Misschien heb je een duurder mobiele telefonie abonnement op dit moment. Dat Mobistar/Orange daar ook een verschil in maakt?Seledotbe schreef: edit: blijknaar is de korting meer dan 1euro?
ik dacht altijd 1euro..
TV -1,52 0,00 -1,52 Internet Noord -1,52 0,00 -1,52
Mobistar vast internet en TV
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
[mod=full-quote uit vorige post verwijderd.
zie Forumregels.]
zie Forumregels.]
Dolfijn 15,dus is niet duur eMuziekbos schreef:[/mod]Seledotbe schreef: edit: blijknaar is de korting meer dan 1euro?
ik dacht altijd 1euro..
TV -1,52 0,00 -1,52 Internet Noord -1,52 0,00 -1,52
Misschien heb je een duurder mobiele telefonie abonnement op dit moment. Dat Mobistar/Orange daar ook een verschil in maakt?
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik denk dat we best gewoon maandag aanstaande afwachten voor de officiële prijzen in plaats van hier te zien speculeren.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
mag ik mezelf quoten?
satsurfer op Di Feb 09, 2016 11:27 schreef:laat ons allen geduldig wachten op 15/2. Want nu speculeren we er op los en maken we constructies of veronderstellingen die niet kloppen.
Nog 6 keer slapen....
en ik moet nu een -overpriced- whoppa bestellen voor ex voor levering +/- 22/2, terwijl Mobi* op de vooravond van lancering staat....fluppie schreef:Sadsurfer heeft hier een terechte opmerking,we moeten gewoon nog even afwachten,hoe moeilijk dat dit ook kan zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
en na 1 maand? soit, nu 8.7 € korting gedurende 12 maand en 1 X 20 € online korting en gratis installatie (85 €). We hebben de digicorder al, dus geen verlies. Of zij zal willen overstappen is andere koek (ze vindt dat rompslomp) soit, volledig off-topic.
-
- Elite Poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Ligt het aan mij, of leidt het volledig gebruiken van download of upload tot enorme toename van latency (20 vs. 100-150 ms) ? Bij Proximus heb ik dit zo goed als niet voor (ook aan 100Mbps). Getest via kabel.
Kan dit aan de router liggen? Als ik op een pc (via WiFi) de router ping op 192.168.0.1, terwijl ik op een bekabelde pc iets aan het binnentrekken ben (op Steam), stijgt de latency naar 30-50 ms. Als ik de download pauzeer, daalt ie direct naar 1 ms.
Wat is overigens eigenlijk de "HomePlug AV"-optie? Die scant gewoon op powerlines and that's it? Ik dacht even dat ie zelf kon functioneren als powerline, maar dit bleek niet waar te zijn.
Kan dit aan de router liggen? Als ik op een pc (via WiFi) de router ping op 192.168.0.1, terwijl ik op een bekabelde pc iets aan het binnentrekken ben (op Steam), stijgt de latency naar 30-50 ms. Als ik de download pauzeer, daalt ie direct naar 1 ms.
Wat is overigens eigenlijk de "HomePlug AV"-optie? Die scant gewoon op powerlines and that's it? Ik dacht even dat ie zelf kon functioneren als powerline, maar dit bleek niet waar te zijn.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
benieuwd of ze nu een formule gaan aanbieden met een vast ip adres
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Inderdaad. Handig om vpn verbinding op te zetten. Bij telenet is het vast dus ik veronderstel bij mobistar dan ook?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bij TN kan je enkel een vast IP-adres krijgen op de duurdere business abonnementen.daydreamke schreef:Bij telenet is het vast dus ik veronderstel bij mobistar dan ook?
Feit is wel dat indien je je router niet uitzet je jaaarrreeennnn hetzelfde IP-adres kan behouden bij TN.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
ik ben testklant. heb 2 'Tv-met een kaartje' (CI+) tv+monitor draaiende. Als ik telenet opzeg, zullen deze tv's dan nog de publieke zenders ontvangen?
