Hoi;
Vrouw komt thuis van haar werk en pakt haar bocht iets te kort met als gevolg: bluts in deur en beetje krassen op achterflank - niet genoeg om de scheiding aan te vragen-
Wij zijn nog omnium verzekerd maar het is achteraan op de parking van ons appartementsgebouw gebeurt dus op privéterrein valt dit nog steeds onder de omnium?
Ik heb de polis al uitgekamd en nergens staat dat dit niet zo zou zijn maar voor ik aangifte doen wil ik wel zeker zijn hiervan.
Iemand zo al iets meegemaakt?
Omnium verzekerd op prive terrein
- Ed Egnal
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Bedankt voor de reacties zal morgen eens aangifte doen en wat betreft de franchise ik moet er voor zorgen dat de schade meer is dan 2.5% van de totaalwaarde v/d wagen excl BTW.
Das nu het voordeel van die polis ne keer deftig te lezen
Das nu het voordeel van die polis ne keer deftig te lezen
;Mvg Ed.
Provider:EDPNET
Modem/Router:Fritz!Box 7460
Tv:Tvv Mut@nt HD 51 Astra 1,2en 3
- Ed Egnal
- Member
Ah juist daar had ik nog niet aan gedacht Ik heb in geen jaren een ongeval gehad dus was uit mijn gedacht gegaan, met hoeveel procent zouden ze ongeveer kunnen opslaan?
;Mvg Ed.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dat zou je beter aan uw verzekeringsagent vragen .
Misschien heb je nog een joker (of gelijkaardig systeem), maar ook dan: afwegen of je die nu gaat gebruiken. Als je morgen opnieuw een ongeval hebt, een "echt" dan, ben je uw joker kwijt natuurlijk...
Misschien heb je nog een joker (of gelijkaardig systeem), maar ook dan: afwegen of je die nu gaat gebruiken. Als je morgen opnieuw een ongeval hebt, een "echt" dan, ben je uw joker kwijt natuurlijk...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Bij gebruik van de omnium na een schadegeval, gaat je verzekeringspremie dus niet omhoog. Weet ik uit eigen ondervinding. Eventueel zit je wel met een franchise die je moet betalen. Hangt af van je polis.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik heb vroeger ook eens een accident gehad en had omnium, een eend die op de baan zat tegen mijn motorkap en daardoor een bluts erin (eend natuurlijk dood). De dag erna gewoon naar de verzekering gegaan, na wat papierwerk mocht ik naar onder rijden bij hun in de ondergrondse parking, daar stond iemand te wachten op me en deze man nam wat foto's.
Toen zeiden ze dat ik naar een erkende garage mocht gaan en mijn auto laten herstellen.
Nadat alles gemaakt was, kreeg ik na een tijd nog €400 op mijn rekening gestort, ik heb wel nooit geweten waarom, ben het ook niet gaan vragen.
En mijn verzekering is ook nooit omhoog gegaan.
Toen zeiden ze dat ik naar een erkende garage mocht gaan en mijn auto laten herstellen.
Nadat alles gemaakt was, kreeg ik na een tijd nog €400 op mijn rekening gestort, ik heb wel nooit geweten waarom, ben het ook niet gaan vragen.
En mijn verzekering is ook nooit omhoog gegaan.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
Na een storm is stuk ve golfplaten dak op onze auto gevallen die op de oprit stond. Geen tussenkomst vd verzekering omdat de auto op prive terrein stond. Had deze een paar meter verder op straat gestaan, had de verzekering wel zin gehad.
Was wel een gewone bij KBC, geen omnium
Was wel een gewone bij KBC, geen omnium
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Je brandverzekering vragen! Dit is volledig in je brandverzekering gedekt tenzij je een super basis / kleine brandverzekering hebt.johand schreef:Na een storm is stuk ve golfplaten dak op onze auto gevallen die op de oprit stond. Geen tussenkomst vd verzekering omdat de auto op prive terrein stond.
Daarom zijn vallende dakpannen op een reeds beschadigd deel van je auto soms niet zo slecht
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De omnium heeft dus inderdaad niets te maken met de bonus-malus van je verplichte (BA) autoverzekering.skipper schreef:Bij gebruik van de omnium na een schadegeval, gaat je verzekeringspremie dus niet omhoog.
Maar sommige maatschappijen (voorbeeld Touring) hanteren toch wel een gelijkaardig (minder transparant ) systeem met premie-verhogingen na tussenkomst voor een schadegeval.
Je moet hier dus wel degelijk rekening mee houden!
Franchise betekent niet dat ze alles betalen als de schade groter is dan 2.5% van de waarde, maar dat je de eerste 2.5% uit eigen zak betaalt!Ed Egnal schreef:Bedankt voor de reacties zal morgen eens aangifte doen en wat betreft de franchise ik moet er voor zorgen dat de schade meer is dan 2.5% van de totaalwaarde v/d wagen excl BTW.
Stel je franchise is 650€, en de schade is 700€: je krijgt maar 50€ van de verzekering (en dit bedrag kan verwaarloosbaar zijn in vergelijking met de kost van hogere premies).
