Vaste lijn nodig? (was: Mobistar vast internet en TV)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Drakuun schreef: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 00#p645248
Voor zij die het niet kunnen inzien:
Wij hebben de vaste lijn omdat er wel eens mensen over de vloer komen die moeten bellen.
Mijn vader bijvoorbeeld die hier mee helpt renoveren weigert een gsm en is enkel via de huistelefoon bereikbaar.
Ook de dochter is volgens ons nog te jong en nog niet verantwoordelijk genoeg om een gsm te hebben maar moet wel telefoons kunnen opnemen of de hulpdiensten kunnen bellen.
Soms moeten mensen die ons bellen gewoon iemand kunnen bereiken die thuis is en willen niet elk van onze gsm nrs afbellen op goed geluk.
Een leverancier van pakketjes bijvoorbeeld, deze weet niet wie thuis is en interesseert hun ook niet, als er maar iemand is.
De huistelefoon blijft ook langer rinkelen dan de belachelijke limiet van 30 seconden bij gsm's die al te vaak gemist word met alle frustraties en tijdverlies van dien.
De vaste lijn gaat ook nagenoeg altijd en gsm's laten het nog steeds al wel eens afweten.
Batterij problemen bijvoorbeeld of lange gesprekken met aflopende batterijen, daar heeft een thuislijn geen last van...
Uw tig opmerkingen waarom er een vaste lijn moeten zijn zeer persoonlijk. Hier heb ik een vaste lijn in Whop en ik gebruik deze niet. Sommige van de argumenten houden voor mij persoonlijk ook weinig steek.

De dochters van mijn vriendin kunnen beter met de iPhone/iPad overweg dan ik dat kan... Die zijn 5 en 6... Ze hebben meer problemen met het vaste toestel dan met de smartphone. :) Dat uw vader niet mee wil met de huidige technologie... Mja :)

Zo zal iedereen wel argumenten voor en tegen hebben zeker? :)
Drakuun
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Yup, ieder zen argumenten.
Ge kunt ze persoonlijk noemen maar er zijn genoeg mensen die dezelfde hebben.
Voor de mijne heb ik helaas nog geen tegenargument gevonden.

De installateur van het Mobistar gedoe zei dat vaste telefonie technisch aanwezig is op de thuis installatie.
sanderd17
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

@drakuun: VOIP is een perfect alternatief voor de vaste lijn. Je kan je oud toestel blijven gebruiken, je oud nummer behouden, en er is bijna geen verschil met gewone telefoon voor de gebruikers.

Het is wel jammer dat de VOIP poorten niet kunnen gebruikt worden op de Mobistar router (zal een firmware upgrade nodig hebben), dus moet er een ATA tussen komen, of moet je toch een nieuw (IP) toestel kopen.

Het tweede jammere in mijn geval is dat (in mijn geval) de router in de garage staat, en de garage nogal koud is om te bellen ... Een draad trekken zie ik niet zitten, dus ofwel via powerline het signaal versturen, ofwel de ATA bij de router zetten en de oude telefoonlijn gebruiken als lijn tussen de ATA en de telefoon.

Die desynchronisatie heb ik ook soms, maar bij mij werkt het om te zappen naar een ander kanaal en terug te keren. Dat zappen kan natuurlijk irritant zijn als je in vertraging wil kijken, en het stoort sowieso de kijkervaring...

