Verschil Internet Maxi in en zonder pack

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
the animator
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
Bedankt: 1 keer

Hi,


Ik heb net Internet Maxi besteld (samen met Smart +15) en niks anders. Dit werd volgens de verkoper in de Proximus winkel 'niet aanzien als een pack' in het systeem, maar ik kreeg wel de 2 euro korting op de Smart +15. Voorlopig heb ik wel nog een Discovery Line (die ik nooit gebruik), die ik zou opzeggen na de installatie van Internet Maxi.

Nu kijk ik naar de specs van Internet Maxi in een pack en zonder, en volgens de website is Internet Maxi zonder pack trager dan met (70 Mbit ipv 100). Klopt dit? Of zijn de gegevens nog niet up to date?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

zal geen verschil maken, maar het je al getest welke snelheid je mag verwachten op jouw locatie. Want mss. is 70 of 100 helemaal niet aan de orde??
the animator
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
Bedankt: 1 keer

DIBO schreef:zal geen verschil maken, maar het je al getest welke snelheid je mag verwachten op jouw locatie. Want mss. is 70 of 100 helemaal niet aan de orde??

Ja ik heb het al getest en het toont 91 Mbit.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Da's een mooi cijfer!! Dan zou je profiel moeten starten op 70 en via DLM verhoogd worden naar hopelijk 100 (ref. tabel uit http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=46577)

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wat betreft snelheid, is er geen verschil tussen Maxi (stand-alone) of Maxi in een Pack.
Je krijgt de volle download (max 100 mbps, afhankelijk van de lijn), en 8 mbps upload.

Een ander verschil tussen Maxi en Maxi Pack is de gratis mobiele data (Internet Overal): 2GB in plaats van 250 MB/maand.

Geen idee wat de juiste definitie is van een "pack" (inclusief TV?).
Op de website kan je wel een "Pack" samenstellen met Internet Maxi en Smart +15 voor €61.20 (dus inderdaad €2 korting voor de GSM).

Waarom heb je niet eerst de Discovery lijn opgezegd (gezien je ze toch niet gebruikt)?
Als je die opzegt na de installatie van je Pack, zal je lijn een nieuw lijnnummer krijgen (met eventueel een onderbreking van je Internet).
En je loopt misschien het risico dat Proximus de Discovery lijn (die nu niet meer bestaat) omzet naar een Classic vaste lijn (Pack Maxi, Smart +15 & vaste lijn voor €78.95) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
the animator
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
Bedankt: 1 keer

Ik heb mijn Discovery lijn niet opgezegd omdat er op dit moment nog een Internetlijn van Dommel op zit. Daarom dat ik deze enkel opzeg wanneer de lijn van Proximus al werkt. Zom kom ik niet zonder Internet te zitten voor een aantal dagen.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

ik heb een maxipack zijnde internet mobiel tv zonder vaste lijn en dat is dan wel en pack
Afbeelding
the animator
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
Bedankt: 1 keer

Ze hebben het hier juist geinstalleerd. Volgens de technieker is er geen verschil in snelheid. Hij liet me weten dat ik in zone 1 zit, en op 70Mbit voorlopig sync, en binnenkort 100Mbit. Binnenbekabeling zou ook in orde zijn.

Nu heb wel direct een speedtest gedaan en ik kreeg ongeveer 28 Mbit down en 7 Mbit up. Is dit normaal?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”