Ik heb (binnenkort "had) een 15 euro abo bij Base (12 euro netto via internet korting), voor 1GB data en 150 min. bellen.
99,99 % van de tijd verbruik ik tussen 250 en 500 GB, dus geen probleem. Mijn data kosten dus 1,2 cent per MB
Op 10 december 2015 begint een nieuwe abo maand. 's avonds op diezelfde dag blijkt mijn 1 GB er op een half uur doorgejaagd te zijn. Het is mij een raadsel aan wat.
Wat is nu het gevolg als "trouwe klant": ik mocht voor de resterende 29 dagen 10 eurocent/MB gaan betalen, een echte woekerprijs. Gevolg: een maand zonder data.
Ben ik geen vaste klant en werk ik met een prepay formule dan kon ik onmiddellijk bijladen en zou die maand mijn data 2,4 cent gekost hebben, nog altijd vier keer goedkoper dan de 10 cent als "goeie klant".
Bovendien is er geen enkele mogelijkheid om bij zo'n abo data te "herladen" voor die maand. En gewoon 10 cent betalen zou mij een schamele 120MB opleveren voor nog eens 12 euro.
Ik vind dit toch wel een schandalige behandeling van abonnementhouders. Voor zover ik zie hanteren alle operatoren deze woekerpraktijk.
Resultaat: Mobile Vikings, here I come !
Met een abonnement wordt je gestraft.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Heb je geen datamonitor tool? Niet noodzakelijk om in te grijpen, maar alvast wel om te zien welke app er data verbruikt?Het is mij een raadsel aan wat.
@woekerpraktijk
Je weet toch op voorhand wat het contract wel en niet toelaat?
Ik vind het geen woekerpraktijk, eerder een gemiste kans. Het lijkt wel alsof je zo als provider rijk kan worden, maar het is toch een illusie te denken dat je zo klanten blij gaat maken. Een provider moet natuurlijk zien dat ie winst maakt op het einde van de dag, maar dat lukt enkel door klanten blij te maken.
Ik denk dat uw overstap naar MV sowieso geen slechte zet is

Zij willen, net als alle andere providers, gewoon veel winst maken, maar ze houden (meer) rekening met de wensen van hun klanten.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Als je in december toch nog data wou hebben dan kon je even goed een tijdlang overstappen naar Base B25 tot je nieuwe periode begon. Base telt voor abonnementen echt dag per dag, dus was in jouw situatie ideaal.
MV is zeker niet slecht maar ik heb toch liever geen herlaadsysteem maar gewoon op factuur. Had vroeger (als één van de eerste klanten!) ook MV en had de optie "automatisch bijladen" aan staan. Is 3x voorgevallen dat ik plots niet meer kon bellen wegens geen geld meer op de prepaid kaart. 5u later kon ik pas bellen. Toen Generation Connect kwam ben ik naar daar gegaan.
MV is zeker niet slecht maar ik heb toch liever geen herlaadsysteem maar gewoon op factuur. Had vroeger (als één van de eerste klanten!) ook MV en had de optie "automatisch bijladen" aan staan. Is 3x voorgevallen dat ik plots niet meer kon bellen wegens geen geld meer op de prepaid kaart. 5u later kon ik pas bellen. Toen Generation Connect kwam ben ik naar daar gegaan.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
- Bedankt: 178 keer
Je mag altijd mijn email adress opgeven tijdens de registratie bij MV 

- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
nete bij abo kan je ook bijkopen
https://www.base.be/nl/mobiel/mobiel-in ... berry.html
dus waar is het probleem ?
en als echt probleem is bij jim zelfde netwerk kost u 0.005€ per mb of 5.12€ per gb
trouwen waarom kopen jullie nog die dure abos
prepaid 15€ 600 min bellen onbeperkt smsen en 2gb data mobistarnetwerk en je gaat weg wanneer ge wilt.
https://www.base.be/nl/mobiel/mobiel-in ... berry.html
dus waar is het probleem ?
en als echt probleem is bij jim zelfde netwerk kost u 0.005€ per mb of 5.12€ per gb
trouwen waarom kopen jullie nog die dure abos
prepaid 15€ 600 min bellen onbeperkt smsen en 2gb data mobistarnetwerk en je gaat weg wanneer ge wilt.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
- proximusboyke
- Elite Poster
inderdaad zie het nu ook. stom, is de enige operator.
Als je persé base netwerk wil dat is jim ene van de goedkoopste anders blijf ik zeggen lyca een van de goedkoopste is.
Als je persé base netwerk wil dat is jim ene van de goedkoopste anders blijf ik zeggen lyca een van de goedkoopste is.
- proximusboyke
- Elite Poster
inderdaad maar nie echt goedkoop
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 14 keer
Graag een link aub.
Want als ik bij Herlaadkaarten bij Mobistar ga kijken dan zijn ze daar met hun beestjes en stomme balkjes, inzake hoeveelheid, dus komplete onzin.
Zoiets is voor mij al voldoende om hen links te laten liggen.
Trouwens, ik wil niet kost wat kost op het Base netwerk te blijven.
Graag een link aub.
Want als ik bij Herlaadkaarten bij Mobistar ga kijken dan zijn ze daar met hun beestjes en stomme balkjes, inzake hoeveelheid, dus komplete onzin.
Zoiets is voor mij al voldoende om hen links te laten liggen.
Trouwens, ik wil niet kost wat kost op het Base netwerk te blijven.
- proximusboyke
- Elite Poster
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 231 keer
Inderdaad. Lycamobile is een optie. Houd er enkel rekening mee dat indien je niet veel kent van die zaken, dat je niet bij hun klantenservice moet zijn.
Ook tethering is (was?) niet toegelaten bij hen.
PS. Ik heb de dt-fout in de titel verwijderd

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 130 keer
BertG3 schreef:Inderdaad. Lycamobile is een optie. Houd er enkel rekening mee dat indien je niet veel kent van die zaken, dat je niet bij hun klantenservice moet zijn.
*Lycamobile behoud zich het recht om de deze promotie te stoppen als er een vermoeden is dat er commercieel gebruik is, of indien de sim kaart wordt gebruikt als mobiele hotspot (Tethering, Mifi router, …).
*Tethering niet toegelaten
Bron: http://www.lycamobile.be/nl/termsandconditions
(Zelfs in hun Terms & Conditions dt fout(en).)
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 231 keer
Heb daar ooit een kaartje gekocht en het is goed als het werkt. Werkt het niet ? Pech.jnsvr schreef:BertG3 schreef:Inderdaad. Lycamobile is een optie. Houd er enkel rekening mee dat indien je niet veel kent van die zaken, dat je niet bij hun klantenservice moet zijn.
*Lycamobile behoud zich het recht om de deze promotie te stoppen als er een vermoeden is dat er commercieel gebruik is, of indien de sim kaart wordt gebruikt als mobiele hotspot (Tethering, Mifi router, …).
*Tethering niet toegelaten
Bron: http://www.lycamobile.be/nl/termsandconditions
(Zelfs in hun Terms & Conditions dt fout(en).)
Belde naar de klantendienst over de tethering block (wat blijkbaar in België zelfs niet toegestaan is ? )
Eerst een 'buitenlander' aan de telefoon die geen (lees: gebrekkig) Nederlands kon spreken en enkel het zinnetje 'controleer APN' kon zeggen. Toen ik vertelde dat ik de APN instellingen juist had ingegeven werd ik gewoon afgewimpeld.
Later een hollandse dame aan de telefoon gekregen die voor meerdere bedrijven werkte en mij succes wenste bij een andere provider. Van vriendelijkheid gesproken.
Qua e-mail support worden enkel nummeroverdrachten bekeken, maar vanaf je support aanvraagt zoals meer informatie over de tethering-block, dan word je genegeerd.
En ook in de support pagina's staat het vol dt-fouten.
Denk dus nog eens goed na over LycaMobile.
Meest persoonlijke, vriendelijke, snelle, behulpzame support:
1. Mobile Vikings
2. Mobistar
3. Proximus
4. Base
(toch mijn mening).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 17 keer
Zou Lyca nooit aanraden voor hoofd gsm nummer. Klantendienst is echt waardeloos. Heb zeker 4 x gebeld om mailbox in orde te laten zetten. 3 x zeggen ze dat het probleem opgelost is. Niet dus! Heb mijn kaartjes dan maar in vuilbak gegooid. Call forwarding naar ander nummer gaat trouwens ook niet.