Dag,
Ik heb een BBOX 3 met VOIP. Myn SIP is OVH. Ik moet elke dag reboot de BBox 3 en soms, in de avond, de telefoon werkt niet.
Ben ik de enig met deze probleem?
Bedank
Seb
BBox 3 et VOIP
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb ook onlangs de BBOX 3V in gebruik genomen, met een VOIP lijn bij weepee.
En ik krijg inderdaad ook dezelfde symptomen: iedere ochtend werkt de lijn niet meer. Voor uitgaande oproepen blijf ik de kiestoon horen (maar de telefoon aan de andere kant rinkelt niet). Bij oproepen van een andere lijn naar de weepee lijn wordt de verbinding meteen verbroken.
De bbox iedere nacht automatisch rebooten (via een timer) zou eventueel een oplossing zijn (tenminste als ik weet wanneer het misloopt). Maar ik vrees dat het moeilijkheden met de DLM zal meebrengen, en dat we op een lager profiel zullen gezet worden.
Als iemand tips heeft, zijn deze zeker welkom.
En ik krijg inderdaad ook dezelfde symptomen: iedere ochtend werkt de lijn niet meer. Voor uitgaande oproepen blijf ik de kiestoon horen (maar de telefoon aan de andere kant rinkelt niet). Bij oproepen van een andere lijn naar de weepee lijn wordt de verbinding meteen verbroken.
De bbox iedere nacht automatisch rebooten (via een timer) zou eventueel een oplossing zijn (tenminste als ik weet wanneer het misloopt). Maar ik vrees dat het moeilijkheden met de DLM zal meebrengen, en dat we op een lager profiel zullen gezet worden.
Als iemand tips heeft, zijn deze zeker welkom.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Wordt de DLM "surveying" niet tijdens de nachturen stopgezet?
-
- Member
Als dat klopt, dan zou dat al een deel van het probleem oplossen. Dan moet ik enkel nog zoeken wanneer het misloopt (zodat ik de timer op een bepaald uur kan instellen).
PS. zie ook https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&p=645768 voor een gelijkaardig probleem.
PS. zie ook https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&p=645768 voor een gelijkaardig probleem.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
OVH stuurt ALLE oproepen direct naar mijn smartphone/simkaart! Mijn bbox3 dient dus enkel te fungeren als WiFi uitbel-station...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Hier ook dat probleem gehad met de Bbox-3 (T) en Ovh via een Gigaset C610IP.
Maar sinds het plaatsen van een timer die elke nacht de Bbox-3 even zonder spanning zet tussen vb 00:2h en 00:3h is het opgelost.
Maar sinds het plaatsen van een timer die elke nacht de Bbox-3 even zonder spanning zet tussen vb 00:2h en 00:3h is het opgelost.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Member
Met een timer om 3 uur lukt het inderdaad. Maar het ziet er allemaal wat "bulky" uit, met die enorme adapter en die timer (en dan nog een adapter voor de telefoon en een adapter voor ...).
Ik zou graag de BBox3V herstarten vanuit een cron job op mijn Raspberry Pi. maar ik vind geen manier om dit te scripten:
Heeft iemand dit al kunnen scripten?
Ik zou graag de BBox3V herstarten vanuit een cron job op mijn Raspberry Pi. maar ik vind geen manier om dit te scripten:
- Telnet lijkt geblokkeerd op de BBox3V (Technicolor)
- De webpagina kan (door de hoeveelheid JavaScript) niet gelezen worden door een tekstbrowser (zoals Lynx), dus kan ik niet langs die omweg scripten
- Ik heb geen zin om een grafische browser (FF of Chrome) te installeren met alle dependencies, enkel maar om de router te herstarten.
Heeft iemand dit al kunnen scripten?
-
- Member
De oplossing met de timer blijkt nog altijd niet goed genoeg te zijn. Sommige dagen zitten we nog altijd zonder telefoon (wat een eind kan duren voor we het merken, aangezien niets een storing aangeeft). Als we dan de bbox herstarten is het wel opgelost ... voor een aantal dagen.
Ik heb ondertussen het herstart-uur zelfs op 5:00 gezet.
Ik heb ondertussen het herstart-uur zelfs op 5:00 gezet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
ben je tenminste zeker geen oproepen te moeten missenwied schreef:OVH stuurt ALLE oproepen direct naar mijn smartphone/simkaart! Mijn bbox3 dient dus enkel te fungeren als WiFi uitbel-station...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Member
Ik ben jammer genoeg niet de enige thuis, en niet altijd thuis.
En voor zover ik weet kan je die niet doorsturen naar verschillende GSMs. Mijn GSM gebruiken als SIP client heb ik ook al gedaan, maar dan bleek de vaste telefoon sowieso afgesloten te zijn.
