Op het ogenblik heb ik internet en telefoon bij EDPnet. Het telefoon gedeelte bij edpnet is enkel voor het behoud van het nummer, en dus voor inkomende telefoongesprekken. Uitgaand bellen gaat via voip (freevoipdeal).
Ik zou willen overstappen naar Proximus voor internet zonder vaste lijn, dus zonder telefoonabonnement bij Proximus. Het telefoonnummer zou ik vooraf willen porteren naar WeePee. Dus voor de overstap met internet van edpnet naar Proximus.
Vandaag ben ik naar een Proximus shop geweest voor inlichten over "Internet Start".
Volgens de Proximus medewerker is het onmogelijk om een internet abonnement te nemen zonder vaste lijn, want : "dan heb je geen telefoonnummer meer" zei die man. Ik probeerde hem uit te leggen dat het nummer nu bij edpnet zit, en dat wil overdragen naar WeePee, en dat ik dan via Voip kan bellen. Maar die man bleef er bij dat dat onmogelijk is.
Dat zou me dan 18,45€/maand duurder uitkomen voor behoud van mijn nummer, dus enkel om opgebeld te kunnen worden. Want uitgaand bellen doe ik al jaren via voip.
Mijn vraag is; kan het wel, hetgeen ik van plan ben ?
Of, heeft die Proximus man gelijk ?
Internet zonder vaste lijn, onmogelijk ??
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Je kan Internet Start zonder vaste lijn ook nemen. De prijs is € 27,50.
Voor gebieden met fiber is dit onmogelijk, omdat Start daar gewoon niet beschikbaar is.
Voor gebieden met fiber is dit onmogelijk, omdat Start daar gewoon niet beschikbaar is.
Ja dat wel, maar het telefoongedeelte lukt dat dan ook? Ik bedoel nummer porteren van EDPnet naar WeePee, ik heb dan geen echte vaste lijn meer nodig. Maar de raw copper blijft wel bestaan, en die is dan toch inbegrepen in die 27,50€ bij "Internet Start" ?Lord Utopia schreef:Je kan Internet Start zonder vaste lijn ook nemen.
Want die man gaf me precies de indruk dat die nummers eigendom zijn van Belga... oh sorry Proxidinges en dat dat dus niet anders gaat ?
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Als je nummer geporteerd is naar WeePee, dan kan je een Internet Start nemen en zullen je telefoongesprekken via de internetverbinding binnen komen.
Gezien je nu al uitbelt met FreeVoipDeal vermoed ik dat je al een VoIP-router of -ATA hebt staan.
Je betaalt - voor zover ik weet - niet voor raw copper bij Proximus, wél bij andere xDSL-providers.
Gezien je nu al uitbelt met FreeVoipDeal vermoed ik dat je al een VoIP-router of -ATA hebt staan.
Je betaalt - voor zover ik weet - niet voor raw copper bij Proximus, wél bij andere xDSL-providers.
Computer(k)nul
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Raw copper zit inderdaad in de prijs in bij Belgacom.
Je neemt dus gewoon internetstart en het telefonie gedeelte loopt over die internetlijn.
De man in de winkel heeft in die zin gelijk, dat Belgacom klanten identificeert op basis van een telefoonnummer.
Op uw facturen zal je dan zien verschijnen dat je een "netwerkverbinding" hebt.
Je neemt dus gewoon internetstart en het telefonie gedeelte loopt over die internetlijn.
De man in de winkel heeft in die zin gelijk, dat Belgacom klanten identificeert op basis van een telefoonnummer.
Op uw facturen zal je dan zien verschijnen dat je een "netwerkverbinding" hebt.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Als je internet zonder vaste lijn neemt, krijg je automatisch een ander telefoon nr dan met een vaste lijn. Dus goed mogelijk dat indien proximus uw zelfde lijn van edpnet overneemt, uw vast verdwijnt en je het dus kwijt bent. Waarschijnlijk bedoelen ze dit in de winkel.
Best dus eerst uw nr porteren en nadien pas uw internet.
Best dus eerst uw nr porteren en nadien pas uw internet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
hou rekening met het volgende:
als jij je nummer laat porteren heb je vanuit het standpunt EDP geen vaste lijn meer.
Dit heeft volgende impact: EDP die start in uw naam een contract huur raw copper
en je mag op je kop gaan staan, betalen zal je, indien je ook maar overweegt te discuteren dan zetten ze je internet op inactief
zelf meegemaakt.
Enige mogelijkheid is dus zeggen dat je geen lijn (of een bijkomende lijn nodig) hebt bij proximus en je nummer maar achteraf laten porteren
als jij je nummer laat porteren heb je vanuit het standpunt EDP geen vaste lijn meer.
