Mobistar vast internet en TV

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
tradax
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 feb 2016, 10:34
Bedankt: 2 keer

bambipower schreef:
tradax schreef:.

Iemand een idée of nickelodeon junior bij het pakket gaat komen?
precies wel :
Ja, had dat die tekening ook gezien, maar zie enkel nickelodeon, niet de junior, tenzij ik erover zie. Op het moment bieden ze de junior in ieder geval niet aan, wat ik toch vreemd vind.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

daydreamke schreef:Krijg je korting op je mobiel abonnement als je tv en internet neemt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Neen, andersom. Je krijgt korting naargelang je abo (hoe duurder, hoe meer korting). Maar geen korting op je mobiel abo zelf.
Side note: je moet een post paid mobiel abo hebben voor je nog maar kan aanvragen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Ik zie daar wel enkele zenders die bij Telenet enkel te bekijken zijn met Play (More), bv. Nat Geo Wild en 13th Street. Rai Due, Rai Tre, AB4, WDR, SWR en SAT.1 zijn bij Telenet zelfs helemaal niet (meer) beschikbaar. Er staat ook 'tot 70 televisiekanelen', dus een deel daarvan zal waarschijnlijk enkel in Brussel en/of Wallonië beschikbaar zijn.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Dima_2005 schreef:1) Veel mensen willen geen TV meer, we waren allemaal aan het uitkijken voor een werkelijk ongelimiteerd aanbod en niet 500GB FUP om TV te kunnen buitensmijten.
2) Je moet mobiele telefonie bij Mobistar nemen die alles behalve interessant is. (en ze hebben hun slechte imago enkel en alleen aan hunzelf te danken!)
3) Whop wilt eigenlijk niemand hebben. Een echt alternatief voor Whoppa hebben ze dus niet.
500GB is wel genoeg per maand tenzij je er andere zaken mee doet. Zelf ben ik een zware downloader / streamer en ik ga toch zelden over de 600GB per maand.
Ik wil ook geen TV. Alles gaat via streams hier bij mij thuis.
Klote, ik had er meer van verwacht. Een internet only voor 25 - 40 euro per maand was ideaal ....
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik download niet... en zit nu halfweg de maand al aan 400gb. Met netflix en deezer (in flac) vliegt de limiet er door.
de koe zegt boe
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Wie gebruikt er nu ook FLAC voor streaming... :bang:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

omdat het beduidend beter geluid geeft dan mp3

http://www.cnet.com/news/what-is-flac-t ... explained/
de koe zegt boe
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

https://corporate.mobistar.be/nl/news-m ... te-prijs-0

Evening & Week-end: voor 3€/maand gratis en onbeperkt bellen buiten de piekuren van een mobiel nummer naar alle vaste en mobiele nummers binnen België (behalve betaalnummers).

Internet Boost: voor 10€/maand of 15€/maand (afhankelijk van de gemeente) extra surfcapaciteit (tot 200Mbps).

Extra TV decoder: voor 9€/maand (tot max. 4 decoders per huishouden).


Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Vrees dat ik bij telenet zal blijven zoals het er nu uitziet .. blijf zoiezo bij Telenet voor TV ( 3 gekochte digiboxen/corders )
Dus als ze geen internet appart aanbieden .. vrees ik er voor ..
Tochwel wat teleurstellend .. zeker als je de prijzen zag even geleden op mijn mobistar ..( 25 euro voor internet only was leuk geweest )

Ze zetten duidelijk in op tripple pay ( maar zan zonder analoge lijn maar met een gsm abonnement bij hun ) ..

Hier een sms en mail gehad dat ik nog mag testen tot te de zomer .. euh was toch al voor 6 maand ?