Wat ondertiteling betreft, er is een instelling voor hardhorigen, Ik verwacht dat de ondertiteling dan altijd geactiveerd zal zijn, maar heb dat nog niet getest.
Drakuun
Starter
Starter

Als ze de VOIP service kunnen garanderen zou dat misschien een oplossing zijn.
Doch heb ik reeds een aantal VOIP services kunnen testen en deze zijn vaak van zeer slechte kwaliteit.
Geluid dat wegvalt, geluid alsof de beller onder water zit, de een kan de andere niet horen, ...
Na slechte ervaringen sta ik er sceptisch tegenover, er zullen garanties moeten zijn.
springfield
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 10 keer

Wat is nu de reden dat mensen hier een vaste lijn willen?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

springfield schreef:Wat is nu de reden dat mensen hier een vaste lijn willen?
een paar mogelijkheden:

- geen gsm ontvangst binnenshuis (komt meer en meer voor)
- senioren die een vaste lijn nodig hebben (bv voor personenalarm)
- alarmsysteem (er zijn er nog genoeg die niet werken met gsm)
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Vaste lijn wordt hier ook vaak gebruikt in de avond en in het weekend om gratis te bellen, dus een provider die geen vaste telefonie doet heeft bij mij geen schijn van kans !
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

- fax
- gratis bellen na 16u en gans het weekend (ook naar andere Europese landen en naar mobiele telefoons)
- voor lange gesprekken biedt een vaste lijn meer comfort
- mensen met kinderen zonder mobiele telefoon
- smartphone batterijen gaan snel leeg
- gemakkelijk wanneer men iemand nodig heeft die thuis is, zonder de gsm nummers van alle bewoners te moeten proberen
danchrista
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Gratis bellen in het weekend en na 16 uur.
Kinderen hebben elk een GSM maar gebruiken ook dikwijls vaste lijn als ze 's avonds een lang gesprek willen voeren.
Met voip kan je soms problemen hebben om hulpdiensten te bellen.
Drakuun
Starter
Starter

Een betwistbare reden is dat het nr van de vaste lijn reeds gekend is door veel partijen.
Deze staat ook in veel accounts die ik heb op internet of in de speeddial van familie.
Zou nogal wat werk zijn om deze te updaten en iedereen op de hoogte te brengen om naar de gsm te bellen ipv vaste lijn.

Om toch nog even recht te zetten, het is niet per se de term 'vaste lijn' die belangrijk is.
Nummerbehoud en een thuistoestel hebben met deftige lijn is eerder belangrijk.
VOIP zou dus wel een oplossing zijn voor velen, terwijl dit een totaal ander principe is als de 'vaste lijn' die we kennen.
springfield
Pro Member
Pro Member

Ik zie toch veel mensen hun vaste lijn opzeggen. Mijn telefoonboek bevat ook nauwelijks vaste lijnen.

En dat gratis bellen kan je via een optie van 3 euro voor uw gsm abonnement krijgen , dus dat is zelfs goedkoper dan proximus en telenet.

Enige dat ik hier echt zie dat nuttig is misschien is dan fax en alarm. Maar alle andere zaken lijken mij toch maar zwakke excuses om een vaste lijn nodig te hebben.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Sparky
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

De hoofdreden hier is:
Familieleden in het buitenland die naar het vaste toestel bellen (en wij naar het buitenland).

Maar tenslotte moet iedereen zelf uitmaken of hij/zij het nodig heeft of niet.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
nickz
Elite Poster
Elite Poster

springfield schreef:En dat gratis bellen kan je via een optie van 3 euro voor uw gsm abonnement krijgen , dus dat is zelfs goedkoper dan proximus en telenet.
Enkel nationaal! Ik bel af en toe ook naar andere Europese landen (zowel vast als mobiel), volledig gratis met Telenet.
sanderd17
Member
Member

Drakuun schreef: Geluid dat wegvalt, geluid alsof de beller onder water zit, de een kan de andere niet horen, ...
Na slechte ervaringen sta ik er sceptisch tegenover, er zullen garanties moeten zijn.
Bij VOIP heb je meer tussenstappen, en moet je dus zorgen dat die allemaal "goed genoeg" zijn om een degelijke kwaliteit te hebben. Ten eerste is er de internetsnelheid, als die snelheid te laag is (b.v. omdat het netwerk ondertussen ook gebruikt wordt om grote bestanden te downloaden of te streamen), dan zal het geluid slechter zijn. Daarna passeert je signaal ook door een server, als die connectie te licht is, dan zal je ook slechter geluid hebben. En als laatste is er meestal ook meer hardware nodig (signaal door een ATA of router poort), en iedere connectie kan storingen geven.

