Another P2P baby has been born: eXeem (suprnova)

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

http://www.suprnova.org/ (statement)
http://www.exeem.com/ (eXeem client)

De public bèta is gisteren eindelijk online gegaan! Dit programma werd ontwikkeld door Swarm Systems. Het is een client gebaseerd op bittorrent, maar met een ingebouwde search functie zoals bij Kazaa en Ed2K waarbij er geen nood meer is aan centrale trackers (lees: bv. Suprnova!) Ook is er een tab waar 'nieuwe' bestanden in komen, met dezelfde indeling van suprnova ... dus zo dood zijn ze nog niet denk ik! :) Ik veronderstel dat suprnova nu enkel nog de marketing doet om dit P2P proggie snel bekend te krijgen in de P2P wereld...

Dus zet hier je gebruikservaringen maar neer ... maar hou er rekening mee dat dit nog steeds bèta is!! Er is toch al redelijk wat op te vinden, maar dit zal alleen maar verbeteren naargelang de populariteit stijgt!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

In deze topic ging het ook oversuprnova !
Volgens de Motion Picture Association of America (MPAA) kunnen ook de eDonkey- en DirectConnect-netwerken binnenkort een klacht verwachten.

Daar kon men ook al iets lezen over http://www.suprnova.org/
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Met eXeem zijn er geen centrale servers dus ieder is verantwoordelijk wat hij ter beschikking stelt. Dit betekent dat je dat netwerk ook niet kan plat leggen zolang er eXeem clients draaiend zijn.

My guess is dat de RIAA & MPAA de grootste uploaders gaan uitzoeken en daar "voorbeeld" processen zullen tegen houden.

Ik heb het proggie nog niet geprobeerd omdat ik niet veel DL behoefte heb en terugschrik van het "ad-supported" formaat. Ik weet alleen dat dat leechen moeilijk zal worden aangezien je zelf veel moet uploaden. Gevolg, half Telenet op smalband (grapje!).
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Leuk, zal ik direct eens uittesten!

edit: Verwijdert, blokkeert de hele tijd.
Laatst gewijzigd door MaRtO 22 jan 2005, 12:14, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Heb het eens bekeken, en het gaat inderdaad groot worden.

Waarom ? Bekijk het programma, de mogelijkheden en de interface, en dan schiet er slechts 1 gedachte door m'n hoofd: KAZAA !!

Dus, ik geef dit ding hoogstens 1-2 maand vooraleer het vol met virussen, spyware, en andere brol zit. Maar ja, voor Jan Modaal is dit weer een nieuw programmatje om heel simpel illegale content te downloaden.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Fraggle
Member
Member

Welke poorten (en onder welke protocols) moet ik hiervoor openzetten?
't Werkt wel, maar niet als mijn firewall aanstaat.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Elk P2P-programma is gewoon waardeloos. Te veel kids die grappig proberen te zijn door fakes, virussen en andere brol er op te smijten...
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Fraggle schreef:Welke poorten (en onder welke protocols) moet ik hiervoor openzetten?
Als je de windows xp firewall gebruikt, dan moet je gewoon eXeem bij de uitzonderingen zetten. start>verbindingen maken>alle verbindingen weergeven>links op 'instellingen van windows firewall wijzigen' drukken>tablad uitzonderingen>programma toevoegen
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Gisteren geprobeerd, vandaag uninstalled.. er zou spyware inzitten had ik gelezen (een ander zegt dan weer van niet), maar toen vanmorgen mijn spysweeper niet meer wou starten heb ik het er toch maar afgesmeten.
Gisteren zat er ook nog niet zoveel volk op. In de 1000 users was het toen, zal nu wel wat meer zijn.
NuKeM
Fraggle
Member
Member

°MaRtO°° schreef:
Fraggle schreef:Welke poorten (en onder welke protocols) moet ik hiervoor openzetten?
Als je de windows xp firewall gebruikt, dan moet je gewoon eXeem bij de uitzonderingen zetten. start>verbindingen maken>alle verbindingen weergeven>links op 'instellingen van windows firewall wijzigen' drukken>tablad uitzonderingen>programma toevoegen
'k Gebruik Panda firewall. 'k Heb exeem volledige toegang gegeven, maar 'k veronderstel dat er nog extra poorten moeten opengezet worden. Waarschijnlijk 4000 en 6881, maar 'k weet niet of dat dan udp of tcp moet zijn
Akira
Elite Poster
Elite Poster