Het probleem bij een (klein) ongeval is altijd die overweging tussen de schade en de kost van een premieverhoging.
Voorbeeld bij een kleine aanrijding in fout, ga je de tegenpartij zelf uitbetalen, of ga je het aangeven?
In Duitsland is het systeem wel beter:
Een schadegeval geef je ALTIJD aan bij de verzekering, hoe klein ook. De verzekering betaalt de tegenpartij.
Maar nadat het dossier gesloten is, krijg je van de verzekering de mogelijkheid om de schade "af te kopen".
Als je hen terugbetaalt, wordt het schadegeval niet meegerekend voor de bonus-malus. Je moet die beslissing dus niet ad-hoc nemen, maar je hebt achteraf de kans om alles te regelen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Dat is wel een leuk systeem! Op dit moment is een Omnium verzekering enkel voor een beperkt aantal gevallen goed. Eigen (kleine) schade regel je meestal best zo omdat bij veel verzekeringen de premie inderdaad toch omhoog gaat. Dus je moet je vaak afvragen, hoe los ik dit op... en dan lijkt me het Duitse systeem best nog goed, kan je achteraf rustig uitrekenen hoe je dit doet.philippe_d schreef:Maar nadat het dossier gesloten is, krijg je van de verzekering de mogelijkheid om de schade "af te kopen".
Als je hen terugbetaalt, wordt het schadegeval niet meegerekend voor de bonus-malus.
Lees je contract goed, uit ondervinding kan ik vertellen dat veel verzekering niet 1 Franchise hebben. Maar dat bv schade aan de buitenkant / binnenkant / glas vaak anders afgedekt is dan die ene Franchise en dan mag je alles optellen... Hangt allemaal af van je contracten! Hoe dan ook, een omnium neem je omdat je bij een volledig verlies je minder zorgen moet maken over het geld / aankoop "nieuwe" wagen. Kleine schade moet je dus altijd goed bekijken wat het voordeligste is, meestal eigen kost.
- Ed Egnal
- Member
Hoi;
Heb net de aangifte achter de rug en schade wordt gedekt.
Franchise is op z'n engels dus 2.5% v/d waarde wordt als drempel gezien maar als de schade hoger is dan deze drempel moet ik niets betalen.
2.5% is iets van een 700€ en volgens de carrosserie gaat het sowieso hoger zijn dan dit maar ze doen pas een kostenraming als de expert er bij staat via informex.
Ben verzekerd bij Touring dus per schade geval loopt de premie van mijn omnium bonus omhoog sta nu op 0 en ga naar 4 dit betekend ongeveer 6% erbij maar mag niet klagen want ik krijg 30% op de premie (ben personeelslid Touring)
Net nog eens teruggebeld om duidelijkheid te krijgen: als de schade hoger is dan 700€ betalen zij alles indien lager betaal ik en enkel de premie van de omnium stijgt niet die v/d BA zelf - is ongeveer 30€ z. BTW-
Heb net de aangifte achter de rug en schade wordt gedekt.
Franchise is op z'n engels dus 2.5% v/d waarde wordt als drempel gezien maar als de schade hoger is dan deze drempel moet ik niets betalen.
2.5% is iets van een 700€ en volgens de carrosserie gaat het sowieso hoger zijn dan dit maar ze doen pas een kostenraming als de expert er bij staat via informex.
Ben verzekerd bij Touring dus per schade geval loopt de premie van mijn omnium bonus omhoog sta nu op 0 en ga naar 4 dit betekend ongeveer 6% erbij maar mag niet klagen want ik krijg 30% op de premie (ben personeelslid Touring)
Net nog eens teruggebeld om duidelijkheid te krijgen: als de schade hoger is dan 700€ betalen zij alles indien lager betaal ik en enkel de premie van de omnium stijgt niet die v/d BA zelf - is ongeveer 30€ z. BTW-
;Mvg Ed.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik wou net het verschil aanhalen tussen een standaard en een Engelse fanchise, maar je bent me voor.
De 2 systemen bestaan dus: die waar je zoiezo de franchise betaalt, en die waar ze wegvalt als de schade hoger is dan de franchise.
De 2 systemen bestaan dus: die waar je zoiezo de franchise betaalt, en die waar ze wegvalt als de schade hoger is dan de franchise.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Altijd effe vragen in de garage of de schade hoger gaat zijn dan de franchise in geval van Engelse..
En voet of muurtje ofzo kan dan wonderen doen
En voet of muurtje ofzo kan dan wonderen doen
Hier ben ik echt zo zeker nog niet van. EIGEN dakpannen op EIGEN auto op EIGEN terrein...? Ik meen dat mijn schoonvader (verzekeraar) eens gezegd zou hebben dat dit NIET gedekt zou zijn. En ik heb redelijk de max bij elke verzekeringTim.Bracquez schreef:Je brandverzekering vragen! Dit is volledig in je brandverzekering gedekt tenzij je een super basis / kleine brandverzekering hebt.johand schreef:Na een storm is stuk ve golfplaten dak op onze auto gevallen die op de oprit stond. Geen tussenkomst vd verzekering omdat de auto op prive terrein stond.
