Weepee - buitenlandse nummers - service unavailable

Plaats reactie
negRib
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jun 2013, 13:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Heeft er iemand soms problemen met uitgaande oproepen via Weepee? Klant kan soms heel de dag telefoneren naar hetzelfde nummer en dan opeens is het nummer niet meer bereikbaar. Zelfs na 3 of 5 pogingen. Het probleem blijft niet bij één nummer maar meerdere nummers zijn geïmpacteerd.

In de logs van freepbx zie ik het volgende staan
-- Got SIP response 503 "Service Unavailable" back from 91.208.12.138:5060

Bij Weepee bekijkt men het ook maar de feedback verloopt traag. Soms kan de klant een buitenlandse nummer gewoon niet bereiken en een half uur later gaat het wel...Zit nu iets van 3 jaar bij Weepee en anders geen problemen gehad.

Iemand gelijkaardige problemen gehad + oplossing :???:
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Buitenlandse nummers moeten expliciet door Weepee ge-enabled worden op een account. Zo niet krijg je die foutmeldingen.
Kan het zijn dat er een account tussen zit waar dit nog niet gebeurd is ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
negRib
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jun 2013, 13:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Buitenlandse nummers zijn inderdaad ge-enabled voor de betreffende pro account. Soms lukt het bellen een hele voormiddag naar het buitenland en daarna lukt het niet meer.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”