NuKeM schreef:Gisteren geprobeerd, vandaag uninstalled.. er zou spyware inzitten had ik gelezen (een ander zegt dan weer van niet), maar toen vanmorgen mijn spysweeper niet meer wou starten heb ik het er toch maar afgesmeten.
Gisteren zat er ook nog niet zoveel volk op. In de 1000 users was het toen, zal nu wel wat meer zijn.
het bevat een toolbar en nog wat prul van cydoor, maar je zou dit kunnen uitvinken bij installatie. Maar op tweakers zeiden ze dat het programma ook connecties maakt met cydoor

de meesten weten wel wat cydoor is
er is ook een liteversie in de maak, voor de link zal je zelf eens moeten rommelen door de reacties op tweakers of op google.

En na de heisa toen suprnova gesloten werd, denk ik dat de riaa en mpaa ook wel een oogje gaat houden op exeem en verdelers van warez trakteren op een klacht
de pispaal <<
Blue-Sky
Erelid
Erelid

NuKeM schreef:Gisteren geprobeerd, vandaag uninstalled.. er zou spyware inzitten had ik gelezen (een ander zegt dan weer van niet), maar toen vanmorgen mijn spysweeper niet meer wou starten heb ik het er toch maar afgesmeten.
Programma's bij de vleet, maar als je dat niet nodig hebt waarom het downloaden? Ik heb het in geen geval nodig en zoals ik in een andere topic al eens schreef, nu volgende programma's pico-bello draaien, Norton packet 2004, Shields van Windows-SP2 en Spy-sweeper" waarom dan nog moeilijkheden zoeken :???:
Off-topic
Heb vandaag nog gebeld met de helpdesk van Skynet, waar de versie 2005 van Norton blijft, daar heeft men verteld dat die versie nu binnen is en men deze een van de volgende dagen in de brievenbus mag verwachten.
on-topic

Greetz,
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Mr.Cide schreef:het bevat een toolbar en nog wat prul van cydoor, maar je zou dit kunnen uitvinken bij installatie. Maar op tweakers zeiden ze dat het programma ook connecties maakt met cydoor
En die had ik niet meegeïnstalleerd :(
NuKeM
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Blue-Sky schreef:
Programma's bij de vleet, maar als je dat niet nodig hebt waarom het downloaden? Ik heb het in geen geval nodig en zoals ik in een andere topic al eens schreef, nu volgende programma's pico-bello draaien, Norton packet 2004, Shields van Windows-SP2 en Spy-sweeper" waarom dan nog moeilijkheden zoeken :???:
Off-topic
Heb vandaag nog gebeld met de helpdesk van Skynet, waar de versie 2005 van Norton blijft, daar heeft men verteld dat die versie nu binnen is en men deze een van de volgende dagen in de brievenbus mag verwachten.
on-topic

Greetz,
Errm, Blue-Sky, wat bedoel je eigenlijk, ik snap je reply niet ... die heeft toch niets te maken met NuKeM's post ??

Grtz,

Sasuke

PS: Op dit moment zo'n 21000 gebruikers en +/- 4,5 Terabyte shared content ... djeezes :(
Laatst gewijzigd door Sasuke 22 jan 2005, 20:35, in totaal 1 gewijzigd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Akira
Elite Poster
Elite Poster

waar was de tijd dat internet enkel gebruikt werd door universiteiten en geeks
sigh
ik zie die noobs echt als een plaag sprinkhanen overal waar ze komen verzieken ze de boel tot het dood is en springen ze allemaal op het volgende
Laatst gewijzigd door Akira 22 jan 2005, 22:29, in totaal 1 gewijzigd.
de pispaal <<
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Sasuke schreef:Blue-Sky, wat bedoel je eigenlijk, ik snap je reply niet ... die heeft toch niets te maken met NuKeM's post ??
Als ik naar deze topic terugblik, heeft het dan zin dit programma te gebruiken? Het wordt toch al geviseerd door Motion Picture Association of America (MPAA), goed voor wie het wil gebruiken en als NukeM het al verwijdert daar hij er schijnbaar niet al te veel vertrouwen in heeft.
Wat betreft mijn persoonlijke visie over de veiligheid van dat programma is toch wel duidelijk, als een systeem goed beveiligd is, (het mijne) waarom noch risico nemen van progjes te draaien waarvan men vermoed dat het niet zó veilig is.
(men heeft al meer gehoord over virussen op Kazaa)
NuKeM schreef al dat er een probleem was met Spy-sweeper bij hem, dus ik heb dat prog niet nodig, het staat iedereen vrij dit te gebruiken die het wenst.
Dat Off-topic wat ik schreef over de verwachte versie 2005 werd dan nadien afgesloten met on-topic. (de tekst daartussen een gewone mededeling)
Misschien had je deze reply overzien ?

