Weet iemand hoeveel de opzegvergoeding is bij mobistar?
Ik ben in december 2015 klant geworden.
I know had het niet mogen doen maar nu te laat.
Reden: elke maand moet ik meer betalen dan mijn abonnement en dat is iets wat ik vroeger nooit had en mijn mobiel date vliegt de deur uit iets wat ik bij vorige provider ook niet had. Daar kwam ik voldoende toe met hetzelfde aantal gb. Ook niet zo tevreden van de ontvangst hier. Enkel 3G terwijl ik normaal 4g heb zonder probleem.
Ik heb een panter 35 abonnement met smartphone. In dit geval de iphone 6s plus.
Dat ik die gsm moet weerbetalen weet ik maar moet ik ook vergoeding voor het abonnement betalen? Is contract van 12maand dat ik getekend heb.
Opzegvergoeding
-
- Elite Poster
- Berichten: 1156
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 130 keer
Je operator zal je perfect kunnen zeggen wat de opzegvergoeding zal bedragen, dus je contacteert hen best gewoon even.
Die zal bestaan uit:
1. De restwaarde van het toestel
2. Tellend vanaf de start kan de operator je maximum 6 maanden boete geven. Dus in jouw geval mogelijk nog 2 maanden abonnementsgeld. ALS het klopt wat ik zeg (en het is bvb niet 3 maanden, ik ken de startdatum niet) dan is het dus €70 boete. Na 6 maanden mag er geen boete meer gegeven worden.
Bron: De schadevergoeding die een operator bij de vroegtijdige beëindiging van een contract van bepaalde duur gedurende de eerste zes maanden kan vorderen, mag niet hoger zijn dan het abonnementsgeld dat nog verschuldigd zou zijn tot aan de afloop van de zesde maand volgend op de inwerkingtreding van het contract indien dat niet vroegtijdig beëindigd was.
http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... catie/FAQ/
Niet elke operator maakt hier echter gebruik van. Bij BASE, Telenet bvb kan je maandelijks opzeggen en betaal je dus nooit een opzegvergoeding. Misschien eens proberen bij Mobistar om de boete te laten vallen, maar het lijkt erop dat zij dit toch toepassen:
https://www.mobistar.be/nl/hulp-en-supp ... t-opzeggen
'Goed om te weten: Sinds oktober 2012 is een nieuwe wet in werking getreden. Hierdoor kan je nu op elk moment schriftelijk je contract opzeggen (mail, fax, brief). En de opzegkosten? Die hoef je niet meer te betalen wanneer de eerste zes maanden van je contract voorbij zijn, ongeacht voor hoelang je hebt getekend.'
Belangrijk: NIET je abonnement geheel opzeggen waardoor je je nummer ook kwijt bent. Gewoon laten omzetten naar prepaid of laten overdragen naar een andere operator. In het laatste geval kan je alles laten regelen door je nieuwe operator en moet je zelf niets opzeggen.
Die zal bestaan uit:
1. De restwaarde van het toestel
2. Tellend vanaf de start kan de operator je maximum 6 maanden boete geven. Dus in jouw geval mogelijk nog 2 maanden abonnementsgeld. ALS het klopt wat ik zeg (en het is bvb niet 3 maanden, ik ken de startdatum niet) dan is het dus €70 boete. Na 6 maanden mag er geen boete meer gegeven worden.
Bron: De schadevergoeding die een operator bij de vroegtijdige beëindiging van een contract van bepaalde duur gedurende de eerste zes maanden kan vorderen, mag niet hoger zijn dan het abonnementsgeld dat nog verschuldigd zou zijn tot aan de afloop van de zesde maand volgend op de inwerkingtreding van het contract indien dat niet vroegtijdig beëindigd was.
http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... catie/FAQ/
Niet elke operator maakt hier echter gebruik van. Bij BASE, Telenet bvb kan je maandelijks opzeggen en betaal je dus nooit een opzegvergoeding. Misschien eens proberen bij Mobistar om de boete te laten vallen, maar het lijkt erop dat zij dit toch toepassen:
https://www.mobistar.be/nl/hulp-en-supp ... t-opzeggen
'Goed om te weten: Sinds oktober 2012 is een nieuwe wet in werking getreden. Hierdoor kan je nu op elk moment schriftelijk je contract opzeggen (mail, fax, brief). En de opzegkosten? Die hoef je niet meer te betalen wanneer de eerste zes maanden van je contract voorbij zijn, ongeacht voor hoelang je hebt getekend.'
