Zijn er mensen met ervaring tot het spelen van games op een laptop met game specificaties.
We overwegen namelijk een laptop met GTX 960M of 970M aan te schaffen. Wat zijn de ervaringen hierbij.
Dank voor de info
ervaring met spelletjes op gaming Laptop
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 71 keer
Ik heb nu niet een 'echte' gaming laptop gehad maar je mag er toch van uit gaan dat het lawaai door de ventilators, het hard blazen ervan, warmte, zwaarder gewicht enz. een mogelijkheid is. Hoe sterk dit voorkomt is wel afhankelijk van uw spel, laptop model en de gebruikte koelingstechnologie natuurlijk.
Ik zou zeggen, als je bovenstaande elementen kan verdragen en geen vaste pc ter beschikking hebt of echt niet anders kan, dan is een gaming laptop een goed alternatief. Anders zou ik het gewoon bij een vaste pc houden die gemakkelijk te upgraden is..
Ik zou zeggen, als je bovenstaande elementen kan verdragen en geen vaste pc ter beschikking hebt of echt niet anders kan, dan is een gaming laptop een goed alternatief. Anders zou ik het gewoon bij een vaste pc houden die gemakkelijk te upgraden is..

TV:

ISP:

Tel.:

- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik snap je vraag niet zo goed. je kan perfect gamen op een laptop, alleen zijn er een aantal gevolgen:
* je zal (veel) meer betalen dan voor een desktop voor gelijkaardige specs
* je kan veel minder uitbreiden (enkel RAM en HDD kan je makkelijk uitbreiden) dus je machine zal minder gemakkelijk nieuwere games kunnen volgen
* kleiner scherm, kan je oplossen door een docking station
Ik heb lang gegamet op laptops, tot ik beseft dat de onmogelijkheid tot hardware uitbreiding toch wel te duur uitkwam op de duur.
Voordelen zijn vooral de draagbaarheid, beperkt energiegebruik en vooral het weinige plaatsgebruik!
* je zal (veel) meer betalen dan voor een desktop voor gelijkaardige specs
* je kan veel minder uitbreiden (enkel RAM en HDD kan je makkelijk uitbreiden) dus je machine zal minder gemakkelijk nieuwere games kunnen volgen
* kleiner scherm, kan je oplossen door een docking station
Ik heb lang gegamet op laptops, tot ik beseft dat de onmogelijkheid tot hardware uitbreiding toch wel te duur uitkwam op de duur.
Voordelen zijn vooral de draagbaarheid, beperkt energiegebruik en vooral het weinige plaatsgebruik!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Heb een 960M 2GB DDR5 in Asus ROG laptop: http://www.laptopshop.be/product/575507 ... zerty.html
de opvolger: http://www.laptopshop.be/product/660843 ... zerty.html
laptop wordt heel snel warm
je handpalmen liggen ook op het toestel waardoor je dat gaat voelen ook
blaast dus ook bijgevolg wat meer
gewicht valt écht wel mee, zo zwaar is deze laptop niet en het omhulsel is géén fragiel plastiek
RAM is wat weinig, zeker met spellen als Cities: Skylines, da's te verhelpen door RAM bij te steken, maar als ze 2x 4 GB erin gestoken hebben, moet je voor 16 GB dus tweemaal 8 GB ram kopen en voor laptops vind ik dat wat duur (€80).
ik schaal de resolutie omlaag en ook de kwaliteit van de beelden, zoveel waarde hecht ik daar ook niet aan, desondanks wordt hij wel warm. Als je echt comfortabel wil gamen, is een desktop de enige way to go, vind ik.
de opvolger: http://www.laptopshop.be/product/660843 ... zerty.html
laptop wordt heel snel warm
je handpalmen liggen ook op het toestel waardoor je dat gaat voelen ook
blaast dus ook bijgevolg wat meer
gewicht valt écht wel mee, zo zwaar is deze laptop niet en het omhulsel is géén fragiel plastiek