Moest telenet nu es Whop upgraden naar 500gb per maand zou ik al content zijn ..
Whoppa is dan weer te duur 10 euro voor om iets over de 150gb te gaan ...
Laatst gewijzigd door Kitt op 15 feb 2016, 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

bambipower schreef:omdat het beduidend beter geluid geeft dan mp3
Dat hangt allemaal van de bitrate af. MP3, AAC, Vorbis, etc. zijn vanaf een bepaalde bitrate 'transparant', d.w.z. dat ze bij een blinde test helemaal niet meer te onderscheiden zijn van het origineel. Dat mensen FLAC gebruiken om muziek te archiveren kan ik nog begrijpen, maar als het is om één keer naar te luisteren (zoals bij streaming) dan is het pure verspilling van bandbreedte. De bandbreedte op de kabel is nu eenmaal gedeeld en om dergelijke verspilling tegen te gaan is men min of meer verplicht om met datalimieten of een FUP te werken.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik lees hier toch wel heel wat berichten die mijn wenkbrauwen doen fronsen.

Het Mobistar mobiel netwerk zou slecht zijn: Ze hebben 900.000 Telenet klanten op het netwerk van Mobistar, dus zo slecht zal het niet zijn. Als ik voor mijn Telenet abo dezelfde voorwaarden krijg bij Mobistar zie ik me zonder probleem overstappen eigenlijk.

We willen geen vaste tv meer. Ik denk persoonlijk dat de paar geeks hier op userbase geen tv meer willen maar dat het overgrote deel van de bevolking wel degelijk nog gewoon vaste tv wil. Anders zou Netflix het veel beter doen in België.

We willen vaste telefoon. Hoeveel keer wordt hier ook gezegd dat mensen GEEN vaste telefonie willen. Als ze dezelfde voorwaarden koppelen aan je mobiel abo zoals behoorlijk wat belminuten en gratis bellen na bepaalde uren mogen ze dat toestel met een draad echt wel ergens stoppen waar de zon niet schijnt. Het bewijst ook waarom mensen de Triiing app zo vaak gebruiken. Net omdat het makkelijk is.

Kortom, er valt altijd wel iets te vinden om het huidige aanbod af te schieten, maar ik denk dat veel mensen gewoon azijnpissers zijn. Het aanbod is redelijk, en ligt eigenlijk binnen de lijn van mijn verwachtingen. Dat het geen super prijsbreker ging worden hadden veel mensen al door, maar het is wel degelijk goedkoper voor heel wat Telenet klanten die zowel hun internet, tv en mobiel afnemen bij Telenet.

Als ik sommige berekeningen zie van 18 euro goedkoper... Dan gaat het toch over meer dan 200 euro op jaarbasis. Mooi bedrag en daarmee kunnen we de Turteltaks en watertaks al betalen.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Wat betreft de aankoop van een digibox:

Het is zeker zo dat een aangekochte decoder goedkoper uitkomt dan eentje te huren. Maar die dingen zijn ook niet onbeperkt houdbaar, zij er maar zeker van dat die dingen binnenkort allen ARM-Android boxen zullen zijn die om de 3-5jaar vervangen zullen moeten worden.
Over niet al te lange tijd is jouw digibox ook voor de schroothoop. Helaas.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

nickz schreef:Ik betaal bij Telenet € 58,63 / maand voor Whop (HD Digicorder is aangekocht en de aankoopprijs is reeds 'terugverdiend').
Voor mijn mobiele telefonie ben ik bij Proximus. In 'Dolfijn 15' of 'King' heb ik geen interesse.

Kan je met dat 'Voip lijntje' ook gratis bellen na 16u, ook naar mobiele nummers in België en vele Europese landen? Is er ook een Triiing-app waarmee je 24/24 7/7 gratis kan bellen via elk Wi-Fi netwerk? Kan je er mee faxen? Ik dacht het niet.

Verder zijn er nog tal van andere gebreken aan het aanbod van Mobistar, bv. geen Yelo TV, geen CI+ module, geen mogelijkheid tot aankoop van decoders, ...

