Telenet Netgear WNDR4300-TN ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Welk ip adres krijg je op je toestellen als je verbonden bent met de Netgear?
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

karine schreef:Maar het zijn nog steeds 2 aparte signalen (Netgear en de Telenet modem) en de tablet kies de sterkste eruit.
Of kan je de Telenet en de Netgear samenvoegen zodat ze één enkel signaal uitzenden ?
Netjes... zo moet het ook (maar het blijven twee aparte signalen onder dezelfde SSID).
karine schreef:Daarnet had ik hetzelfde probleem in de keuken met mijn smartphone. Geen internet(geen mail of surfen) via de Netgear en met de telenet free weer wel. Tijdje later ging het dan weer wel.
En hoe weet jij via welk AP je verbonden bent... volgens mij is je Netgear gewoon niet goed geconfigureerd en werkt die helemaal niet.

Ik weet ook niet waarom je steeds melding maakt van "telenet free" ?
karine schreef:Misschien moet ik een vast kanaal instellen ?
Nee, zeker niet... het AP weet best welk kanaal het beste is in jou omgeving.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Melding van telenet free bedoelde ik mee, het tweede signaal dat de telenet router uitzend.
Wanneer ik hiermee verbinding maak kan ik direct surfen en mails binnenhalen.

Nu heb ik gisteren een vast kanaal ingesteld en de Netgear herstart.
Nu heb ik net nog eens getest en kan direct op internet en lijkt alles goed te werken.
Heeft het nu met die herstart te maken, we zullen even afwachten.

Met wifi analyzer zie ik met welk toestel ik verbonden ben.Zo zie ik nu mijn Netgear op kanaal 2 staan zoals ik hem gisteren gezet heb en de Telenet router op kanaal 11.
Wanneer ik voor de Netgear sta heb ik -37 dBm en dan heb ik bij de Telenet router -63 dBm.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Een vast kanaal heeft hier niets mee te maken... misschien de restart ?
karine
Elite Poster
Elite Poster

Die Netgear lijkt maar niet stabiel te blijven.
Wou daarnet even op internet met mijn smartphone, er was een prima verbinding maar weer geen internet of e-mail mogelijk.
Daarna de Netgear uitgeschakeld waardoor alleen het signaal van de Telenet modem overbleef en toen direct internet mogelijk.
Misschien toch eens uitkijken voor een ander toestel ?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Het kan misschien ook aan die PLC-adapters liggen? Heb je al eens geprobeerd of je nog internetverbinding krijgt met een ethernetkabel in de Netgear op het moment dat de Wi-Fi van de Netgear niet werkt?
karine
Elite Poster
Elite Poster

nickz schreef:Het kan misschien ook aan die PLC-adapters liggen? Heb je al eens geprobeerd of je nog internetverbinding krijgt met een ethernetkabel in de Netgear op het moment dat de Wi-Fi van de Netgear niet werkt?
Ik heb net de naam van de Netgear aangepast om het even wat duidelijker voor te stellen. Nu zie ik duidelijk wanneer ik met de Netgear verbonden ben. Als ik dit nog eens voorheb zal ik eens met een laptop proberen en een ethernet kabel.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Net weer geen internet op een tablet.
Dan met mijn laptop getest(draadloos) en daar heb ik wel internet mee.
Het lijkt dat het probleem dus alleen bij mijn twee tablets en smartphone op Android af en toe optreedt.
Daar zal de Negear niet veel aan kunnen oplossen veronderstel ik.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Het is mogelijks een probleem met de configuratie.
Stel beide Wifi-toegangspunten eens indentiek in als volgt:
Naam draadloos netwerk (SSID): wifi1234 (alleen letters en cijfers, geen spaties en streepjes)
Beveiliging: WPA2 PSK (niet op automatisch zetten of op het verouderde WPA)
WPA Encryptie: AES (geen TKIP)

Daarna de functie "vergeet netwerk" op alle tablets en smartphones uitvoeren en Wifi-wachtwoord opnieuw invoeren.

Als het probleem zich blijft voordoen, test je eens twee weken met één Wifi-toegangspunt, Telenet Wifi dus eens uitschaken om alleen de Netgear te kunnen testen.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb de zaak aangepast en alles werkt, nu afwachten.
Nu heb ik wel twee andere problemen.

1.
Ik gebruik al een hele tijd een Med600X3D mediaspeler om muziek vanaf mijn pc naar mijn versterker af te spelen.
Dit doe ik met windows mediaplayer of via Stream what you hear.
Nu met de Netgear ertussen zie ik echter de Med600X3D niet meer staan in windows mediaplayer of in stream what you hear.
De mediaspeler was eerst aangesloten via een powerlan stekker maar zit nu in de Netgear.
Wat moet ik in de Netgear nu aanpassen zodat mijn windows mediaplayer de Med8er terug ziet staan ?

2.
Dan nog een tweede vraag. Wanneer ik op de telenet router inlogde zag ik met mijn tablet mijn pc staan. Wanneer ik op de netgear router inlogde zag ik mijn pc niet meer staan. Waarschijnlijk is dit dezelfde oorzaak als vraag 1 veronderstel ik ?

Ik ga nu binnenkort ook een Nas aan mijn telenet router hangen. Ik zal hier dan ook met hetzelfde probleem zitten dat wanneer ik ingelogd ben op de netgear ik niet aan mijn nas kan geraken.

