Vaste lijn nodig? (was: Mobistar vast internet en TV)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Drakuun
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb verschillende lange USB kabels, deze zijn geen oplossing.
Deze zijn gigantisch zwak en laden soms gwoon niet op als ik tegelijk aan het bellen ben.
Dit is ongeacht in welke adapter ik ze steek, adapters van Samsung, Motorola en Huawei geprobeerd op verschillende gsm's.
Ook mijn 6k powerbank laat mijn toestel alleen maar trager aflopen als ik bel, dus risico dat de verbinding verbreekt blijft.
Enkel de niet-USB stroomlader die ik nog heb van Blackberry is sterk genoeg, voor zolang hij nog leeft.
Daarentegen blijft het dan nog steeds mobiel en niet vast, het is een ander systeem met andere voorwaarden.
De vergelijking is hetzelfde alsof ge zou zeggen 'waarom neemt ge in feite kabel, ADSL is toch ook internet?'.
Ik wil net kabel omdat het naar mijn persoonlijke ervaring stabieler en sneller internet is.
Voor gelijkaardige reden wil ik mijn vast toestel behouden.
Het is stabieler, goedkoper (afhankelijk van), betrouwbaarder, de dochter kan dan bellen, ...
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Slafes schreef:koop u eens een lange USB laadkabel he... Dan heb je ook een vaste lijn! Eentje die je vast maakt in eender welk stopcontact. Een vaste lijn is echt nog iets van de 20e eeuw?
Dan is dit wel een "vaste lijn" waar ik in mijn geval nagenoeg niet bereikbaar op ben & niet kan bellen... Akkoord, de povere gsm ontvangst hier binnenshuis ligt grotendeels aan de renovatie/isolatie van mijn woning, maar een fixed line kan dus nog handig zijn... Tenzij je graag buiten in de regen wil staan bellen... Gelukkig bestaat er voip :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

De Telenet vaste lijn is ook voip... :)

Ik kan me moeilijk voorstellen dat zelfs in een goed geïsoleerde woning geen enkele provider een iets of wat deftige ontvangst kan bieden... Het kan he, ik verschiet nergens van, maar er zijn zo van die mensen die wel bereikbaar zijn met de ene provider maar gewoon niet willen veranderen.

Het verhaal van de elektriciteit vind ik ook al wat achterhaald, als de stroom uit valt op uw Telenet vaste lijn is het alsnog teruggrijpen naar het mobieltje... Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je niet enkele uren gesprekstijd hebt op een mobiel toestel, net zo weinig of veel als eender wel draagbaar toestel dat op de vaste lijn hangt. Ik zit momenteel op 15% op de smartphone en haal hier zeker nog vlot een uur gesprekstijd mee. :)
Drakuun
Starter
Starter

De langste gesprekken gebeuren voor mij 's avonds, de batterij staat dan op 20% wat geen beluur meer is.
Een DECT phone (VOIP of niet) zit altijd in de oplader en heeft een volle batterij wanneer hij eruit genomen word voor een gesprek.

Ik hoor van collega's soms wel dat ze binnen geen ontvangst hebben en zelfs buiten een slecht ontvangst met bepaalde netwerken.
Ik ken er een die zelfs een versterker heeft aangekocht via de provider waardoor het ontvangst minder slecht is, doch nog steeds slecht.
Ene woont in de vlonders en daar hebben ze nog geen kabels gelegd tot aan de deur voor internet.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Slafes schreef:Ik kan me moeilijk voorstellen dat zelfs in een goed geïsoleerde woning geen enkele provider een iets of wat deftige ontvangst kan bieden... Het kan he, ik verschiet nergens van, maar er zijn zo van die mensen die wel bereikbaar zijn met de ene provider maar gewoon niet willen veranderen.
Kom gerust eens langs ;) Proximus doet het hier opvallend het slechtst vanal (niet enkel indoor, maar ook outdoor), mobistar & base zijn outdoor OK, maar indoor hier meer niet dan wel bereikbaar, en bij een gesprek heb je, als je toch eens ontvangst hebt binnen de kortste keren een dropped call door de belabberde ontvangst... Voip is dus de oplossing hier :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ik geloof je best hoor, moet dat niet persé komen testen. :)

Drakuun, nu niet voor het één of ander, maar als je gesprekken plaatsvinden in de avond, dan kan je toch wel ergens voor die gesprekken je gsm opladen? Desnoods met een carkit onderweg naar huis of neem je een externe batterij en wordt deze onderweg netjes opgeladen. Als ik met de gsm navigeer stop ik die gewoon in mijn Xiamoi powerbank en kan ik letterlijk uren rondrijden zonder dat er 1% van mijn telefoon af gaat. Met één lading kan ik 3 keer de gsm opladen. De foon kan zelfs geladen worden terwijl ik de powerbank aan het laden ben.

