Het gaat om deze lens die ondertussen vervangen wordt door een VR versie:
http://www.kenrockwell.com/nikon/24-70mm.htm
Ik zag deze lens bij MM in Antwerpen voor 1569 en heb er in principe een optie op. Bij de meeste shops kost deze ondertussen 1899 en in MM Korenmarkt staat hij zelfs 2199,- . De nieuwe VR versie kost 2500,- maar is minder scherp dan de niet VR versie.
Vandaag passeer ik in een grote winkel in Gent, zie hem in de kast voor 1559,- dus 10 euro goedkoper dan MM en geen ommetje Gent-A'pen en terug.
Ik vraag aan de balie hoeveel tijd ik heb om te beslissen aan die prijs, ze antwoord dat ik niet lang moet uitstellen (iets in die aard) en dat ik enkel een optie kon nemen door een bestelbon te tekenen. Ben nog gaan kijken naar MM Oostakker en Zwijnaarde maar daar hadden ze deze lens niet. Voor dit geld kan je maar beter eens rondrijden.
2 uur later stuur ik een mail naar de electrozaak, en kreeg een wel heel dom antwoord:
Dus vandaag staat dus in hun etalage een lens aan 1559,- die eigenlijk 1699,- inkoop kost? Ik zit zelf in de verkoop dus ik geloof niks van deze lage marges. Te lastig om het stockmodel in de etalage dan mee te geven aan de oude prijs? Die hebben ze toch tegen de oude prijs ingekocht.De prijzen van verschillende Nikon producten werden verhoogt in aankooprijs en dus ook in verkoopsprijs.
De nieuwe verkoopsprijs van deze lens is €1899 en de prijzen worden vandaag in de shop aangepast.
Aangezien de lens nog aan de oude prijs geafficheerd stond kunnen wij u deze lens nog leveren aan €1699 wat ook onze aankoopprijs is als commerciële geste.
Vind het vervelend dat wanneer je te veel interesse toont (ik vertelde dat ik snel kon beslissen), ze daar misbruik van maken door snel hun prijzen aan te passen.