"Onbeperkt" internet verminderd

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

er is sprake van een "abonnement" een abonnement is voor mij automatisch terugkerend;
maar mat Proximus (en de concurrenten) weet je nooit...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het aantal gratis GB's die ik vroeger nog besteld heb staan er bij mij tot nu toe toch nog altijd iedere maand op.
ringlord
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

Internet comfort en maxi in een pack blijven onbeperkt volume hebben. Extra volume kan gratis geactiveerd worden via My Proximus.
Hoeveel 'gewone gebruikers' hebben geen logon in My Proximus? Die moeten dan op smalband zitten tot einde maand, terwijl ze toch 'recht' hebben op 'gratis' extra volume. Dat is toch het omgekeerde van klantvriendelijkheid.
Was er dan een probleem bij Proximus met de bestaande limiet van 650GB? Ik snap de reden van deze maatregel niet.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Daarenboven kost het hen ook niets. Tenzij iedereen 24/7 zijn lijn toe trekt :).
Idd gekke maatregel. Je zou verwachten dat Prox toch weet wat hun sterke punten zijn op de internetmarkt?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Telenet gaat niet mee dus zullen wij onze limiet ook maar verlagen?

Vooral straf nu ze netflix zo promoten... Inderdaad een klantontvriendelijke streek.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ik dacht dat dataverbruik voor Netflix niet inbegrepen was in je maandelijks limiet. Dit gaat via de decoder toch ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
ringlord
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

lacer schreef:Ik dacht dat dataverbruik voor Netflix niet inbegrepen was in je maandelijks limiet. Dit gaat via de decoder toch ?
http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... us-tv.html

Wat is de invloed op mijn internetverbuik?
Of u nu Netflix bekijkt via Proximus TV, op uw computer of via de app op uw mobiele toestel, u gebruikt hiervoor het internetvolume van uw abonnement. Voor Netflix-programma's in standaarddefinitie (SD) verbruikt u ongeveer 1 GB per uur, voor hoge definitie (HD) tot 3 GB per uur. Met aangepaste streaming-instellingen binnen uw Netflix-account, kunt dit verbruik verminderen.

=> Dus als je HD wil blijven kijken heb je met 300GB genoeg om 3,3 u per dag Netflix te kijken, zonder andere data te verbruiken (bvb Spotify on Tunein Radio op je Sonos)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

lacer schreef:Ik dacht dat dataverbruik voor Netflix niet inbegrepen was in je maandelijks limiet. Dit gaat via de decoder toch ?
Daarom dat voor iemand die nog een B-box2 heeft, die normaal default in bridged staat, op full routed mode moet gezet worden als je wil netflix'en via uw decoder.
Blino
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Heu, wat? Ongelooflijk hoe ik elke keer compleet verward of gefrustreerd buiten kom als ik naar de lokale Proximus store ga.
Ik ga er daarstraks langs om mijn pack met internet start te laten veranderen naar eentje met internet maxi door de veranderingen in hun limieten. Simpel, op een paar minuutjes ben ik buiten zou je denken.
- "Goedemiddag, ik heb momenteel een pack met internet start en zou dit willen veranderen naar maxi, de rest van het pack mag hetzelfde blijven."
* "Ha dat gaat niet meneer, ik kan u geen maxi geven met hetzelfde pack."
- "Hoezo? Ik wil gewoon een pack met maxi en voor de rest dezelfde onderdelen en opties (all foot, volume unlimited) als het huidige."
* "Nogmaals, dat gaat niet meneer ik kan u geen maxi geven voor uw huidige pack."
Er is dan nog een paar minuten langer over gediscussieerd tot ik het gewoon heb opgegeven en ben weg gegaan.

Nu ik snap dat ze waarschijnlijk bedoelde dat ze niets kan veranderen in het huidige pack en dat ze een nieuw moest aanmaken, maar het zou nu toch niet zo moeilijk moeten zijn om te begrijpen dat ik gewoon als eindresultaat een maxi pack met dezelfde opties wens als het huidige. Wat er daar onder de motorkap voor moet gebeuren kan me niet schelen en het zou nu toch ook niet aan mij moeten zijn om dat te gaan uitleggen.

