iemand enig idee waar ik dat (liefst regio Vlaams Brabant) zou kunnen kopen. Hebben ze dat in een fnac of Mediamarkt? I
ik zou het liefst dit op de tv boven (waar er geen coax kabelaansluiting is) werkend krijgen via kodi (live tv en pvr)
aankoop dvb-t binnenhuisantenne
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Fnac en media markt hebben dat ook maar heel beperkte keuze (zeker Fnac !) en prijs vrij hoog. Beter op internet bestellen, veel ruimere keuze (actief, passief en dit in alle mogelijke vormen).
Franse websites zijn ook interessant omdat het daar een courant produkt is.
Franse websites zijn ook interessant omdat het daar een courant produkt is.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
+1 voor zelfbouw met blikjes
Hier in gang gestoken door 2 blikjes op een houten latje in een pvc buis met bouwschuim aan de muur gevezen. Proper en net. Dan aangesloten op de niet meer in gebruik versterker van coax (vroeger voor analoge tv TN) en zo kijk ik via meerdere tv's dvb-t en kan ik ook FM ontvangen op de receiver.
Hier in gang gestoken door 2 blikjes op een houten latje in een pvc buis met bouwschuim aan de muur gevezen. Proper en net. Dan aangesloten op de niet meer in gebruik versterker van coax (vroeger voor analoge tv TN) en zo kijk ik via meerdere tv's dvb-t en kan ik ook FM ontvangen op de receiver.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Het is hier in het verleden al een paar keer gepasseerd, maar inderdaad: +100 voor de zelfbouw blikantenne. Werkt vele male beter dan eender welke binnenhuisantenne die je in de winkel kan kopen.
Wij hebben onze Yagi antenne in het dak zelfs vervangen door een exemplaar gemaakt uit blikjes omdat deze veel betere ontvangst gaf.
Hier nog een handige tutorial:
http://muziekmuseum.skynetblogs.be/arch ... tenne.html
Wij hebben onze Yagi antenne in het dak zelfs vervangen door een exemplaar gemaakt uit blikjes omdat deze veel betere ontvangst gaf.

Hier nog een handige tutorial:
http://muziekmuseum.skynetblogs.be/arch ... tenne.html
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
beste ervaring met een actieve platte campingantenne met bijgeleverde antennevertsterker voor 2 Tv's , de versie van HQ die men vroeger bij Makro verkocht, kostte minder dan 20 euro... of gewoonweg een telescoop sprietje van 50cm lang
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
allemaal goed zo'n zelfbouw maar dan heb je wel nog als extra de aanschaf van een soldeerbout. In de brico hebben ze modellen van verschillende W (watt) vermoed ik. is eender welk bout goed?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Heb je geen familie of kennis met een soldeerbout? Zo'n simpele bout van een 30 tot 50-tal watt die je rechtstreeks in het stopcontact steekt is al goed genoeg, dat kost niet veel. Kan je voor een appel en een ei op ebay kopen, voor sporadisch gebruik is zoiets al kwalitatief genoeg.
Je hoeft het trouwens niet persé te solderen, je zou ook met een vijs en moer de koperdraad tegen het blikje kunnen klemmen. Solderen geeft wel de meest betrouwbare verbinding natuurlijk, maar je zou het zo al eens kunnen proberen.
Je hoeft het trouwens niet persé te solderen, je zou ook met een vijs en moer de koperdraad tegen het blikje kunnen klemmen. Solderen geeft wel de meest betrouwbare verbinding natuurlijk, maar je zou het zo al eens kunnen proberen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
tsja, als je daar een soldeerbout moet voor gaan kopen kan je beter een dvb-t antennetje kopen op een zoekertjessite zoals 2ehands en dergelijke.
Je vindt dat daar dikwijls wel omdat mensen dat kopen en pas achteraf beseffen dat ze er alleen maar naar de vrt kunnen mee kijken. Omdat ze er voor de rest toch niets kunnen mee aanvangen kan je het voor een prikje overkopen
Je vindt dat daar dikwijls wel omdat mensen dat kopen en pas achteraf beseffen dat ze er alleen maar naar de vrt kunnen mee kijken. Omdat ze er voor de rest toch niets kunnen mee aanvangen kan je het voor een prikje overkopen
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro