Electro zaak verhoogt na 2 uur prijs

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ga vandaag langs bij een bekende electro zaak in Gent die ook Nikon dealer is.

Het gaat om deze lens die ondertussen vervangen wordt door een VR versie:

http://www.kenrockwell.com/nikon/24-70mm.htm

Ik zag deze lens bij MM in Antwerpen voor 1569 en heb er in principe een optie op. Bij de meeste shops kost deze ondertussen 1899 en in MM Korenmarkt staat hij zelfs 2199,- . De nieuwe VR versie kost 2500,- maar is minder scherp dan de niet VR versie.

Vandaag passeer ik in een grote winkel in Gent, zie hem in de kast voor 1559,- dus 10 euro goedkoper dan MM en geen ommetje Gent-A'pen en terug.

Ik vraag aan de balie hoeveel tijd ik heb om te beslissen aan die prijs, ze antwoord dat ik niet lang moet uitstellen (iets in die aard) en dat ik enkel een optie kon nemen door een bestelbon te tekenen. Ben nog gaan kijken naar MM Oostakker en Zwijnaarde maar daar hadden ze deze lens niet. Voor dit geld kan je maar beter eens rondrijden.

2 uur later stuur ik een mail naar de electrozaak, en kreeg een wel heel dom antwoord:
De prijzen van verschillende Nikon producten werden verhoogt in aankooprijs en dus ook in verkoopsprijs.

De nieuwe verkoopsprijs van deze lens is €1899 en de prijzen worden vandaag in de shop aangepast.

Aangezien de lens nog aan de oude prijs geafficheerd stond kunnen wij u deze lens nog leveren aan €1699 wat ook onze aankoopprijs is als commerciële geste.
Dus vandaag staat dus in hun etalage een lens aan 1559,- die eigenlijk 1699,- inkoop kost? Ik zit zelf in de verkoop dus ik geloof niks van deze lage marges. Te lastig om het stockmodel in de etalage dan mee te geven aan de oude prijs? Die hebben ze toch tegen de oude prijs ingekocht.

Vind het vervelend dat wanneer je te veel interesse toont (ik vertelde dat ik snel kon beslissen), ze daar misbruik van maken door snel hun prijzen aan te passen.
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Volle pot voor een etalagemodel, zo een paar maand in de zon zitten bakken. Daaaaaaaaaag.

Als je niet met een d7200 of iets anders cropped werkt is de tamron 24-70 goed genoeg waarschijnlijk beter dan een krom getrokken etalage zon gebakken geld put.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Heb de d750. De lens ligt bij Media Markt in zo'n nikon vitrine, daar komt geen zon bij, allemaal kunstlicht, en de lensdop zit er uiteraard wel op ;)
Eergisteren daar de 50mm f/1.4 G gekocht en die trekt perfect, niks te zien aan de lens.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Njah, als je het niet gekocht hebt, hebben ze recht om elke seconde zelfs prijs te veranderen ;-)

Deed me wel meteen hieraan denken :roll:
(zeker vanaf 2:40)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ub4b schreef:2 uur later stuur ik een mail naar de electrozaak, en kreeg een wel heel dom antwoord:
Was het niet dom te blijven wachten... uiteindelijk wist je dat het een bodemprijs was.
ub4b schreef:Dus vandaag staat dus in hun etalage een lens aan 1559
Als hier niet duidelijk bij staat dat de prijs enkel voor het etalage model is men verplicht jou een nieuwe te verkopen voor die prijs.

Geafficheerde prijzen zijn bindend !
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Zo iets kan je toch verwachten. Een optie vragen terwijl niemand dat doet, zal wel genoeg argwaan opgewekt hebben. Als je dan weet dat hij overal veel duurder Is, kan je toch beter vragen naar de retour voorwaarden. Dan kan je hem kopen en terug brengen als je niet content bent of het geen koopje was.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Tja eigen schuld dikke bult ... goed weten dat het een bodemprijs is, niet kopen - nog wat benzine verspillen om in andere winkels te gaan kijken en dan klagen dat de prijs omhoog gegaan is. :bang: :bang: :bang:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

waarschijnlijk met de firmawagen :banana:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Joe de Mannen schreef:waarschijnlijk met de firmawagen :banana:

J.
Doet ge zo of zijt ge zo?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Ik besef dat ik slapende honden heb wakker gemaakt. Heb de lens voor 10 euro meer in MM Brasschaat gekocht, verkoper heeft voordien in de hifi sector gewerkt dus was leuke babbel. Nee bedrijfswagen is voor eigen rekening gezien zelfstandige, dus 140 km extra voor eigen rekening.
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Je kon hem ook in Duitsland gekocht hebben online aan 1500 euro + verzending.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Zo'n dure lens koop ik niet op een webshop, moet ermee kunnen teruggaan.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”