“We worden een nationale speler en dan kan je het niet maken om beslissingen vanuit Mechelen te blijven nemen”, luidt het. Het personeel blijft wel waar het is.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160215_02129203
“We worden een nationale speler en dan kan je het niet maken om beslissingen vanuit Mechelen te blijven nemen”, luidt het. Het personeel blijft wel waar het is.
Brussel is juist zeer vlot te bereiken met het openbaar vervoer, ik doe het elke dag.Vanuit het rustige, en nog min of meer bereikbare, Mechelen gaan ze daar nu op een plaats gaan zitten die op weekdagen op geen enkele manier bereikbaar is.
Zolang er niet gestaakt wordt dan tochStroper schreef:Brussel is juist zeer vlot te bereiken met het openbaar vervoer, ik doe het elke dag.Vanuit het rustige, en nog min of meer bereikbare, Mechelen gaan ze daar nu op een plaats gaan zitten die op weekdagen op geen enkele manier bereikbaar is.
Mechelen is rustig als je van Mechelen zelf komt, moet je Brussel voorbij dan ben je toch liever in Brussel zelf. Met openbaar vervoer en/of buiten spits goed te doen, en als je een nationale speler wilt zijn dan moet je ook wel een nationaal imago hebben, en daar past een provinciale stad zoals Mechelen nu eenmaal niet bij. Het zal vermoedelijke enkel een postadres worden, maar toch, de boodschap is duidelijk. Ik vreesde in eerste instantie voor een Vlaanderen-only GSM provider, maar misschien investeert Telenet wel nog in de Waalse GSM landschap (en er is werk aan de winkel...).Gautier schreef:Vanuit het rustige, en nog min of meer bereikbare, Mechelen gaan ze daar nu op een plaats gaan zitten die op weekdagen op geen enkele manier bereikbaar is.
Geen paniek, dat is gewoon een adreswijziging van de maatschappelijke zetel.Gautier schreef:Ongelooflijk dat zoiets vandaag de dag nog gebeurt.
Ronduit absurd wat mij betreft... desnoods zitten ze in Bachten de Kupe.road rebel schreef:als je een nationale speler wilt zijn dan moet je ook wel een nationaal imago hebben, en daar past een provinciale stad zoals Mechelen nu eenmaal niet bij
Komaan... rechtstreekse trein met Zaventem.raf1 schreef:Mechelen is heel slecht bereikbaar vanuit Londen, Amsterdam en Denver.
Maar wel de enigste belgische stad van de toekomstraf1 schreef:Geen rechtstreekse Thalys of Eurostar-verbinding. Ook geen sterrenrestaurants.r2504 schreef:Komaan... rechtstreekse trein met Zaventem.
al zitten ze in timboektoe en hebben ze een roze olifant als logo (he, nu denk ik aan deliriumroad rebel schreef:Draai de situatie om: ik kan me voorstellen dat de "gemiddelde Vlaming" bij de concurrent zou kijken als morgen blijkt dat zijn/haar provider (vb. Mobistar) vanuit La Louvière (met Franstalige call center en rode rozen logo) het bedrijf zou leiden.
Alsof in Brussel, Amsterdam, Londen, ... alles op wandelafstand ligt van de Thalys/Eurostar ?raf1 schreef:Geen rechtstreekse Thalys of Eurostar-verbinding. Ook geen sterrenrestaurants.
Alsof mij dat wat uitmaakt.Draai de situatie om: ik kan me voorstellen dat de "gemiddelde Vlaming" bij de concurrent zou kijken als morgen blijkt dat zijn/haar provider (vb. Mobistar) vanuit La Louvière (met Franstalige call center en rode rozen logo) het bedrijf zou leiden. Brussel is "safe" en wordt daarom nog steeds door veel bedrijven "verplicht" als hoofdzetel gebruikt.
Het lijkt me eerder een symbolische daad dan een werkelijke verhuis. Ze gebruiken gewoon hetzelfde adres dat Base nu al heeft:Gautier schreef:Men probeert ondertussen op alle mogelijke manieren werknemers terug uit Brussel weg te halen, en nog hebben sommigen het blijkbaar nog altijd niet begrepen.