De snelheid van de Mobistar lijn zou zeker moeten voldoen om te kunnen bellen over VOIP, zelfs als er enkelen aan het streamen of downloaden zijn. En de connecties, daarvoor ben je zelf verantwoordelijk, maar daar zie ik ook geen problemen als je er wat zorg voor draagt. Doordat internetverbindingen sneller en goedkoper geworden zijn, zijn de meeste VOIP servers ook snel genoeg geworden om goed geluid te krijgen, zelfs de goedkope.

Trouwens, de "vaste lijn" aangeboden door Telenet is ook gewoon een VOIP lijn. Met het voordeel dat het signaal rechtstreeks naar hun servers gaat, en ze een zekere bandbreedte kunnen reserveren, waardoor je minder kans op storingen hebt.
Drakuun
Starter
Starter

sanderd17 schreef:Bij VOIP heb je meer tussenstappen, en moet je dus zorgen dat die allemaal "goed genoeg" zijn om een degelijke kwaliteit te hebben. Ten eerste is er de internetsnelheid, als die snelheid te laag is (b.v. omdat het netwerk ondertussen ook gebruikt wordt om grote bestanden te downloaden of te streamen), dan zal het geluid slechter zijn. Daarna passeert je signaal ook door een server, als die connectie te licht is, dan zal je ook slechter geluid hebben. En als laatste is er meestal ook meer hardware nodig (signaal door een ATA of router poort), en iedere connectie kan storingen geven.
De tests die ik gezien heb waren voor een bedrijf (+- 15 mensen) waar leveranciers een oplossing voor hadden geboden.
Het netwerk en de lijn waren dedicated, eigen server, routers ,...
Uiteindelijk is het een heel getweak geworden wat veel manuren heeft gekost.
Men zou denken dat dit ondertussen toch wel gekende technologie is.
sanderd17
Member
Member

Dat hangt natuurlijk af van de competentie van die leveranciers, en de kwaliteit van de aanwezige infrastructuur.

1 telefoonlijn op een goed netwerk plaatsen heeft bijna geen effect (is hetzelfde als een extra computer waar af-en-toe eens op gesurft wordt). Maar als je met 15 tegelijk wil bellen, en je hebt maar een magere verbinding of je lokaal netwerk van switches en routers deugt niet, dan kan je inderdaad in de problemen komen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Bovendien is "gratis bellen" een misleidend begrip, want daarvoor moest ik indertijd minstens 20,00 €/maand betalen om zogenaamd gratis te bellen tijdens de daluren. En zo kost gratis bellen bij OVH 1,20 €/maand, wat toch al dichter bij de 0 zit dan PX...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Whop (Internet Fiber 100, Freephone Europe en Digitale TV) kost € 58,63.
Internet Fiber 100 en Digitale TV kost € 66,65.

Whoppa (Internet Fiber 200, Freephone Europe en Digitale TV) kost € 69,08.
Internet Fiber 200 en Digitale TV kost € 88,45.

Die vaste lijn kost je bij Telenet dus niets extra, integendeel!
Kan jij bij OVH ook gratis bellen naar mobiele nummers? Kan je faxen via die lijn? Naar hulpdiensten bellen? Bovendien zijn er beperkingen aan die gratis gesprekken naar vaste lijnen.
wied
Elite Poster
Elite Poster

