Ik zoek een online opslagplaats voor de documentjes van onze vereniging.
- Beveiligde toegang.
- Heft Google Drive ook toegang zonder google account?
tips?
documenten in de cloud
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je kan een link per document genereren zodat je zonder account het document kan benaderen en zelfs bewerken. Let wel: deze link is overdraagbaar (stel dat je een mail met de link forward) en hebt dus geen controle meer over wie écht het document benadert. Deze link is echter wel terug in te trekken.johand schreef:- Heft Google Drive ook toegang zonder google account?
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
Hier zeer tevreden van copy.com, 15gb (of 20gb als je via een referral inschrijft) gratis.
Ze hebben clients voor bijna alle platformen (Mac OS X (10.7+), Linux, iOS, Android, Raspberry Pi, and Windows Phone). Nog iets zeer handig, gedeelde mappen tellen maar voor 1/N mee, dus een map van 10gb met 4 gedeeld telt voor ieder maar als 2,5gb.
Ze hebben clients voor bijna alle platformen (Mac OS X (10.7+), Linux, iOS, Android, Raspberry Pi, and Windows Phone). Nog iets zeer handig, gedeelde mappen tellen maar voor 1/N mee, dus een map van 10gb met 4 gedeeld telt voor ieder maar als 2,5gb.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ook bij Dropbox kan je unieke links genereren die sharable zijn, maar hier niet enkel voor losse bestanden, maar ook voor complete mappen. Dropbox heeft echter geen editor, dus blijft het bij alleen-lezen toegang, webgebaseerd.
Je kan bij Dropbox ook een gedeelde map maken: deze map wordt synchroon gehouden onder de verschillende gebruikers. Let wel: je hebt geen permissies in te stellen en indien iemand een bestand wijzigt of verwijdert gebeurt dat bij iedereen; in zo'n geval kan je dit niet als backup beschouwen.
Nog een bijkomende optie: indien jouw vereniging ergens een website/webhosting heeft met ongebruikte opslagruimte kan je ook die inzetten als "cloud"-opslag. Met webapplicaties als OwnCloud en Pydio (het vroegere AjaXplorer) en bijhorende sync clients kan je vergelijkbaar gedrag als Dropbox en consoorten maken die je volledig onder eigen controle hebt (met bijhorende nadelen uiteraard).
Nog een optie is mogelijk Office 365 met SharePoint online voor jullie vereniging: puur technisch en organisatorisch is dit waarschijnlijk de meest uitgebreide (en beste) oplossing, met bijhorend prijskaartje.
Je kan bij Dropbox ook een gedeelde map maken: deze map wordt synchroon gehouden onder de verschillende gebruikers. Let wel: je hebt geen permissies in te stellen en indien iemand een bestand wijzigt of verwijdert gebeurt dat bij iedereen; in zo'n geval kan je dit niet als backup beschouwen.
Nog een bijkomende optie: indien jouw vereniging ergens een website/webhosting heeft met ongebruikte opslagruimte kan je ook die inzetten als "cloud"-opslag. Met webapplicaties als OwnCloud en Pydio (het vroegere AjaXplorer) en bijhorende sync clients kan je vergelijkbaar gedrag als Dropbox en consoorten maken die je volledig onder eigen controle hebt (met bijhorende nadelen uiteraard).
Nog een optie is mogelijk Office 365 met SharePoint online voor jullie vereniging: puur technisch en organisatorisch is dit waarschijnlijk de meest uitgebreide (en beste) oplossing, met bijhorend prijskaartje.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
1 iemand moet een initiele account aanmaken, dropbox client op je pc zetten, en die gaat netjes alle documenten synchroniseren (bv van het mapje "vereniging" en in de cloud steken.johand schreef:en moet iedereen hier een account aanmaken alvorens hij documenten kan zien?FlashBlue schreef:Voor puur wat documentjes is dropbox idd wel de betere keuze, "it just works"...
Voor de volgende mensen ist :
-dropbox instaleren, account maken
-eigenaar van initiele account contacteren en vragen om de map "vereniging" met hen te delen.
Op die manier heb je ook een overzicht van wie toegang heeft, en kan je ook mensen verwijderen (de gesynchroniseerde bestanden blijven dan wel staan), en je hebt in de eventlog van dropbox een overzicht van wie welke documenten wijzigd, enz enz;..
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 25 keer
- Contacteer:
Google Docs is hiervoor ideaal (de naam zegt het eigenlijk zelf al).
Als je wilt kunnen zien wie wat heeft aangepast, heb je altijd accounts nodig, welke service je ook gebruikt...
Als je wilt kunnen zien wie wat heeft aangepast, heb je altijd accounts nodig, welke service je ook gebruikt...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Ik gebruik office365 hiervoor, maar heb een probleem.
Ik bewaar alle files online en sommige excel-files verwijzen naar andere. Helaas heb ik daar veel problemen mee.
Met of zonder internet toegang geeft hij mij bijna altijd de foutmelding dat het document met naam : http://onedrivexxxxxx anders noemt en niet available is. Ik verwees nochtans altijd naar mijn local file op pc. Maar hij maakte daar de online versie van.
Iemand idee hoe op te lossen?
Ik bewaar alle files online en sommige excel-files verwijzen naar andere. Helaas heb ik daar veel problemen mee.
Met of zonder internet toegang geeft hij mij bijna altijd de foutmelding dat het document met naam : http://onedrivexxxxxx anders noemt en niet available is. Ik verwees nochtans altijd naar mijn local file op pc. Maar hij maakte daar de online versie van.
Iemand idee hoe op te lossen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Alst read only is en je hebt een website, gewoon een folder maken, indien nodig directory view aanzetten en een paswoord erop via htaccess?
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
Dus alleen bij Google Docs, of kan je ook Microsoft Word bestanden editeren die in cloud staan. Met wat bewerk je een Docs bestand?
Google Docs en Google Drive, werkt dat samen, is dat hetzelfde?
Google Docs en Google Drive, werkt dat samen, is dat hetzelfde?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Google Docs (Online editor) is voor Google Drive (Online storage) wat Word Online (Online editor) is voor OneDrive (Online Storage).
Merk op dat tegenwoordig Dropbox ook Word Online gebruikt om online te bewerken.
Merk op dat tegenwoordig Dropbox ook Word Online gebruikt om online te bewerken.