Hopelijk sluiten ze de ganse boel (filter) niet af als ik telenet opzeg (zal wachten tot maandag). Gisteren net een whoppa voor ex-vrouw aangevraagd. digicorder zal zij op haar aansluiting gebruiken en ik mobistar. De Limburgse dame aan de andere kant: 'hoe kan jij dan tv kijken, als je geen digicorder hebt'
Sowieso zeg ik op, voordeliger om alle kortingen binnen te rijven als nieuwe klant, dan bestaande klant die niets krijgt. 6 maand niets betalen is ook ok. . We zien wel als ze dan ook een internet+tv aanbod zullen hebben met onbeperkte -à la whoppa- download.
Hopelijk sluiten ze de ganse boel (filter) niet af als ik telenet opzeg (zal wachten tot maandag). Gisteren net een whoppa voor ex-vrouw aangevraagd. digicorder zal zij op haar aansluiting gebruiken en ik mobistar. De Limburgse dame aan de andere kant: 'hoe kan jij dan tv kijken, als je geen digicorder hebt'
Sowieso zeg ik op, voordeliger om alle kortingen binnen te rijven als nieuwe klant, dan bestaande klant die niets krijgt. 6 maand niets betalen is ook ok. . We zien wel als ze dan ook een internet+tv aanbod zullen hebben met onbeperkte -à la whoppa- download.
-
- Pro Member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik hoop dat ik dat we maandag ook een aanbod voor tv mogen verwachten.
Aangezien mijn werkgever mijn rekening van Telenet deels betaald en ik de keuze volgende week moet maken of ik opnieuw inteken...
Geen extra kinderzenders, dan zal het Telenet blijven.
Mijn dochter vergeeft het mij nooit mocht ze deze kwijt zijn
Aangezien mijn werkgever mijn rekening van Telenet deels betaald en ik de keuze volgende week moet maken of ik opnieuw inteken...
Geen extra kinderzenders, dan zal het Telenet blijven.
Mijn dochter vergeeft het mij nooit mocht ze deze kwijt zijn
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
'ik hoop'???? is wel zéker hé...tenzij er kernramp of zo gebeurt of IS toeslaat in Evere....
niet panikeren. Je kan toch altijd mobistar 'internet only' nemen, mocht deze keuze er zijn + telenet tv alleen (16 €)?
en voorlopig internet+telefonie opzeggen bij telenet? Vraagt uw baas de facturen? Ik krijg maandelijks 20 € gestort voor internet, maar nooit een bewijs gevraagd.
niet panikeren. Je kan toch altijd mobistar 'internet only' nemen, mocht deze keuze er zijn + telenet tv alleen (16 €)?
en voorlopig internet+telefonie opzeggen bij telenet? Vraagt uw baas de facturen? Ik krijg maandelijks 20 € gestort voor internet, maar nooit een bewijs gevraagd.
-
- Pro Member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
[mod=full-quote uit vorige post verwijderd.
zie Forumregels.]
Liefst zou ik bij één provider blijven (tv, internet en gsm).
Maandelijks gaat er automatisch 20€ in korting rechtstreeks van mijn Telenet factuur.
zie Forumregels.]
[/mod]satsurfer schreef:'ik hoop'???? is wel zéker hé...tenzij er kernramp of zo gebeurt of IS toeslaat in Evere....
niet panikeren. Je kan toch altijd mobistar 'internet only' nemen, mocht deze keuze er zijn + telenet tv alleen (16 €)?
en voorlopig internet+telefonie opzeggen bij telenet? Vraagt uw baas de facturen? Ik krijg maandelijks 20 € gestort voor internet, maar nooit een bewijs gevraagd.
Liefst zou ik bij één provider blijven (tv, internet en gsm).
Maandelijks gaat er automatisch 20€ in korting rechtstreeks van mijn Telenet factuur.
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 3 keer
Met deze latency moet ik wel bij Telenet blijven, ik hoop dat tijdens de volgende maanden hier wat aan gedaan wordt... In de avonduren 70ms ping naar .nl terwijl dit bij Telenet rond de 15ms ligt is onaanvaardbaar voor mij. Een kennis van mij die in Parijs woont is abonnee bij Orange en heeft 1000/200mbit fiber, die klaagt over hetzelfde: tijdens de avonduren is de latency enorm hoog en is ook gewoon http verkeer enorm traag.
