Belgacom decoder achter een WIFI bridge?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Beste,

Zonet volgende setup geprobeerd:
- DD-WRT router als wireless client mode.
- B-Box3 als main/core router.
- B-Box3 fully routed.

Achter de DD-WRT heb ik bekabeld een Px v4 decoder gestoken. Hij krijgt (na wat werk) een IP van de B-Box3. Echter: de B-Box3 ziet maar één mac address (dat van mijn DD WRT), onafhankelijk van hoeveel apparaten ik achter mijn wireless bridge steek. Blijkbaar is dit een beperking van een WIFI bridge.

Voor alle duidelijkheid: enkel mijn B-BOX3 deelt IP's uit en ik heb overal hetzelfde subnet.

BGC decoder niet aan de praat te krijgen:
- Initieel geeft ie correct beeld: alles werkt.
- Elke +/- 3 seconden verliest hij zijn verbinding en wordt het beeld zwart en geeft hij mij een support wizard, als ik die doorloop, zegt hij dat de verbinding ok is en dan ik weer 3 seconden beeld, dan weer support wizard dat mijn verbinding verbroken is, etc, etc.

Mijn WIFI bridge lijkt goed te werken:
- Throughput vrij constant boven de 30 megabits/seconde.
- Latency zeer aanvaardbaar steeds beneden de 12ms.

Iemand? Of moet ik nu echt zo een Px WIFI bridge gaan kopen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

De Proximus WiFi bridge werkt alleen op 5GHz dacht ik.
Op welke WiFi band werkt jouw wireless client verbinding?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

Op de 2.4 word de vlan volgens mij niet gekoppelt dus als je geen 5ghz accespoit hebt gaat het niet werken
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Tnx.
Ik had eerst de 5G geprobeerd: daarop kreeg ik het befaamde 3 seconden probleem.
Als test heb ik de 2G geprobeerd: daarop niks; dus is opgeklaard waarom die test niet werkt.

Maar het initieel probleem blijft dus.
Wat ik wel zie:
- De decoder krijgt mooi een 192.168.1.64 als adres (TV range dus).
- De decoder verschijnt in de bbox met het mac adres van de dd wrt zijn WIFI NIC (kan hier het probleem zitten: hij krijgt dus zijn initieel MAC niet door, de bbox gaat het mac niet herkennen als zijnde een TV decoder > hoewel hij er een wel een correct IP aan koppelt).
- Hang ik een PC achter mijn WIFI bridge, dan krijgt die mooi een IP adres in de data DHCP range.

Iemand?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer
Provider

Ik vermoed dat met WDS (aan de bbox via de lucht) op de dd wrt het MAC van de de decoder wel tot bij de BBOX komt en het dan wel werkt?

En 12ms seconden latency is zeer goed richting het internet, maar als dat intern is (van pc achter de bridge naar bbox of iets anders aan de bbox) dan is dat vrij tot zeer slecht.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer
Provider

Het probleem is niet echt goed onderbouwd. Je zou moeten beginnen met uit te vissen hoe die Wifi bridge van Proximus echt werkt, dan pas kan je kijken hoe je dat gedrag kan imiteren. Het probleem kan immers honderden dingen betreffen, en ik vraag me zelfs af of die decoders voorzien zijn om via Wifi binnen te komen, en niet via een draadloos access punt dat aan een specifieke ethernetpoort hangt.

Maar bon, als je denkt dat het aan het Mac-adres kan liggen, leg dan Mac spoofing aan. Zou bij een bridge-configuratie niet mogen werken, maar DD-WRT zit wel eens meer vreemd in elkaar.
Verder ook eens nakijken of alle opties voor broadcasts aangeschakeld zijn, en er niks gefilterd wordt.
solvathus
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

cyberbozzo schreef:Tnx.
Ik had eerst de 5G geprobeerd: daarop kreeg ik het befaamde 3 seconden probleem.
Als test heb ik de 2G geprobeerd: daarop niks; dus is opgeklaard waarom die test niet werkt.

Maar het initieel probleem blijft dus.
Wat ik wel zie:
- De decoder krijgt mooi een 192.168.1.64 als adres (TV range dus).
- De decoder verschijnt in de bbox met het mac adres van de dd wrt zijn WIFI NIC (kan hier het probleem zitten: hij krijgt dus zijn initieel MAC niet door, de bbox gaat het mac niet herkennen als zijnde een TV decoder > hoewel hij er een wel een correct IP aan koppelt).
- Hang ik een PC achter mijn WIFI bridge, dan krijgt die mooi een IP adres in de data DHCP range.

Iemand?
Btw, dat 192.168.1.64 is geen true tv range. Modem gaat wel herkennen dat vanaf de .64, de data naar een 10.0. ...... moet routeren ( true tv platform )
pkrs
Starter
Starter
Provider

Doet me denken aan mijn probleem die ook nog niet opgelost is... https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=46534
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”