Beste,
mijn tablet (model P-5200) ttz de baterij gaat de laatste tijd wel erg vlug plat.
Mijn ma heeft dezelfde en ervaart hetzelfde probleem.
Toeval wil nu net dat mijn tablet bijna 2 jaar oud is (nog 3 maanden te gaan)...
En ook niet zo vlug, alhoewel veel apps verwijderd zijn.
Iemand dezelfde ervaring of wat advies?
mvg
Eve
Tablet Samsung Galaxy Tab 3: levensduur
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Custom ROM installeren helpt soms
Ook: sneller plat -> kan met Android zelf te maken hebben. Kan met andere software te maken hebben, kan aan google liggen (lang leven Google Play Services). Kan ook gewoon aan degradatie van de batterij liggen.
Veel mogelijke oorzaken dus.
Ook: sneller plat -> kan met Android zelf te maken hebben. Kan met andere software te maken hebben, kan aan google liggen (lang leven Google Play Services). Kan ook gewoon aan degradatie van de batterij liggen.
Veel mogelijke oorzaken dus.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Tablet-model is ondertussen 2jaar en 6maanden en was bij introductie al geen hoogvlieger.
Dat ie traag wordt, vind ik niet zo absurd dan, al kan een custom ROM zeker helpen.
Wat de batterij betreft: dat zal voornamelijk afhangen van hoe je die gebruikt hebt. Als je elke dag uw tablet leeg trekt, zal de batterij sneller "verslijten" dan wanneer je elke dag 1 YT filmpje afspeelt...
Ik heb zelf een T520, dat model is ondertussen 2jaar oud. Ik ervaar geen problemen met traagheid van de tablet (+ hoe kan je dat objectief vaststellen)?
Zoals ik al zei is batterij afhankelijk van het gebruik. Ik lees elke dag de krant op mijn tablet, dus ik kom zeker een week toe met een opgeladen batterij.
Dat ie traag wordt, vind ik niet zo absurd dan, al kan een custom ROM zeker helpen.
Wat de batterij betreft: dat zal voornamelijk afhangen van hoe je die gebruikt hebt. Als je elke dag uw tablet leeg trekt, zal de batterij sneller "verslijten" dan wanneer je elke dag 1 YT filmpje afspeelt...
Ik heb zelf een T520, dat model is ondertussen 2jaar oud. Ik ervaar geen problemen met traagheid van de tablet (+ hoe kan je dat objectief vaststellen)?
Zoals ik al zei is batterij afhankelijk van het gebruik. Ik lees elke dag de krant op mijn tablet, dus ik kom zeker een week toe met een opgeladen batterij.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Kan alleen maar bevestigen, mijn Tab 3 8 inch (SM-T3100) wordt ook alleen maar langzamer en langzamer.
Batterij is nog goed bij mij.
Is een hekel punt wel, updates voor Android, zie ook: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=37&t=46681
Batterij is nog goed bij mij.
Is een hekel punt wel, updates voor Android, zie ook: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=37&t=46681
Laatst gewijzigd door Abusimbal 19 jan 2016, 15:11, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Pro Member
- Twitter: AllAboutEve
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 21 keer
Vraagjes,
dus als ik in de toekomst een Samsung tablet koop, kan ik opnieuw hetzelfde ervaren?
Is dit enkel met Samsung, of zijn andere tabletten in hetzelfde bedje ziek?
Ben echte android fan, maar als ik zie dat de ipad van mijn zoon nog even vlotjes is als in het begin, begin ik toch wel mijn bedenkingen te hebben...
grtn
Eve
dus als ik in de toekomst een Samsung tablet koop, kan ik opnieuw hetzelfde ervaren?
Ben echte android fan, maar als ik zie dat de ipad van mijn zoon nog even vlotjes is als in het begin, begin ik toch wel mijn bedenkingen te hebben...
grtn
Eve
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik gebruik enkel nog een google nexus (5 Phone/tablet 7) devices en mn baterijen doen het nog prima(doze helpt ook)....het ontbreken van android software updates bij samsung,asus en ga zo maar door zijn een schande, nexus,google brengt momenteel maandelijks bv een beveiligings patch uit, binnenkort terug een nieuwe update, man hoe onveilig is het niet om op die tig modellen met veroudere software te blijven werken en eindelijk gebeurt er iets via een consumentenbond/media http://tweakers.net/nieuws/107399/consu ... dates.html
Jammer genoeg kan ik enkel je het advies geven =>koop nexus devices met up to date android stock software
Jammer genoeg kan ik enkel je het advies geven =>koop nexus devices met up to date android stock software
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik heb een T520 en ik ervaar die problemen ook niet.
Niet van traagheid, niet van toegenomen traagheid en niet van batterij die snel leeg gaat.
Maar zoals ik al zei: een Galaxy Tab 3 was bij introductie al geen "top"model, dus het is niet absurd dat die wat sneller afglijdt.
Een tante van mijn vrouw heeft een Samsung blabla gekregen bij een krantenabonnement. Dat ding was "nieuw" al niet vooruit te branden, laat staan na 2 jaar ofzo.
Niet van traagheid, niet van toegenomen traagheid en niet van batterij die snel leeg gaat.
Maar zoals ik al zei: een Galaxy Tab 3 was bij introductie al geen "top"model, dus het is niet absurd dat die wat sneller afglijdt.