Anyway...
:bang: :bang: :bang: :bang: :bang: is effectiever dan iets gedaan krijgen in die shop. Dat is al jaren zo, als ik meer tijd heb ga ik gewoon naar een shop in een nabij liggende stad om toch maar gewoon deze te vermijden.

Ik probeerde het online aan te passen maar dan heb je elke keer die installatie door installateur kost van 60 euro, hoe vermijd je dit?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Blind

van jouw verhaal begrijp ik niets
"ik wil een zwaarder abonnement", nog nooit gehoord dat een provider daarvoor installatiekosten vraagt (omgedraaide is logisch maar ook gewoon pesterij)

voor bestaande klanten is er in weze niets veranderd. Ze hebben die 650 naar 300 gehaald maar je kunt, als je al een unlimited abbo had, gewoon zoveel gb bijnemen als je wil. Of er op je myproximus nu 300, 500 of 2000 staat maakt niet uit. Het blijft 7,5 euro kosten, die prijs nu opslaan naar 10 euro is wel heftig (+33%)

de verandering ligt op het niveau van nieuwe klanten. Een statisticus zal ontdekt hebben dat de combi internet start + unlimited heel populair was bij alle "jan-met-de-pet" singles en kinderloze koppels. Als er dus teveel naar die combi stapten of die combi kopen kost dat proximus miljoenen en dat willen ze zo tegengaan.

door verwarring te zaaien stoppen mensen dat abbo (zoals jij wil doen) en kan het niet meer gekocht worden (uitdoofscenario). Nieuwe klanten lopen dus feitelijk tegen strikte limieten aan en 5 euro voor 20 gb is toch ook gewoon diefstal

waarom 300? 75% vd klanten zal gewoon onder 300 gb per maand zitten, dat zal die statisticus gezien hebben.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb gebeld, en een paar min later was het in orde, (weet niet wat er daar gaande was op de KD, da meiske had daar de slappe lach, abrupt on hold, en erna die slappe lach was er nog niet uit, plezierige boel daar precies...)
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

bellen naar de klantendienst misschien.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ben mij aan het amuseren, nu al op 1TB gezet. Krijg ik niet op ze.
Blino
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

1207 schreef:Blino
van jouw verhaal begrijp ik niets
"ik wil een zwaarder abonnement", nog nooit gehoord dat een provider daarvoor installatiekosten vraagt (omgedraaide is logisch maar ook gewoon pesterij)

voor bestaande klanten is er in weze niets veranderd. Ze hebben die 650 naar 300 gehaald maar je kunt, als je al een unlimited abbo had, gewoon zoveel gb bijnemen als je wil. Of er op je myproximus nu 300, 500 of 2000 staat maakt niet uit. Het blijft 7,5 euro kosten, die prijs nu opslaan naar 10 euro is wel heftig (+33%)
Als je online een pack wil bestellen heb je de optie om aan te geven dat je bestaande klant bent met daarna de instructies gewoon de opties aan te vinken dat je wil en je huidige pack zal aangepast worden naar het nieuwe. Als je dit echter doet komt er daar een installatie door installateur kost van 60 euro bij als je wil bevestigen. Wat dus compleet onnodig is.

Enja, er is nog altijd niemand die een duidelijk antwoord heeft gegeven of de aanpassing nu alleen voor nieuwe klanten is of ook voor bestaande.
Ik heb nu dus een Start dus in het nieuwe systeem zou ik VP's moeten kopen aan 5 euro, wat voor mij geen optie is. Wat ik op myproximus zie komt ook niet overeen met wat er zogezegd zou moeten staan in het nieuwe systeem. VU staat nog altijd vermeld aan 7,50 en zie ik gratis VP's van 20GB (die eerst verdwenen waren) en 150GB (die niet werken). Ik zit een beetje met de vrees als ik nu een massa VP's bestel dat die plots toch aangerekend gaan worden ook al staan ze als gratis vermeld.
1207
Elite Poster
Elite Poster

Blino schreef:Als je online een pack wil bestellen heb je de optie om aan te geven dat je bestaande klant bent met daarna de instructies gewoon de opties aan te vinken dat je wil en je huidige pack zal aangepast worden naar het nieuwe. Als je dit echter doet komt er daar een installatie door installateur kost van 60 euro bij als je wil bevestigen. Wat dus compleet onnodig is.
tja als 90 mensen bellen laten ze die kost vallen, 10 zotten betalen 60.