Belangrijk: NIET je abonnement geheel opzeggen waardoor je je nummer ook kwijt bent. Gewoon laten omzetten naar prepaid of laten overdragen naar een andere operator. In het laatste geval kan je alles laten regelen door je nieuwe operator en moet je zelf niets opzeggen.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
een iphone verbruikt ook meer, door achtergrondprogrammas die draaien.
Ook van apple zelf die je niet kan uitzetten.
Ook de programmas vragen meer en meer.
Moest je een programma hebben die je verbruik bijhoud van iedere app en op eide van de maand neem je een screenshot dan zou je al gaan zien dat je meer verbruikt.
Mijn partner kwam vroeger toe met 1gb nu gaat hij dicht naar de 2 gb.
Nie meer surfen en dezelfde provider.
Ook van apple zelf die je niet kan uitzetten.
Ook de programmas vragen meer en meer.
Moest je een programma hebben die je verbruik bijhoud van iedere app en op eide van de maand neem je een screenshot dan zou je al gaan zien dat je meer verbruikt.
Mijn partner kwam vroeger toe met 1gb nu gaat hij dicht naar de 2 gb.
Nie meer surfen en dezelfde provider.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Thnx voor de antwoorden.
Jnsvr: dan wacht ik best nog 2 maand vrees ik. De restwaarde van toestel betaal ik dan wel maar niet van zin om vergoeding voor abo te betalen.
Zal geen 2de keer voorvallen. Gsm volgende keer kopen en abonnement apart.
Proximusboyke: heb al jaren iphone en moet zeggen nooit probleem gehad met mijn data vroeger. En er zijn geen apps ouzo bijgekomen.
Meestal zit ik rond de 2 a 2,5gb per maand. Nu heb ik 3 en kom niet toe. Meestal nog 3,5gb
Hmmm het ideaal abonnement. Sms en mobiel data. Die belminuten heb ik totaal nie nodig.
Jnsvr: dan wacht ik best nog 2 maand vrees ik. De restwaarde van toestel betaal ik dan wel maar niet van zin om vergoeding voor abo te betalen.
Zal geen 2de keer voorvallen. Gsm volgende keer kopen en abonnement apart.
Proximusboyke: heb al jaren iphone en moet zeggen nooit probleem gehad met mijn data vroeger. En er zijn geen apps ouzo bijgekomen.
Meestal zit ik rond de 2 a 2,5gb per maand. Nu heb ik 3 en kom niet toe. Meestal nog 3,5gb
Hmmm het ideaal abonnement. Sms en mobiel data. Die belminuten heb ik totaal nie nodig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1156
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 130 keer
@Beerkens
Indien je van Mobistar te horen krijgt dat er geen opzegvergoeding zal gevraagd worden, dan kan je nog overwegen om direct het abonnement te stoppen. Indien niet lijkt het me geen slecht idee om nog 2 maanden vol te houden, aangezien je er in elk geval ook voor zal betalen. (Wel oppassen dat je dan geen verbruik buiten bundel hebt ofzo waardoor je alsnog duurder uit gaat komen).
Ga zeker op zoek naar een operator/tariefplan waarbij je zeker bent dat je zal toekomen met wat er in de bundel zit & en dat je je niet blauw zit te betalen daarvoor.
Je kan altijd eens kijken op www.bestetarief.be om na te gaan welke de meest geschikte formule/operator wordt.
Succes nog !
Indien je van Mobistar te horen krijgt dat er geen opzegvergoeding zal gevraagd worden, dan kan je nog overwegen om direct het abonnement te stoppen. Indien niet lijkt het me geen slecht idee om nog 2 maanden vol te houden, aangezien je er in elk geval ook voor zal betalen. (Wel oppassen dat je dan geen verbruik buiten bundel hebt ofzo waardoor je alsnog duurder uit gaat komen).
Ga zeker op zoek naar een operator/tariefplan waarbij je zeker bent dat je zal toekomen met wat er in de bundel zit & en dat je je niet blauw zit te betalen daarvoor.
Je kan altijd eens kijken op www.bestetarief.be om na te gaan welke de meest geschikte formule/operator wordt.
Succes nog !