Beste,
Ik heb Telenet internet en mijn kamer waar ik PS4 speel is ongeveer 10m ver van de Telenet modem. Ik heb gisteren een Linksys E1200 router geinstalleerd in men ps4 kamer. Ik heb wel internet maar ik kan niet party inviten/joinen door telkens melding NAT-type. Vandaag een Netgear Nighthawk R7000 gekocht en met deze ook dezelfde. Bridge mode ingesteld en probleem is opgelost. Ook als ik de UTP kabel rechtstreeks van de Telenet modem met de PS4 verbind is geen probleem. Maar nu, dat heeft geen zin om met bridgemode te werken (160€ R7000).
Telenet modems zijn modem&router en daarom dat ik mijn router kan gebruiken. Zou ik van Provider veranderen? Zoals Proximus?
Hier mijn Telenet modem
Wat moet ik doen om zonder dat bridge mode perfect mijn ps4 te kunnen gebruiken?
Alvast bedankt
PS4 met router probleem
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waarom niet ? Wat werkt er niet dan ? Ik begrijp trouwens niet waarom je geen AP koopt als je al een TN router hebt.MasterP schreef: Maar nu, dat heeft geen zin om met bridgemode te werken (160€ R7000).
Ja zoveel ervaring heb ik niet. Ik heb enkel met routers gewerkt tot nu toe. Ja ze zeggen dat een router van 20€ ook goed is i.p.v een nighthawk als ik het toch ga gebruiken als bridge mode. Dan is het als een domme switch zeggen ze.r2504 schreef:Waarom niet ? Wat werkt er niet dan ? Ik begrijp trouwens niet waarom je geen AP koopt als je al een TN router hebt.MasterP schreef: Maar nu, dat heeft geen zin om met bridgemode te werken (160€ R7000).
-
- Deel van't meubilair
Nogmaals, jij hebt geen router nodig maar een AP.MasterP schreef:ze zeggen dat een router van 20€ ook goed is
En zolang ik geen argumenten lees van je waarom de bridgemode (AP mode) niet werkt lijkt me dit een non-discussie.
Oke dan, maar wat is het verschil nu tussen de werking van een bridge mode met de Nighthawk R7000? Verliest deze R7000 niet veel omdat het werkt als bridge mode?r2504 schreef:Nogmaals, jij hebt geen router nodig maar een AP.MasterP schreef:ze zeggen dat een router van 20€ ook goed is
En zolang ik geen argumenten lees van je waarom de bridgemode (AP mode) niet werkt lijkt me dit een non-discussie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Heel simpel gesteld schakel je hierdoor de layer-3 functionaliteiten uit.
Aangezien je waarschijnlijk geen uitgebreid netwerk hebt, met meerdere subnetten, en al een publiekelijk layer-3 toestel, heb je geen nood aan nog een layer-3 op je netwerk (tenzij je die eerste goed zou afregelen, maar dat kan niet bij de telenet modem).
Aangezien je waarschijnlijk geen uitgebreid netwerk hebt, met meerdere subnetten, en al een publiekelijk layer-3 toestel, heb je geen nood aan nog een layer-3 op je netwerk (tenzij je die eerste goed zou afregelen, maar dat kan niet bij de telenet modem).
Hmm, maar als ik overschakel naar Proximus, zou het dan wel werken zonder dat bridge mode met de b-box3?blaatpraat schreef:Heel simpel gesteld schakel je hierdoor de layer-3 functionaliteiten uit.
-
- Deel van't meubilair
Nee, want de BBOX is eveneens een router.MasterP schreef:Hmm, maar als ik overschakel naar Proximus, zou het dan wel werken zonder dat bridge mode met de b-box3?
Beide providers bieden wel de mogelijkheid van enkel de modem functie te bekomen... maar nogmaals, zolang je niet weet waarom je dat eigenlijk wil lijkt me dat een non-discussie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Volgens mij moet het perfect werken met een eigen router, maar je moet wel weten hoe je het moet configureren. Basically moet je in de Telenet configureren dat je eigen router in de DMZ staat. En in je eigen router moet UPnP aanzetten.
Maar ik ben het met de reacties hierboven eens: als je niet eens weet waarom je je eigen router wil gebruiken, dan is het een teken dat je het niet nodig hebt en kun je ze veel beter in AP mode gebruiken. Tegenwoordig doe ik het overigens zelfs ook gewoon zo (eigen router beneden en boven die beide gewoon als AP fungeren).
Maar ik ben het met de reacties hierboven eens: als je niet eens weet waarom je je eigen router wil gebruiken, dan is het een teken dat je het niet nodig hebt en kun je ze veel beter in AP mode gebruiken. Tegenwoordig doe ik het overigens zelfs ook gewoon zo (eigen router beneden en boven die beide gewoon als AP fungeren).
-
- Deel van't meubilair
Men heeft hem maw. voor jou in de DMZ gezet.MasterP schreef:Het is al apgelost vandaag. Telenet heeft alle poorten open gezet.