Dit heeft volgende impact: EDP die start in uw naam een contract huur raw copper
en je mag op je kop gaan staan, betalen zal je, indien je ook maar overweegt te discuteren dan zetten ze je internet op inactief
zelf meegemaakt.
Enige mogelijkheid is dus zeggen dat je geen lijn (of een bijkomende lijn nodig) hebt bij proximus en je nummer maar achteraf laten porteren
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Als je eerst migreert en dan porteert, zal je even zonder internet zitten.
Aangezien dat Belgacom de klanten identificeert op basis van telefoonnummer, gaat uw identificatie veranderen van uw echte telefoonnummer naar een "netwerkverbinding telefoonnummer". Wat je ook doet op voorhand, je zal zonder internet komen te zitten (eigen ervaring x 3).
Ik zou dus eerst porteren en de raw-copper optie pro-rata betalen en nadien migreren.
Aangezien dat Belgacom de klanten identificeert op basis van telefoonnummer, gaat uw identificatie veranderen van uw echte telefoonnummer naar een "netwerkverbinding telefoonnummer". Wat je ook doet op voorhand, je zal zonder internet komen te zitten (eigen ervaring x 3).
Ik zou dus eerst porteren en de raw-copper optie pro-rata betalen en nadien migreren.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Klopt niet. Voor gebieden met fiber is dit perfect mogelijk. Anders overtreedt Proximus de wet: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... ))#LNK0026Lord Utopia schreef:Je kan Internet Start zonder vaste lijn ook nemen. De prijs is € 27,50.
Voor gebieden met fiber is dit onmogelijk, omdat Start daar gewoon niet beschikbaar is.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Overtreden ze de wet door u te limiteren "start" te nemen?
Je kan wel internet krijgen, alleen moet je meer betalen bv Comfort. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze daarmee dus de wet overtreden...
Je kan wel internet krijgen, alleen moet je meer betalen bv Comfort. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze daarmee dus de wet overtreden...
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Als Proximus weigert, vraag je het goedkoopste ADSL-aanbod aan bij een alternatieve provider en is Proximus nog steeds verplicht om een internetlijn van maximum 12 Mbps op te leveren op een FTTH-adres.
Proximus snijdt dus in hun eigen vel door klanten met een beperkt budget te weigeren.
Proximus snijdt dus in hun eigen vel door klanten met een beperkt budget te weigeren.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De discussie over Proximus' weigering om Internet Start te leveren op FTTH is al uitvoerig aan bod gekomen in een apart topic. Misschien beter verwijzen naar deze topic, in plaats van dezelfde discussie hier nog eens te voeren?
Terug naar de vraag van de TS.
De informatie die je gekregen hebt is dus absoluut verkeerd .
Je kan zonder probleem Internet zonder vaste lijn krijgen (Start, Comfort, Maxi), je hebt hiervoor absoluut geen telefoon nummer nodig.
Als je internet zonder vaste lijn wil hebben, geef dan ook NOOIT je telefoonnummer door op de aanvraag, maar doe de aanvraag op jouw adres.
De overgang van EDPNet naar Proximus is dan ook geen portatie (gezien je geen telefoonnummer meeneemt), maar een "nieuwe" aansluiting.
Terug naar de vraag van de TS.
Gezien je nu al een VDSL2 lijn hebt van EDPNet, is de disussie over FTTH hier irrelevant. Jij zit duidelijk niet in een FTTH gebied, gezien je nu een koper aansluiting hebt.Tjoeben schreef:Vandaag ben ik naar een Proximus shop geweest voor inlichten over "Internet Start".
Volgens de Proximus medewerker is het onmogelijk om een internet abonnement te nemen zonder vaste lijn, want : "dan heb je geen telefoonnummer meer" zei die man. Ik probeerde hem uit te leggen dat het nummer nu bij edpnet zit, en dat wil overdragen naar WeePee, en dat ik dan via Voip kan bellen. Maar die man bleef er bij dat dat onmogelijk is.
De informatie die je gekregen hebt is dus absoluut verkeerd .
Je kan zonder probleem Internet zonder vaste lijn krijgen (Start, Comfort, Maxi), je hebt hiervoor absoluut geen telefoon nummer nodig.
Als je internet zonder vaste lijn wil hebben, geef dan ook NOOIT je telefoonnummer door op de aanvraag, maar doe de aanvraag op jouw adres.