Ik zou denken dat dit komt doordat ik de netgear een ander ip adres heb gegeven.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Staat je computer en de Med600X3D mediaspeler ingesteld op DHCP/automatisch een IP-adres laten toewijzen?
In principe moeten dan alle toestellen zichtbaar zijn op de Telenet HGW. Eventueel eens alles zonder stroom zetten en opnieuw opstarten.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Staat je computer en de Med600X3D mediaspeler ingesteld op DHCP/automatisch een IP-adres laten toewijzen?
Staan beiden zo ingesteld, heb ook al alles zonder stroom gezet.

Status momenteel :
Wanneer ik met mijn pc of tablets draadloos inlog op de netgear zie ik de Med600X3D staan in windows mediaplayer.
Wanneer ik met mijn pc of tablets draadloos inlog op de telenet router zie ik de Med600X3D staan in windows mediaplayer.

Wanneer ik met mijn pc bekabeld inlog(op de telenet modem) zie ik de Med600X3D niet meer staan.

Dus op één of andere manier geraakt de pc niet meer aan de Med600X3D.
Ik veronderstel dat de pc naar de telenet router gaat en daar de netgear niet ziet staan en zo ook niet aan de Med600X3D kan. Is dit nu omdat ik het ip van de netgear heb aangepast en nu twee aparte netwerken heb gemaakt ?

Hoe los ik dit op ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

karine schreef:Is dit nu omdat ik het ip van de netgear heb aangepast en nu twee aparte netwerken heb gemaakt ?
Inderdaad... maar er is al verschillende keren geschreven dat je dit niet mag doen en hoe je dit oplost.

DHCP uit op je eigen router, TN inpluggen in een LAN poort... en dan werkt alles prima.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Waarom kan het soms toch zo makkelijk zijn ??
Ik heb het ip adres van de Netgear terug gezet zoals vroeger en kan nu weer vanaf overal mijn pc bereiken en terug muziek streamen van mijn pc naar de Med8er. (oef)

Volgende stap is mijn NAS aansluiten op de telenet router. Maar denk dat dit nu ook geen probleem zal zijn om deze vanaf al mijn toestellen te bereiken.

Alvast bedankt voor de tip naar de oplossing.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Het lijkt me sterk dat dit aan het IP-adres van de Netgear zou liggen, aangezien dit toestel geen router-functionaliteit heeft en dus enkel functioneert als een 'domme' ethernet switch en wireless access point. Het eigen IP-adres dient enkel om de web interface te kunnen bereiken voor de configuratie. Maar goed, als nu alles werkt, zoveel te beter :-)
r2504 schreef:DHCP uit op je eigen router, TN inpluggen in een LAN poort... en dan werkt alles prima.
De Netgear WNDR4300-TN is geen router. Dit een wireless access point versie van de WNDR4300 router, die exclusief door Telenet wordt verkocht om het Wi-Fi bereik in huis te vergroten. Deze heeft dus alleen LAN-poorten, geen WAN.
karine
Elite Poster
Elite Poster

ja, en toch werkt nu alles weer door dat ip-adres van de netgear aan te passen. Vreemd.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Intussen zijn de verbindingen in order op laptops, tablets, smartphones en pc's.

Maar ik ben net op een probleem gestoten.
Wanneer ik nu met mijn laptop op de Netgear ben ingelogd zie ik mijn canon MG3150 wifi printer niet meer staan.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze weer kan bereiken ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Heeft je Netgear soms een setting die "client isolation"... zo ja dan moet deze uitstaan.

Wat is trouwens het IP-adres van je printer en laptop ?
karine
Elite Poster
Elite Poster

Probleem zit blijkbaar niet in de Netgear.
Wanneer ik draadloos ben ingelogd op de Telenet router geraak ik ook niet meer aan de printer ook niet met mijn pc.
Krijg telkens de melding :
Kan geen verbinding maken met de afdrukserver.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb de wifi installatie via WPS nog eens opnieuw gedaan en nu werkt alles weer.
Is het trouwens de bedoeling dat je de WPS installatie zowel op de Netgear als de Telenet router doet ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik ben niet zo te vinden voor die dingen als WPS... gewoon zelf paswoord ingeven (en op beide identiek stellen).
karine
Elite Poster
Elite Poster

Ben al tevreden dat de zaken weer werken, printer staat toch meestal uit.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Zou het kunnen zijn dat wanneer ik een bestand naar mijn nas up of download de Netgear router maar max 10 Mbit toelaat of is dit toch een giga router ?
Met een speedtest haal ik rond de 95 Mbit.
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

karine schreef:Zou het kunnen zijn dat wanneer ik een bestand naar mijn nas up of download de Netgear router maar max 10 Mbit toelaat of is dit toch een giga router ?
Met een speedtest haal ik rond de 95 Mbit.
10 megabit (ongeveer 1,1 MB/s) of 10MB/s? Een megabit is één achtste van een megabyte. 95 megabit is redelijk goed voor WiFi N zonder dure hardware, en dat komt ongeveer overeen met 10MB/s.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Nog even een ander vraagje hierover.
Aan mijn pc staat nu een gigabit switch die met een cat6 kabel verbonden is met mijn Telenet modem.
Wanneer ik nu snelheden meet kom ik op :
Download naar de nas +- 100 Mbit
Upload naar de nas +- 75 Mbit.
Internet speedtest : download ,96 Mbps upload 5,65 Mbps

Zijn dit normale waarden of moet dit hoger zijn via een giga bit switch ?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”