Hoi,
Hebben op werk business abonnement bij Scarlet (fixed IP):
Cisco ADSL modem/router => 3com Firewall => switch => PC's.
Die cisco modem/router kunnen wij niet instellen. Die is volgens mij door Scarlet beheerd. Kan dit? Ik heb eens de firewall eraf genomen en rechstreeks een PC'tje eraan gehangen. Dan een portscan gedaan om te weten hoe die modem/router geconfigureerd is.
Blijkbaar staan maar enkele poorten open (21,25,80,110). Is dat normaal dat je ISP al die poorten toezet?
Ik zou graag :
- Enkele poorten openzetten (voor VPN, VNC,...)
- De modem/router als bridged instellen, en alle 'intelligentie en routing' in de firewall configureren. Dan hebben we alles wat meer in de hand. Is dat mogelijk? Moeten we daarvoor dan naar Scarlet bellen en daarvoor betalen?
Alvast bedankt,
Thomas
Business abonnement bij Scarlet.
Router zal inderdaad door Scarlet beheerd worden.
Indien u echter beschikt over voldoende technische capaciteiten, kan je de gegevens wel verkrijgen.
Je hebt immers de router moeten aankopen.
Indien je extra poorten open wenst, gewoon de helpdesk contacteren
Indien u echter beschikt over voldoende technische capaciteiten, kan je de gegevens wel verkrijgen.
Je hebt immers de router moeten aankopen.
Indien je extra poorten open wenst, gewoon de helpdesk contacteren
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 21 jan 2005, 09:44
Ik heb de kennis wel om die parameters te veranderen, maar we kunnen niet aan de instelpagina van die router. WebGUI is uitgeschakeld, en Telnet vraagt een paswoord.