Daarnaast kijk ik veel sport (vooral voetbal) en zit ik dus voor TV bij Telenet goed.
Daarnaast kijk ik veel sport (vooral voetbal) en zit ik dus voor TV bij Telenet goed.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Na enkele weken gebruik hier mijn ervaringen
* In slaapstand start hij niet herop voor opnames (al meerdere dingen niet opgenomen)
* Kan ook niet gedeeltelijk opnemen bv als je box uitstond. Had gisteren mijn coax niet goed aangesloten en na het terug goed aansluiten nam hij niet verder op, er was enkel een error bij de opname.
* Tv gids laad soms wat traag
* Veranderen van zender, de eerste seconden blijft het beeld wat hangen
* Internet reageert soms traag
* In slaapstand start hij niet herop voor opnames (al meerdere dingen niet opgenomen)
* Kan ook niet gedeeltelijk opnemen bv als je box uitstond. Had gisteren mijn coax niet goed aangesloten en na het terug goed aansluiten nam hij niet verder op, er was enkel een error bij de opname.
* Tv gids laad soms wat traag
* Veranderen van zender, de eerste seconden blijft het beeld wat hangen
* Internet reageert soms traag
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
off-topic:
@Kristof Mertens,
Al een paar keer tevergeefs gezegd & aangezien je PM berichten niet toelaat, zou ik het daar nog eens herhalen. Maar om het forum leesbaar en overzichtelijk te houden: "NIET quoten van een bovenstaand bericht"
@ admin: mss. de quotes deleten van bovenstaande berichten van Kristof Mertens?
P.S. No hard feelings.
@Kristof Mertens,
Al een paar keer tevergeefs gezegd & aangezien je PM berichten niet toelaat, zou ik het daar nog eens herhalen. Maar om het forum leesbaar en overzichtelijk te houden: "NIET quoten van een bovenstaand bericht"
@ admin: mss. de quotes deleten van bovenstaande berichten van Kristof Mertens?
P.S. No hard feelings.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
[mod=full-quote uit vorige post verwijderd.
zie Forumregels.]
ik zal mij hier dus ook maar eens aan 'bezondigen' zoals jij het noemt.
Leg me een keer uit hoe ik kan weten, terwijl ik op uw post reageer dat het de voorgaande post is of zal blijven?
Ondertussen kunnen er al enkelen mij voor zijn geweest of kan mijn post juist op een nieuwe pagina terecht gekomen zijn?
Graag uw advies om het correct te doen volgens uw normen
zie Forumregels.]
[/mod]satsurfer schreef:off-topic:
@Kristof Mertens,
Al een paar keer tevergeefs gezegd & aangezien je PM berichten niet toelaat, zou ik het daar nog eens herhalen. Maar om het forum leesbaar en overzichtelijk te houden: "NIET quoten van een bovenstaand bericht"
@ admin: mss. de quotes deleten van bovenstaande berichten van Kristof Mertens?
P.S. No hard feelings.
ik zal mij hier dus ook maar eens aan 'bezondigen' zoals jij het noemt.
Leg me een keer uit hoe ik kan weten, terwijl ik op uw post reageer dat het de voorgaande post is of zal blijven?
Ondertussen kunnen er al enkelen mij voor zijn geweest of kan mijn post juist op een nieuwe pagina terecht gekomen zijn?
Graag uw advies om het correct te doen volgens uw normen
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
@Bruma: niet moeilijk doen hé? Voor je iets post, krijg je een bericht als er ondertussen al gereplyed werd. Je kan nadien ook zelf nog je bericht aanpassen als je niet meer de eerste bent.
'mijn' normen? Misschien gedragsregels eens nalezen?
http://userbase.be/gedragsregels
"Een quote is bedoeld om op een bericht te reageren als er al meerdere reply's tussen staan, hierdoor wordt het duidelijker waarop je een antwoord geeft, maar het is echter niet de bedoeling dat je bij al je antwoorden de vraag quote!"