TN prijzen zijn dusdanig hoog dat alles er wel degelijk in voorzien is, wat betekent dat je inderdaad betaalt voor je vaste lijn! Voor niets komt enkel maar de zon op...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Hier zal er nog een hele tijd een vaste lijn zijn,gewoon omdat de vrouw zeer lange tel.(60 min,en soms meer) doet,gelukkig naar een ander vaste tel,en dat altijd s'avonds,gratis.(Scarlet One).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Een zeer groot nadeel van de vaste lijn is het enorm hoog aantal telefonische spammers. Bij mijn ouders maakt dat een behoorlijk percentage uit. In die mate zelfs dat ze overdag zelfs al geen telefoon meer opnemen. Hier dus het omgekeerd, ik moet ze op gsm bellen of twee keer kort na elkaar op het vaste toestel.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Die spam komt ook voor op mobiele nummers. Er is echter een remedie voor : https://www.bel-me-niet-meer.be/
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

je wil niet weten hoeveel telefoontjes ik heb gehad, nadat ik me heb geregistreerd.
sanderd17
Member
Member

Voordeel van VOIP -> gratis nummerweergave (en afhankelijk van je hardware ook een telefoonboek waardoor je de namen kan lezen).

Dat helpt heel wat om privé nummers te negeren
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

petrol242, dat werkt echt wel enorm goed voor buitenlandse spam en criminelen. NOT! :) Ze staan daar immers op.

Die discussie is hier ook al paar keer gevoerd.

Ik heb al 18 jaar hetzelfde mobiele nummer en ik heb daar op een telefoontje van mijn provider en elektriciteitsleverancier nog nooit telefonische spam op gekregen. Op de vaste lijn van mijn ouders met momenten zelfs dagelijks.

Voor iemand in ploegen is dit een marteling...
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Ik kreeg bijna dagelijks promo telefoontjes op mijn VOIP-nummer (overgedragen uit Telenet toen het ook al begon) Toen ik me registreerde, was het rap gedaan. Idem dito op het mobiel nummer van mijn echtgenote. Als je de pech hebt dat je nummer, mobiel of niet, op één of andere manier in zo een database terecht komt, heb je prijs. Op mijn mobiel nummer heb ik, net zoals bij jou, nog nooit te maken gehad met spam.

Sindsdien is het hier héél rustig, afgezien van een paar scam-pogingen een tijdje geleden, maar door een filter te zetten in mijn Fritzbox was ook dat rap gedaan. Eén van die mooie voordelen van VOIP icm een Fritzbox...
springfield
Pro Member
Pro Member

nickz schreef:Whop (Internet Fiber 100, Freephone Europe en Digitale TV) kost € 58,63.
Internet Fiber 100 en Digitale TV kost € 66,65.

Whoppa (Internet Fiber 200, Freephone Europe en Digitale TV) kost € 69,08.
Internet Fiber 200 en Digitale TV kost € 88,45.

Die vaste lijn kost je bij Telenet dus niets extra, integendeel!
Kan jij bij OVH ook gratis bellen naar mobiele nummers? Kan je faxen via die lijn? Naar hulpdiensten bellen? Bovendien zijn er beperkingen aan die gratis gesprekken naar vaste lijnen.
Dat is dan ook pure strategie van Telenet. Je betaalt wel degelijk voor je vaste lijn. Alleen pushen ze klanten gewoon naar een 3P door het afzonderlijk belachelijk duurder te maken. Als je naar de Telenet website gaat zie je ook meteen dat ze dit doen door gewoon hun duurste product direct in de kijker te zetten.
wied
Elite Poster
Elite Poster

juist, en dermate schaamteloos dat ik als klant de indruk heb een "middelvinger"te krijgen :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je kan hierover blijven filosoferen, of je nu voor dei telefoon betaalt, of niet.

Maar hoe je het ook draait of keert: als je alléén interesse hebt in Internet + TV
  • - dan krijg je een pack korting van €8 (€66,65 - €58,63 voor Whop).
    - en krijg je telefoon er gratis bij (je moet die niet gebruiken).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
marzman
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb al een tijdje geen vaste lijn meer. In Nederland had ik een telefoonnummer gekregen van Voipbuster (in 2006 kon je die nog kopen voor 1 euro ofzo) en dat nummer heb ik nog steeds. Het hangt nu aan mijn Telenetaansluiting. Ik geef het alleen nooit door want het is lastig uit te leggen (nummer van een ander land), alleen mijn familie en schoonfamilie uit Nederland die belt naar dat nummer.

