Telenet Netgear WNDR4300-TN ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Mijn Telenet modem staat in de garage waardoor ik in de woonkamer minder draadloze ontvangst heb.
Nu kan ik voor een prikje de Netgear WNDR4300 kopen die normaal door Telenet wordt geplaatst. Ik zou deze dan in de woonkamer aan mijn tv plaatsen.
Maar op dit moment zit er achter mijn tv een powerlan stekker die naar mijn digicorder gaat en een andere powerlan stekker die naar mijn mediaspeler gaat.
Nu was mijn vraag kan ik één powerlan stekker in de Netgear WNDR4300 steken en van hieruit verder gaan naar de digicorder en mediaspeler of kan dat niet met de Netgear WNDR4300 ?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Ja, dit kan. De Netgear WNDR4300-TN is een wireless access point versie van de Netgear WNDR4300 router, speciaal gemaakt voor Telenet. Deze heeft geen WAN-poort, maar wel vier LAN-poorten. Het volstaat dus om één PLC-adapter aan te sluiten op één van de LAN-poorten van de WNDR4300-TN en tevens je Digicorder en mediaspeler op een LAN-poort aan te sluiten. Je hebt dan één PLC-adapter over die je eventueel in een andere kamer kan gebruiken. Houd er wel rekening mee dat je waarschijnlijk niet de volledige snelheid van je Telenet-aansluiting zal kunnen benutten via een PLC-adapter.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Mijn pc is ook aangesloten via een PLC-adapter en hier haal ik toch snelheden tot 80 Mbit. Ook kan ik via de PLC-adapters films van mijn pc naar mijn mediaspeler streamen dus dat zit wel goed.

Nog een ander vraagje.
Is het nog wel de moeite om dergelijk toestel te kopen en kan ik niet beter voor een AC- toestel gaan ?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

De Netgear WNDR4300(-TN) ondersteunt gelijktijdige dual band 2,4 GHz (theoretisch max. 300 Mb/s) en 5 GHz (theoretisch max. 450 Mb/s). Met een AC-toestel zou je in theorie nog hogere snelheden kunnen halen op de 5 GHz band, maar zolang je met die PLC-adapters blijft werken denk ik niet dat je daar veel aan zou hebben.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ok, bedankt.
Dan ga ik morgen die Netgear halen.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb intussen de Netgear en de verbinding is van 20Mbit naar 55Mbit gegaan.
Ik zou nu de SID willen aanpassen maar ik geraak maar niet in de router.

Heb jij een idee hoe ik hier in geraak ?
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb intussen de Netgear en de verbinding is van 20Mbit naar 55Mbit gegaan.
Ik zou nu de SID willen aanpassen maar ik geraak maar niet in de router.

Heb jij een idee hoe ik hier in geraak ?
Ik heb ook al de app van Netgear geprobeerd"Netgear genie" maar deze vindt niets.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Zie pagina 2 van https://www2.telenet.be/content/dam/www ... elenet.pdf:
De parameters van je Access Point beheren en aanpassen
Aangezien je Access Point bij de aankoop klaar is voor gebruik, hoef je geen
para meters aan te passen. Wil je dat toch doen, dan kun je je met de logingegevens
die op de sticker onderaan het Access Point staan, aanmelden
op de ‘Administrator console’ van het Access Point. In de uitgebreide online
hand leiding op telenet.be/documenten zie je hoe je te werk moet gaan.
Let op, Telenet biedt geen ondersteuning als je parameters aanpast.
De Engelstalige handleiding vind je hier: https://www2.telenet.be/content/dam/www ... pt13-c.pdf

Er staat dat 192.168.0.51 het standaard IP-adres is van het access point, dus als je met je webbrowser naar http://192.168.0.51 surft zou je op de configuratiepagina moeten komen.

