Mobistar vast internet en TV

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

@ygeffens: ja dat is waar, ik was me die bedenking ook aan het maken.
Want zelfs al stap ik terug over naar bijvoorbeeld Scarlet, heb ik opnieuw 99 euro installatie/activatie aan mijn been...

Al is het Mobistar aanbod niet slecht te noemen, maar het stoort mij (en anderen duidelijk ook) dat je verplicht wordt om een gsm abonnement erbij te nemen, terwijl er zoveel werknemers een abonnement van hun werkgever bovenop hun loon als extra voordeel krijgen.
Dat is dus 8 euro in de vuilbak gegooid voor niets.
Moesten ze dat TV en internet abonnement nu aanbieden voor de platte prijs van 49 euro, is dit marketing-wise toch beter naar voor te schuiven?

Kijk, we hebben nog 5 maanden te gaan, en ik volg als tester de evolutie graag op.
Ben trouwens ook eens benieuwd wanneer ze mijn mening gaan vragen.
Iemand al een telefoontje of mail gekregen?
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ik denk dat Mobi* zijn aanbod zelfs nog kan bijstellen, gebaseerd op de bedenkingen die ze van de klanten/medewerkers uit de shops krijgen.

Probleem is natuurlijk dat (weeral marketing gewijs) mensen die nu toch op het aanbod ingaan en bvb een extra gsm abo nemen, zich gepakt gaan voelen als ze die beperking weglaten of aanpassen over enkele maanden. Maar dat is uiteraard altijd zo.

In mijn geval zou het ook beter zijn dat de "korting" anders berekend werd. Ik heb 3 abo's bij hen voor een totaal van 45 euro (3*15 euro). Ik wil ook wel die korting. Al begrijp ik uiteraard dat ze meer verdienen aan 1 abo van 45 euro, dan aan 3 van 15 euro. Maar goed.
Zo is er voor iedereen wel iets te zeggen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

Weet er iemand als de epp korting (korting via werkgever) ook van toepassing gaat zijn op tv en internet? momenteel krijgen we 10% korting maar vroeger toen mobistar tv had met schotel kregen we 20% korting.


Sent from my iPhone using Tapatalk
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

op zich geen slechte zaak om, naast proximus of base, een tweede GSM netwerk van mobi* te hebben voor noodgevallen. Heb hier al 5 jaar geen vaste lijn meer, maar ben wel voorzien van de 3 netwerken middels prepaid kaarten...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

wied schreef:op zich geen slechte zaak om, naast proximus of base, een tweede GSM netwerk van mobi* te hebben voor noodgevallen. Heb hier al 5 jaar geen vaste lijn meer, maar ben wel voorzien van de 3 netwerken middels prepaid kaarten...
In theorie wel, in de praktijk zie ik bij mijn ouders dat ze binnen geen enkel netwerk ontvangen. :-D Maar dat is weer zo 1 specifiek geval.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

In het algemeen moet men zeggen dat Mobistar zijn aanbod op twee peilers rust.
-Men gaat Chaos bij de Launch vermijden,(men wil duidelijk niet tegenkomen wat Snow meegemaakt heeft)door enkel bestaande klanten nu al toegang te geven,en alleen in bepaalde zones.
zou dit kunnen te maken hebben met het geringe aantal techniekers,die de instalatie moeten uitvoeren??Zo worden er ook problemen vermeden bij de helpdesk.(Er word trouwens nog niet
veel reklame gemaakt door Mobistar).
-Mobistar kijkt (voorlopig) alleen naar bestaande klanten,of Telenet klanten.Het is nu duidelijk de bedoeling v/d VDSL providers
nog niet aan te boren,met een triple play.
-Dat laatste element is duidelijk wel de reden waarom veel mensen hier teleurgesteld zijn(ik ook) velen hadden verwacht dat de andere
providers,door de komst van Mobistar gedwongen zouden worden om hun aanbod bij te spijkeren,wat nu zeker nog niet het geval zal zijn.
Laatst gewijzigd door fluppie 17 feb 2016, 11:36, in totaal 3 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

inderdaad, haast en spoed is zelden goed: zowel mobi* (satellietschotel) als base (snow) hebben hun lesje geleerd. Ik hoop dat het hun lukt ditmaal een juiste koers te varen door vertrouwen te tonen in hun eigen mobiel netwerk...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