Enja, er is nog altijd niemand die een duidelijk antwoord heeft gegeven of de aanpassing nu alleen voor nieuwe klanten is of ook voor bestaande.
de enige aanpassing voor mij, bestaande klant, is 33% opslag (7,5 naar 10). unlimited blijft gewoon.
Ik heb nu dus een Start
en je hebt/had een free unlimited pakje als ik het goed begrijp?
dan staan onze balkjes op 250 GB, meer niet. Maar dat grafiekje is spielerei voor ons.
ga ja over 250 dan neem je blokjes bij

Ik heb bij wijze van test een blokje genomen, zal je op de hoogte houden of het gratis is (wat ik verwacht)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Toch wel raar dat Proximus die zolang "onbeperkt" internet hoog in de vaandel heeft gehouden, dit nu terug blijkt te draaien net op het moment dat Mobistar eraan komt met "onbeperkt" (500 GB en daarna verlaagde snelheid in de piekuren) internet. Rare samenloop van omstandigheden, hoewel je bij Proximus toch nog altijd blokken kan bijbestellen.
Je zou toch verwachten anno 2016 dat er een verschuiving van de datavolumes naar boven zou plaatsvinden, door de komst van Netflix, internet radio, steeds meer gebruik internet voor zakelijk en school toepassingen, ....

Rare evolutie .... dwars op de wereldse realiteit ....
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

maar jongens toch, zo kakken !
Het is en blijft onbeperkt bij proximus.
Aleen moeten sommige meer moeite doen andere mindere.
Het kan ook een goeie zet zijn.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Maar jij gaat er waarschijnlijk van uit dat iedereen weet van de gratis volumeblokken, van het bestaan van het script en meteen ook de kennis en wil heeft om het te gebruiken. De meerderheid echter weet dat niet en Proximus weet dat ook wel, waarom doen ze het anders als het eindresultaat toch nihil is?

Voor de meeste mensen komt dit dus neer op een verlaging van de limiet en in deze tijden met onder andere streamen van video in HD en 4K kan dat tamelijk krap worden.

We moeten zelfs geen voorbeelden aanhalen eigenlijk, geef eens 1 goede reden waarom het terugschroeven van specificaties op een telecomabonnement een goede zet zou zijn (iets wat de consument direct ten goede komt)?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

niet voor de consument wel voor de concurentie
1207
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke schreef:maar jongens toch, zo kakken !
Het is en blijft onbeperkt bij proximus.
Aleen moeten sommige meer moeite doen andere mindere.
Het kan ook een goeie zet zijn.
nieuwe klanten kunnen enkel met een pack limiet bijkrijgen
nu een contract start + unlimited limiet kopen/vragen/aangaan is onmogelijk geworden als ik goed kan lezen
mipa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb een Bizz Pack met Internet Comfort en dat hebben ze ook op 300GB
gezet zonder te verwittigen. Nog wel dat ik het hier lees want soms ga ik
over de 300GB en dan zou het vissen zijn waarom het internet trager gaat...
Het staat (dankzij de instructies hier) nu op 500GB.
Hopelijk blijven ze er voortaan af.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Je kan je nu ook wel afvragen hoelang die volumeblokken nog gratis zullen zijn.
Het is goed mogelijk dat men binnen enkele maanden de aankoop van blokken betalend maakt.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Maar nee volgen mij is het gewoon om telenet in zak te zetten.
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Buiten prijsafspraken tussen providers, nu ook datavolume afspraken :roll:
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Voor de meeste mensen komt dit dus neer op een verlaging van de limiet en in deze tijden met onder andere streamen van video in HD en 4K kan dat tamelijk krap worden (schrijft MaT)