Het handigste is als je dezelfde SSID en wachtwoord instelt als op je Telenet-modem. Je apparaten zullen dan automatisch verbinding maken met het sterkste signaal.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Dat is ook de reden dat ik wil inloggen om het SSID aan te passen.
Maar ook via http://192.168.0.51/ geraak ik er niet in.
Er zit nu een netwerkkabel van de powerlan naar de netgear en van de netgear naar mijn laptop en ook heb ik al geprobeerd een kabel van de powerlan naar de netgear en dan draadloos naar mijn laptop maar ik geraak er niet in.
Ik heb ook al via ipconfig het default gateway adres ingegeven maar helaas.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

In de handleiding staat ook
If the default LAN IP address is used in the network, the access point selects the next available address starting from 192.168.0.51 and ending at 192.168.0.59.
Dus best ook eens http://192.168.0.51, http://192.168.0.52, http://192.168.0.52, http://192.168.0.53, http://192.168.0.54, http://192.168.0.55, http://192.168.0.56, http://192.168.0.57, http://192.168.0.58 en http://192.168.0.59 proberen. Probeer voor alle zekerheid ook http://192.168.0.50 eens.

De default gateway zal normaal gezien het IP-adres van je Telenet-modem zijn en die kan enkel worden geconfigureerd via Mijn Telenet.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Geen enkele van de adressen reageert.
Er zit nu een netwerkkabel van de powerlan naar de netgear en van de netgear naar mijn laptop, dit is toch ok zo ?
Ik heb het ding ool al gereset maar niets.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Ja, zo zou je zeker verbinding moeten kunnen maken. Op deze pagina staat ook dat het IP-adres 192.168.0.51 zou moeten zijn: http://www.pavele.be/tlnhgwndr4300tn.html
Ik heb geen idee waarom het bij jou niet lukt om op die configuratiepagina te geraken. Je surft toch niet via een VPN-verbinding of proxyserver?
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Zou het niet weten maar zover ik weet maak ik geen gebruik van een proxy server of VPN.
Zou het aan de powerlan kunnen liggen en dat ik de netgear aan de telenet router moet aansluiten ?

Dit werkt dus ook niet : NETGEAR routers have a web interface http://www.routerlogin.net, which allows me to manage all router settings. Why should I run Desktop NETGEAR Genie?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Dat betwijfel ik, maar eens proberen kan nooit kwaad. Wel lang genoeg wachten nadat je het access point hebt aangesloten of gereset, totdat hij volledig is opgestart. Je zal dan via Mijn Telenet misschien ook het IP-adres van het access point kunnen zien onder 'Mijn internet' > 'Draadloze instellingen' > 'Geavanceerd' > 'VERBONDEN GEBRUIKERS (TOESTELLEN)'.

Begint het IP-adres van je eigen computer trouwens ook met 192.168.0?
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Heb eens gekeken via mijn telenet en zie het ip adres staan met daarachter verbonden via netwerkkabel.
Wanneer ik dan het ip adres ingeef krijg ik : Deze webpagina is niet beschikbaar, ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Is het IP-adres dan wel degelijk 192.168.0.51? Kan je misschien eens proberen met een andere browser/computer/smartphone/tablet? (om uit te sluiten dat het probleem aan uw pc zou liggen)
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Niet te geloven maar er geraak er niet in.
Heb bij "mijn telenet" gekeken en daar zie ik de Netgear staan met Ip adres 192.168.0.51
Heb net geprobeerd met andere pc en andere browser maar helaas.De Netgear zit nu ingeplugd in de Telenet modem.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Heel vreemd! Eens bellen naar Telenet? Alleen schrijven ze wel "Let op, Telenet biedt geen ondersteuning als je parameters aanpast."...
Misschien is er iets mis met het toestel?
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb het toestel tweedehands gekocht en het is 4 maanden oud.
Het toestel zelf werkt voor de rest perfect, alleen kan ik er niet op inloggen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