Daarom zijn vallende dakpannen op een reeds beschadigd deel van je auto soms niet zo slecht
-
- Elite Poster
Bij KBC toch wel, schade al terugbetaald geweest, niet eens moeilijk gedaan.Dafke schreef:Hier ben ik echt zo zeker nog niet van. EIGEN dakpannen op EIGEN auto op EIGEN terrein...? Ik meen dat mijn schoonvader (verzekeraar) eens gezegd zou hebben dat dit NIET gedekt zou zijn. En ik heb redelijk de max bij elke verzekering
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Bij Baloise en AXA ook. Wel is het vaak beperkt in schade (15K).
Je autoverzekering dekt enkel "rijdende" schade. Je brandverzekering dekt schade aan je voertuig die op je voorrit staat en niet aan het rijden is. Hier valt ook vandalisme onder. (al is dat vaak dubbele dekking icm autoverzekering)
Je autoverzekering dekt enkel "rijdende" schade. Je brandverzekering dekt schade aan je voertuig die op je voorrit staat en niet aan het rijden is. Hier valt ook vandalisme onder. (al is dat vaak dubbele dekking icm autoverzekering)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Bij KBC zijn dat vooral opties die vaak gratis zijn.
Diefstal van de wagen zit bvb niet in standaard verzekering, maar je kan je gratis verzekeren als die wordt gepikt op de oprit. Twee keer raden waar mijn auto geparkeerd staat als ze die ooit stelen.
Zonnepanelen zijn ook niet standaard verzekerd, maar na aangifte wel.
Heb dat systeem van gratis opties nooit gesnapt eigenlijk.
*edit: spelfout*
Diefstal van de wagen zit bvb niet in standaard verzekering, maar je kan je gratis verzekeren als die wordt gepikt op de oprit. Twee keer raden waar mijn auto geparkeerd staat als ze die ooit stelen.
Zonnepanelen zijn ook niet standaard verzekerd, maar na aangifte wel.
Heb dat systeem van gratis opties nooit gesnapt eigenlijk.
*edit: spelfout*
Laatst gewijzigd door ubremoved_22196 23 jan 2016, 10:01, in totaal 1 gewijzigd.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Vraag dat toch gewoon aan je verzekerings agent wat het beste is... daar dienen ze uiteindelijk toch voor.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tussenpersoon
Als ik schade heb overleg ik altijd eerst met hem wat ik best kan aanspreken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tussenpersoon
Als ik schade heb overleg ik altijd eerst met hem wat ik best kan aanspreken.
-
- Elite Poster
Is om makelaars blij te maken. "Weet je wat, als je contact bij mij tekent, zal ik je nog wat opties gratis geven"Slafes schreef: Heb dat systeem van gratis opties nooit gesnapt eigenlijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ja, maar ik ben gewoon particulier klant bij een officieel KBC kantoor he. Waarom de klant niet duidelijk maken wat de gratis opties zijn en/of die gewoon allemaal toevoegen?
Stel nu dat mijn wagen wordt gestolen, en dat staat er niet in, ook al is het gratis, ik zal niets terugtrekken. Klanten verdienen gelijkheid. Niet voor klant x wel en voor klant Y niet. Een onafhankelijke of makelaar zal dat misschien sneller uitdelen aan zijn klanten? Geen idee.
Stel nu dat mijn wagen wordt gestolen, en dat staat er niet in, ook al is het gratis, ik zal niets terugtrekken. Klanten verdienen gelijkheid. Niet voor klant x wel en voor klant Y niet. Een onafhankelijke of makelaar zal dat misschien sneller uitdelen aan zijn klanten? Geen idee.
-
- Elite Poster
Je kantoor is je makelaar. Het is een dom systeem, maar heeft ook met commissies te maken ed. Hoe minder gratis opties, hoe hoger commissie.
Dus als je lastige klant bent krijg je meer gratis opties.
Dus als je lastige klant bent krijg je meer gratis opties.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 30 keer
Volgens wat ik her en der kan lezen, kan je de schade bij Belgische verzekeraars ook afkopen. Maar in BE moet je zelf dit initiatief nemen en er naar vragen.philippe_d schreef: In Duitsland is het systeem wel beter:
Een schadegeval geef je ALTIJD aan bij de verzekering, hoe klein ook. De verzekering betaalt de tegenpartij.
Maar nadat het dossier gesloten is, krijg je van de verzekering de mogelijkheid om de schade "af te kopen".
Als je hen terugbetaalt, wordt het schadegeval niet meegerekend voor de bonus-malus. Je moet die beslissing dus niet ad-hoc nemen, maar je hebt achteraf de kans om alles te regelen.
Mijn vrouw had vorige week een klein schadegeval. Heb uiteindelijk een minnelijke regeling uitgewerkt, zelfs al had ik een "joker" (premiebescherming). Gewoon ook om de tegenpartij de minste last te bezorgen, want mijn verzekeringsmaatschappij zit niet in de RDR regeling en ze sturen dan zelf hun expert. Vermits ze niet in de RDR regeling zitten, heb ik het gevoel dat ze evt. moeilijk gaan doen... voor een paar honderd EUR.