RAM is wat weinig, zeker met spellen als Cities: Skylines, da's te verhelpen door RAM bij te steken, maar als ze 2x 4 GB erin gestoken hebben, moet je voor 16 GB dus tweemaal 8 GB ram kopen en voor laptops vind ik dat wat duur (€80).
ik schaal de resolutie omlaag en ook de kwaliteit van de beelden, zoveel waarde hecht ik daar ook niet aan, desondanks wordt hij wel warm. Als je echt comfortabel wil gamen, is een desktop de enige way to go, vind ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Je moet niet verwachten dat het dezelfde value evenaart als op desktop...
Een gaming laptop is enkel interessant als je effectief onderweg / op reis regelmatig wilt gamen. Anders is het verstandiger om een gaming desktop te nemen en een lichte laptop. Want gaming laptops zijn ook belachelijk zwaar, hebben zo goed als geen batterij en presteren helemaal niet zoals een desktop.
Kijk ook naar BTO qua gaming laptops. BTW: het is nu CES en ik zag al paar leuke gaming laptops voorbijkomen met GTX980M in SLI of zelfs desktop GTX980.
Welke spelletjes denk je precies aan?
Performance van M chips zijn meestal ongeveer de helft van de desktop chips. Ook niet vergeten dat CPU vrij belangrijk is.
Een gaming laptop is enkel interessant als je effectief onderweg / op reis regelmatig wilt gamen. Anders is het verstandiger om een gaming desktop te nemen en een lichte laptop. Want gaming laptops zijn ook belachelijk zwaar, hebben zo goed als geen batterij en presteren helemaal niet zoals een desktop.
Kijk ook naar BTO qua gaming laptops. BTW: het is nu CES en ik zag al paar leuke gaming laptops voorbijkomen met GTX980M in SLI of zelfs desktop GTX980.
Welke spelletjes denk je precies aan?
Performance van M chips zijn meestal ongeveer de helft van de desktop chips. Ook niet vergeten dat CPU vrij belangrijk is.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Wel ons gezin is aan een nieuwe laptop toe voor normaal gebruik, maar ook op reis wil ik nu en dan een spelletje kunnen spelen en had een laptop van de MSI reeks op het oog. Dat we aan performance moeten inboeten is normaal, ik ben me daar degelijk van bewust.Ik snap je vraag niet zo goed. je kan perfect gamen op een laptop, alleen zijn er een aantal gevolgen:
Zelf twijfelde ik of we voor een 960M of 970M variant moeten gaan. Een I7 van de zesde generatie is zeker vereist.
Welke recente spelletje kan je zoal spelen op een gaming laptop ? Zelf spreekt de NFS reeks en GTA stuff me aan.Welke spelletjes denk je precies aan?
-
- Elite Poster
Zeker voor de 970M gaan! De performance daarvan is zo'n 30-50% meer! Eventueel een 980M als je een beetje kan wachten (die laptops komen eraan in massa)
En een I7 Skylake is best goed, inderdaad. Juist zien dat het een echte CPU is en geen ultarbook variant (al doet MSI zoiets niet).
Maar kijk zeker eens BTO, zo kun je mooi customizen van wat je wilt.
En een I7 Skylake is best goed, inderdaad. Juist zien dat het een echte CPU is en geen ultarbook variant (al doet MSI zoiets niet).
Maar kijk zeker eens BTO, zo kun je mooi customizen van wat je wilt.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Cpu is al een tijd niet echt meer de bottleneck bij gamen, de gpu des te meer. En die kan je dus niet upgraden. Bij aankoop zal je wel alle games kunnen spelen die bestaan als je voldoende neerlegt voor de gpu. Misschien niet op ultra settings maar who cares.
Ik zou zeker een docking station voorzien thuis voor meer game comfort.
Ik zou zeker een docking station voorzien thuis voor meer game comfort.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

