Beste,
Enige tijd geleden zijn wij overgenomen door een Amerikaanse firma en moeten wij voldoen aan de SOX reglementering. Hiervoor moeten onze Tapes off-site bewaard worden. Dagelijks zou dus een dienst de tapes van de dag ervoor moeten komen ophalen, en de tapes van "vandaag" afleveren.
Ik heb een offerte opgevraagd bij Merak en Iron Mountain. Zijn er nog spelers op die markt die jullie kennen of aanraden?
Thanks !
Backup tapes dagelijks laten ophalen
- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 36 keer
Wat gebeurd er als jij op vakantie gaat & men een tape'je nodig heeft ... wat gebeurd er als jij morgen om dwingende reden ontslagen word & hier rancuneus over bent ... geen goed idee!
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Fatsie bedoelde over tapes mee naar heus nemen... ik denk niet dat SOX hiermee tevreden is als oplossing.
Alle klanten die ik ken gebruiken trouwens Merak.
Alle klanten die ik ken gebruiken trouwens Merak.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Goede ervaring met Iron Mountain.
Grootste kost bij jou zal de dagelijkse ophaling zijn. Hangt ook af hoever jou bedrijf van hun depot ligt.
Grootste kost bij jou zal de dagelijkse ophaling zijn. Hangt ook af hoever jou bedrijf van hun depot ligt.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik ken ook een aantal firma's die hun tapes meenemen naar huis.
Mocht iemand (ongeveer) de prijs weten van wekelijkse/dagelijkse ophalingen, graag even laten weten aub, is altijd interessant om te weten.
Mocht iemand (ongeveer) de prijs weten van wekelijkse/dagelijkse ophalingen, graag even laten weten aub, is altijd interessant om te weten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Naar huis meenemen vind ik ook niet zo'n goed idee. Het gaat ook over een 60-tal tapes. Op zich niet onmogelijk, maar niet echt professioneel.
Sowieso is het een tussenoplossing voor enkele maanden dat we zoeken. De applicaties die onder de SOX norm vallen gaan we repliceren op een DR site. Zowel de Backups in de DR omgeving alsook de Virtuele machine.
Maar om SOX compliance te zijn moeten we zo snel mogelijk de tapes off-site krijgen.
Groeten
Sowieso is het een tussenoplossing voor enkele maanden dat we zoeken. De applicaties die onder de SOX norm vallen gaan we repliceren op een DR site. Zowel de Backups in de DR omgeving alsook de Virtuele machine.
Maar om SOX compliance te zijn moeten we zo snel mogelijk de tapes off-site krijgen.
Groeten
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik werk voor een grote multi-national en wij gebruiken Merak hiervoor.
Het vorige bedrijf waar ik werkte gebruikte ook Merak.
Het vorige bedrijf waar ik werkte gebruikte ook Merak.