daydreamke schreef:Weet er iemand als de epp korting (korting via werkgever) ook van toepassing gaat zijn op tv en internet? momenteel krijgen we 10% korting maar vroeger toen mobistar tv had met schotel kregen we 20% korting.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Voorlopig ondersteunen ze dit niet, heb ik gelezen op hun Facebook post, daar hebben ze dit gereageerd op iemand.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

road rebel schreef: In theorie wel, in de praktijk zie ik bij mijn ouders dat ze binnen geen enkel netwerk ontvangen. :-D Maar dat is weer zo 1 specifiek geval.
Hier ook geen enkele van de 3 netwerken deftig binnen (gerenoveerd huis met nieuwe isolatie e.d, en geen antennes in het dorp). Iedereen hier in het dorp heeft een fixed line als backup omdat telkens buiten gaan bellen ook niet echt praktisch is... Hier zit alles op voip (en GSM schakelt bij geen ontvangst over naar een voip accountje bij weepee).
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Wat zou men doen als je er een gsm-abonnement bij neemt, maar dit dan onmiddellijk opzegt of laat omzetten naar prepaid? Gaat men dat dan weigeren? Je zou dat nummer ook kunnen laten overdragen naar een andere operator, dat kan in principe niet worden geweigerd. Gaat men dan je vaste diensten ook afsluiten?
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Mobistar kan volgens mij niet weigeren om je nummer over te zetten, maar dan zal je wel verplicht worden om een ander abonnement (met nieuw nummer) aan te gaan denk ik.

Het is zoals je vaste lijn schrappen overdragen van proximus terwijl je wel nog internet van hen afneemt. Dan krijg je ook een nieuw "netnummer".
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Volgens mij lezen ze hier goed mee bij Mobistar, want ik kreeg net een vragenlijst in mijn mailbox (en die is nu ook net ingevuld en verstuurd)
Capture.JPG
wittmann
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2014, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Net ook ingevuld.
Wij slagen er wel nog altijd niet in om onze tv uit te zetten met de knop op de mobistar afstandsbediening (Samsung plasma van +- 5 jaar oud), ik dacht dit nog ergens in te geven op het einde maar ik zat al aan het einde :-(
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Enquete ook gekregen en ingevuld :wink: Hopelijk houden ze rekening met de commentaren en doen ze er ook effectief wat mee.

Ik ben ook benieuwd naar dat aanbod wat men testers gaat doen. En wat men gaat doen indien op het einde van de testperiode het commerciële aanbod nog niet verkocht wordt in jouw gemeente. Met het mobiele abonnement dat je er bij zou moeten nemen heb ik dan weer absoluut geen probleem.
braky
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2009, 20:49
Locatie: Lierde
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Update over de latency problemen: gameservers op I3D NL zijn nu bereikbaar met een latency van +-22ms.
Er wordt toch gewerkt aan de problemen zo te zien.
Internet: Telenet Fluo 300/30 modem only
Telefonie: Freevoipdeal / Gsm: Proximus Corporate - iPhone11pro max
Netwerk: A1SRM-LN7F-2758 Pfsense / 2x Airport Ac / 4x Unifi AP-AC-PRO / Unifi AP-AC-Mesh-Pro/Vpn: Vyprvpn
Tv: Netflix, PrimeVideo, Viki
3dprinter: Prusa mini+, CR10-SKR Pro TMC2209
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Sinds de installatie nog geen gebruik kunnen maken van de televisie.

Eerst waren het de toegangsrechten die niet in orde waren zogezegd. Technieker zei dat er iemand de dag erna zou bellen (nooit gebeurd).

Na een factory reset heb ik nu enkel zwart beeld met zenderbalk (maar wel toegang tot de menu's). Ondertussen met twee mensen aan de telefoon gehangen: allebei vragen ze de signaalkwaliteit te controleren (100%), en daarna: "ja, ik zie niks verkeerds, doe eens een factory reset". Oké, ondertussen al vier keer gedaan en nog niet opgelost.
Laatste oplossing: het forceren van update. Heeft half uurtje staan updaten, start op met zwart beeld. Joehoe! :x
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

@dean : heb je ook telenet? Anders eens een digibox aanhangen en kijken als je zelfde probleem hebt.