De overgang van EDPNet naar Proximus is dan ook geen portatie (gezien je geen telefoonnummer meeneemt), maar een "nieuwe" aansluiting.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Bij ons liep de portatie ( naar Ovh ) en verandering van EdpNet naar Proximus zo:
- 11/08/2013: Aanvraag portatie telefoonnummer 09xxxxxxx aan Ovh
20/08/2013: Brief Ovh opnieuw verstuurd wegens niet ontvangen ...
27/08/2013: Brief Ovh opnieuw verstuurd wegens niet ontvangen, ditmaal met vermelding van het huisnummer !
30/08/2013: Brief Ovh ontvangen. Portatie geactiveerd op auth.ovh.com
02/09/2013: Bestelling Belgacom Internet Start (telefonisch) > dhz pakket tegen 11/09
10/09/2013: Betaling Edpnet factuur 16 september tot 16 oktober 2013. Creditnota te verwachten van Edpnet.> niet dus !
11/09/2013: Ontvangen BGC DIY pakket en installatie > VDSL2 = getest OK
12/09/2013: Bevestiging portatie en nummer actief in OVH manager
12/09/2013: Opzegbrief Edpnet ingevuld en gefaxt naar faxnummer:03 265 6701
+ Ticket Edpnet aangemaakt met kennisgeving van tel.nr.portatie en opzeg abonnement tegen 16/09/2013
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Volgens mij kan je best eerst je nummer porteren, dan is die toch al "veilig" uit het bereik van incompetente providers die hem per ongeluk zouden kunnen opzeggen.
Mogelijk betaal je dan iets meer, volgens sommige bovenstaande ervaringen, maar dat moet je er dan maar voor over hebben.
Met "speciallekes" kunnen ze niet goed om, en mag je ze nooit vertrouwen.
Mogelijk betaal je dan iets meer, volgens sommige bovenstaande ervaringen, maar dat moet je er dan maar voor over hebben.
Met "speciallekes" kunnen ze niet goed om, en mag je ze nooit vertrouwen.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik zou ook nooit over VoIp spreken als een andere internet provider zoekt, dat hoeven ze niet te weten.
Dan gaan ze je iets wijsmaken dat het niet kan enz ...
Dan gaan ze je iets wijsmaken dat het niet kan enz ...
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Dus samengevat doe ik het zo:
1) Telefoon beëindigen bij EDPnet
2) Nummer porteren naar WeePee
3) Tijdelijk zal ik bij EDPnet een bedrag betalen voor raw copper
4) Internet beëindigen bij EDPnet
5) Internet overdragen naar Proximus
Voor 1 en 4 moet ik voor elk apart één maand op voorhand opzeggen. 1 en 2 gaan best op dezelfde dag door anders kan ik niet opgebeld worden.
Voor 2 zal ik dat best ook een maand op voorhand bestellen zeker ?
4 en 5 moet ook op dezelfde dag doorgaan anders heb ik geen internet.
Is dit plan de juiste manier om (hopelijk) zo weinig mogelijk problemen te hebben ?
Voor bestelling van "Internet Start" bij Proximus ga ik de bestelling doen via hun website, dan ben ik zeker wat er wel en niet wordt ingevuld.
Als het achter de rug is laat ik hier wel weten hoe het verlopen is.
Hartelijk dank voor al jullie tips.
1) Telefoon beëindigen bij EDPnet
2) Nummer porteren naar WeePee
3) Tijdelijk zal ik bij EDPnet een bedrag betalen voor raw copper
4) Internet beëindigen bij EDPnet
5) Internet overdragen naar Proximus
Voor 1 en 4 moet ik voor elk apart één maand op voorhand opzeggen. 1 en 2 gaan best op dezelfde dag door anders kan ik niet opgebeld worden.
Voor 2 zal ik dat best ook een maand op voorhand bestellen zeker ?
4 en 5 moet ook op dezelfde dag doorgaan anders heb ik geen internet.
Is dit plan de juiste manier om (hopelijk) zo weinig mogelijk problemen te hebben ?
Voor bestelling van "Internet Start" bij Proximus ga ik de bestelling doen via hun website, dan ben ik zeker wat er wel en niet wordt ingevuld.
Als het achter de rug is laat ik hier wel weten hoe het verlopen is.
Hartelijk dank voor al jullie tips.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik zou niets beëindigen bij EPDnet.
Als je uw telefoon beëindigt, kan je niet meer porteren... De overdracht van telefoon naar WeePee en de overdracht van internet naar Belgacom is meteen de beëindiging bij EDP telkens.
