http://tweakers.net/nieuws/107392/whats ... ratis.html
Ervan uitgaande dat dit nu voor iedereen zo zou zijn werd al snel een opdoffer... 10 minuten later een nieuw bericht...
![Afbeelding](http://i.imgur.com/8k4MhjZ.png?1)
dus jij denkt dat een app die amerikaans is, automatisch veiliger is dan een die russisch is?nickz schreef:Telegram is Russisch, voor mij al voldoende reden om het niet te gebruiken (naast het feit dat bijna niemand het gebruikt).
tgoh... whatsapp heeft al problemen gehad en gebruikt tegenwoordig textsecure voor hun encryptie....Kenw00t schreef:Van WhatsApp overschakelen naar Telegram wegens beveiliging lijkt me toch maar een bedenkelijk idee.
Staat duidelijk uitgelegd in de tweede blogpost. Ze linken daar naar de uitleg op de website van Telegram zelf (link werkt nog steeds), waar het schema ondertussen in een nieuw jasje werd gestoken, maar verder nog steeds hetzelfde is. Problematisch is ook gewoon dat ze de eerste regel van cryptografie breken (die ken je alvast).Splitter schreef:maar ze praten ook niet over wélk deel.
Alleen de client, niet de server, wat toch essentieel is als je beveiliging serieus neemt. Alternatieven: zelf server draaien, serverloos model gebruiken, ...Splitter schreef:mooi aan telegram vind ik dat het opensource is
En waarom is dat "logisch"?nickz schreef:Nogal logisch dat het dan een beperkte functionaliteit heeft...![]()
Dat is wat ik ook al aanhaalde. Stoort mij echt enorm. Web interface is een goede oplossing voor compatibiliteit en mag zeker aangeboden worden, maar een desktop/tablet client zou echt wel mogen. Telegram kan dit, iMessage kan dit, tal van mogelijkheden maar gebruikers moeten jaren zagen om net die web interface gedaan te krijgen.Tomby schreef:Als ik zo rap kijk op whatsapp.com echter, valt het mij op dat het precies niet mogelijk is om desktop client te hebben
Enerzijds snap ik zeker dat het handig is om iets voor een browser te programmeren zodat het op alle devices werkt. Dat Chromebooks zo populair zijn heeft natuurlijk ook een reden. Maar ik vind het zelf veel handiger om in mijn systeem een onderscheid te hebben tussen applicaties, gelinkt aan hun gebruik. Stel: ik ben een video aan het bekijken met VLC, Userbase aan het bezoeken via Safari en ondertussen met iemand aan het praten via iMessage. Dan is pauzeren een kwestie van op de knop op mijn toetsenbord drukken (want koppeling van de media buttons naar de browser gaat niet), of naar VLC navigeren in het dock. Krijg ik een bericht reageer ik via de notificatie of door naar snel naar messages te gaan.nickz schreef:Ik zie niet echt in wat er zo "intuïtief" is aan het indrukken van twee toetsen tegelijkertijd, maar in de browser Opera kan ik tussen tabbladen switchen door Ctrl ingedrukt te houden en op Tab te drukken. [...] Verder kan je veelgebruikte websites en webapplicaties uiteraard gewoon toevoegen aan je bladwijzers of (bij Opera) aan de snelkiezer.
er zijn er nog, ja... maar het probleem tegenwoordig is: hoe weten jij of ik dat er geen backdoor inzit e.d.? het is toch zo'n beetje de tijd van die onthullingen als je zo eens rond je kijktKenw00t schreef:Het gaat hem voor mij niet over welke van de twee apps hier veiliger is. Ik vind het gewoon raar dat mensen overstappen van het ene naar het andere, terwijl het eigenlijk even goed de wenkbrauwen doet fronsen. Er zijn zat veilige alternatieven buiten deze twee.
niet noodzakelijk problematisch, maar idd verre van 'best practice'Kenw00t schreef:Problematisch is ook gewoon dat ze de eerste regel van cryptografie breken (die ken je alvast).
Kenw00t schreef:Recentelijk nog nieuw onderzoek: https://eprint.iacr.org/2015/1177.pdf
aan de andere kant staat telegram misschien wel wat 'laks' tegenover dit soort aanvallen, al moet ik hen gelijk geven in dat ik niet dadelijk de manier of nut ervan inzie."Once again, we stress that the attacks are only of theoretical nature and we
do not see a way of turning them into full-plaintext recovery."
ik vermoed dat server enkel is om de verschillende recipients te vinden, maar je hebt wel gelijk natuurlijk.Kenw00t schreef:Alleen de client, niet de server, wat toch essentieel is als je beveiliging serieus neemt. Alternatieven: zelf server draaien, serverloos model gebruiken, ...Splitter schreef:mooi aan telegram vind ik dat het opensource is
Cross browser support blijkt een moeilijk woord voor WhatsAppmeon schreef:Ik gebruik vooral WhatsApp web als Google Chrome