We gebruiken dat eigenlijk ook altijd om te bellen als we thuis zijn (dat gaat via Rebvoice, maar dat heeft hetzelfde moederbedrijf als Voipbuster) en het ziet er uit als een vaste lijn dus visite mag het ook gebruiken. Het nummer wat weergegeven wordt aan de beller is het mobiele nummer van mijn vrouw (anders snapt haar schoonfamilie het niet en gaan ze mij terugbellen terwijl ik op mijn werk zit, mijn familie belt altijd terug naar dat vaste Nederlandse nummer bij een gemiste oproep). Voor 25 euro kunnen we een half jaar de wereld rond bellen. Als ik van internetprovider zou veranderen dan blijft die constructie hetzelfde denk ik (bellen wordt wel steeds goedkoper maar we bellen ook veel naar locaties buiten Europa en dat blijft duur via de normale aanbieders).
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

25 euro voor een half jaar is toch niet zo'n goede deal... Bij OVH heb ik voor een 12-tal euro (1,21/maand) een half jaar gesprekken naar de halve wereld...

Appels inclus vers : Allemagne, Argentine, Australie, Autriche, Belgique, Brésil, Canada, Chili, Chine, Chypre, Colombie, Danemark, Espagne, France métropolitaine, Royaume Uni, Grèce, Hong-Kong, Hongrie, Irlande, Israël, Italie, Kazakhstan, Luxembourg, Malaisie, Mexique, Norvège, Nouvelle Zélande, Panama, Pays Bas, Pologne, Portugal, Pérou, Russie, Singapour, Slovaquie, Suisse, Suède, Taïwan, Thaïlande, USA, Vénézuela.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

@BertG3: En kwaliteit ;-)

Verstuurd vanaf mijn XT1572 met Tapatalk
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

@BertG3

Voor Voip hangt veel af van de bestemmingen die je belt. Voor de uitgaande gesprekken laden wij hier 10 euro op, hebben dan 90 gratis dagen naar de meeste landen waar we naartoe bellen. Wij hebben veel familie in de VS, Australië, UK en Duitsland. Daarbuiten hebben we nog één betalende bestemming in Azië (0,08 euro/min) waar we die 10 euro aan opsouperen. We doen gemiddeld zo'n 4 maanden met die 10 euro. Het kan goedkoper zoals je aangeeft, maar dan wordt die Aziatische bestemming weer pakken duurder.

De inkomende gesprekken gaan via de Voip van Edpnet. Het was die telefonie (10 euro per maand) of 12 euro huur voor de VDSL-lijn. Keuze was dus snel gemaakt... En we konden ons Belgisch nummer behouden.

@satsurfer : De kwaliteit hangt ook veel af van de gebruikte hardware. Hier heb ik met de goedkope betamax providers nog nooit kwaliteitsproblemen gehad.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

satsurfer schreef:@BertG3: En kwaliteit ;-)

Verstuurd vanaf mijn XT1572 met Tapatalk
Ik had eerst wat problemen maar sindsdien ik mijn Fritz vastgezet heb op G711 bel ik al anderhalve jaar zonder kwaliteitsproblemen. Hele heldere klank en OVH->OVH of andere ondersteunde provider is zelfs HD kwaliteit mogelijk.