Als je uw telefoon beëindigt, kan je niet meer porteren... De overdracht van telefoon naar WeePee en de overdracht van internet naar Belgacom is meteen de beëindiging bij EDP telkens.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zoals de vorige poster ook voorstelde, is de volgorde verkeerd:Tjoeben schreef:Dus samengevat doe ik het zo:
1) Telefoon beëindigen bij EDPnet
2) Nummer porteren naar WeePee
3) Tijdelijk zal ik bij EDPnet een bedrag betalen voor raw copper
4) Internet beëindigen bij EDPnet
5) Internet overdragen naar Proximus.
- Je moet (1) en (2) verwisselen:
- eerst je telefoonnummer porteren naar WeePee. Er is geen reden waarom EDPNet dit zou weigeren (tenzij je er nog schulden hebt).
- pas na een successvolle portering kan je formeel de telefoon opzeggen bij EDPnet.
- Je moet (4) en (5) verwisselen:
- eerst de bestelling voor internet introduceren (online), op basis van jouw adres.
- tijdens de on-line bestelling, kan je aanduiden welke provider je nu hebt, en Proximus de toestemming geven om jouw internetabonnement bij jouw huidige operator om te zetten naar Proximus (zie screenshot)
- nadat je van Proximus de definitieve installatiedatum hebt gekregen, kan je internet bij EDPNet opzeggen, met als deze datum als opzegdatum
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Er is een probleem ontstaan voor de overstap met de telefoon naar WeePee.
Ik heb een (test)account aangemaakt bij WeePee, voor de SIP gegevens wordt er door WeePee automatisch een SIP wachtwoord aangemaakt.
Dit wachtwoord is 15 karakters lang. Het invoerveld in mijn Fritz!Box 7140 heeft maar plaats voor 13 karakters.
Het probleem heb ik gemeld aan WeePee, en ik wacht nu af of ze er iets aan kunnen doen.
Indien ze het niet kunnen oplossen dan denk ik dat ik op zoek ga naar een andere Fritz. Maar welke?
Welke modellen laten toe om een langer wachtwoord in te vullen ?
Ik heb een (test)account aangemaakt bij WeePee, voor de SIP gegevens wordt er door WeePee automatisch een SIP wachtwoord aangemaakt.
Dit wachtwoord is 15 karakters lang. Het invoerveld in mijn Fritz!Box 7140 heeft maar plaats voor 13 karakters.
Het probleem heb ik gemeld aan WeePee, en ik wacht nu af of ze er iets aan kunnen doen.
Indien ze het niet kunnen oplossen dan denk ik dat ik op zoek ga naar een andere Fritz. Maar welke?
Welke modellen laten toe om een langer wachtwoord in te vullen ?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat zou mij ten zeerste verwonderen. Ik heb al WeePee sedert ik mijn eerste FritzBox heb (7050), en heb nooit tegen een beperking van paswoord lengte aangelopen!Tjoeben schreef:Het invoerveld in mijn Fritz!Box 7140 heeft maar plaats voor 13 karakters.
Trouwens, wat ben je van plan met een 7140? Die staat niet op de whitelist? Gebruiken achter de B-box3?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Is opgelost. Het lijkt er inderdaad op dat je maar 13 karakters in het veld kan invullen. Ieder karakter wordt ingevuld als een bolleke en als het veld vol zit lijkt het er op dat er geen karakters meer bijkomen. Met een trukje met de backspace ben ik er achter gekomen dat men zeker meer dan 20 karakters kan invullen.philippe_d schreef: Dat zou mij ten zeerste verwonderen. Ik heb al WeePee sedert ik mijn eerste FritzBox heb (7050), en heb nooit tegen een beperking van paswoord lengte aangelopen!
Niettemin krijg ik mijn verbinding niet in orde. Ben nog aan het uitzoeken hoe dat komt.
De 7140 staat nu ook al achter een geleende Bbox2. Het adsl gedeelte van de 7140 is defect, er is een soort van interne kortsluiting in, dus dient die nu om de PPPoE op te bouwen en ook voor het voip gedeelte.philippe_d schreef:Trouwens, wat ben je van plan met een 7140? Die staat niet op de whitelist? Gebruiken achter de B-box3?
En neen de 7140 staat niet in de whitelist, maar dit speelt op het moment toch geen rol omdat er hier nog geen VDSL te krijgen is. Als het er ooit van komt, dan weet ik nog niet welke keuze ik ga maken.
Eens ik ben overgestapt naar Proximus dan zal men hier waarschijnlijk toch een Bbox 3 plaatsen. Daarachter zal ik dan waarschijnlijk ook nog een Fritz!Box (of iets anders) moeten plaatsen voor het telefonie gedeelte.