heist_175 schreef:
Mijn advies zou echt zijn:
eerste laag isolatie tussen de kepers
tweede laag isolatie gelijk met de gordingen (geschrankt geplaatst over de eerste laag isolatie, met hulpkepers op de gordingen)
als ik nu de bestaande (wat er over is) van isolatie laat steken en eventueel hier en daar wat bijsteek - en dan doorprik,
om vervolgens die "xsol pir platen" te steken (92mm, rd van 4) - die kan ik dan idd bevestigen door hulpkepers op de gordingen te maken.
zou dat dan iets zijn? de kepers zijn nml echt maar 7cm.
die platen staan momenteel namelijk in promo in de gamma
dit is het ouderlijke huis (ik woon thuis om te helpen zorgen voor mijn moeder, die ms heeft), en wat ik in het afgelopen anderhalf jaar al heb opgemerkt... je zou ervan omver vallen.
1) waterleiding dat ooit gebarsten was en dan hebben ze er maar een gasleiding van gemaakt - dat is nu terug een waterleiding, maar de eerste 3 maanden was een douche nemen met een nogal, euh, 'duits gevoel'.
2) een bijgelegde elektrakabel om een extra lichtschakeling te maken die volledig rot was - en geloof het of niet - 2500!!! kwh / jaar verbruikte
3) die 'isolatiebanden' op het dak, in de hoeken enzo, allemaal van oude 'mousche' die totaal rot is
4) ik heb sterke vermoedens van beginnend houtrot op een aantal plaatsen - moet ik nog extra nakijken en hoop dat het niet zo is natuurlijk
5) de isolatie is dus overal maar 7cm glaswol, en dat is dus als die nog vasthangt en geen gaten heeft...
Nob schreef:Als je een fatsoenlijk onderdak hebt, moet je enkel een dampscherm plaatsen (met latten op of iets dergelijk), en daarna kan je cellulose laten inblazen.
keyword: fatsoenlijk... hier zou je de helft van die cellulose terug naar buiten blazen
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
dat onderdak (die folie dus) heeft op verscheidene plaatsen gaten. nu, er moet toch stilaan doorgespaard worden om ook het dak eens fatsoenlijk te laten nakijken want dat heeft ook veel teveel afgezien blijkbaar - dus dan kan er, als dat geld er is, ook extra isolatie langs buiten bijgelegd worden nadien.
btw; "hoi"! ik zie dat je de laatste tijd (sinds de update?) terug wat vaker actief bent, maar voor de update zagen we je amper?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)