'mijn' normen? Misschien gedragsregels eens nalezen?
http://userbase.be/gedragsregels
"Een quote is bedoeld om op een bericht te reageren als er al meerdere reply's tussen staan, hierdoor wordt het duidelijker waarop je een antwoord geeft, maar het is echter niet de bedoeling dat je bij al je antwoorden de vraag quote!"
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
@Bruma :
1. Het is vanzelfsprekend dat je reageert op de TS én op uw voorganger, wat meestal ook blijkt uit uw antwoord
2. Wil je het iets verduidelijken , dan kan je eventueel een toevoeging zoals @XXXX (naam van de voorganger) toevoegen. Als voorbeeld, zie mijn voorganger en dit antwoord.
3. Het is niet zomaar dat je niet rechtstreeks uit de laatste post van een topic kunt quoten. Je moet dan eerst een antwoord activeren, en dan op de quote-tekens van de voorganger klikken. Dat is niet zomaar dan men dit doet...
4. Deze mogelijkheid om toch te quoten is er, voor als je een gedeelte van de voorganger wil benadrukken. Je kan dan toch eventueel een paar woorden quoten. Ganse quote hoeft dus niet.
5. Als ondertussen iemand anders heeft gereageerd, terwijl jij een antwoord op de voorganger maakt, krijg je altijd een bericht op het moment dat je je antwoord wil verzenden. Dan heb je nog altijd de mogelijkheid om je antwoord aan te passen.
Volgens mij zijn dit standaard regels op elk forum.
Nu misschien terug on-topic?
1. Het is vanzelfsprekend dat je reageert op de TS én op uw voorganger, wat meestal ook blijkt uit uw antwoord
2. Wil je het iets verduidelijken , dan kan je eventueel een toevoeging zoals @XXXX (naam van de voorganger) toevoegen. Als voorbeeld, zie mijn voorganger en dit antwoord.
3. Het is niet zomaar dat je niet rechtstreeks uit de laatste post van een topic kunt quoten. Je moet dan eerst een antwoord activeren, en dan op de quote-tekens van de voorganger klikken. Dat is niet zomaar dan men dit doet...
4. Deze mogelijkheid om toch te quoten is er, voor als je een gedeelte van de voorganger wil benadrukken. Je kan dan toch eventueel een paar woorden quoten. Ganse quote hoeft dus niet.
5. Als ondertussen iemand anders heeft gereageerd, terwijl jij een antwoord op de voorganger maakt, krijg je altijd een bericht op het moment dat je je antwoord wil verzenden. Dan heb je nog altijd de mogelijkheid om je antwoord aan te passen.
Volgens mij zijn dit standaard regels op elk forum.
Nu misschien terug on-topic?
Laatst gewijzigd door Sylvester 12 feb 2016, 08:50, in totaal 1 gewijzigd.
Ik vind het vreemd dat ze de mensen die "betatesten" niet contacteren voor degelijke feedback. Ze zouden er nochtans wat van kunnen leren als ze echt een groot success wensen. Nu voelt het meer aan als een verdoken productlancering.
punten waar ze volgens mij aan mogen werken voor een betere ervaring:
-latency veel te hoog! Nvidia game streaming is niet meer mogelijk sinds de switch van telenet naar mobistar door de latency.
-nickelodeon junior zou in het TV pakket moeten.
-harde schijf in digibox te luid.
-interface rommelig en geen modern uiterlijk. Menu beelden komen vaak te groot en te storend op beeld. Bv bij switchen van post.
-bij het drukken op de REC toets wordt het programma slechts vanaf dat punt opgenomen, bij telenet komt het voorgaande van dat programma ook in de opname als je ondertussen niet van post was veranderd, dit was enorm handig.
-De digibox is veel te traag, deze snelheden zijn echt niet meer van deze tijd.
-Bij veranderen van post zijn geluid en beeld niet gesynchroniseerd voor enkele seconden.