En voor zover ik weet kan je die niet doorsturen naar verschillende GSMs. Mijn GSM gebruiken als SIP client heb ik ook al gedaan, maar dan bleek de vaste telefoon sowieso afgesloten te zijn.
- lacer
- Elite Poster
Hoe laat is je stop-uur dan ingesteld ?Ik heb ondertussen het herstart-uur zelfs op 5:00 gezet.
Ik weet niet of het kan helpen, maar hier gaat de Bbox-3 uit van 2h00 tot 4h00 's nachts met een timer, geen problemen meer met Ovh sindsdien.
Dat er tussen deze 2 uren niet kan gebeld, of opgebeld worden zal mij een worst wezen. Ook tussen deze 2 uren ga ik 't internet niet missen .
Als het echt moet gebruik ik ProximusFon of Proximus_Auto_Fon met connectie op de buren.
edit: typo
Laatst gewijzigd door lacer 20 maa 2016, 23:32, in totaal 1 gewijzigd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Member
Het is zo'n analoge timer met "ruitertjes" die we nog liggen hadden (wilde eerst testen voor we iets kleiner - en stiller - kochten). Die heeft een resolutie van 15 minuten, dus de bbox zou weer moeten opstarten om 5:15.
Zal eens proberen tussen 2 en 4 bbox uit te zetten.
Zal eens proberen tussen 2 en 4 bbox uit te zetten.
-
- Member
Zelfs tussen 2 en 4 laten herstarten werkt niet altijd.
Ik zal dus de instellingen uit de bbox moeten halen om enigszins een betrouwbare telefoonlijn te hebben. We zitten met een dect handset. Dus zie ik twee mogelijkheden: een ATA of een IP dect basistation (zoals https://webshop.weepeetelecom.eu/voipph ... t-n300a-ip )
Een bbox naar een ATA naar een analoog dect basisstation lijkt me een kluwen van draden te worden. Terwijl bij een IP dect basisstation het al een stap vroeger draadloos wordt (en dus misschien ook minder kwaliteitsverlies). Maar ik heb geen ervaring over hoe gestandaardiseerd de dect standaard echt is. Zijn er soms compatibiliteitsproblemen bij het combineren van een dect basisstation en dect handsets van verschillende merken?
Heeft iemand hier ervaring mee (en voorstellen)?
Ik zal dus de instellingen uit de bbox moeten halen om enigszins een betrouwbare telefoonlijn te hebben. We zitten met een dect handset. Dus zie ik twee mogelijkheden: een ATA of een IP dect basistation (zoals https://webshop.weepeetelecom.eu/voipph ... t-n300a-ip )
Een bbox naar een ATA naar een analoog dect basisstation lijkt me een kluwen van draden te worden. Terwijl bij een IP dect basisstation het al een stap vroeger draadloos wordt (en dus misschien ook minder kwaliteitsverlies). Maar ik heb geen ervaring over hoe gestandaardiseerd de dect standaard echt is. Zijn er soms compatibiliteitsproblemen bij het combineren van een dect basisstation en dect handsets van verschillende merken?
Heeft iemand hier ervaring mee (en voorstellen)?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zolang beide de "GAP" standard volgen zou er geen probleem mogen zijn voor het combineren van DECT basis en handsets van verschillende fabrikanten.
Op mijn FritzBox (met DECT basis) werken DECT handsets van AVM (Fritz!Fon), Siemens (Gigaset), Panasonic ...
Een FritzBox zou ook een oplossing kunnen zijn voor jouw B-box VOiP probleem (modem + router + ATA + DECT basis in één toestel).
Op mijn FritzBox (met DECT basis) werken DECT handsets van AVM (Fritz!Fon), Siemens (Gigaset), Panasonic ...
Een FritzBox zou ook een oplossing kunnen zijn voor jouw B-box VOiP probleem (modem + router + ATA + DECT basis in één toestel).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
Bedankt voor de uitleg.
Een Fritzbox is natuurlijk een stap duurder ... maar biedt langs de andere kant ook veel andere voordelen (zoals het opnieuw kunnen uitlezen van lijnwaarden). Zal er eens over denken.
Een Fritzbox is natuurlijk een stap duurder ... maar biedt langs de andere kant ook veel andere voordelen (zoals het opnieuw kunnen uitlezen van lijnwaarden). Zal er eens over denken.
- lacer
- Elite Poster
Fritz!box tweedehands kopen via Marktplaats: kijk eens hier
http://www.marktplaats.nl/z.html?query= ... &postcode=
Zoek best een 7360 v2 internationale versie, reeds voor 35 € of een duurdere 7490 vanaf 75 €..
http://www.marktplaats.nl/z.html?query= ... &postcode=
Zoek best een 7360 v2 internationale versie, reeds voor 35 € of een duurdere 7490 vanaf 75 €..
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04