Daarom dat ik het niet goed wist ivm die 2011. Die que pure specs precies een stapje achter loopt. Is de ER dan beter, of moet ik meteen voor die 3011 gaan? Dat ik niet binnen twee jaar terug opnieuw kan beginnen.r2504 schreef:ook deze keer moet je daar bij stilstaan of dermate gaan oversizen en zelfs dat biedt totaal geen enkele garantie. Ik heb persoonlijk geen ervaring met Draytek maar wat mij betreft zit hij in de categorie van routers die net ietsje meer bieden...
...
Bandwith management vraagt ook redelijk wat resources van een router (als je zo'n dingen moet configureren op een RB/ER begrijp je dit ook beter), dus hoe zwaarder de load (meer smartphones, laptops, ...) hoe meer kans dus dat je router er onderdoor gaat. Vooral in dergelijke consumenten toestellen is het aantal resources (CPU en RAM) nogal beperkt.
r2504 schreef:Misschien is het antwoord wel dat voor jou budget geen degelijke oplossing mogelijk is...
Ik zal niet sterven van 50 euro meer uit te geven, maar ik had het liefst onder de 300 euro gehouden. Als blijkt dat dat geen optie is, en dat de enige "degelijke" setup bestaat uit minimum twee dualband Unifi's met een RB 3011, dan is dat zo. Ik heb die setup al gevonden voor 385 incl btw en verzending.
Daar heb je't dus wel degelijk opnieuw mis. Ik heb dit intussen al 2 maal gezegd. De reden waarom ik navroeg of het nodig was (en er niet gesneden KON worden) is omdat Krisken me op dat moment al gezegd had dat dit onnodig was! Mijn eerste vraag aan hem was of ik voor de pro of de lite moest gaan. Ik wist op dat moment niet eens af van het bestaan van de NIET dualband versies! Ik weet niet over welke budgetten jij beslist in je huishouden, maar wanneer ik twee tegenstrijdige meningen hoor die in kostprijs 150 euro uiteen liggen (1 singleband vs 2x dualband), dan is mijn eerste reactie doorgaans om eerst na te gaan of die extra 150 euro wel nodig is en geen weggesmeten geld. Dat lijkt mij de meest logische redenering, blijkbaar zie jij dat anders. Ik was dus niet "aan't snijden alvorens ik het op een rij had". Ik ging voort op informatie die me werd aangereikt.r2504 schreef:al heb ik tot op heden enkel nog maar wat losse prijzen gezien (maar ondertussen al wel voorstellen om een single band te nemen ipv. een dual-band). Je bent dus met andere woorden al aan het snijden voor je de dingen duidelijk op een rij hebt gezet.
Ik kruip niet in de slachtoffer rol. Je reactie hier is echter gewoon weer tekenend (zie mijn reactie hier net boven). Je maakt meermaals veronderstellingen die gewoon niet kloppen, en als ik je daarop aanspreek en uitleg dat je dat verkeerd ziet (en argumenteer), dan speel ik volgens u de calimero. Zo kunnen we inderdaad bezig blijven.r2504 schreef:Jou meester hij doet het weer slachtoffer rol kan ik ook best missen. We zijn allen volwassen mensen die hier vrijwillig onze mening geven... als je daar problemen mee hebt dan vrees ik dat je niet de persoon bent om op forums hulp te zoeken (en nogmaals Userbase is een zeer gemoedelijk forum).