-Ik zoek een oplossing om TV te kunnen zien via een andere PVR, specifiek met KODI, als mobistar dat zou kunnen aanbieden, dat zou pas de max zijn. Nu gaat het niet bij "telenet met een kaartje" door de beveiliging met de CI+ kaart.
punten waar ze volgens mij aan mogen werken voor een betere ervaring:
-latency veel te hoog! Nvidia game streaming is niet meer mogelijk sinds de switch van telenet naar mobistar door de latency.
-nickelodeon junior zou in het TV pakket moeten.
-harde schijf in digibox te luid.
-interface rommelig en geen modern uiterlijk. Menu beelden komen vaak te groot en te storend op beeld. Bv bij switchen van post.
-bij het drukken op de REC toets wordt het programma slechts vanaf dat punt opgenomen, bij telenet komt het voorgaande van dat programma ook in de opname als je ondertussen niet van post was veranderd, dit was enorm handig.
-De digibox is veel te traag, deze snelheden zijn echt niet meer van deze tijd.
-Bij veranderen van post zijn geluid en beeld niet gesynchroniseerd voor enkele seconden.
-Ik zoek een oplossing om TV te kunnen zien via een andere PVR, specifiek met KODI, als mobistar dat zou kunnen aanbieden, dat zou pas de max zijn. Nu gaat het niet bij "telenet met een kaartje" door de beveiliging met de CI+ kaart.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Inderdaad wel raar dat men geen feedback zoekt van de betatesters. Volgens mij willen ze hun dienst gewoon zo snel mogelijk installeren en is deze 'testfase' inderdaad meer een verborgen lancering om zo ook de piek wat op te kunnen vangen. Zo kunnen ze nu ook ineens de installateurs de nodige ervaring laten opdoen voor de grote toeloop bij de effectieve lancering. Verder ook waarschijnlijk een goede test voor backend en support.
Denk dat alle nieuwe klanten het komende jaar wel een beta tester zullen zijn
Denk dat alle nieuwe klanten het komende jaar wel een beta tester zullen zijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Volgens mij was het gewoon slim van hen 6 maanden gratis internet + tv en daarna zijn ze goedkoper dan de concurrentie dus iedereen die nu al test zal waarschijnlijk gewoon een abbo nemen bij hun. Wat wilt zeggen dat ze vanaf dag 1 ( na de 6 maanden ) veel betaalende klanten hebben. doe dat maar eens na + zou jij zo snel hebben ingeschreven als het niet gratis was? Het was gewoon puur aan klanten winnen en minder om te testen denk ik.
-
- Member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 7 keer
Toen Andy hier een brandje kwam blussen heeft hij impliciet toegegeven dat Mobistar jullie feedback hier al leest.
'k denk dat ze hiermee genoeg hebben voor een paar weken.
'k denk dat ze hiermee genoeg hebben voor een paar weken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
@lanadekat: ik heb dit een paar pagina's terug ook gezegd. een beetje om de grote drukte bij aanvang kwijt te zijn. De early-adopters. Maar 6 maand gratis geven + wss digicorder & installatie. Da's niet gratis hé, voor een publiek die gratis hoog in het vaandel draagt en snel switcht.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Als ze maar niet dezelfde fout zoals orange frankrijk maken!
Fix die latency idd maar eens of het zal jammer genoeg weer een ander verhaaltje worden zoals laatste keer toen dat ze tv en internet aanboden
Het ligt puur aan het nodes waar het traffic passeert, bij TN heb ik ook zoiets van 15ms in avond en bij mobistar tot wel 60ms, beetje veels te veel verschil, heb eens proberen streamen hiermee en dat kiep niet zo goed af
* Maar oke dit is nog in test fase en hopelijk doen ze iets met de feedback ( fingers crossed! )
Fix die latency idd maar eens of het zal jammer genoeg weer een ander verhaaltje worden zoals laatste keer toen dat ze tv en internet aanboden
Het ligt puur aan het nodes waar het traffic passeert, bij TN heb ik ook zoiets van 15ms in avond en bij mobistar tot wel 60ms, beetje veels te veel verschil, heb eens proberen streamen hiermee en dat kiep niet zo goed af
* Maar oke dit is nog in test fase en hopelijk doen ze iets met de feedback ( fingers crossed! )
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik denk ook dat dit een strategie is,om vanaf dag een al een redelijk aantal betaalde klanten te hebben.men verwacht duidelijk wel een grote toeloop van klanten,anders zou men dit zeker niet op deze manier aanpakken.
