Volgens mij werkt mijn lan kaart slecht. Wanneer ik bekabeld surf, valt de verbinding regelmatig weg. Ook wanneer ik een volledig nieuwe kabel gebruik gebeurt dat. Wanneer ik een ander toestel aansluit op dezelfde kabel, zijn er totaal geen problemen.
Ik heb de indruk dat er teveel speling zit aan het lan-slot, dat de kabel teveel kan bewegen. Maar wat kan ik doen om dit aan te tonen ivm mijn garantie? Een korte test zal wss geen problemen op leveren. Wanneer de kabeleen beetje beweegt, dan pas treden de problemen op.
Iemand tips?
Mvg
defect aan lan-kaart
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 3 keer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Een connector die fysiek niet meer in orde is... proficiat als je dat in orde krijgt via garantie.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Wat valt er juist weg?valt de verbinding regelmatig weg
Fysiek de verbinding? ALs zijnde "de lichtjes branden niet meer" gedurende een tel, of?
Uit uw verhaal kan het net zo goed een IP-lease probleem zijn, of een overactieve firewall, of ...
-
- Pro Member
Laptop en wel stabiel via wifi.didi79 schreef:laptop of pc ?
laptop: wel stabiel via wifi (voor zover wifi stabiel kan zijn) ?
pc: andere NIC steken
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Wifi via Amplifi HD
-
- Pro Member
Fysiek de verbinding. Lichtjes dat kabel verbonden is vallen uit.heist_175 schreef:Wat valt er juist weg?valt de verbinding regelmatig weg
Fysiek de verbinding? ALs zijnde "de lichtjes branden niet meer" gedurende een tel, of?
Uit uw verhaal kan het net zo goed een IP-lease probleem zijn, of een overactieve firewall, of ...
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
Wifi via Amplifi HD
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Dat ander toestel werkt dit op dezelfde Ethernet snelheid als de laptop?freakske_b schreef:Wanneer ik een ander toestel aansluit op dezelfde kabel, zijn er totaal geen problemen.
Heb al eens een probleem gehad met een switch waarbij de verbinding niet goed werkte op 1Gbit maar perfect voor 10/100Mbit. Dit kwam door een defecte condensator in de switch (filter van de voedingsspanning werkte hierdoor niet goed meer en dat gaf blijkbaar storingen).
-
- Pro Member
Zowel de probleemlaptop als de alternatieve zijn 1 Gbit.tom 2012 schreef:Dat ander toestel werkt dit op dezelfde Ethernet snelheid als de laptop?freakske_b schreef:Wanneer ik een ander toestel aansluit op dezelfde kabel, zijn er totaal geen problemen.
Heb al eens een probleem gehad met een switch waarbij de verbinding niet goed werkte op 1Gbit maar perfect voor 10/100Mbit. Dit kwam door een defecte condensator in de switch (filter van de voedingsspanning werkte hierdoor niet goed meer en dat gaf blijkbaar storingen).
Wifi via Amplifi HD
Wifi via Amplifi HD
-
- Pro Member
Alternate, aankoop is nog net geen 6 maanden geleden, dus moet verkoper al gaan bewijzen dat ik iets verkeerd gedaan heb.
Wifi via Amplifi HD
Wifi via Amplifi HD
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik zou naar Alternate gaan en zeggen dat het niet werkt, met heel de uitleg erbij.
Als ze niet meewillen doen, is het alternatief een USB-to-LAN of uitbreidingskaart, al snap ik wel dat het maar een "mager" alternatief is.
Als ze niet meewillen doen, is het alternatief een USB-to-LAN of uitbreidingskaart, al snap ik wel dat het maar een "mager" alternatief is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik zie niet in waarom ze daar niet in zouden meegaan. Laptop mee naar de winkel en het probleem aantonen. Kabel beetje bewegen, tonen dat de lampjes uitvallen. Wel geen idee hoe lang je hem kwijt zal zijn voor herstel, sommige merken herstellen aan huis.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Omdat ze gaan vertellen dat je er met je voet bent blijven achter hangen of zo ?MClaeys schreef:Ik zie niet in waarom ze daar niet in zouden meegaan.
Garantie is afhankelijk van hoe soepel je leverancier is.
-
- Elite Poster
Dan zou er ook externe schade zijn aan de connector. Als er aan de connector niks te zien is maar hij geeft slecht contact, tja.r2504 schreef:Omdat ze gaan vertellen dat je er met je voet bent blijven achter hangen of zo ?MClaeys schreef:Ik zie niet in waarom ze daar niet in zouden meegaan.
Maar we spreken inderdaad wel over Alternate, mijn ervaring met garantie daar is niet altijd even vlot.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Dus de kans dat hij de deksel op zijn neus krijgt is groot.MClaeys schreef:Dan zou er ook externe schade zijn aan de connector. Als er aan de connector niks te zien is maar hij geeft slecht contact, tja.r2504 schreef:Omdat ze gaan vertellen dat je er met je voet bent blijven achter hangen of zo ?MClaeys schreef:Ik zie niet in waarom ze daar niet in zouden meegaan.
Maar we spreken inderdaad wel over Alternate, mijn ervaring met garantie daar is niet altijd even vlot.
-
- Elite Poster
Bwa, ze stribbelen soms wat tegen maar de aanhouder wint. Ik heb toch altijd mijn garantie gekregen. In principe zou het zonder tegenstribbelen moeten kunnen, maar wie bij Alternate shopt moet die uitdaging nu eenmaal aandurven . U gewoon niet meteen laten afschepen van "dit is fout gebruik, daag!". Als er aan de poort niks mis te zien is en bij de minste beweging van de kabel valt de verbinding uit dan hebben ze geen reden om u de garantie te ontzeggen. Zeker als de laptop er in zijn geheel ook nog goed voorkomt. Dat doet ook al veel, genoeg laptops die er oud, versleten en mishandeld uitzien na een half jaartje. Kortom, ze neuten er soms over iets klein voor garantie, maar het zijn ook geen onmensen hoor .