Hallo,
Mijn zus is sinds verleden week aangesloten bij Scarlet en kreeg een Bbox3.
Nu heb ik daar een Synology geplaatst en poort 5001 en 1723 geforward van buitenaf naar binnen. Dit werkt perfect.
Echter na enige tijd zie ik plots dat poort 5001 en 1723 niet meer reageren van buitenaf. Als ik dan lokaal inlog op de Bbox3 zie ik dat UPnP zelf poorten begint te mappen van buitenaf naar 5001 en 1723. Als ik die poorten handmatig verwijder (de UPnP poorten) en opnieuw een test doe werkt alles terug voor x aantal uur/dagen tot ik in de Bbox terug zelf gecreerde mappings zie staan.
2 mogelijheden volgens mij:
- Of ik schakel UPnP uit op de modem (wat bij een korte zoektocht niet meer blijkt te lukken op de Bbox3?)
- Of ik schakel UPnP uit op de Synology (ik draai DSM 6 Beta 2, maar kan geen enkele optie vinden waar ik dit kan doen)
Iemand enig idee waar of hoe ik dit kan voorkomen?
BBOX3 - Synology - UPnP Port Forward problemen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Geen idee ... bedenk wel even of het zo verstandig is om je Synology te 'exposen' (denk bijvoorbeeld aan de cryptohack van nog niet zo lang geleden ...)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Ik gebruik sowieso SSL en weet dat er dat er altijd wel een kans is dat iets fout gaat. Maar op zich hangt mijn Synology al een 6-tal jaar op het net zonder noemenswaardige problemen. Auto-Block staat aan en de standaardpoorten (extern) gebruik ik niet.
Op lange termijn is het wel de bedoeling dat ik een permanente VPN zou leggen tussen beide locaties voor de Offsite backup met behulp van Synology Hyper Backup.
Ik dacht trouwens dat die CryptoHack zich enkel kon nestelen in DSM4 versies? Ik maak er mijn werk van om mijn Synology's altiijd up to date te houden
Op lange termijn is het wel de bedoeling dat ik een permanente VPN zou leggen tussen beide locaties voor de Offsite backup met behulp van Synology Hyper Backup.
Ik dacht trouwens dat die CryptoHack zich enkel kon nestelen in DSM4 versies? Ik maak er mijn werk van om mijn Synology's altiijd up to date te houden

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Klopt, maar er kunnen natuurlijk nog altijd security holes inzetten.
Enfin, ik wou het gewoon maar even ter sprake brengen. Hoop dat je je probleem opgelost krijgt !
Enfin, ik wou het gewoon maar even ter sprake brengen. Hoop dat je je probleem opgelost krijgt !