Ik vraag me trouwens af hoeveel techniekers er zullen zijn,om Mobistar te instaleren,ik denk dat dit ook wel zijn gebeuren met o.a. ook onafhankelijke techniekers?? heeft iemand een idee??
Scarlet had destijds voor Oost en West Vlaanderen tesamen een 7-tal techniekers.
Ik vraag me trouwens af hoeveel techniekers er zullen zijn,om Mobistar te instaleren,ik denk dat dit ook wel zijn gebeuren met o.a. ook onafhankelijke techniekers?? heeft iemand een idee??
Scarlet had destijds voor Oost en West Vlaanderen tesamen een 7-tal techniekers.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is correct.
Maar misschien staat jouw netwerkkaart niet correct ingesteld (dynamisch IP)?
Ik neem aan dat de Mobistar technieker die de installatie gedaan heeft, toch getest heeft of internet werkt?
Maar misschien staat jouw netwerkkaart niet correct ingesteld (dynamisch IP)?
Ik neem aan dat de Mobistar technieker die de installatie gedaan heeft, toch getest heeft of internet werkt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 23 dec 2014, 19:40
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Is er hier nog iemand die verschil in geluidsvolume opmerkt tussen de tv-box en andere bronnen zoals bvb netflix of een mediaspeler? Het volume van de tv-box is hier merkelijk lager vergeleken met de andere.
Zoals hier ook al aangehaald is het geluid sporadisch niet synchroon of valt het zelfs gewoon weg, ff aan/ui zetten lost dit wel meteen op.
Zelf de zendervolgorde kunnen kiezen zodat vtm niet meer op de eerste plaats staat zou ook wel mogen (en eurosport toevoegen zoals ik hier eerder al postte).
Zoals hier ook al aangehaald is het geluid sporadisch niet synchroon of valt het zelfs gewoon weg, ff aan/ui zetten lost dit wel meteen op.
Zelf de zendervolgorde kunnen kiezen zodat vtm niet meer op de eerste plaats staat zou ook wel mogen (en eurosport toevoegen zoals ik hier eerder al postte).
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 71 keer
Ja, de tv staat hier meestal rond volume 10-15 met CI+ en met de decoder moet hij al op 25-30 staan.
TV:
ISP:
Tel.: + +
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
De voorbije dagen telkens de box moeten heropstarten. Deze werkte telkens niet, tv gaf dat er geen HDMI signaal was. Na heropstarten (wel handig die schakelaar op de voedingskabel) werkte de box direct.
Ik vermoed dat de voorbije dagen een aantal updates / upgrades zijn door gevoerd.
Er staat ook veel meer en afgewerkte informatie nu bij de tv programma's.
Ik vermoed dat de voorbije dagen een aantal updates / upgrades zijn door gevoerd.
Er staat ook veel meer en afgewerkte informatie nu bij de tv programma's.
-
- Starter Plus
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 20:49
- Locatie: Lierde
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
HIer is het geluid ook merkelijk stiller dan de telenetbox en de appletv.
Het meest storende vind ik de initiële synchronisatievertraging tussen audio en video bij switchen van kanaal. Het duurt 2 seconden voor dit echt in sync is.
Latency op internetverbinding is iets hoger dan telenet.
NewYork VPN: via telenet haal ik 89ms (7 hops), via mobistar is dit 109ms (10 hops)
Het meest storende vind ik de initiële synchronisatievertraging tussen audio en video bij switchen van kanaal. Het duurt 2 seconden voor dit echt in sync is.
Latency op internetverbinding is iets hoger dan telenet.
