Dag iedereen,
over enkele maanden koop ik mezelf een nieuwe PC. Ik overweeg overstap naar W10, vooral omdat MS het in z'n hoofd heeft gehaald om de meest moderne CPU's (o.a. Skylake) vanaf 2017 niet langer te ondersteunen met een OS ouder dan W10. Verder zie ik het nut nog altijd niet in van W10 op een desktop PC, maar da's een andere discussie.
Anyway, een belangrijk probleempje hierbij zijn drie games in mijn bezit, die ik destijds nog op een klassieke DVD heb gekocht (tegenwoordig spreek ik Steam en Origin daarvoor aan). Het gaat om C&C Red Alert3, The Saboteur en GTA IV. Deze drie games hebben als gemeenschappelijk kenmerk dat de DVD beveiligd werd met SecuRom, software die niet langer wordt ondersteund door W10.
Enige achtergrond vind je onder deze link.
Nu dacht ik via een omweg alvast Red Alert 3 te redden: ik koppel dit gewoon aan m'n Origin account (cfr. Redeem Product Code).
Maar heeft iemand ervaring met Red Alert 3 via Origin op W10? Wordt SecuRom alsnog geïnstalleerd?
mvg
Mortov Molotov
Red Alert 3/GTA IV/The Saboteur op Windows 10: iemand ervaring mee?
- Mortov Molotov
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 17 keer
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt 

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Origin levert blijkbaar gewoon SecuRom mee als het in het originele spel zit, zie The Sims 2. Dat gezegd zijnde, SecuRom is verwijderd uit Red Alert 3 sedert patch 1.05. The Saboteur werkt blijkbaar prima in Windows 10, zelfs met SecuRom. Voor GTA IV heb ik niks gevonden: ik stel voor dat je kijkt voor een (no-cd) crack. Ik weet wel dat het basis spel op Steam zonder SecuRom werkt. De uitbreidingen echter wel, daarom heb ik die ook nooit gekocht.
Links:
http://www.geek.com/games/eas-the-sims- ... m-1600633/
http://www.1up.com/news/red-alert-3-removes-securom
https://www.rockpapershotgun.com/2015/0 ... nt-1990243
Links:
http://www.geek.com/games/eas-the-sims- ... m-1600633/
http://www.1up.com/news/red-alert-3-removes-securom
https://www.rockpapershotgun.com/2015/0 ... nt-1990243
- Mortov Molotov
- Pro Member
Wel, ff update, want heb met zekerheid één van de drie bovenstaande games aan de praat gekregen op een pc met Win10:
Red Alert 3. Eigenlijk vrij simpel opgelost, zonder dat het me één cent kostte. Nl op Origin kan je enkele games aan je Origin bibliotheek toevoegen door de CD key in te tikken (*). Gevolg: je game wordt een digital download met de laatste patch inbegrepen (1.12), en aangezien Red Alert 3 zoals bovenstaande forumganger al aangaf vanaf patch 1.05 geen securom meer bevat (**), draait de game zonder problemen.
(*) De automatische methode lukte wel niet (ik kreeg de melding dat de game al was toegevoegd - bug); heb moeten bellen naar EA support België om het finaal in orde te krijgen. Enfin, was kleine moeite
(**) Ik denk wel dat je 't best je game nog altijd deauthorized bv. igv. reïnstall van je Windows, want de limiet op het aantal installs blijft wel geldig [klik hier voor meer achtergrond info].
Ik laat iets meer weten over m'n ervaringen met The Saboteur en GTA IV.
Red Alert 3. Eigenlijk vrij simpel opgelost, zonder dat het me één cent kostte. Nl op Origin kan je enkele games aan je Origin bibliotheek toevoegen door de CD key in te tikken (*). Gevolg: je game wordt een digital download met de laatste patch inbegrepen (1.12), en aangezien Red Alert 3 zoals bovenstaande forumganger al aangaf vanaf patch 1.05 geen securom meer bevat (**), draait de game zonder problemen.
(*) De automatische methode lukte wel niet (ik kreeg de melding dat de game al was toegevoegd - bug); heb moeten bellen naar EA support België om het finaal in orde te krijgen. Enfin, was kleine moeite
(**) Ik denk wel dat je 't best je game nog altijd deauthorized bv. igv. reïnstall van je Windows, want de limiet op het aantal installs blijft wel geldig [klik hier voor meer achtergrond info].
Ik laat iets meer weten over m'n ervaringen met The Saboteur en GTA IV.
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt 

- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
al geprobeerd via een virtual pc met bv win XP erop? grafisch zou dit mss wel een probleem kunnen geven maar dat moet je testen.
- Mortov Molotov
- Pro Member
Grote probleem met virtualbox is het beperkt beschikbaar videoram geheugen (256 mb) . En sowieso staat Direct3D emulatie nog in de kinderschoenen.defenderII schreef:al geprobeerd via een virtual pc met bv win XP erop? grafisch zou dit mss wel een probleem kunnen geven maar dat moet je testen.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
Dit klopt maar voor iets oudere games volstaat het soms. SOF kan ik bv redelijk spelen op virtuele PC (in lage resolutie).
- Mortov Molotov
- Pro Member
Da's een feit. Maar die vlieger gaat helaas (nog) niet op voor the saboteur en gta IV. [emoji53]defenderII schreef:Dit klopt maar voor iets oudere games volstaat het soms. SOF kan ik bv redelijk spelen op virtuele PC (in lage resolutie).

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Hou je oude machine voor oude games. Meestal zijn die oude machines toch bijna niks meer waard. Ik gooi mijn IT zelden weg, tenzij het extreem verouderd is en er niks meer op draait. Ik heb nog een AMD 1055T met 16GB ram en een 850 EVO SSD voor GTA V en GTA IV onder windows7, daar komt nooit windows 10 op.
- Mortov Molotov
- Pro Member
Ken ik heel goed [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]warpozio schreef:Red Alert heb ik thuis vervangen door OpenRA (http://www.openra.net/)
Maar het gaat hier om red alert 3 [WHITE SMILING FACE]️

- Mortov Molotov
- Pro Member
Is een idee. Maar ik ben van plan om m'n oude machine weg te schenken aan een kansarm gezin, vandaarub4b schreef:Hou je oude machine voor oude games. Meestal zijn die oude machines toch bijna niks meer waard. Ik gooi mijn IT zelden weg, tenzij het extreem verouderd is en er niks meer op draait. Ik heb nog een AMD 1055T met 16GB ram en een 850 EVO SSD voor GTA V en GTA IV onder windows7, daar komt nooit windows 10 op.