Om mij te overtuigen zal er nog veel moeten veranderen aan dat aanbod van Mobistar, heel veel!
Precies .. Yelo Tv vind ik nog niet erg .. gratis bellen kan ik ook nog mee leven ... ( heb ook Whop en huur geen enkele digibox )
Maar dat er geen opties zijn om mensen met bijvoorbeeeld 2 hd digiboxen en 1 hd digicorder ( gekocht ) om enkel internet te nemen ..
Om echt profijt te doen moet je dus alles van Telenet buitgengooien en dan nog .. als je 3 boxen moet huren bij mobistar komt het wss duurder uit .. en heb je geen Telefoon lijn meer .. moet je nog voip nemen ...
En voor stabliliteit en lantency moet je op die moment ook Mobistar niet nemen ..
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

road rebel schreef:Wat betreft de aankoop van een digibox:

Het is zeker zo dat een aangekochte decoder goedkoper uitkomt dan eentje te huren. Maar die dingen zijn ook niet onbeperkt houdbaar, zij er maar zeker van dat die dingen binnenkort allen ARM-Android boxen zullen zijn die om de 3-5jaar vervangen zullen moeten worden.
Over niet al te lange tijd is jouw digibox ook voor de schroothoop. Helaas.
volledig mee eens .. maar why de hell zou ik 8 euro per maand betalen bij telenet ( of mobistar ) ..5 jaar aan een stuk ..
Das 96 euro per jaar .. = 480 euro in 5 jaar .. kan ik er al bijna 2 voor kopen .. mag er eentje stuk gaan na 2,5 jaar ..( uit garantie )
Zelfs bij huur krijg je niet automatisch nieuwste model ( 50 euro activatie ja ) tenzij er echt een heel nieuw systeem komt ben je zeker dat je verder kan kijken .. zolang je huur betaald ..
Hoeveel zijn er niet die om de 2-3 jaar veranderen van smartphone of van laptop of whatever ..
Frubbel
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jan 2016, 20:32

Ik zie mezelf als een doorsnee gebruiker, bij Telenet kon ik maandelijks data paketten aankopen omdat we boven de 150gb gingen, betaalden we voor een vaste lijn die niet gebruikt werd.
In mijn geval spaar ik maandelijks bijna €20,00 uit... en ik merk totaal geen verschil in gebruikservaring, ze mogen blijven!

Wat UHD betreft, volgens de instalateur zijn de decoders er klaar voor, maar volgens mij is er momenteel geen enkele zender die kan uitzenden in uhd.
Jozs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:10
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

artikel op tweakers

later dus ook voor mensen die geen mobiel abonnement wensen bij mobistar.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Mobistar-woordvoerder Annelore Marynissen laat desgevraagd aan Tweakers weten dat er later ook kabelabonnementen op de markt komen voor mensen die geen mobiel abonnement hebben bij de provider. Wanneer dat zal gebeuren en wat een dergelijke abonnement zal kosten is nog niet bekend. Ook laat de woordvoerder weten dat er maandelijks nieuwe zones zullen worden toegevoegd aan het gebied waar het kabelabonnement beschikbaar is. De vraag of er ook een abonnementsvorm komt zonder televisie, kan Marynissen niet beantwoorden. Mobistar zegt de wensen van klanten in overweging te nemen en later met verschillende abonnementen te komen.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/108271/mobis ... 500gb.html
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Weet iemand of de hardware van de testers ook de harware bij lancering zal zijn?

