Misschien toch nog een en ander rechtzetten, voor er allerlei verkeerde conclusies gemaakt worden.r2504 schreef: Trouwens het artikel stelt het allemaal iets te rooskleurig voor... bizar is dat artikels die spreken over een daling van 3.8% internet klanten plots van het internet verdwijnen (zo is het artikel op Trends niet langer beschikbaar) ? Hier kan je het artikel voorlopig nog vinden in de Google cache.
Het aantal internet klanten bij Telenet is niet gedaald, maar zelfs gestegen met 3% t.o.v. van einde 2014 (+ 47.000 aansluitingen).
Het artikel was gebaseerd op een verkeerde interpretatie van de cijfers (door een journalist die zijn huiswerk niet goed gemaakt heeft?), en daarom waarschijnlijk ingetrokken.
Beleggers reageren altijd emotioneel, en het minste gerucht (juist of niet) heeft een gevolg op de aandelenkoersen .fluppie schreef:Beleggers zijn ervan bewust dat Mobistar op de kabel gaat komen,en dat geeft een wat onzekere situatie,daardoor zakt het aandeel Telenet.De Cijfers die Telenet nu bekend maakt,behoren tot het verleden,de lauch van Mobistar(en hoe Telenet daar zal mee omgaan behoort tot de toekomst,maar daar heeft Telenet nog niet over gecomm. dat maakt beleggers ongerust.
Waarom zou Telenet bang moeten zijn voor Mobistar?
De Mobistar klanten zullen een vaste inkomst genereren voor Telenet, en voor de Mobistar klanten hebben ze geen hoge extra kosten, geen installatie, geen marketing, geen technical support, enz ...
Deze inkomsten zullen (waarschijnlijk) in een parate business unit (wholesale) gerapporteerd worden, en leveren een bijdrage tot het total resultaat van Telenet.
De komst van Mobistar zal zelfs het aantal kabelklanten doen toenemen, want een aantal DSL klanten, die de rug toegekeerd waren naar Telenet, zullen nu terugkomen, toch?
En net zoals de OLO's minder dan 10% van het DSL klantenbestand omvat (of is het 5%), zie ik de "alternatieve kabel providers" ook niet meer dan 5-10% van de kabelkanten bedienen?
Alle grote bedrijven (oliemaatschappijen, voeding, electronica) hebben een wholesale afdeling, die "klanten" bedient, waarmee ze op de markt eigenlijk concurreren. Voorbeeld de koekjesfabrikant die de Aldi bedient met hetzelfde koekje in een andere verpakking