dus werken zij nu al aan hun toekomstig "verdien" model :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Diensten:
Beste klant, wegens technische redenen is de gevraagde info tijdelijk niet beschikbaar. Gelieve later opnieuw te proberen.
:bang: :bang:
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

lacer schreef:Diensten:
Beste klant, wegens technische redenen is de gevraagde info tijdelijk niet beschikbaar. Gelieve later opnieuw te proberen.
:bang: :bang:
Was bij mij ook zo, refreshen en twas weer goed.
Kem al op 1,5TB gezet haha.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

nee lazer geen afspraak, gewoon een zet.
criminala
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Ik zoek enkel internet (dus geen mobiel of TV oid) .
Heb toch wel zeker 300 gbyte nodig van volume met al die streamingzaken zoals Netflix , spotify enz.

EDPnet gekeken , 35.95€ onbeperkt volume , ziet er mooi uit ... TOTDAT je leest dat je nog raw copper (12.5€) of telefonie (10€) moet bijbetalen .
Scarlet internet vdsl 35€ , 300gb volume . iets goedkoper voor iets meer maar 50€ activering .. .

Naar waar stappen jullie over ? Wat zijn de opties ?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik stap niet over :-)

Deze maand al 532gb bij scarlet, en geen enkel probleem
de koe zegt boe
jimghw
Member
Member
Bedankt: 12 keer

criminala schreef:Ik zoek enkel internet (dus geen mobiel of TV oid) .
Heb toch wel zeker 300 gbyte nodig van volume met al die streamingzaken zoals Netflix , spotify enz.

EDPnet gekeken , 35.95€ onbeperkt volume , ziet er mooi uit ... TOTDAT je leest dat je nog raw copper (12.5€) of telefonie (10€) moet bijbetalen .
Scarlet internet vdsl 35€ , 300gb volume . iets goedkoper voor iets meer maar 50€ activering .. .

Naar waar stappen jullie over ? Wat zijn de opties ?
Bekijk United Telecom, ze zijn een reseller van edpnet, en vragen 33.99 euro/maand voor VDSL ongelimiteerd data, inclusief raw copper
wied
Elite Poster
Elite Poster

Scarlet internet vdsl 35€ , 300gb volume . iets goedkoper voor iets meer maar 50€ activering ..

koken kost geld of maw, als ge denkt 300 GB nodig te hebben moet ge toch bereid zijn hiervoor de prijs te betalen!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Bij United Telecom zijn de activatiekosten 59 € nog bij te rekenen en nog tot eind deze maand een gratis modem bij een overeenkomst van 2 jaar.
Hmmm, twijfel, twijfel :think:
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
wied
Elite Poster
Elite Poster

2 jaar vind ik een te lange tijd! Wie weet komt Mobi* toch nog met een internet-only mogelijkheid ondertussen :wink:
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Die kans is klein en als het toch gebeurd is de kans dat het echt een interessant aanbod is nog veel kleiner.
Tripple en quadruple play zijn de trends tegenwoordig en de specificaties en prijzen zullen altijd in lijn liggen met die van telenet zelf.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

wied schreef:2 jaar vind ik een te lange tijd! Wie weet komt Mobi* toch nog met een internet-only mogelijkheid ondertussen :wink:
Zoals ieder contract is United Telecom ook na 6 maanden gratis opzegbaar. Het enige is dat je de restwaarde van de modem moet terugbetalen.
Dus wat is het risico? Als je toch beslist om bijvoorbeeld na één jaar te vertrekken, heb je de FritzBox gekregen aan de helft van de prijs...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
criminala
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Je moet trouwens geen contract aangaan van 2 jaar. . Ook 6mnd of 1j kan bijvoorbeeld. - krijgt dan wel geen fritzbox modem er gratis bij.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”