De enquete ook ingevuld. Hopelijk nemen ze de opmerkingen serieus.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Om die vragenlijst te kunnen invullen, de modem van Telenet er maar eens terug aangehangen. Mobistar internet was echt niet meer werkbaar deze avond. Pagina's konden gewoon niet geladen worden. Nu met Telenet geen enkel probleem meer om iets te openen op internet. Blijft toch wel een groot probleem bij Mobistar. Gelukkig zitten we nog in de testperiode. maar als men dit commercieel gaat lanceren, dan zullen er veel klachten komen. Nog heel veel werk voor de boeg voor Mobistar.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

ljd schreef:@dean : heb je ook telenet? Anders eens een digibox aanhangen en kijken als je zelfde probleem hebt.
Neen, Proximus hier. :| Als ik de coax rechtstreeks in de televisie stop, kan ik wel analoog kijken.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Hier ook de vragenlijst gekregen en ingevuld.
Veel vragen over internet in verhouding met tv.
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Dit betekend dat ze wss vol zullen inzetten op internet :D
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

dean3009 schreef:Sinds de installatie nog geen gebruik kunnen maken van de televisie.

Eerst waren het de toegangsrechten die niet in orde waren zogezegd. Technieker zei dat er iemand de dag erna zou bellen (nooit gebeurd).

Na een factory reset heb ik nu enkel zwart beeld met zenderbalk (maar wel toegang tot de menu's). Ondertussen met twee mensen aan de telefoon gehangen: allebei vragen ze de signaalkwaliteit te controleren (100%), en daarna: "ja, ik zie niks verkeerds, doe eens een factory reset". Oké, ondertussen al vier keer gedaan en nog niet opgelost.
Laatste oplossing: het forceren van update. Heeft half uurtje staan updaten, start op met zwart beeld. Joehoe! :x
Als het signaal in orde is, maar je krijgt geen beeld, dan is er inderdaad een probleem met de toegangsrechten op de smartcard (of de decoder zelf indien die geen smartcard heeft). Normaal zou je de zenders van de VRT wel moeten kunnen bekijken dan (aangezien die niet geëncrypteerd zijn), tenzij die decoder van Mobistar een extra beveiliging heeft en de FTA-zenders dan ook blokkeert, maar dat zou me verbazen.

Verstuurd vanaf mijn Xperia-tablet met Tapatalk
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Hier terug op Telenet aan het surfen. jawadde wat een verschil. De theoretische snelheid is stukken lager, maar het loopt soepel. Alle pagina's laden zoals het hoort. Als ik dat verschil zie, zal Mobistar nog veel werk aan de winkel hebben achter de schermen.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

@nickz Ik meen me te herinneren dat één HD ook niet werkte. Zal vanavond nog eens kijken. Kunnen ze die rechten op afstand toekennen? Want dan begrijp ik niet waarom die mannen het probleem niet kunnen herkennen en oplossen. :|
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Alles op zijn tijd ze hebben werk genoeg te doen verwacht niet dat ze alles op 1 kunnen maken en vergeet ook niet dat ze omschakelen naar Orange wat ook veel werk met zich meebrengt.

"Rome is ook niet op 1 dag gebouwd"
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

dean3009 schreef:@nickz Ik meen me te herinneren dat één HD ook niet werkte. Zal vanavond nog eens kijken. Kunnen ze die rechten op afstand toekennen? Want dan begrijp ik niet waarom die mannen het probleem niet kunnen herkennen en oplossen. :|
Ja, er moet een activatiepuls worden uitgezonden op het kabelnetwerk voor jouw smartcard/decoder. Bij Telenet gebeurt dit automatisch, daar zet je je decoder gewoon op VTM en binnen het uur heb je normaal gezien beeld.

Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
Pinotester
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2016, 10:59

Speed
Speed
Al 1 maand aan het testen download 94 mb upload 5,6 mb
Vanmorgen rond 8uur geen beeld. Alleen menu zichtbaar. Daarna beeld aan uit aan uit na een half uur oké nog steeds loopt het geluid en beeld niet gelijk, moet dan andere zender kiezen daarna terug dan oké. Hopen heeft zijn deugt e
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Installateur hier net langs geweest (waarschijnlijk een van de laatste tests).

