GSM signaal binnenhuis versterken.

Plaats reactie
solvathus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2015, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Ik ben verhuisd naar een nieuw adres. Ontvangst binnenhuis is armzalig. Ik mis veel oproepen wegens slechte ontvangst.

Ik ben al wat aan het graven geweest en kom steeds uit op GSM repeaters met een externe buitenantenne.

Dit is iets wat ik niet zie zitten om te doen, Proximus bied wel tegenwoordig een Coverage Extenders aan, maar werkt enkel en aleen als je een vaste lijn en proximus mobile hebt. Deze versterkt de ontvangst via het vaste internet.

Nu vraag ik mij af of er geen apparaten zijn onafhankelijk zijn van provider voor versterking via vast internet?

Alvast bedankt !
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dat betwijfel ik.
Enfin, die toestellen bestaan hoor; zowel de externe antenne variant als de internet variant.
Maar...
Aangezien in Belgie volgens de BIPT regels enkel de providers zulke devices mogen aanbieden en installeren (licensed frequencies), gaan die ook niet geneigd zijn iedereen daarop toe te laten. En bij wet zijn ze daartoe ook niet verplicht iirc.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

als je geen buitenantenne wil gebruiken ....
en binnenshuis slechte ontvangst hebt ....


waar ga je dan een signaal oppikken om te versterken?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dat wordt ook via internet aangeboden. De gsm traffiek wordt dan als internet data naar de provider gestuurd en daar afgehandeld.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

ITnetadmin schreef:Dat wordt ook via internet aangeboden. De gsm traffiek wordt dan als internet data naar de provider gestuurd en daar afgehandeld.
Toch niet met vrije keus van telco en isp

Sent from my D6000 using Tapatalk
solvathus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2015, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ik zal dan maar is beginnen te kijken voor een andere provider.

We hebben net gebouwd en alles mooi proper weggewerkt dus ik ga nu niet trug beginnen breken en kappen ze.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

bruma schreef:Toch niet met vrije keus van telco en isp
Dat heb ik niet gezegd. Lees mijn post bovenaan.
Omdat de devices (of het nu via externe antenne of via internet is) in je huis GSM frequenties gaan uitzenden, en dat licensed frequencies zijn, mogen alleen de providers dit installeren in Belgie.
En zij staan natuurlijk niet te springen om de concurrentie ook toe te laten, en worden daar iirc ook niet toe verplicht.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

solvathus schreef:Ik zal dan maar is beginnen te kijken voor een andere provider.

We hebben net gebouwd en alles mooi proper weggewerkt dus ik ga nu niet trug beginnen breken en kappen ze.
Opgelet wel. Tegenwoordig zijn huizen vaak goed geisoleerd, en het is net die isolatie die ook de gsm ontvangst parten speelt.
Het zou dus goed kunnen dat andere providers net hetzelfde probleem vertonen. Zeker als de buitenontvangst niet maximaal is kan het zijn dat je binnen niet veel overhoudt.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Ik los het op met een extra weepee voip accountje op mijn gsm. Indien GSM geen ontvangst heeft schakelt hij door naar het weepeenr. Uitbellen kan ik doen via FVD. Gespreks/doorschakelkosten zijn geen probleem daar ik onbeperkt kan bellen met m'n huidig abonnement bij base.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Roygenz schreef:Ik los het op met een extra weepee voip accountje op mijn gsm. Indien GSM geen ontvangst heeft schakelt hij door naar het weepeenr. Uitbellen kan ik doen via FVD. Gespreks/doorschakelkosten zijn geen probleem daar ik onbeperkt kan bellen met m'n huidig abonnement bij base.
of je laat opnemen met je voicemail en belt ze terug via een voip
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

1. Voor Proximus extender heb je geen vaste lijn nodig, welk internet van proximus en je gsm abo's bij hun.
2. Heeft Mobistar niet ook zo een extender op de markt? Ik meen van wel? Vind echter niks terug op de site