In de handleiding staat het volgende:
If you are unable to log in to the access point from a computer on your local network, check the following:
•If you are using an Ethernet-connected computer, check the Ethernet connection between the computer and the access point. For more information, see Check Ethernet Cable Connections on page 38.
•Make sure that your computer’s IP address is on the same subnet as the access point.
•If your computer’s IP address is shown as 169.254.x.x, recent versions of Windows and Mac OS generate and assign an IP address if the computer cannot reach a DHCP server. These autogenerated addresses are in the range of 169.254.x.x. If your IP address is in this range, check the connection from the computer to the access point, and reboot your computer.
•If your access point’s IP address was changed and you do not know the current IP address, clear the access point’s configuration to factory defaults. This sets the access point’s IP address to 192.168.0.51. See Factory Settings on page 43.
•Make sure that your browser has Java, JavaScript, or ActiveX enabled. If you are using Internet Explorer, click the Refresh button to be sure that the Java applet is loaded.
•Try quitting the browser and launching it again.
•Make sure that you are using the correct login information. The factory default login name is admin and the password is password. Make sure that Caps Lock is off when you enter this information.
Vandaar dat ik vroeg of het IP-adres van je computer ook begint met 192.168.0.
Als dit allemaal in orde is, kan je nog proberen om de fabrieksinstellingen terug te zetten:
You can return the access point to its factory settings. Use the end of a paper clip or a similar object to press and hold the Restore Factory Settings button on the back of the access point for at least five seconds. The access point resets and returns to the factory configuration settings shown in the following table.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb de netgear al enkele malen gereset.
Het ip adres van mijn pc of laptop begint met 192.168.5.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Dan zit daar het probleem! Je zit in een ander subnet dan het access point, daarom kan je er niet mee verbinden.
Ga in Mijn Telenet eens naar 'Mijn internet' > 'Draadloze instellingen' > 'Geavanceerd'. Bij 'LAN-subnet' zal dan wellicht een '5' zijn ingevuld. Indien je dit verandert naar '0' zou het moeten lukken (eventueel de PC even opnieuw verbinden).
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Wat effect heeft dit wanneer ik dit aanpas ?
Opgelet! Pas je het LAN-subnet aan?
De modem zal meteen opnieuw opstarten. Alle toestellen die ermee verbonden zijn zul je ook moeten herstarten.

Heb je de DMZ en/of LAN DHCP-instellingen aangepast? Dan worden deze automatisch gewijzigd en moet je ze mogelijk opnieuw instellen op je toestellen.

Alleen waarden tussen 0 en 255 zijn toegestaan voor het LAN-subnet, met uitzondering van 100.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Het aanpassen van het subnet op je Telenet modem vind ik wel een drastische ingreep (met mogelijke implicaties op je netwerk), om het beoogde doel te bereiken. Er zal wel een reden zijn waarom dit bij jouw op "5" staat?

Het enige wat jij wilt is (éénmalig) toegang tot je AP om de instellingen te wijzigen.
  • - koppel de Netgear af van je lokaal netwerk.
    - verbind 1 PC/laptop met de Netgear.
    - wijzig het IP adres (in de eigenschappen van de netwerk kaart) van dynamisch (automatisch) naar manueel, en geef je PC een IP adres 192.168.0.1
    - Nu kan je de Netgear bereiken op 192.168.0.51 (eventueel eerst terugzetten naar factory settings).
    - Wijzig de WLAN instellingen van de Netgear zoals gewenst.
    - Als alles OK is, zet de netwerkkaart van de PC terug op automatisch, en sluit de Netgear aan op je lokaal netwerk.
Als je de Netgear in de toekomst ook wil bereiken vanuit je lokaal netwerk, kan je eventueel het LAN IP adres wijzigen (naar 192.168.5.51).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Jongens, dat was een zware bevalling.
Uiteindelijk dan toch gelukt om in te loggen.
Heb de gegevens aangepast en nu is alles ok. Moet ik later nog eens in de Netgear zijn doe ik het wel op deze manier.
Allen bedankt voor de ondersteuning.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

philippe_d schreef: Als je de Netgear in de toekomst ook wil bereiken vanuit je lokaal netwerk, kan je eventueel het LAN IP adres wijzigen (naar 192.168.5.51).
Bedoel je dan het lan ip adres in de netgear wijzigen ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ja, inderdaad.
Hoe heb je het nu kunnen oplossen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