Voor mobiel is betamax nog wqt goedkoper.
marzman
Pro Member
Pro Member

petrol242 schreef:@BertG3

Voor Voip hangt veel af van de bestemmingen die je belt. Voor de uitgaande gesprekken laden wij hier 10 euro op, hebben dan 90 gratis dagen naar de meeste landen waar we naartoe bellen. Wij hebben veel familie in de VS, Australië, UK en Duitsland. Daarbuiten hebben we nog één betalende bestemming in Azië (0,08 euro/min) waar we die 10 euro aan opsouperen. We doen gemiddeld zo'n 4 maanden met die 10 euro. Het kan goedkoper zoals je aangeeft, maar dan wordt die Aziatische bestemming weer pakken duurder.

De inkomende gesprekken gaan via de Voip van Edpnet. Het was die telefonie (10 euro per maand) of 12 euro huur voor de VDSL-lijn. Keuze was dus snel gemaakt... En we konden ons Belgisch nummer behouden.

@satsurfer : De kwaliteit hangt ook veel af van de gebruikte hardware. Hier heb ik met de goedkope betamax providers nog nooit kwaliteitsproblemen gehad.
Het ligt inderdaad aan de bestemmingen. Wij bellen veel naar mobieltjes in Vietnam en Japan en soms naar Amerika (dat laatste is bijna gratis). BInnen Belgie en Nederland kun je ook bijna gratis bellen maar ik kies ook niet voor de Freedays. Inkomende gesprekken zou ik in jouw geval dan ook via de telefoonlijn laten lopen (heb zelf Telenet en geen telefonie of packs).
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

@marzman :

Wat bedoel je ermee dat ik de inkomende gesprekken beter via de telefoonlijn laat lopen? Want dat heb ik dus niet. Edpnet biedt telefonie aan via Voip, niet via PSTN. Mijn VDSL verloopt via raw copper.
marzman
Pro Member
Pro Member

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je schreef dat een telefoonlijn goedkoper was dan de huur van de lijn zonder telefonie.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Ah ok, even wat verduidelijking dan ;)

Het internet bij Edpnet kost 35,95 euro. Maar daar komt nog de huur bij van de VDSL infrastructuur van Proximus. Die huur (destijds 12 euro) moest je niet betalen als je VOIP-telefonie van Edpnet nam voor de prijs van 10 Euro per maand. Dan is de beslissing dus snel gemaakt. Alleen verbruik ik niets van belwaarde bij Edpnet omdat mijn uitgaande gesprekken via een andere VOIP provider verlopen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Mijn mening over dit alles is dat Mobistar het bijzonder voorzichtig aanpakt.Men begint met een heel beperkt aantal woozones,en dat nog alleen bij eigen klanten,die een GSM abo hebben bij Mobistar.
Ik zie tegen volgend jaar wel een aanbod triple play,als alles op punt staat,eigen klanten hun abo internet/tv/gsm hebben,(en alles goed werkt)en ze dan overgaan naar volgende fase,internet -tv-en vaste tel,wat dan zou betekenen dat ze Telenet rechtstreeks aanvallen.
Dus voor vaste tel. bij Mobi. nog een tijd wachten,terwijl ze nu langzaam-voorzichtig beginnen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Waarom gaan veel mensen er van uit dat Mobistar een vast telefoonaanbod op de markt gaat brengen?

Ik zou eerder inzetten op een "at home" mobiel abo of een soort Triiing app kopie. Ongeveer dezelfde voorwaarden als een vaste lijn maar dan mobiel of op je mobiel te gebruiken. Geen gesukkel meer met draden installeren, een nieuw vast toestel aan te schaffen en voor de klagers en zagers waarbij telefoneren hun gsm plat trekt, koop u eens een lange USB laadkabel he... Dan heb je ook een vaste lijn! Eentje die je vast maakt in eender welk stopcontact. Een vaste lijn is echt nog iets van de 20e eeuw.

Waarom ik denk dat een Triiing kopie wel toekomst heeft? Als ik zie hoe mensen plots hun smartphone met Triiing wel kunnen gebruiken als men bij Telenet gratis overdag kan bellen... Wie heeft er dan nog exact nood aan een vaste lijn?
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”