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

krisken schreef:1. Voor Proximus extender heb je geen vaste lijn nodig, welk internet van proximus en je gsm abo's bij hun.
en kost je dan nog eens 5€/maand, daarvoor bel ik via voip (rebvoice) 1000 min (niet persé per maand) en geen dure proximus in huis
dus voicemail laten opnemen, sms komt wel toe en je kan het algemene voicemailnr zelf opbellen om te luisteren of via het smsje naar het nummer bellen met de mobilevoip app op een smartphone, idem voor gemiste oproep
2. Heeft Mobistar niet ook zo een extender op de markt? Ik meen van wel? Vind echter niks terug op de site
niet dat ik weet of gehoord heb
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bruma schreef:dus voicemail laten opnemen, sms komt wel toe en je kan het algemene voicemailnr zelf opbellen om te luisteren of via het smsje naar het nummer bellen met de mobilevoip app op een smartphone, idem voor gemiste oproep
Lijkt me echt praktisch :bang: Nu ja, het hangt ervan af welke prioriteiten je hebt natuurlijk.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

bruma schreef:
krisken schreef:1. Voor Proximus extender heb je geen vaste lijn nodig, welk internet van proximus en je gsm abo's bij hun.
en kost je dan nog eens 5€/maand, daarvoor bel ik via voip (rebvoice) 1000 min (niet persé per maand) en geen dure proximus in huis
dus voicemail laten opnemen, sms komt wel toe en je kan het algemene voicemailnr zelf opbellen om te luisteren of via het smsje naar het nummer bellen met de mobilevoip app op een smartphone, idem voor gemiste oproep
2. Heeft Mobistar niet ook zo een extender op de markt? Ik meen van wel? Vind echter niks terug op de site
niet dat ik weet of gehoord heb
Wat mobistar betreft : blijkbaar niet, ik vind ook niks terug op hun site. Moet fout zijn.

Wat Proximus betreft : ja het kost 5 euro/maand. Maar dan heb je wel thuis coverage. Eerlijk gezegd zou ik dan gewoon die 5 euro betalen en dan ben ik er mee klaar. Want voor hetzelfde geld belt er je iemand, komt deze op je voicemail terecht en krijg je een bericht waar je zit op te wachten uren later pas. Zou ook niet de eerste keer zijn.

Of wie weet is TS net als ik : ik haat het om mijn voicemailberichten te beluisteren die meestal vol staan met onzinnige dingen zoals mensen die dan toch nog afleggen, of die het halve leven zitten te vertellen ipv tot de boodschap te komen. Bij mij staat voicemail gewoon uit.

Dat SMS trouwens wel toekomt is niet gegarandeerd bij slechte dekking...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb een Mobile Coverage Extender van Proximus... Volgens mij moet je dan enkel internet hebben van proximus en natuurlijk een GSM abbo van Proximus. Ben er wel dik tevreden van. Ding doet gewoon wat het moet doen. En die 5 euro per maand vond ik in begin ook maar niks maar als je ziet wat andere oplossingen kosten ( die dan ook nog niet toegelaten zijn) is 60 euro op een jaar niks. Op 5 jaar is dat 300 euro en voor die prijs heb je nog geen andere oplossing. En als de MCE stuk gaat heb ik gewoon een nieuwe...
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

r2504 schreef:
bruma schreef:dus voicemail laten opnemen, sms komt wel toe en je kan het algemene voicemailnr zelf opbellen om te luisteren of via het smsje naar het nummer bellen met de mobilevoip app op een smartphone, idem voor gemiste oproep
Lijkt me echt praktisch :bang: Nu ja, het hangt ervan af welke prioriteiten je hebt natuurlijk.
Bovendien zal je ook geen sms ontvangen als je te weinig ontvangst hebt om te kunnen opnemen... :bang:

krisken schreef: Wat mobistar betreft : blijkbaar niet, ik vind ook niks terug op hun site. Moet fout zijn.
Onlangs nog op hun website (business afdeling) gelezen.

Afbeelding

http://business.mobistar.be/nl/professi ... nstalleren

edit: enkel voor Business klanten:


En het gaat over een small cell van alcatel-lucent.

http://business.mobistar.be/resources/i ... nts_NL.pdf
Laatst gewijzigd door road rebel 26 feb 2016, 09:21, in totaal 1 gewijzigd.
solvathus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2015, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ik denk dat ik ga overstappen naar base.

Ik heb een tablet vant werk met base simkaart. Daar ontvang ik op sommige plekken in huis 4G mee.

Wel spijtig dat BIPT moeilijk doet... Maja ik zit in de sector ( proximus / scarlet technieker ) Dus ik weet maar al te goed hoe moeilijk BIPT kan doen. Zekers richting naar proximus toe ( wetend dat veel volk van BIPT vroeger nog bij RTT/BGC gewerkt heeft ) maar proximus bij mij thuis was onmogelijk. Tenzij ik een ADSL lijn wou van 6 mbps waar dan ook nog is een stram van 3mbps voor tv bij zat. Anders was men probleem idd opgelost met die MCE van PX maar helaas. Toch bedankt voor tips uit te delen !
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”