Hopende dat de onduidelijkheid tenminste iets uitgeklaard is? sorry hoor !

Mvg, :wink:
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Bleh brol, ik doe zelfs niet de moeite om zo'n dingen te installeren... /me denkt terug aan zijn eerste virusje... :-D Maar ondertussen ben ik toch al wat verstandiger dan 5 jaar geleden maar toch.
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Tae
Premium Member
Premium Member

Voor mij blijft DC++ het ultieme p2p programmake.

Bittorent heb ik nooit goed gevonden gewoonweg omdat het veeel te traaag gaat in de meeste gevallen.
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Fraggle schreef:'k Gebruik Panda firewall. 'k Heb exeem volledige toegang gegeven, maar 'k veronderstel dat er nog extra poorten moeten opengezet worden. Waarschijnlijk 4000 en 6881, maar 'k weet niet of dat dan udp of tcp moet zijn
Ik ben bijna zeker dat het TCP is.
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Fraggle schreef:
°MaRtO°° schreef:
'k Gebruik Panda firewall. 'k Heb exeem volledige toegang gegeven, maar 'k veronderstel dat er nog extra poorten moeten opengezet worden. Waarschijnlijk 4000 en 6881, maar 'k weet niet of dat dan udp of tcp moet zijn
Als je kijkt in de instellingen van eXeem, dan staan de poorten daar.
4ng3l
Member
Member

Tae schreef:Voor mij blijft DC++ het ultieme p2p programmake.
Volledig mee eens :-). Regelmatig snelheden boven de 300kbyte/s. Onder de 100 kbyte/s begin ik er zelfs nimeer aan. En voor films is het zelfs bijna sneller dan naar de videotheek rijden :wink:.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik zweer nog altijd bij het WBP protocol ! DE snelste manier om aan uw stuff te raken :twisted:
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Voor iedereen die hier direct het proggy aan de muur heeft genageld zonder het zelf te gebruiken, het werkt snel, toolbar valt uit te schakelen en is bittorent based. Ik heb nog nooit zo'n goede ervaring gehad als met bittorent. Spijtig genoeg ben ik moeten stoppen wegens een zekere provider (ik hoor een misthoorn aaaaaa2fffffff ).

Anyway, ik hoop dat het geen 5 jaar meer duurt tot dat er een min of meer anoniem programma komt dan nu wel eens snel werkt.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Akira
Elite Poster
Elite Poster

lekker stoehr allemaal stoefen met je Liet Leeching Skills :wink:

en wbp protocol?? als ik google krijg ik wet bescherming persoonsgegevens :) ditch is het lietste want ie gebruikt zijn super secret hidden ninja leeching techniques, ha!
de pispaal <<
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Warez
By
Pigeon

Men neme 1 postduif, men mount daar een 250 gig hd aan ... men gaat buiten zitten met wa duivenvoer en roept '"kom kom kom wiske ...". Men heeft zijn warez per blok van 250 gig op nen dag ;)
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Tja, eerlijk gezegd gebruik ik P2P heel zelden meer... Het is zoals gezegd niet echt anoniem, en je hebt natuurlijk het risico van fakes, virussen & spyware... De meeste P2P's hebben die leuke 'search' button, en als je weet waar je moet naar kijken, kan je daar meteen je download starten, terwijl je bij Bittorrent moest wachten eer het op suprnova of één of andere dergelijke site kwam... met exeem lijkt dit euvel verholpen te zijn, al vrees ik natuurlijk ook weer voor fakes ... maar voor Jan modaal is dit schitterend denk ik, zolang ze maar weten waar ze moeten op letten!

Persoonlijk prefereer ik Usenet ... het download tegen de max. capaciteit van je lijn en je vindt er enorm veel op. Alleen moet iemand het gepost hebben en zit je natuurlijk ook steeds met een bepaalde rententie waar je rekening moet mee houden. Maar voor Jan modaal is dit systeem nog iets te ingewikkeld denk ik, alhoewel het anoniem(er) is... (en hoe minder jan modaal op usenet, hoe minder vervuiling :wink: )
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”