EDPnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Het belangrijkste is dat rasman het nu weet en een objectieve keuze kan maken hé :roll: .
rasman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Wel om eerlijk te zijn het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk na het lezen die tekst.

Als ik internet + telefophonie neem dan betaal ik 45€ per maand. Komt daar dan nog iets bij ?
Of komt het er alleen maarbij indien ik enkel internet zou nemen aan 35€ ?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

rasman schreef:Als ik internet + telefophonie neem dan betaal ik 45€ per maand. Komt daar dan nog iets bij ?
Of komt het er alleen maarbij indien ik enkel internet zou nemen aan 35€ ?
Enkel internet: €35 maar je moet sowieso een lijn hebben (vaste lijn Px bv.) Je betaald dan ook nog aan Px voor je telefoon.
Enkel internet €35 + "raw copper" (€12 ) = €47 Je hebt dan geen vast telefoonnr meer
Internet + telefonie EDPnet =€46

Bedragen afgerond...

Wat er bij komt zijn je gesprekken natuurlijk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=54&t=44088
United Telecom
25 of 35 €/maand internet + telefonie en geen extra (raw copper) kosten (bij laatste gratis bellen naar vaste nummers bij contract 2 jaar)
snel: 12/1 (speedtouch/Pirelli modem)
supersnel: 70/3.5

iets trager dan epdnet:
http://www.united-telecom.be/nl/particulier/internet
70/6

http://internetenbellen.be/algemene-voorwaarden/
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

De informatie op de site van United Telecom en die op internetenbellen.be zijn tegenstrijdig. Ik vermoed dat de laatste een tijdelijk aanbod is om klanten te ronselen?

In ieder geval lees ik bij United Telecom, als je enkel voor het internetpakket gaat, je de kost van de huur van de lijn moet bijbetalen als je geen Proximuslijn hebt. Dat zal dan voor de raw copper zijn. Ze rekenen wel minder aan dan de vastgelegde prijs van het BIPT. 10 euro ipv 12,50 euro.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Dit gaat dus enkel als je obox/bbox3 hebt en geen bbox2 correct..?
rasman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

hoi, ondertussen sedert 1 december EDPnet geworden met een lijnsync van 30/4 momenteel, khoop dat dit nog naar boven gaat.

Zeer tevreden over de Fritzbox moet ik zeggen. Dat bellen over VOIP gaat ook zeer goed.
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Als er ergens een coupon is waardoor de 50€ administratieve kosten komen te vervallen schakel ik ook over naar EDPNet
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Afbeelding

Begin het beu te worden Edpnet.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

En waarom?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Petrikske schreef: Begin het beu te worden Edpnet.
Wat heb je al getest? Wat is de oorzaak? Modemwaarden? Sync? Helpdesk gecontacteerd?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Volgens de helpdesk geen probleem...

"Beste,
Wij hebben de stabiliteit van uw verbinding opgevolgd en zien dat uw modem meer dan 24 dagen stabiel online staat."

Maar regelmatig valt het internet ofwel volledig weg ofwel heel langzaam.
Vaak is dit voor een korte periode en dan is het weer normaal.
Lijkt ons dat het is begonnen na graafwerken in de buurt van van de kast van Belgacom.
Kort nadien is er dan ook iemand bij ons aan de voordeur geweest van Belgacom met een laptop en die vroeg of we nog telefoon hadden.
Hij liet dan ook onze telefoon rinkelen en vertelde dat het in orde was.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Digger schreef:Als er ergens een coupon is waardoor de 50€ administratieve kosten komen te vervallen schakel ik ook over naar EDPNet
+1 :) (maar ik ben al EDP klant.. Ze mogen eens iets doen voor hun long-term (ADSL) klanten..)
Tjoeben
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2016, 02:17

Ik ben EDPnet ook beu.
Hier nog altijd adsl en slechte resultaten.
EDPnet is al lang op de hoogte. Ze hebben me beloofd dat er een Proximus technicus langs gaat komen om de lijn uit te meten.
Hopelijk houden ze nu wel hun belofte.
Mijn buur haalt 3,47 Mbps bij Proximus, en die zit nog 20 m verder van de centrale.
En of hier ooit VDSL2 gaat komen ? Ik kan blijven dromen ja.
Bijlagen
ScreenHunter_41 Jan. 17 02.39.jpg
ScreenHunter_41 Jan. 17 02.39.jpg (15.67 KiB) 1937 keer bekeken
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dat is zelfs geen breedband... Nooit aan gedacht om telenet te nemen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Telenet zal de enige optie zijn als je een snellere lijn wil hebben (was hier enkele jaren geleden ook zo tot vdsl er was). Bij iedere dsl provider zal je die snelheid hebben (daar kan edpnet niet veel aan doen).