Ik gebruik tegenwoordig al voip, maar met een gewone telefoon in de voip poort van de bbox2. Dat zou ik graag zo houden (nieuwe telefoon zou ik anders bij de installatiekost moeten rekenen om het voordeel/nadeel te bepalen, en ik wil geen ATA met nog eens een extra adapter). Voor zover ik begrepen heb zit op de huidige router geen voip poort, of ben ik mis?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

proximusboyke schreef:ze gaan gewoon doen zoals telenet deed met mobiel.
aanbieden met nauwelijks winst maar wel icm een abo waar ze wel winst op nemen.
nauwelijks winst?
onthou dat ze de prijzen nationaal gelijk houden en ze ongetwijfeld minder kost hebben om bv in brussel over de numericable coax hun diensten aan te bieden!
lijkt me ook heel erg sterk dat brusselaars en walen naar mobistar gaan omschakelen gezien het niet echt "wauw" lijkt vs die 2 kabelaars...
en qua telenet, mja, ok, er zit een prijsverschilletje in, maar sorry: ik kan genieten van een deftige snelheid op koper en daar zijn ze niet concurrentieel tegen.
(niet dat ik het anders had verwacht overigens)
florisla
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 mar 2013, 13:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Slafes schreef:Het aanbod is redelijk, en ligt eigenlijk binnen de lijn van mijn verwachtingen. Dat het geen super prijsbreker ging worden hadden veel mensen al door, maar het is wel degelijk goedkoper voor heel wat Telenet klanten die zowel hun internet, tv en mobiel afnemen bij Telenet.
Vind ik ook. Het was de bedoeling van Mobistar om overstappers naar triple-play bij hen te houden en dat kan misschien wel lukken zo.

De stevige downloader kunnen ze niks bieden omdat er limieten zijn op de kabel, en bij hoge volumes moeten ze waarschijnlijk teveel afdragen aan Telenet.

En als ze zwaar op de prijs zouden concurreren dan krijgen ze zo'n toevloed aan installaties en helpdesk vragen dat het zeker in't honderd loopt. Zie ook: Snow.

Kortom: het is niet voor iedereen, maar toch beter een triopolie dan een duopolie wat mij betreft.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Splitter schreef:
AndRo555 schreef:Zo gaan ze er dus niet raken en is het straks een tweede SNOW.
eigenlijk mag het niet verbazen gezien hun ervaringen met mislukkingen... hun vorige poging tot een tv aanbod was ook niet echt veel soeps.
ik denk dat iedereen er wel meer van verwacht/gehoopt had, maar het is en blijft een van de "grote spelers" en het is en blijft belgie, dus ach...

ik hoop eerder dat bv voo en numericable gewoon ook in vlaanderen op de kabel gaat komen met hun prijzen, dat zou al iets meer mogelijkheden geven :)
Mobistar staat bij mij nu niet meteen aangeschreven als het bedrijf dat het meeste maakt van elke mogelijkheid. Echter is het nog steeds een relatief goede mobiele provider. Neem dat samen met een (tot nu toe) unieke tweede speler op de kabel, en de mogelijkheid tot succes is er wel degelijk.
Echter door hun uitrol te limiteren in plaats en doelpubliek (Mobistar postpaid) slagen ze de bal serieus mis. 500GB FUP is ook niet alles, maar nog te overzien voor een groot deel van de klanten indien die toelaat om tijdelijk eens over die 500GB te gaan.

Ik heb de indruk dat ze nog tegen de schaling problematiek aanlopen gezien de commentaren hier op het forum over hogere pings en de geografisch beperkte rollout. Dat samen met de druk dat hun aanbod er al lang had moeten zijn zal tot deze soft launch bijgedragen.

