Nieuwe dropkabel

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Terminator
Starter Plus
Starter Plus

Hallo,

Ik ben bezig met de renovering van een oude woning en moet een nieuwe dropkabel leggen. Je legt een kabel klaar tot aan de rooilijn met x-aantal meters extra om tot aan de tap te geraken (betreft een paddenstoel), maar weten jullie of Telenet ook de prijs van de openbare werken doorrekent naar de klant? M.a.w. moet je meer betalen als er meer meters stoep moeten opengebroken worden?

Tweede vraag: Moet je altijd de dichts bijzijnde tap nemen of mag je kiezen? In ons geval staat er een tap van het Telenet-net op 2 meter, en een tap van het ex-UPC-net op 20 meter. Heb eens gehoord van een technieker dat ze altijd voorkeur geven aan het ex-UPC-net omdat deze betere versterkers zou hebben.

Alvast bedankt!
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Voor die vragen over die twee taps van twee verschillende netwerken moet je je wenden tot Telenet. Niet dat wij dat niet kunnen zeggen, maar dan heb je een bevestiging en kan je zeker niks fout doen.
Op openbaar domein gaan ze je niets extra aanrekenen als het verder is. Het is hun zaak of die tap nu 10 meter verder staat. Zij moeten er maar voor zorgen dat er voor elk huis een tap in de buurt staat.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Openbaar domein rekenen ze je idd niets aan.

Ivm naar welke paddenstoel je gaat, best Telenet contacteren. Ik had voor mijn nieuwbouw daar ook een probleem mee. Ik had voor mijn deur op scheiding met mijn buurman een grote kast van Telenet staan en wou daar met mijn drop naartoe (kortste afstand). Ik belde met de helpdesk, en die lieten mij weten dat ik naar de paddenstoel 50 meter verder moest (veel meer graafwerk voor mij).

Na nog eens te bellen en contact te hebben met de echte technische dienst hebben ze mij toch gewoon in die kast aangesloten (afstand 10 meter).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Van wat ik hoor, is dat ex-UPC net inderdaad stukken robuuster, en zullen techniekers daar voorkeur aan geven.
Of ze daar extra gaan publiek domein voor openbreken, is een andere vraag.
Terminator
Starter Plus
Starter Plus

Thanks, wist ik niet, ik had ergens gelezen dat je €25 per meter openbare weg moest bij betalen. Nu ja, de tap staat gewoon vlak voor mijn rooilijn (van het 'nieuwe' Telenet-net dan), dus het zou hoe dan ook maar €25 extra kunnen zijn. Raar eigenlijk dat ze voor een aansluitkost van €50 dan soms bv 30 meter openbare weg willen openbreken...
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”