philippe_d schreef:Ja, inderdaad.
Hoe heb je het nu kunnen oplossen?
Ander Ip adres toewijzen aan de netwerkkaart en toen kon ik direct inloggen, net zoals jij gezegd had.
Wanneer ik nu bij Lan instellingen in de Netgear het adres aanpas naar 192.168.5.51, met welk adres kan ik dan daarna inloggen in de Netgear ?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Als je het IP-adres van de Netgear aanpast naar 192.168.5.51, dan kan je nadien uiteraard inloggen op dat IP-adres (op voorwaarde dat je in het 192.168.5.x subnet zit).
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

nickz schreef:Als je het IP-adres van de Netgear aanpast naar 192.168.5.51, dan kan je nadien uiteraard inloggen op dat IP-adres (op voorwaarde dat je in het 192.168.5.x subnet zit).
Nog even iets anders.
Het is de bedoeling dat mijn huidige mediaspeler en digicorder(die nu beiden zijn verbonden met elk een powerline) in de Netgear komen te zitten.
Moet de Netgear dan in hetzelfde subnet zitten als de rest(1.92.168.5.x) om met elke pc,laptop en tablet bereikbaar te zien of maakt dit niets uit ?
(dus ik wil die mediaspeler en digicorder van elk toestel kunnen bereiken)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Het juiste subnet voor de Netgear is alleen om de web interface te kunnen bereiken vanop je LAN, zonder hiervoor IP's te moeten wijzigen.
Voor de rest heeft dit geen invloed op de correcte werking van het access point of de ingebouwde switch.
Je kan dus gerust de Netgear verbinden met de Telenet modem (rechtsreeks of via een powerline), en dan andere apparaten aansluiten op de overblijvende poorten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Nogmaals bedankt.
Alles werkt nu en ik kan de router nu ook beheren vanaf mijn pc.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik had nog een vraagje betreft de Netgear.
Gisteren lag ik in bed met mijn tablet en ik was ingelogd op de Netgear. De netgear staat in de woonkamer recht onder de slaapkamer.
De verbinding was zeer goed maar ik kon mijn mails niet binnenhalen en ook niet op internet surfen. Dan de tablet volledig herstart maar nog steeds hetzelfde. Toen heb ik ingelogd op Telenet free.Deze modem/router staat in de garage vooraan in het huis en de slaapkamer is dus achteraan.
Nu kon ik echter perfect mijn mails binnenhalen en surfen terwijl deze verbinding toch een stuk minder was.

Hoe kan dit nu en wat kan ik hier aan doen zodat ik niet steeds van netwerk hoef te wisselen ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kon je andere dingen dan mail binnen halen... kon je gewoon surfen ?
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

karine schreef: De verbinding was zeer goed maar ik kon mijn mails niet binnenhalen en ook niet op internet surfen.
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Oeps...over gelezen... tja, dan is de Netgear duidelijk niet goed aangesloten.

Eerder schreef je... alles werkt... was dit dan alléén wired of ook wireless ?
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

De Netgear werkt prima zowel bedraad als draadloos.
Boven had de Netgear -64 dBm en de Telenet free -74 dBm.

Ik heb de Netgear dezelfde naam gegeven als de naam van de Telenet modem : telenet-BD7C4
Misschien zitten deze twee elkaar tegen te werken ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

karine schreef:De Netgear werkt prima zowel bedraad als draadloos.
Boven had de Netgear -64 dBm en de Telenet free -74 dBm.
Dan zie ik niet echt een reden dat het niet werkte... misschien volgende keer eens kijken wat voor IP-adres ed. je hebt.
karine schreef:Ik heb de Netgear dezelfde naam gegeven als de naam van de Telenet modem : telenet-BD7C4
Misschien zitten deze twee elkaar tegen te werken ?
Is prima dat ze dezelfde naam hebben... maar neem misschien een deftige naam (ik hernoem ze altijd naar "straathuisnummer").
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Maar het zijn nog steeds 2 aparte signalen (Netgear en de Telenet modem) en de tablet kies de sterkste eruit.
Of kan je de Telenet en de Netgear samenvoegen zodat ze één enkel signaal uitzenden ?
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Daarnet had ik hetzelfde probleem in de keuken met mijn smartphone. Geen internet(geen mail of surfen) via de Netgear en met de telenet free weer wel. Tijdje later ging het dan weer wel.
Misschien moet ik een vast kanaal instellen ?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”