Ik vind het wat eigenaardig dat de router nu in de garage staat (waar de coax binnenkomt) i.p.v. in de living (waar de TV staat en we meestal op de computer werken). Maar dat is geen zo'n probleem. Installateur was een vriendelijke gast.

Na de installatie heb ik de verdeelstekker voor de TV-decoder nog vervangen door een beter passend exemplaar (degene die ik eerst gegeven had was overkill), en blijkbaar verliest de TV-decoder daardoor zijn instellingen. Dat is op zich lichtjes irritant, bij wie valt het net nooit uit? Wij hebben al twee stroompannes gehad in 2016 door een werf hier vlakbij.

Het grootste probleem is echter: als ik naar de instellingen ga, dan loopt de TV-decoder vast, dus kan ik nu enkel naar een zwart scherm kijken ... :bang:

Heeft iemand anders dit ook voor?
Tester69
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2016, 14:06
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sorry sanderd17, kan je niet helpen, bij mij komen ze pas eind volgende week installeren: écht 1 vd laatste testers vermoed ik :wink:

Wel een vraagje voor jou: had jij reeds een "NIU" staan (zie http://www.dsl-cable.net/site/html/equi ... quip-3.php) of niet? Ik niet namelijk (enkel een oude analoge coax kabel) :oops:

Indien niet, enig idee of de installateur dergelijke dingen mee had bij jou? Had hij veel tijd om jou te helpen of serieuze tijdsdruk?

Thx.
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Waar de coax binnenkomt (in de garage) hadden we een simpel bakje staan. Gewoon een fiche rechtstreeks naar de kabel.

Dit bleek niet goed genoeg voor de router, en dus heeft de installateur zelf een "versterker" geplaatst, waarschijnlijk die "NIU" waarover jij het hebt. Dit bakje hangt ook aan het stroomnet (om te versterken), heeft een coax naar de router, en ook de oude coax door onze muren naar de living.

Dus ze doen het meeste wel zelf. Hij had ook tijd voor mij, ondanks het feit dat zijn vorige twee klanten "bouwwerven" waren en ze daar geen kabels hadden, waardoor hij al een serieuze vertraging had opgelopen (kabels trekken vraagt natuurlijk meer tijd dan gewoon een bakje vervangen).
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

@Tester69: Ik kan me moeilijk voorstellen dat die installateur geen NIU zou bijhebben. Er bestaat overigens niet zoiets als een 'analoge coax kabel'. Op de kabel zitten alle tv- en radiozenders (zowel analoog als digitaal), video-on-demand en DOCSIS signalen op verschillende frequenties.

@sanderd17: die NIU scheidt de datasignalen van de tv-signalen. Als je enkel een tv-aansluiting in de living gebruikt, dan zou men die NIU in theorie ook daar kunnen plaatsen (samen met de modem), maar omdat er in veel huizen nog slecht afgeschermde coax kabel ligt, doet men dit niet om instraling te voorkomen (wat niet enkel problemen kan geven binnenshuis, maar in de ganse buurt). De TV-uitgang van de NIU werkt maar in één richting, dus als je nu instraling hebt op je oude coax naar de living, dan worden deze storingen tegengehouden aan de NIU en kan dit geen problemen geven op het netwerk van Telenet.
Tester69
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2016, 14:06
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bedankt voor de info sanderd & nickz!

Dacht het wel, maar ik had al doembeelden voor me dat de installateur gewoon rechtsomkeer zou maken en dat ik dan uit de testgroep zou gegooid worden, vandaar...

Fingers crossed :banana:
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

@tester69

Jullie kunnen nog beginnen te testen, ik heb mijn buik er al vol van.
Sta op het punt de hele handel terug binnen te leveren nu de prijzen en opzet gekend zijn.

Digibox heb ik al uitgeschakeld wegens geen meerwaarde. (Interface te moeilijk, aanbod,...)
Internet is het enige dat mij kan overtuigen, al vrees ik dat deze niet enkel te bestellen zal zijn.

Toekomst is voor mij:
Telenet Basic internet (TV + internet) en CI+ + Mobistar Dolfijn 25, Kangoeroe 8 en Extra surf card.
OF
Telenet Basic internet (TV + internet) en CI+, King 20 Supersize, Bellen volgens verbruik en King surf.