Je kan hetzelfde zeggen van mensen die hun DECT niet altijd insteken en als dat toestelletje leeg is, hoe ga je dan praten? :) Mijn ex had dat toch vaak voor... Dan ligt de foon naast de zetel en oeps, batterij plat en alsnog de gsm gebruiken. :)

Nu ja, iedereen doet zijn zin natuurlijk en er zullen zeker situaties zijn waar een vaste lijn nuttig is en iedereen doet daar natuurlijk zijn zin mee.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Heel lang geleden, toen de providers nog konden praten, hing telenet zo'n blok aan je muur. Een batterij voor in het geval de stroom wegviel, zodat je nog kon bellen bij een blackout :)

Als onze dect het niet doet (wat nog niet is voorgevallen, zelfs geen lege batterij) kunnen wij eventueel met de GSM via de FritzFon app ook via voip bellen op de GSM. Dat probleem met DECT phones zonder sap kan op die manier dus ook opgevangen worden. Voorwaarde is natuurlijk om een Fritzbox in de buurt hebben.
Drakuun
Starter
Starter

Wat is het nut van een mobiele telefoon als ge hem telkens insteekt?
Ge hebt dan in feite een vaste verplaatsbare telefoon die op het mobiele netwerk zit...
Voor een carkit hebt ge uiteraard ook eerst een auto nodig.
Mijn powerbank kan mijn gsm ook 3x opladen, maar niet als ik aan het bellen ben.
Ik zie hetgeen ge zegt niet als argument en een DECT phone niet in zijn oplader steken is natuurlijk niet slim.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Drakuun, we kunnen in cikelkes blijven draaien natuurlijk.

Nee, je hebt een gsm die je mee uit huis kan nemen ook. Vol opgeladen kom je met normaal gebruik wel mooi de dag rond. Als jij die weigert in te steken om in de avonduren te kunnen bellen ben je ook niet slim bezig natuurlijk. :) Met pakweg de triing app kan je zelfs gewoon bellen via uw wifi netwerk zonder kosten. Een collega belt frequent met mij op die manier vanuit Spanje en daar heeft hij amper 2Mbit en die kwaliteit is evenwaardig en soms beter dan de kwaliteit via het gsm netwerk of zelfs de vaste lijn.

Je gaat me toch niet zeggen dat je 24u op 24 aan het bellen bent dat je tussentijds die powerbank niet kan aansluiten he... Nu zijn we het wel in het absurde aan het trekken.

Ik zie "stroom" om te bellen echt niet als een argument pro vaste lijn. Plus uw DECT toestel kost ook wat in de aanschaf en dat ding trekt constant stroom... Maar als jij dat als argument wil gebruiken om voor een vaste lijn te kiezen is dat natuurlijk uw keuze. Net zoals het mijn keuze is om daar geen geld aan uit te willen geven. Het zit in mijn abo dus ik gebruik Triiing. Moest morgen Telenet 5 euro korting geven als ik mijn vaste lijn uit mijn pakket wil en geen triiing meer mag gebruiken dan ga ik dat ook geen minuut missen. :)
Drakuun
Starter
Starter

Zoals uitgelegd weiger ik niet om hem in te steken maar heeft het weinig nut om tijdens een gesprek hem 's avonds in te steken omdat hij blijft aflopen met het risico dat het gesprek uitvalt.
Ik heb een smartphone, die gebruik ik voor veel andere zaken dan louter bellen, als ik een mobiel toestel nodig had om regelmatig te bellen zou het geen smartphone zijn vanwege de vermelde problemen.
Mijn smartphone leg ik aan een infuus voor het slapen gaan, overdag moet hij dienen en niet gediend worden.
Ik vind het vreselijk dat de maatschappij zo aan het verloederen is dat men het normaal begint te vinden dat die ondingen overdag bijgeladen moeten worden.
Mijn smartphone van bijna 10 jaar geleden ging nog een week mee, als de batterij maar 3 dagen meeging werd hij vervangen met nen nieve.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Smartphone van 10 jaar geleden? Dat waren toen geen smartphones zoals ze nu bestaan. :)

Verloederen van de maatschappij... Komaaaaaaan. Ik doe 2-3 dagen met mijn Oneplus One... Dat ding staat hier overdag constant op wifi/4G en ik gebruik dat meer dan regelmatig. Het enige wat echt batterij vreet is navigeren omdat het scherm/gps dan altijd aan staat.

Ik ga er verder niet meer op reageren, straatje zonder einde... :p

Blijft natuurlijk uw keuze, en als jij je daar goed bij voelt moet je dat niet veranderen.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”