Compatibel IR extender voor digicorder?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
mumblic
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Beste Digicorder gebruikers,

Is er toevallig iemand die met success een digicorder bedient via een IR extender/repeater/blaster.

Ik heb op Amazon.de een IR repeater gevonden die allereerst goedkoop is, maar ook alle functionaliteit heeft die ik nodig heb.

voorbeeld:

De cruciale vraag is nu of deze compatibel is met mijn digicorder.

De repeater ondersteunt frequenties tussen 34 en 60 khz. (dual band) Wat voldoende moet zijn voor de meeste toestellen die RC5 en RC6 protocol gebruiken. Waarschijnlijk wel niet compatible met het nieuwere RC-MM protocol

Na heel wat zoeken op het internet heb ik min of meer kunnen achterhalen dat mijn DC-AD2000 waarschijnlijk werkt op 38 khz en RC5 en XMP1 gebruikt

Dus op basis van deze informatie zou ik kunnen concluderen dat het toestel compatibel zou moeten zijn.

Wat is jullie ervaring!

Met vriendelijk groeten,
Mumblic
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Volgens mij is dit - zoals de meeste IR extenders - een simpele IR verlenger waar niet veel 'logica' in zit. Gewoon aansluiten en het werkt.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Aangezien IR afstandsbediening gewoon een kwestie is van licht uit te zenden in pulsen, en je dat met een arduino en een IR ledje zelf kan maken, kan daar niet echt veel achter zitten denk ik.
mumblic
Starter
Starter

ITnetadmin schreef:Aangezien IR afstandsbediening gewoon een kwestie is van licht uit te zenden in pulsen, en je dat met een arduino en een IR ledje zelf kan maken, kan daar niet echt veel achter zitten denk ik.
Sylvester schreef:Volgens mij is dit - zoals de meeste IR extenders - een simpele IR verlenger waar niet veel 'logica' in zit. Gewoon aansluiten en het werkt.
Bedankt voor jullie reactie,

Ik ben mij bewust dat de interne logica heel eenvoudig is. Maar als ik de verschillende reviews bekijk dan merk ik toch op dat er regelmatig (af en toe?) compatibiliteits problemen zijn. Het grote probleem is dat er vaak zeer weinig correcte technische informatie voorhanden is

Marmitek heeft een aantal toestelletjes waarbij expliciet vermeld wordt dat ze compatibel zijn met Telenet digicorder. Alleen zijn deze 3 to 4 maal duurder en hebben ze vaak minder in en out poorten.

Ik had gehoopt dat er hier op het forum personen te vinden waren die reeds enige ervaring hadden met IR extenders.

mvg,
Mumblic
mumblic
Starter
Starter

Een kleine update:

Ik heb het product ondertussen besteld. Ik zal laten weten of het een succes was of niet.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 105 keer

De Velleman IREXT werkt alleszins op een Digicorder.
FORZA M
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Zal allemaal niet zoveel uitmaken hoor. Ik gebruikte destijds deze (http://www.ebay.com/itm/USB-Hidden-IR-I ... SwFnFWC1Hn) voor m'n Belgacom decoder en toen ik overgeschakeld ben naar RF zijn m'n schoonouders die gaan gebruiken voor hun digicorder.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik gebruik een Marmitek IR Control 8 om verschillende toestellen die in de kast staan te bedienen.
Werkt perfect. Ook te koop bij Coolblue.

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
mumblic
Starter
Starter

Zoals beloofd een update:

Het aangekochte apparaat werkt perfect. Ik heb de kabel van de sensor met nog eens 5 meter verlengt en alles werkte zonder enige problemen, misschien zelfs beter dan voorheen.

Conclusie: goedkoop maar voor mijn opstelling meer dan voldoende

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”