe realistisch dat is hoor.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer
Provider

Gray schreef:Er is een dubbele standaard met een goede reden ook, omdat elke partij voor iets anders staat.
Je kan niet blijven meer uitdelen dan er binnenkomt. allerhande subsidies , de alles gratis politiek, btw op elektriciteit verlagen om stemmen te ronselen, brugpensioen veralgemenen enz
Vergeet ook niet de besparingen die de burger de knip op de portemonnee laat houden, Excess Profits Ruling waarbij de bedrijven de belastingswetten opstellen, de aftrek van octrooi intresten,de allerhande achterpoortjes voor grote bedrijven, de notionele interestaftrek, verlaagde venootschapsbelasting, de lagere inkomsten op de sociale zekerheid door verloning in natura, nog even verder gaan?
Gray schreef:De hoge staatsschuld in Belgie (over de decennia) schuif ik gerust in de schoenen van de linkse partijen.
Of kijk naar Griekenland wat daar gebeurd is...
En God heeft de wereld in 7 dagen geschapen. Als je die vooringenomen stellingen 10 000 keer blijft herhalen, zal het uiteindelijk wel waarheid worden? Voor zover ik weet hebben 2 van de drie coalitiepartners in de federale regering, decennia lang mee de plak gezwaaid.

En als je goed kijkt naar de geschiedenis van Griekenland, zal je zien dat je oogkleppen de waarheid heel hard raken. Er is veel geld verdiend op de schulden van Griekenland, door andere Europese lidstaten. Zo heeft Duitsland op vier jaar tijd Griekenland 40 miljard euro lichter gemaakt door geld door te lenen. Het is de grootste moneytron opzet in de Europese geschiedenis. Dan nog niet te spreken van de nieuwe "Treuhands" die de privatisering van de Griekse staat in goede banen moet leiden...
Gray schreef:Of kijk wat de ECB gisteren gedaan heeft, men heeft de rente nog verder verlaagd zodat de overheden NOG meer schulden zouden kunnen maken.
Complete waanzin.
We zijn de initiële functie van geld ontgroeid, het te gebruiken als betaalmiddel. De ECB is een instelling, net zoals de Federal Reserve in de VS (privaat instelling) met als doel geld "te produceren" en te gebruiken als machtsmiddel. Wat de waarde achter dit geld ook mag zijn, want wat stelt 1 euro voor? Hoeveel goud, water of arbeid kan daar tegenover gezet worden?

Door het creëren van een gecontroleerd tekort, krijg je een maatschappij die onderling verdeeld is. Dus ja, complete waanzin!
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”