NewYork VPN: via telenet haal ik 89ms (7 hops), via mobistar is dit 109ms (10 hops)
Internet: Telenet Fluo 300/30 modem only
Telefonie: Freevoipdeal / Gsm: Proximus Corporate - iPhone11pro max
Netwerk: A1SRM-LN7F-2758 Pfsense / 2x Airport Ac / 4x Unifi AP-AC-PRO / Unifi AP-AC-Mesh-Pro/Vpn: Vyprvpn
Tv: Netflix, PrimeVideo, Viki
3dprinter: Prusa mini+, CR10-SKR Pro TMC2209
Telefonie: Freevoipdeal / Gsm: Proximus Corporate - iPhone11pro max
Netwerk: A1SRM-LN7F-2758 Pfsense / 2x Airport Ac / 4x Unifi AP-AC-PRO / Unifi AP-AC-Mesh-Pro/Vpn: Vyprvpn
Tv: Netflix, PrimeVideo, Viki
3dprinter: Prusa mini+, CR10-SKR Pro TMC2209
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 3 keer
"Blij" dat ik niet de enige ben die dat latency probleem opgemerkt heeft... Ik voelde het al aan alsof ik de enige was die dit een probleem vind. Mijn huisgenoot is na een week gewoon terug zijn UTP kabeltje in de Telenet modem gaan steken i.p.v. verder Mobistar te testen met de woorden: "als ge iets hoort dat hun hoge ping opgelost is wil ik nog wel eens testen". Voor een gamer is Mobistar op dit moment dus geen optie. Dus nee, na die 6 maanden gratis gaan ze ons niet als klant hebben als dit niet opgelost is, hoe goedkoop het ook mag zijn...
Trouwens, die TV box herstart hier elke nacht rond 3 uur een keer of 3... Je zal maar net op dat moment een opname gepland hebben of aan't TV kijken zijn. Waarom is dat eigenlijk nodig? Of ben ik hier ook weer de enige die daar een probleem mee heeft of het uberhaubt opgemerkt heeft?
Ik heb ook nog niks gehoord van Mobistar sinds de installatie. En gezien ze hun aanbod gaan lanceren ziet het er ook niet naar uit dat ze nog feedback gaan vragen, da's spijtig.
Trouwens, die TV box herstart hier elke nacht rond 3 uur een keer of 3... Je zal maar net op dat moment een opname gepland hebben of aan't TV kijken zijn. Waarom is dat eigenlijk nodig? Of ben ik hier ook weer de enige die daar een probleem mee heeft of het uberhaubt opgemerkt heeft?
Ik heb ook nog niks gehoord van Mobistar sinds de installatie. En gezien ze hun aanbod gaan lanceren ziet het er ook niet naar uit dat ze nog feedback gaan vragen, da's spijtig.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Een aantal dingen kunnen ze zelf ook controleren... dat er latency problemen zijn zullen ze dus ook wel weten.
Aan de andere kant zijn er natuurlijk percepties over hoe een decoder moet werken... en die kan men natuurlijk enkel weten door het aan de klant te vragen (tenzij men enkel wat forums zou lezen om deze input te krijgen).
Maar het blijft een gemiste kans... doe je een beta, zorg dan tenminste dat je proefpersonen ergens een webformulier hebben waar ze hun grieven kunnen vermelden en stuur ze dan ook een bedank mailtje (hoe weinig er ook in staat). Klanten binding en tevredenheid creëren is een kleine moeite... maar blijkbaar begrijpen bedrijven dit nog steeds niet.
Aan de andere kant zijn er natuurlijk percepties over hoe een decoder moet werken... en die kan men natuurlijk enkel weten door het aan de klant te vragen (tenzij men enkel wat forums zou lezen om deze input te krijgen).
Maar het blijft een gemiste kans... doe je een beta, zorg dan tenminste dat je proefpersonen ergens een webformulier hebben waar ze hun grieven kunnen vermelden en stuur ze dan ook een bedank mailtje (hoe weinig er ook in staat). Klanten binding en tevredenheid creëren is een kleine moeite... maar blijkbaar begrijpen bedrijven dit nog steeds niet.