Overgang TV-Vlaanderen+EDPnet naar Telenet/proximus?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
riji
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Omdat ik Belgisch voetbal wil zien en steeds minder tevreden ben over
de satlliet-TV van TV-Vlaanderen beëindig ik daar eind april mijn abo,
mede n.a.v een nieuwe prijsverhoging (1/3).
Jammer genoeg zal ik dit ook bij EDPnet moeten doen (Newer & Faster Internet & Telephony).
Immers ik kan EDPnet niet combineren met TV van Proximus
en bij Telenet kom ik aan 66,60 euro/maand enkel voor TV:
kabelabo 16,30
huur digicorder 8,85
huur 2e decoder 4
play 10
play sports 27,45
TOTAAL 66,60
Dit is voor mij buiten elke verhouding, dus moet ik een pack nemen.

Nu vraag ik mij af of ik juist ben, maar zoals ik reken kan ik niet anders dan voor Proximus kiezen, maar misschien zie ik dit verkeerd?

Telenet:
- internet: aan 100/6 Mbps van Whop het ik genoeg, maar niet aan vast volume van 150 GB/mnd van WHOP ---> WHOPPA nodig
- televisie: ik heb het vroegere extra pakket natuur & docu nodig, maar moet nu een meer uitgebreid pakket PLAY nemen voor 10 euro
- televisie: ik wil het Belgisch eerste klasse voetbal zien, maar moet een uitgebreider pakket PLAY SPORTS nemen voor 16,45 euro
Ik besluit dat Telenet mij wil doen betalen voor zaken die ik niet wil en dat geeft nogal aversie. Maar goed, laten we vergelijken:

TELENET- WHOPPA
- abo 69,08
- huur digicorder 8,85 (1e decoder)
- huur digibox 4 (2e decoder)
- play 10
- play sports 16,45
TOTAAL 108,38

PROXIMUS MAXI
- abo 74,95
- huur 1e decoder 0
- huur 2e decoder 5
- multi boeket TV 0 (incl bij Maxi)
- 11 (Belg. voetbal) 9,95
TOTAAL 89,90

18,48 euro/maand is tochwel een aanzienlijk prijsverschil.

Voordeel bij Telenet is dat ik vanaf 16u gratis kan bellen (17u proximus).
Belangrijk voordeel van Proximus in ons geval is dat het multi boeket ook SyFy omvat, terwijl dit bij Telenet PLAY MORE zou vergen en dus nog eens 14,95 euro erbij.

Wat de snelheid van internet betreft heb ik nu met EDPnet (en dus de local loop van Proximus) een 17a profiel met vectoring en haal met Speedtest.net meestal 63/9 Mbps (juist nog eens getest: ping 8 ms, 63,70/13,88 Mbps). Ik vind dit eigenlijk best OK en reken ermee dat daar wel 8 Mbps af kan voor 2x IPTV).

Ik besluit zo voor Proximus te kiezen, maar misschien zijn er andere overwegingen?
Laatst gewijzigd door riji 03 maa 2016, 20:58, in totaal 1 gewijzigd.
florisla
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Als jevooral snachts down/uploadt dan kom je misschien toe met Telenet Whop (teller loopt niet in de daluren dacht ik).

En verder zou je de decoders/recorders zelf kunnen aankopen om te besparen op het abonnement - vooral bij Telenet.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Dit is een mooi voorbeeld waarin je beter voor Proximus kiest. De internetsnelheid is vergelijkbaar met die van Telenet en het tv-aanbod sluit beter aan bij je wensen. Bovendien is de prijs van Proximus veel lager.

Nog meer besparen? Kijk eens naar het pack Proximus Internet Maxi + TV (65,95 euro/maand). Voor telefoon kan je dan voor VOIP kiezen, wat een flink stuk goedkoper is.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Ik zou ook proximus kiezen in dit geval...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Je kan is kijken naar Scarlet trio (50/4 cap), met uw 60+mbits profiel gaat ge die snelheid ook halen tijdens tv kijken. Al hebt ge op tv vlak wel heel wat wensen waardoor ge bijna aan de PX prijzen komt :

Trio 39 (2de box ergens aan te kopen, V4)
voetbal 9.95
pakket natuur en discovery 5.95
als syfy echt nodig is=5,95