Dan hadden ze beter hun testpubliek verder laten gratis testen en dan tegen het eind van het jaar een aanbod zonder allerlei restricties aanbieden onder de naam Orange.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Uiteindelijk zou deze extra concurrentie ook wel in het voordeel kunnen zijn van Telenet-klanten, bv. verhoging van de datalimiet van Internet Fiber 100 (Whop) als tegenreactie.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Wat ik ook lees in dat artikel (en het kan aan mij liggen, maar ik wist dat nog niet): "Naast Mobistar heeft ook Proximus aangegeven om kabelinternet aan te willen gaan bieden."
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Ik denk dat proximus dit vooral als B2B product wil aanbieden (Explore via VDSL met coax backup, dus zoals Telenet nu al aanbiedt, maar dan omgekeerd)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ging dat niet over hun eigen netwerk via FTTH? Ik kan mij van de indruk niet ontdoen dat het hier ook over particuliere aansluitingen zou gaan... Waarom zou je het anders in een artikel met Mobistar vermelden?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Vaganzza schreef:Wat ik ook lees in dat artikel (en het kan aan mij liggen, maar ik wist dat nog niet): "Naast Mobistar heeft ook Proximus aangegeven om kabelinternet aan te willen gaan bieden."
is al lang zo dat proximus klaagt: telenet kan namelijk zakelijk een coax en koper lijn aanbieden, zodat er backup is onafhankelijk van de technologie.
proximus kon dat echter tot nu toe niet, omdat de kabel niet opengesteld was.
het gaat hun dus niet zozeer om de snelheid, maar het potentieel een beter (sla) aanbod neer te zetten.

kan overigens ook handig zijn voor die plaatsen waar er geen koper gelegd is (bv omdat de bouwheer weigerde pxm binnen te laten steken)
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Misschien ook voor specifieke klanten die te ver van de ROP wonen en waar wel kabel beschikbaar is. Zie ook http://www.zdnet.be/nieuws/159179/telen ... tot-kabel/
avdkooij
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:49
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

kijkje op de persconferentie, incl. interview met De Croo: http://kanaalz.knack.be/nieuws/mobistar ... 65575.html

Vraag: Om Telenet King af te nemen, kan dat zonder een Telenet TV/internet abonnement of koppelt Telenet eveneens het vast en mobiel aan elkaar?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

klopt het dat je 4 programmas ter gelijkertijd kunt opnemen ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Dat staat inderdaad zo in de specificaties:
https://corporate.mobistar.be/nl/news-m ... te-prijs-0
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Ik kreeg vandaag ook een SMS en email dat de testperiode tot de zomer duurt maar het ziet er naar uit dat ik na de testperiode gewoon bij Telenet ga blijven. Geen optie om internet apart te nemen of icm mobiel. Als voetbalfan ben ik namelijk niet veel met het TV-aanbod van Mobistar.

Voor mensen die geen extra TV-pakketten of een vaste lijn willen is het waarschijnlijk wel een goed alternatief, zeker voor mensen die nu een Whop abonnement hebben!
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Iemand weet wat er gebeurt met de 2 x 1 euro korting die op dit moment te krijgen is? Blijft dit bestaan of verdwijnt dit deze zomer?

Met korting = 49 + 12 - 2 = 59 euro voor gsm, tv en internet
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het is voorlopig een goed aanbod voor iemand die nu al een duur GSM abo bij Mobistar heeft,die kan tv en internet krijgen aan een zeer goede prijs,tenminste als die persoon geen voetbal erbij wil.Ik denk niet dat zo een aanbieding de Telecom markt overhoop zal halen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Ik veronderstel dat er later op z'n minst nog wel extra zenderpakketten en een CI+ module zullen komen, eventueel ook decoders die aangekocht kunnen worden en vaste telefonie. Anders is het nog een primitiever aanbod dan Scarlet.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk niet dat Scarlet iets aan zijn aanbod zal veranderen,door de komst van Mobistar(en dit aanbod)..
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Dat zeg ik toch ook niet? Scarlet heeft al tal van extra zenderpakketten (waaronder voetbal) en een triple play pakket met vaste telefonie voor € 39 zonder verplicht gsm-abonnement. CI+ modules hebben ze uiteraard niet (aangezien het IPTV betreft), maar het is wel mogelijk om een gekochte (Belgacom) decoder te gebruiken voor een extra tv (en anders is het maar € 4 huur per bijkomende decoder). Ik bedoel dus dat het aanbod van Mobistar in de huidige vorm nog primitiever is dan Scarlet en hopelijk nog (aanzienlijk) zal worden uitgebreid.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Muziekbos schreef:Iemand weet wat er gebeurt met de 2 x 1 euro korting die op dit moment te krijgen is? Blijft dit bestaan of verdwijnt dit deze zomer?