Het hele Mobistar pakket TV, Internet en bijhorende mobiele abbonementen komen mij veel te duur uit.
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Tester69
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2016, 14:06
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

@ kirstofmertens

Oei, dat klinkt wel heel drastisch... Ook al valt de digibox/TV tegen, je kan toch nog een aantal maanden genieten van gratis internet, niet?

Op hoeveel komt "Telenet Basic internet (TV + internet) en CI+" dan per maand?

Voor mij lijkt Mobistar TV/internet + OVH VOIP vast lijntje + Dolfijn 12 (voor mijn vrouw, heb zelf een abo van werkgever) me op dit moment wel een goede deal?

Zeker als ze effectief de testers nog eens belonen met een extra korting (was min of meer beloofd, dacht ik?). Ik zeg maar iets: TV+internet aan die 39€ maar dan zonder de verplichting van een duur GSM-abo :-D
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

@tester69

Telenet Basic internet (TV + internet) + CI+ komt op 52,69€ (CI+ kaartje was ooit éénmalig 60€)

Ik dacht dat ook ooit ergens gelezen te hebben dat de testers een extra voordeel gingen krijgen.
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

gratis installatie en activatie? :eek:
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

nickz schreef:@sanderd17: [...] maar omdat er in veel huizen nog slecht afgeschermde coax kabel ligt, doet men dit niet om instraling te voorkomen (wat niet enkel problemen kan geven binnenshuis, maar in de ganse buurt). De TV-uitgang van de NIU werkt maar in één richting, dus als je nu instraling hebt op je oude coax naar de living, dan worden deze storingen tegengehouden aan de NIU en kan dit geen problemen geven op het netwerk van Telenet.
Kan goed zijn dat we slecht afgeschermde coax hebben ... die is ondertussen 25 jaar oud. Maar tot nu toe keken we altijd analoog (Telenet digitale TV is te duur voor mij, en onze koper niet snel genoeg om TV aan te bieden). Dus dan zouden we al 25 jaar het signaal van de buren verstoren?

In ieder geval zitten we nu met iets tamelijk nutteloos ... TV zonder zenders en WiFi met slechte verbinding waar we normaal zitten. Zal waarschijnlijk moeten investeren in een powerline adapter...

Hun 0800 nummer bleek ook nogal druk bezet vandaag. 2 keer niet binnen geraakt na lang wachten, dan een bericht kunnen inspreken, maar afgesloten worden voordat ik mijn bericht kon inspreken ... Na 18:00 zijn ze gesloten (en kan je ook geen bericht meer inspreken).
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Sinds gisteren is surfen, downloaden en de latency een pak beter! Dus ik heb een paar MTR's gedaan en ik zag dat men blijkbaar niet meer langs Opentransit passeert. Hopen dat dit zo blijft want het testen is op deze manier alleszins een pak leuker :wink:

Trouwens ook gemerkt na een uitval van de elektriciteit dat de modem z'n instellingen verloren had. Bij de TV box niks gemerkt.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Sinds vandaag werkt toevallig ook mijn internet en ik deed daarstraks al een traceroute om te zien welke schade opentransit aanricht maar inderdaad nergens meer te bespeuren. Qua latency kan ik niet veel zeggen, lijkt mij op het eerste zicht vrij normaal momenteel maar ik heb met mijn proximus connectie (dus kan niet rechtstreeks vergelijken gezien ik geen Telenet heb) altijd al een lagere/stabiele ping gehad tov mijn geburen met Telenet in hetzelfde multiplayer spel.

Code: Selecteer alles

Tracing route to i3d.net [188.122.94.99]
over a maximum of 30 hops:

  1     2 ms     2 ms     2 ms  192.168.0.1
  2     *        *        *     Request timed out.
  3    12 ms    16 ms    14 ms  212.65.36.171
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9    24 ms    17 ms    16 ms  ae-118-3504.edge5.Amsterdam1.Level3.net [4.69.162.142]
 10    21 ms    19 ms    22 ms  INTERACTIVE.edge5.Amsterdam1.Level3.net [212.72.41.70]
 11    27 ms    28 ms    23 ms  80ge.br2-cr0.smartdc.rtd.i3d.net [188.122.95.92]
 12    26 ms    22 ms    22 ms  www.i3d.net [188.122.94.99]
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je mag er zeker zijn dat telenet ongemakkellijk is .
Het zal spannend worden voor telenet.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gesloten

Terug naar “Orange (Mobistar)”