-
- Elite Poster
Steeds meer en meer begint CPU weldegelijk een belangrijke rol te spelen. Zeker bij spelletjes zoals GTA. (ook multicore!)
Maar er zijn buchtmerken (vooral supermarktmerken) die een GTX970M insteken, maar dan een ultrabook i7. Mensen kijken: oooh i7, maar in realiteit gaat dat dan de bottleneck worden want een ultrabook i7 presteert heeel erg slecht tov een normale i7 uit een laptop. (of een desktop i7)
Maar er zijn buchtmerken (vooral supermarktmerken) die een GTX970M insteken, maar dan een ultrabook i7. Mensen kijken: oooh i7, maar in realiteit gaat dat dan de bottleneck worden want een ultrabook i7 presteert heeel erg slecht tov een normale i7 uit een laptop. (of een desktop i7)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Ik heb een MSI GS70 gaming laptop gekocht, niet speciaal om te gamen maar om enkel om een zeer snelle laptop te verkrijgen.
Uit mijn eigen testen met drie computers PCMark 8 trek ik mijn persoonlijke conclusies:
Alle op windows 10 64bit en SSD harde schijf .
1) PC van 7 jaar oud: casual gaming 42fps PCmark: 2536
2) PC van 3 jaar oud: casual gaming 96fps PCmark: 4557
3) Laptop van 1 maand oud: casual gaming 38fps PCmark: 3969
[EDIT] addendum 11/01/16
4) non gaming laptop 1 jaar oud zonder SSD: casual gaming 28fps PCmark: 3272
[/EDIT]
Qua gaming op niveau van een 7 jaar oude PC en qua algemene totaalscore vergelijkbaar met 3 jaar oude PC.
(de 7 jaar oude PC heeft wel een SSD upgrade gekregen 3 jaar geleden)
1) Intel Core 2 Quad Processor Q9450 (2.670 MHz) + ATI Radeon HD 3800 (1x Off) (776 MHz)
2) Intel Core i7-3770 Processor (3.400 MHz) + AMD Radeon HD 7850 (1x Off) (860 MHz)
3) Intel Core i7-6700HQ (2.600 MHz) + NVIDIA GeForce GTX 970M (1x Off) (540 MHz)
[EDIT] addendum 11/01/16
4) Intel Core i7-4510U (2.600 MHz) + AMD Radeon R7 M260(1x) (940MHz)
[/EDIT]
Moest ik nu een gaming PC samenstellen dan kies ik zeker niet voor een laptop.
Een laptop kan gewoon niet tippen aan een echte PC,.
Maar een laptop heeft natuurlijk andere voordelen, daarom koos ik deze keer voor een laptop.
Als ik wat langer na elkaar moet werken dan sluit ik een 2e groot scherm, een externe muis en extern toetsenbord aan. Dat werkt makkelijker.
Uit mijn eigen testen met drie computers PCMark 8 trek ik mijn persoonlijke conclusies:
Alle op windows 10 64bit en SSD harde schijf .
1) PC van 7 jaar oud: casual gaming 42fps PCmark: 2536
2) PC van 3 jaar oud: casual gaming 96fps PCmark: 4557
3) Laptop van 1 maand oud: casual gaming 38fps PCmark: 3969
[EDIT] addendum 11/01/16
4) non gaming laptop 1 jaar oud zonder SSD: casual gaming 28fps PCmark: 3272
[/EDIT]
Qua gaming op niveau van een 7 jaar oude PC en qua algemene totaalscore vergelijkbaar met 3 jaar oude PC.
(de 7 jaar oude PC heeft wel een SSD upgrade gekregen 3 jaar geleden)
1) Intel Core 2 Quad Processor Q9450 (2.670 MHz) + ATI Radeon HD 3800 (1x Off) (776 MHz)
2) Intel Core i7-3770 Processor (3.400 MHz) + AMD Radeon HD 7850 (1x Off) (860 MHz)
3) Intel Core i7-6700HQ (2.600 MHz) + NVIDIA GeForce GTX 970M (1x Off) (540 MHz)
[EDIT] addendum 11/01/16
4) Intel Core i7-4510U (2.600 MHz) + AMD Radeon R7 M260(1x) (940MHz)
[/EDIT]
Moest ik nu een gaming PC samenstellen dan kies ik zeker niet voor een laptop.
Een laptop kan gewoon niet tippen aan een echte PC,.
Maar een laptop heeft natuurlijk andere voordelen, daarom koos ik deze keer voor een laptop.
Als ik wat langer na elkaar moet werken dan sluit ik een 2e groot scherm, een externe muis en extern toetsenbord aan. Dat werkt makkelijker.
Laatst gewijzigd door fvhbrugge 11 jan 2016, 19:32, in totaal 2 gewijzigd.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik heb vroeger ook een laptop gehad waarmee je kon gamen en ik vind toch dat de nadelen groter zijn dan de voordelen.
waarmee ik vooral problemen had was dat het scherm niet op de juiste hoogte stond, met andere woorden ik kreeg na een tijd nekpijn.
Bij een desktop kan je dit perfect regelen of zetten zoals je wil.
En dan het andere grote nadeel was de warmte vond ik, zeker in de zomer.
Dan kreeg ik altijd zweethanden.
waarmee ik vooral problemen had was dat het scherm niet op de juiste hoogte stond, met andere woorden ik kreeg na een tijd nekpijn.
Bij een desktop kan je dit perfect regelen of zetten zoals je wil.
En dan het andere grote nadeel was de warmte vond ik, zeker in de zomer.
Dan kreeg ik altijd zweethanden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Nieuwe testen nu puur met 3Dmark
PC 3 jaar oud tegen gaming laptop
1) Intel Core i7-3770 Processor (3.400 MHz) + AMD Radeon HD 7850 (1x Off) (860 MHz)
3 jaar oude PC
2) Intel Core i7-6700HQ (2.600 MHz) + NVIDIA GeForce GTX 970M (1x Off) (540 MHz)
recente laptop
Fire Strike > laptop wint
1: 4524
2: 5454 (+20%)
Skydiver
1: 14700
2: 17344 (+18%)
Cloud Gate
1: 18859
2: 19957 (+ 6%)
Ice Storm > PCwint
1: 139026
2: 83465 (-40%)
PC 3 jaar oud tegen gaming laptop
1) Intel Core i7-3770 Processor (3.400 MHz) + AMD Radeon HD 7850 (1x Off) (860 MHz)
3 jaar oude PC
2) Intel Core i7-6700HQ (2.600 MHz) + NVIDIA GeForce GTX 970M (1x Off) (540 MHz)
recente laptop
Fire Strike > laptop wint
1: 4524
2: 5454 (+20%)
Skydiver
1: 14700
2: 17344 (+18%)
Cloud Gate
1: 18859
2: 19957 (+ 6%)
Ice Storm > PCwint
1: 139026