Hoe lang is het geleden dat jij nog naar Mechelen bent gereden in de ochtendspits? Zeker voor mensen uit Limburg, West- en Oost-Vlaanderen is dit niet zo evident. Ik zat er onlangs op cursus en kon kiezen tussen de pest en de cholera (file richting Brussel, of file richting Antwerpen via Kennedytunnel) om in Mechelen te geraken. Hell, ik moest er zelfs vroeger voor vertrekken dan wanneer ik in Brussel of Antwerpen zelf moet zijn.Gautier schreef:Vanuit het rustige, en nog min of meer bereikbare, Mechelen gaan ze daar nu op een plaats gaan zitten die op weekdagen op geen enkele manier bereikbaar is. Zegge en schrijve een twintigtal kilometer van hun vorige lokatie! "Omdat je het niet kan maken in Mechelen te zitten
Oei, het was zeker vroeg deze morgen? Het is wel Base dat ze overgenomen hebben hé.ub4b schreef:Mobistar zit vlakbij de luchthaven (bijna kaarsrechte 2x2 baan zonder de dagelijkse miserie van de ring) en naast een berg hotels waaronder Marriot Courtyard, dus begrijpelijk dat de dik betaalde managers daar willen zitten. Ze zitten daar ook vlakbij enkele mayor datacenters. Voor internationale relaties is Evere praktischer dan Mechelen.
Pas op Philippe, dat is nog maar het begin, uiteindelijk gaat er wel (geleidelijk) verhuisd worden. Wellicht niet naar het Base-gebouw, maar daar in de buurt ergens. Leegstand genoeg (heeft trouwens weinig met wegtrekken te maken, maar met overaanbod en crisistoestanden).philippe_d schreef:Geen paniek, dat is gewoon een adreswijziging van de maatschappelijke zetel.
Het personeel verhuist niet, het gebouw in Brussel zit al vol met het Base personeel.
Alleen de bazen gaan wat pendelen, maar die zaten toch meestal niet op kantoor
Daar ben ik het mee eens, maar misschien had de (Vlaamse) overheid hier het voorbeeld moeten geven, en al zijn ministeries in de verschillende provinciesteden ondergebracht ...Gautier schreef:Mochten bedrijven vroeger al het lef gehad hebben om zich in Mechelen, Aalst/Gent en Leuven te vestigen, dan was Brussel grotendeels ontlast en kon iedereen die van west, noord en zuid kwam, dichter bij huis werken.
Genoeg high tech die niet in Brussel zit. Denk aan Haasrode, maar ook Antwerpen centrum en andere plekken. Over de grens is de HTC (Eindhoven) ook alles behalve centraal gelegen in een drukke stad. (Uiteindelijk maar een kwestie wat je hoogopgeleid noemt)Gautier schreef:Ongelooflijk dat zoiets vandaag de dag nog gebeurt. Het is ondertussen al zowat dertig jaar dat de eerste consolidatiegolven in België plaatsvonden, opeens moesten alle kantoren in Brussel zijn. Hogeropgeleiden werden, en worden nog altijd, gegijzeld. Buiten Brussel kunnen velen van hen nauwelijks aan de slag. Men probeert ondertussen op alle mogelijke manieren werknemers terug uit Brussel weg te halen, en nog hebben sommigen het blijkbaar nog altijd niet begrepen. Vanuit het rustige, en nog min of meer bereikbare, Mechelen gaan ze daar nu op een plaats gaan zitten die op weekdagen op geen enkele manier bereikbaar is. Zegge en schrijve een twintigtal kilometer van hun vorige lokatie! "Omdat je het niet kan maken in Mechelen te zitten"
Ik ben tot en met 1.5 jaar terug freelance IT'er geweest.Gautier schreef: Ik ben tien jaar geleden uit België weggetrokken omdat pendelen naar Bxl onmogelijk werd. Het is ondertussen alleen maar verergerd. Vroeger stond je in Aalst om 6h15 in de file, en was het om 9h30 gedaan, nu mag je daar al 30-45 min af- en bijtellen. Mochten bedrijven vroeger al het lef gehad hebben om zich in Mechelen, Aalst/Gent en Leuven te vestigen, dan was Brussel grotendeels ontlast en kon iedereen die van west, noord en zuid kwam, dichter bij huis werken. En nee, Westvlamingen moeten niet perse bij Telenet gaan werken, maar voor Antwerpenaars bespaart het wel een pak miserie. Nu maakt Telenet nog altijd de omgekeerde beweging.
En openbaar vervoer is in Brussel van geen tel. Dan moet je ook cijfers op tafel durven leggen over het aantal hooggeschoolde jobs dat daar op die manier bereikbaar is. Verder dan de Noord-Zuidas en de paar metrolijnen die er aan vast hangen, ga je niet geraken. Ik schat dat meer dan 50% van die jobs in het Gewest gewoon niet met het openbaar vervoer bereikbaar is, en al zeker niet de buitenlandse multinationals en technologiebedrijven.