Ik ga nu over naar Proximus want heb al teveel problemen met Dommel gehad. Proximus Internet is al besteld.
Hoe zeg ik nu Dommel het beste op? Ik las ook dat je normaal je oude email adres nog een aantal maanden kan behouden. Moet dit ook aangevraagd worden? Of blijft bv de webmail standaard nog een aantal maanden actief?
Dommel opzeggen
-
- Pro Member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen wat de problemen waren?
Hier al meer dan 10 jaar internet, eerst bij Proximus, dan bij Telenet en in al die jaren kwam het signaal altijd zonder probleem binnen tot bij de meterkast.
Als er al problemen waren zat het ergens binnenshuis...
Hier al meer dan 10 jaar internet, eerst bij Proximus, dan bij Telenet en in al die jaren kwam het signaal altijd zonder probleem binnen tot bij de meterkast.
Als er al problemen waren zat het ergens binnenshuis...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- Aan Proximus de toelating geven om de Dommelverbinding te verbreken en te vervangen door Proximus (dat is normaal gebeurd tijdens de bestelling).the animator schreef:Hoe zeg ik nu Dommel het beste op
- Wacht tot Proximus de installatiedatum bevestigd heeft.
- Dommel opzeggen met als einddatum de datum van de Proximus installatie.
Je oud e-mail adres is nog 6 maanden geldig. Je hebt dus nog 6 maand toegang tot de Dommel mailservers.the animator schreef:Ik las ook dat je normaal je oude email adres nog een aantal maanden kan behouden
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Een tip voor je emailadressen bij je nieuwe provider (proximus): gebruik ze niet en neem een gratis maildienst of betalende email hosting. Op die manier moet je je mailadres nooit meer wijzigen bij vrienden/familie/werk/winkels/diensten/... bij overstap van provider.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Premium Member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Dat is intussen 18 maanden geworden Phillipe Niet vergeten dit zelf aan te vragen aan uw huidige provider!philippe_d schreef:Je oud e-mail adres is nog 6 maanden geldig. Je hebt dus nog 6 maand toegang tot de Dommel mailservers.the animator schreef:Ik las ook dat je normaal je oude email adres nog een aantal maanden kan behouden
Bron: http://www.ibpt.be/nl/consumenten/faq/2 ... s-behouden
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bedankt voor de correctieNicopara schreef:Dat is intussen 18 maanden geworden Phillipe Niet vergeten dit zelf aan te vragen aan uw huidige provider!
Een domicilëring "stoppen" is nog een term die stamt uit de tijd van de "Belgische domicilëring".on4bam schreef:Niet vergeten om je domiciliëring te stoppen want een terugbetaling krijgen van Dommel zal zeer moeilijk (onmogelijk) worden.
Gezien SEPA domicilëringen beheerd worden door de schuldeiser, kan een domiciliëringsopdracht alleen nog maar via de leverancier beëindigd worden, dus moet je dit bij Dommel opzeggen .
Je kan wel - zonder enige reden te moeten opgeven - ieder bedrag dat volgens jou ten onrechte werd afgehouden, terugvorderen (tot 8 weken na de betaling). Kan zelfs tot 13 maanden na de betaling, maar dan moet jij bewijzen dat er onterecht werd afgehouden.
https://a.bnpparibasfortis.be/promo/KCM ... ANGUAGE=NL
PS.
Je kan wel een schuldeiser laten blokkeren bij je bank.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Ik kan Europese domiciliëringen gewoon blokkeren via KBC-Online. Ze blijven dan wel in de lijst staan, maar er kunnen geen betalingen meer gebeuren.
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
- Bedankt: 1 keer
Gelukkig betaal ik met een overschrijving elke maandon4bam schreef:Niet vergeten om je domiciliëring te stoppen want een terugbetaling krijgen van Dommel zal zeer moeilijk (onmogelijk) worden.
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
- Bedankt: 1 keer
kaarsenbril schreef:Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen wat de problemen waren?
Hier al meer dan 10 jaar internet, eerst bij Proximus, dan bij Telenet en in al die jaren kwam het signaal altijd zonder probleem binnen tot bij de meterkast.
Als er al problemen waren zat het ergens binnenshuis...
Gemiddeld per jaar heb ik 1-2 dagen totale downtime gehad (verspreid over verschillende kortere periodes). Sommige mensen zullen dit misschien niet zo snel merken, maar hier staat de lijn continue actief, en ik zie dit wel degelijk. Eergisteren nacht nog eens voorgehad: Internetconnectie stond actief, maar er was geen datatrafiek mogelijk gedurende 30 minuten. Een jaar geleden was het Internet hier ook niet vooruit te branden tussen 6 en 9 uur 's avonds. ipv 11Mbit had ik tussen de 100 en 250 kb/s. Dit heeft maanden geduurd. En plots werkte het weer normaal. Vermoedelijk hadden ze capaciteitsproblemen.
Om nog niet te spreken van hun waardeloze emailserver. In het verleden werd er blijkbaar veel spam vanuit de Dommel emailserver verstuurd. Gevolg was dat email komende van hun servers op veel plaatsen er niet meer door kwam. Dit heeft ook zeer lang geduurd. Als ik belde naar Dommel zei men "ja maar dat zijn andere die ons blacklisten". En dat is wel waar, maar het is aan Dommel om dit recht te trekken.
De spamfilter van Dommel zelf is ook veel te agressief. In het verleden heb ik software gekocht, waarvoor een activatiemail nodig was. Die mails kwamen in veel gevallen niet binnen. En Dommel kon de filter niet afzetten, of bepaalde emailadressen whitelisten. Een voorbeeld hiervan was bevoorbeeld de email van het spel Star Citizen. Ik ben er onlangs nog maar in geslaagd mijn account te activeren, want Dommel blokkeerde tot recent de activatiemail hiervan.