200gb 4G

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

T mobile nederland bied nu grote volumes aan via 4g

30GB voor 29€
100GB voor 59€
200GB voor 89€

data tussen 00.00uur en 06.00u tellen niet mee

bron : tweakers
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Zou Mobistar ook wel eens mogen proberen...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Waar zou dat goed voor zijn? Misschien voor mensen die geen kabelaansluiting kunnen krijgen én ook geen degelijke snelheid kunnen halen via de telefoonlijn, maar ik denk niet dat dat in België veel voorkomt.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Extra concurrentie is toch nooit slecht? Nu zijn de snelheden van 4G/LTE vergelijkbaar met het basisaanbod van VDSL en kabel. Echter is volume op dit moment nog steeds een probleem om over 4G te kunnen bieden. Daar komt misschien in de toekomst verandering in met 5G.

En de niche markten waar er inderdaad geen andere mogelijkheid is en/of enkel ADSL beschikbaar is. Daarnaast nog een doelgroep die vaak op campings zitten, slechts sporadisch internet nodig hebben, etc.
Het is namelijk vrij flexibel itt tot de rest waar er quasi altijd een technieker nodig is om de verbinding op te leveren.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Echte concurrentie kan dat nooit zijn, want die prijzen mogen niet zodanig laag worden dat het een aantrekkelijk alternatief wordt voor kabel of telefoonlijn, want dan zouden te veel mensen intensief gebruik gaan maken van mobiel internet en dat kan het netwerk niet aan. Je zit met een beperkt aantal draadloze kanalen die door een groot aantal mensen moeten worden gebruikt.

Ik denk dat er op de meeste campings tegenwoordig wel Wi-Fi is. Voor bepaalde nichegroepen zou het misschien inderdaad nog nuttig kunnen zijn.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

nickz schreef:Echte concurrentie kan dat nooit zijn, want die prijzen mogen niet zodanig laag worden dat het een aantrekkelijk alternatief wordt voor kabel of telefoonlijn, want dan zouden te veel mensen intensief gebruik gaan maken van mobiel internet en dat kan het netwerk niet aan. Je zit met een beperkt aantal draadloze kanalen die door een groot aantal mensen moeten worden gebruikt.
Ik heb dat hier al eens uitgelegd. Er is veel meer mogelijkheid in de lucht dan er is in een koperpaar of kabel. Met de huidige 4G netwerken in Belgie heb je gelijk. Echter is er nog veel rek in 4G op vlak van capaciteit (small cells, meer MiMo, LTE-U,...) Daarnaast zal 5G hoogswaarschijnlijk vele nieuwe leuke technolgieen met zich meebrengen die dat hopelijk mogelijk maken. (Massive MiMo, mm-wave/+-60GHz, distributed MiMo, massive dense networks, etc.)
Vooral in MiMo zit nog wel wat rek in op vlak van wireless terwijl er bij bv VDSL die rek er al grotendeels uit is met VDSL Vectoring (wat eigenlijk ook MiMo is).
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

mensen die geen vdsl of kabel kunnen krijgen zal dit de oplossing zijn.
Nederland frankrijk heb je zo veel gebieden, en ik geloof nooit dat ze daar nog gaan investeren in koper of wat dan ook.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik kijk even naar de kostprijs en dan denk ik dat die nog wel meevalt in vergelijking met wat we hier krijgen.

Ik denk zelfs dat er veel mensen met een draadloos 4G abo van 29 euro goedkoper of beter af zijn dan met een abo van eender welke VDS of kabel aanbieder.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Er zijn mensen genoeg mensen/bedrijven die daar voor willen betalen. Ik denk bijvoorbeeld aan binnenscheepvaart, die moeten alles draadloos doen. En dat zijn er blijkbaar toch 7000 stuks. Mensen die afgelegen wonen zijn er ook nog meer dan je denkt. Ik ga geregeld fietsen en mountainbiken. Er zijn genoeg huizen die enkel electriciteit binnenkrijgen.

Ook gewoon zaken waar je eigenlijk niet bij stilstaat, maar die ondertussen voor bedrijven een gewoonte zijn geworden door de komst van mobiel internet. Ik ken iemand die bij een takelfirma werkt. Die moet eerst een viertal foto's nemen voor hij begint te takelen en terug vier foto's nemen als de auto op de depannagewagen staat. Die worden automatisch naar de cloud en naar de dispatch doorgestuurd. Dit als bewijs om eventuele schadeclaims door de takelfirma te voorkomen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

-dataverbinding op "werven" allerhande: vroeger altijd een hoop gedoe met de verschillende aanbieders om een "lijn" binnen te krijgen op een werfadres.
-backuplijn op bv corporate fibernet ipv VDSL
-...

het backbone netwerk van de mobiele providers moet natuurlijk ook kunnen volgen...
exop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Op werven is dat inderdaad ideaal. Ik werkte vroeger voor een studiebureau met grote petrochemische bedrijven als klanten, waarbij er regelmatig een hoop mensen van ons bij de klant werden gezet in barakken op een werf van enkele hectare groot. Vaak nog helemaal achteraan op de werf. Probeer daar maar eens een lijntje actief te krijgen :D

Vaak moeten oplossen met SDSL, wifi-link of fiber.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”