€54.90/maand zonder syfy
€60,85/maand met syfy

Dat komt aardig in de buurt van het pakket zonder telefoon (voorstel jantje81) van PX.
Ik heb nog niet geprobeerd om in een obox-3 andere voip instellingen in te geven. Maar me de bbox 3 van PX zal het zeker niet lukken zonder ATA of voip telefoon
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
riji
Pro Member
Pro Member

Iedereen bedankt voor de antwoorden.
@Flup
Misschien heb ik met al mijn prijsberekeningen die indruk gewekt, maar ik ben niet uit op de allerlaagste prijs.
Ik wil betalen voor wat ik wil, maar liever niet extra voor wat ik niet wil.
Ik zou ook niet op enkele euro's per maand meer kijken, maar 18,48 euro/maand meer, dit is veel teveel.

Uw voorstel Scarlet Trio is wellicht het goedkoopste wat er te vinden is, maar ik heb slechte herinneringen (+10 jaar) aan Scarlet (vooral administratief). Een familielid heeft Scarlet en ze heeft toch al regelmatig problemen gehad en is niet enthousiast over de helpdesk.
Het is allemaal zo budget, zo ook het materiaal (oude Sagem Fast modem-router). Ik werk nu met een Fritzbox 7490 en ik herinner mij van de installatie dat er geen wizard was voor Scarlet en daardoor niet eenvoudig.

@jantje81
Ik ben nu oud en houd het liever eenvoudig en gemakkelijk; zo ben ik nu wel voorstander van een pack (geen afzonderlijk VOIP provider).
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Die € 18,48 verschil zou je wel kunnen reduceren naar € 5,63 door je Digicorder en Digibox gewoon te kopen (€ 249 en € 99). Ik dacht zelfs niet dat het (voor nieuwe klanten) nog mogelijk is om een Digibox te huren. Voor de rest heb je gelijk.
springfield
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Het is terug mogelijk voor een digibox te huren, dit was inderdaad een hele tijd niet het geval.
En als je zegt je kan die 18 reduceren door een digicorder/box aan te kopen, dan kan je net zo goed bij proximus ook een decoder kopen eh. Bij proximus zit in de prijs de huur van een digicorder, maar het is ook perfect mogelijk om die huur niet te betalen (8 euro denk ik, niet zeker). Proximus toont gewoon hun prijs incl de decoder, terwijl Telenet adverteert met de prijs apart.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Ik heb Scarlet met een Fritzbox 7490, gewoon kiezen voor 'Proximus', werkt prima voor Scarlet. Het enige waar je zou moeten op letten is dat je van de Scarlet technieker de login en het wachtwoord voor de PPPoE-verbinding loskrijgt. Dat is achteraf behoorlijk moeilijk dankzij de inderdaad niet al te beste helpdesk (en dat is eigenlijk te zwak uitgedrukt).

Maar goed, zoals eerder gezegd, ik zou Proximus nemen in uw geval. Er zijn niet echt voordelen aan Telenet als je een goeie VDSL2-snelheid kan halen.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
riji
Pro Member
Pro Member

springfield schreef:Het is terug mogelijk voor een digibox te huren, dit was inderdaad een hele tijd niet het geval.
En als je zegt je kan die 18 reduceren door een digicorder/box aan te kopen, dan kan je net zo goed bij proximus ook een decoder kopen eh. Bij proximus zit in de prijs de huur van een digicorder, maar het is ook perfect mogelijk om die huur niet te betalen (8 euro denk ik, niet zeker). Proximus toont gewoon hun prijs incl de decoder, terwijl Telenet adverteert met de prijs apart.
Naar wat ze mij in de Proximus winkel zeiden, kun je nu geen decoder meer kopen bij Proximus (uitsluitend huren).
Dit zou kunnen te maken hebben met het feit dat de nieuwe decoders geen harde schijf meer hebben daar alle opslag op de servers van Proximus gebeurt. Verbeter mij als dit fout is.
Volgens info op dit forum zou een tweedehandse decoder het wel nog moeten doen.
riji
Pro Member
Pro Member

Iedereen bedankt, ik heb bij Proximus een Maxi pack genomen; eind volgende maand installatie.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”