Een tante van mijn vrouw heeft een Samsung blabla gekregen bij een krantenabonnement. Dat ding was "nieuw" al niet vooruit te branden, laat staan na 2 jaar ofzo.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
vroeger ook zo iets voor met samsung gti 5660.
en ja na een reset op een speciale manier batterij duur terug normaal.
of zoiets voor een tab bestaat ??
https://nl.ifixit.com/Guide/Samsung+Gal ... eset/24444
https://www.androidpit.com/forum/602119 ... laxy-tab-3
en ja na een reset op een speciale manier batterij duur terug normaal.
of zoiets voor een tab bestaat ??
https://nl.ifixit.com/Guide/Samsung+Gal ... eset/24444
https://www.androidpit.com/forum/602119 ... laxy-tab-3
-
- Elite Poster
Wou het ook juist zeggen. Ik ga proberen de cache partitie te wipen. Kan soms helpen.
Press and hold the Power/Lock key, tap Power off, and then tap OK to turn off the tablet.
Press and hold the Power/Lock key and Up Volume key at the same time.
Release the Power/lock key when the Samsung logo appears.
Release the Up Volume keys when the Android image appears.
When the menu appears, press the Down Volume key to select Wipe cache partition.
Press the Power/Lock key.
Once the message, “Cache wipe complete” appears on the screen below the menu, Press the Power/Lock key to select Reboot system now.
Let op, dit is altijd op EIGEN risico.
Press and hold the Power/Lock key, tap Power off, and then tap OK to turn off the tablet.
Press and hold the Power/Lock key and Up Volume key at the same time.
Release the Power/lock key when the Samsung logo appears.
Release the Up Volume keys when the Android image appears.
When the menu appears, press the Down Volume key to select Wipe cache partition.
Press the Power/Lock key.
Once the message, “Cache wipe complete” appears on the screen below the menu, Press the Power/Lock key to select Reboot system now.
Let op, dit is altijd op EIGEN risico.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Als je iemand kent die technisch bekwaam is om een andere ROM te installeren, dan zou je die optie kunnen overwegen, plus eventueel het bestellen van een nieuwe batterij op Aliexpress.eve.sabbe schreef:mijn tablet (model P-5200) ttz de baterij gaat de laatste tijd wel erg vlug plat.
ROMs voor jouw toestel staan hier: http://forum.xda-developers.com/galaxy- ... lopment-10
Wij hebben het kleine broertje daarvan, namelijk de 8.4 inch. Draait een officiële build van CM12.1 (ook voor jouw toestel officieel beschikbaar).heist_175 schreef:Ik heb zelf een T520, dat model is ondertussen 2jaar oud.
ROMs voor de jouwe staan hier: http://forum.xda-developers.com/galaxy- ... evelopmentAbusimbal schreef:Kan alleen maar bevestigen, mijn Tab 3 8 inch (SM-T3100) wordt ook alleen maar langzamer en langzamer.
Als je het installeren van een andere ROM als een barrière ziet, dan ben je misschien beter af met een Nexus toestel. Updates zijn daar over het algemeen wel in orde, alhoewel onze 3 jaar oude Nexus 7 toch ook geen sprintbeest meer is. Die ga ik binnenkort wel van een andere ROM voorzien, wat veel verschil zou moeten maken.eve.sabbe schreef:dus als ik in de toekomst een Samsung tablet koop, kan ik opnieuw hetzelfde ervaren?
Een cache wipe is bij mij mijn weten niet echt risicovol.Abusimbal schreef:Let op, dit is altijd op EIGEN risico.
-
- Elite Poster
ROM is een workarround en wel risicovol, ook kwa veiligheid.Kenw00t schreef:ROMs voor de jouwe staan hier: http://forum.xda-developers.com/galaxy- ... evelopmentAbusimbal schreef:Kan alleen maar bevestigen, mijn Tab 3 8 inch (SM-T3100) wordt ook alleen maar langzamer en langzamer.
Een cache wipe is bij mij mijn weten niet echt risicovol.Abusimbal schreef:Let op, dit is altijd op EIGEN risico.
Cache is niet risico vol, maar zei dat om mijzelf in te dekken, wil niet dat men mij gaat aanduiden als er toch iets misgaat.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Ik moet eerlijk zijn, mijn eerste Custom ROM was ook niet perfect verlopen...
Ik was vergeten de firmware update op m'n internal storage te zetten en m'n OS was al verwijderd.
Heb dan maar via FastBoot de zip erop gezet...
Ik was vergeten de firmware update op m'n internal storage te zetten en m'n OS was al verwijderd.
Heb dan maar via FastBoot de zip erop gezet...
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Af en toe je tablet terug op fabrieksinstellingen zetten zal ook al veel problemen verhelpen. Je begint eigenlijk gewoon terug met een schone lei. Mocht er een sd kaart inzetten, haal je die er best even uit. Je aangekochte apps verdwijnen wel, maar je kan deze dan gratis terug installeren.
Instellingen > Back-up & herstel > Fabrieksinstellingen herstellen
http://www.tabletguide.nl/tablet-tip/ho ... id-tablet/
Instellingen > Back-up & herstel > Fabrieksinstellingen herstellen
http://www.tabletguide.nl/tablet-tip/ho ... id-tablet/
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');