Met korting = 49 + 12 - 2 = 59 euro voor gsm, tv en internet
Telenet = Basic internet + tv + King = 52,65 + 15 = 67,65 = 8,65 duurder
Telenet + Mobistar = Basic internet + tv + Dolfijn 12 = 65,65 = 6,65 duurder
Telenet = Whop + King = 67,48 + 15 = 82,48 = 23,48 duurder
Telenet + Mobistar = Whop + Dolfijn 12 = 67,48 + 12 = 80,48 = 21,48 duurder
Telenet + Whoppa + King = 77,93 + 15 = 92,93 = 33,93 duurder
Telenet + Mobistar = Whoppa + Dolfijn 12 = 90,93 = 31,93 duurder

Conclusie is toch wel, hoe hoger je huidig Telenet abonnement is, hoe goedkoper je voorlopig uitkomt bij Mobistar.

We hadden allemaal gehoopt op een aanbod die meer in de buurt van Scarlet zou gaan liggen.

Opmerkingen:
- Geen vaste lijn bij Mobistar => wel mogelijkheid tot opties ter vervanging via mobiel
- Basic internet is niet te vergelijken met de snelheden en datavolume die door Mobistar wordt aangeboden
- Niet zeker of de bijkomende korting na de testperiode wordt doorgetrokken
- Voip kan een alternatief zijn indien je een vaste lijn nodig hebt
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Ik zou toch ook nog graag opmerken dat men het over een FUP van 500GB heeft. Bij Whoppa is die er ook, maar dan wel enkel in de piekuren. Zal die FUP bij Mobistar dan 500GB in totaal zijn of gaat men op dezelfde manier als Whoppa te werk gaan?
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Na 500GB zou de snelheid verlaagd worden ( ). Geen idee als enkel de piekuurtraffiek telt.

Dit zou trouwens de zenderlijst moeten zijn (al zie ik wel geen 70 zenders in de lijst)

Afbeelding
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

nickz schreef:
fvhbrugge schreef:Mobistar moet met geen enkele tv-zender onderhandelen omdat ze enkel door verkoper zijn van een bestaand pakket aan zenders bij Telenet.
Wie zegt dat? Bron? Volgens mij kunnen ze zelf toch nog altijd beslissen welke zenders ze willen aanbieden (op de analoge en niet-geëncrypteerde digitale zenders na). Ik zou het trouwens maar zwak vinden als je niet de mogelijkheid zou hebben om je te abonneren op extra zenders.
bron: http://www.bipt.be/public/files/nl/2159 ... CRC_CE.pdf

Analoge televisie moet zonder meer doorverkocht worden.

Over digitale televisie staat er "toegang verschaffen tot platform"
Maar voor digitale televisie komt dat ook overeen met doorverkoop van de digitale Telenet zenders.
Dit omdat Mobistar gewoon een minusprijs moet betalen op het pakket van Telenet. Het basispakket van Mobistar is dus sowieso hetzelfde als dat van Telenet.
Wegens deze sterke machtspositie, meer bepaald om de toetredingsdrempels te
verlagen en de concurrenten in staat te stellen om de diensten die de
kabeloperatoren aanbieden op de retailmarkt te dupliceren, heeft de CRC de
volgende toegangsverplichtingen opgelegd aan Brutélé, Coditel en Telenet:
17.1. de doorverkoop van hun retailaanbod van analoge televisie;
17.2. de toegang tot het platform voor digitale televisie;
17.3. de doorverkoop van hun retailaanbod van breedband.
Gesloten

Terug naar “Orange (Mobistar)”