Vertrouwen is één ding, continuïteit een ander... je wil vandaag geen TB's gaan backuppen om dan binnen een jaar of twee te horen dat het bedrijf er gewoon mee stopt.BertG3 schreef:Ik vertrouw dat toch niet echt. Iemand hier ervaringen mee ?
Ben zelf al jaren tevreden gebruiker van Crashplan (één van de weinige die je kan draaien als Windows service op een server) dus ze weten wel waarmee ze bezig zijn. Ook qua prijs is het één van de betere denk ik... een goeie 50 euro voor unlimited (waar andere vaak meer vragen of limieten hebben).
OneDrive, Dropbox, ... zijn ook niet echt backup oplossingen maar eerder tools om vanaf verschillende locaties je data synchroon te houden. Eén van de basis vereisten van een backup (althans voor mij) is dat ik versies heb... als je morgen een crypto locker op je PC hebt dat je nog steeds een vorige versie kan nemen (en niet meteen gans je backup ook waardeloos is).Edward Valckx schreef:Inderdaad, maar helaas kan OneDrive enkel gebruikt worden als sync folder, en niet via de backup applicatie.