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Tjoeben
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2016, 02:17

Hier is geen Telenet, ik woon in de Ardennen, het is hier VOO. Maar hier in ons dorp kan je geen internet krijgen via VOO. Reden; hun netwerk is niet gemoderniseerd. Ik heb hen al eens een mailtje gestuurd met de vraag wanneer ze dit zouden aanpassen. Ik krijg als antwoord: "... omwille van ... en ... maar ... bla bla bla ..., we zullen er zo snel mogelijk werk van maken ..." . Dat is zowat hetzelfde antwoord als dat van 2 jaar geleden.
Maar blijkbaar doet VOO geen investeringen meer in hun netwerk. Ze gaan zich richten op een eigen gsm licentie !?

De problemen met edpnet slepen al 6 jaar aan. In het begin had ik hier 4 Mbps, maar dit draaide niet stabiel, en toen is de snelheid op 3,3 Mbps gebracht. Deze snelheid heb ik een tijd lang gehad, het draaide min of meer stabiel. Ik heb telkens mijn binneninstallatie moeten nazien en verbeteren, hetgeen ik ook heb gedaan. Op aanraden van edpnet moest ik mijn modem zo dicht mogelijk tegen het intropunt plaatsen.
Vanaf het Proximus intropunt tot aan de modem is het kabeltje 0,5 m. Er zit niets anders tussen, ook geen splitter, omdat ik geen gewone vaste telefoonlijn heb. Mijn modem is een Fritz!Box 7140 en werkt al jaren perfect. Ik denk niet dat hier iets mis mee is.

En toch na al deze aanpassingen is er geen verbetering. Soms is het wel een beetje beter. Wat me opvalt is dat het slechter gaat tijdens een periode met veel regen. Volgens mij zit er ergens onder de grond een slechte verbinding. Maar vooraleer ze dat bij edpnet willen aanvaarden duurt het al zo lang.
Dus intussen heeft men mijn snelheid eerst nog naar 2 Mbps gezet, en een tijd later naar 1 Mbps waar ik nu op draai. Met de speedtest haal ik 0,86/0,21 Mbps. Dus dat is heel slecht, een beetje mailen en zeer voorzichtig en vooral met heel veel geduld surfen. Een youtube filmke bekijken lukt gewoon niet.

Deze week zal er een Proximus technicus langs komen om het probleem te onderzoeken, zo heeft men mij beloofd bij edpnet. Ik hoop dat het werkelijkheid wordt.

Normaal zou er in de loop van 2016 zeker verbetering moeten komen, want volgens Proximus zal België tegen 2016 het eerste land ter wereld worden waar vectoring VDSL2 volledig is uitgerold. Tenminste als ze Biron niet vergeten.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Is 4g geen alternatief?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Tjoeben
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2016, 02:17

Is ook niet goedkoop hé. Bovendien ga ik geen investeringen doen in iets voorlopig. En de dekking van 4G hier, daar heb ik ook mijn twijfels aan.
Eerst eens zien of men de kabel kan herstellen, en dan wachten op (vectoring) VDSL2. Zou dit jaar toch moeten lukken, ik wacht nu al zo lang, die enkele maanden kunnen er dan ook nog bij.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

En ondertussen, indien t snel moet gaan, toch 4g gebruiken.
Voor t gewone surfen de vaste lijn

Sent from my D6000 using Tapatalk
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

't ziet er naar uit dat er inderdaad ergens een fout op je lijn zit... Blijven aandringen op een proximus interventie mocht deze niet langskomen, en mocht het echt niet in orde geraken via edpnet; er zijn natuurlijk nog dsl providers hé.. Je kan bvb proximus start nemen ofzo...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Tjoeben schreef:Normaal zou er in de loop van 2016 zeker verbetering moeten komen, want volgens Proximus zal België tegen 2016 het eerste land ter wereld worden waar vectoring VDSL2 volledig is uitgerold. Tenminste als ze Biron niet vergeten.
Als je Biron in erezee bedoelt, zou ik er niet te hard op hopen... daar (erezee) staan al een hele tijd een redelijk aantal kasten met vectoring,
dus ik denk dat het een beetje een verloren hoop gaat zijn.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Veel geld? 15 € per maand lijkt me niet veel: https://www.mobistar.be/nl/producten-en ... ernet-home
Je kan je 4G-dekking normaal gezien hier checken: http://apps.mobistar.be/gis/jsp/index.jsp?language=nl geen idee hoe goed dit werkt... Als je zeker wil zijn, eens aan een vriend met een mobistar-abonnement vragen of hij 4G heeft bij je thuis.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Tjoeben
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2016, 02:17

@Splitter: ja Biron deelgemeente van Érezée. Hier in het dorp, op 400m van ons staat er sinds 2 jaar ook zo een nieuwe kast. Maar naar het schijnt is de glasvezelkabel nog niet tot daar doorgetrokken.

@Goztow: 15€ voor 15GB aan volume? Kan ik niet echt goedkoop noemen. Bovendien is de 4G dekking hier "Zwak".
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Als er al een ROP staat is er idd hoop, hier heeft tussen het plaatsen van de ROP & het blazen van de vezel ook een goed jaar gezeten, als het niet meer was...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”