Mobistar vast internet en TV

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
netebuk
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2016, 21:36

Vandaag telefoon gehad om ook tester van mobistar tv en internet te worden.
Hebben jullie uw huidige provider opgezegd.
Of zijn er hier die mobistar en telenet nog hebben?
En heeft de digicorder van mobistar dezelfde mogelijk heden zoals die van Telenet?
Vb 2 programma's opnemen en een 3 d kijken?
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Hier komen ze op 1 februari Mobistar installeren. Ter info: ik heb een nieuw Dolfijn 12-abonnement besteld (met nummeroverdracht) en daarmee mij ingeschreven.

Ik ga geloof ik Proximus opzeggen, alhoewel ik sync op 100Mbps. :-( Of misschien Internet Start nemen om het aanbod van Mobistar af te wachten. Is toch een dikke besparing per maand, voor 6 maanden lang...
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Hoe lang hebben jullie moeten wachten op het telefoontje?
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

De 25ste dec heb ik me aangemeld, en de 12de jan hebben ze een eerste keer gebeld. Met de feestdagen heeft het wss wat langer geduurd. Denk dat het normaal twee weken is.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

super! heb ons aangemeld op 5 januari :)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
clvictor
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Is het al bekend of Mobistar ook professionele abonnementen zal aanbieden?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

22/12 van IOM naar Dolfijn 15 (-50% korting eerste 3 maand, dus kon met weinig 'verlies' toch weer omzetten mochten ze niet gebeld hebben. Kan nadien ook altijd naar Dolfijn 12 omzetten, maar zo weinig data dan)
26/12 was alles in orde met Dolfijn :-D (online module en My Mobistar app)
26/12 (zaterdag) aanvraag gedaan.
6/1 (12.15 u.) en 11/1 (13.45 u.) mij opgebeld met de vraag. Had nochtans voormiddag aangevinkt (for what it's worth)
dus eigenlijk maar goede week tussen aanvraag en telefoontje (feestdagen).

Nog nooit klant geweest bij mobistar.
Laatst gewijzigd door satsurfer 22 jan 2016, 10:38, in totaal 1 gewijzigd.
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb nu sinds 4 januari Mobistar internet en TV en heb helaas moeten vaststellen dat vooral in de piekuren (tussen 20 en 23hr zo ongeveer) het allemaal wat (te) traag gaat. Om maar een voorbeeldje te geven: streamen van twitch.tv in high quality geeft om de paar minuten buffering, zelfde stream op hetzelfde tijdstip via mijn Telenet connectie geeft helemaal geen buffering. De ping is ook een fractie hoger, voor gamers belangrijk heb ik mij laten vertellen door mijn huisgenoot :wink: , gewoon surfen merk je eigenlijk geen verschil.
Positief is dan weer dat bij P2P (zoals multiplayer bij Ultra Street Fighter IV en uiteraard torrent) de connectie niet onstabiel wordt en zowel z'n snelheid behoudt alsook geen andere verbindingen in de soep laat draaien!

De TV-box lijkt me in de afgelopen dagen ook iets sneller geworden in gebruik. Ik zie nochtans geen SW-update.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Ze zullen waarschijnlijk nog wel wat werk hebben aan hun bandbreedte beheer, wss is nu nog alles toegelaten.

Bv: Telenet gaat p2p limiteren tijdens drukkere periodes

wss krijgt mobistart x Gbit aan bandbreedte en zal deze tot hiertoe ver tegen de limiet zitten. mss zal dit beteren als de commerciële uitrol volgt.
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kan ook gewoon liggen in de lijn(en) tussen mobistar en die website...
Tot hiertoe niet ontevreden van Mobistar : Van 4 januari tot vandaag een goeie 900GB gedownload en een 1TB geupload. Als de prijs na 6 maand mee valt zou deze wel eens de opvolger van Belgacom kunnen zijn...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
braky
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2009, 20:49
Locatie: Lierde
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

klopt het dat bridge mode niet meer mogelijk is op de nieuwe router firmware?
Op een ander forum werd dit gemeld bij Mobistar op Voo netwerk
Internet: Telenet Fluo 300/30 modem only
Telefonie: Freevoipdeal / Gsm: Proximus Corporate - iPhone11pro max
Netwerk: A1SRM-LN7F-2758 Pfsense / 2x Airport Ac / 4x Unifi AP-AC-PRO / Unifi AP-AC-Mesh-Pro/Vpn: Vyprvpn
Tv: Netflix, PrimeVideo, Viki
3dprinter: Prusa mini+, CR10-SKR Pro TMC2209
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Men zal mij toch in de testperiode moeten overtuigen en niet als men al commercieel gegaan is gezien gaming en streams van twitch.tv hier een belangrijke bezigheid is.

Bridging is hier nog steeds mogelijk.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Schrijf het op uw lijstje van dingen die je zeker wilt laten weten als ze u binnenkort opbellen voor feedback. :wink:
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
johann
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 29 keer

Excuses mocht ik een reeds beantwoorde vraag stellen, maar ik vind niet zo gauw een antwoord: is het eigenlijk al bekend (of zijn er sterke aanwijzingen) dat Mobistar internet afzonderlijk zal aanbieden, dus niet in verplichte combinatie met tv? Uit de copy/paste informatie uit de huidige klantenpagina's meen ik te mogen afleiden dat internet en tv effectief afzonderlijk worden beschouwd, maar hoeveel (on)zekerheid bestaat op dat vlak? Ik zou bijvoorbeeld wel interesse hebben in een 50/5-lijntje tegen een klein prijsje (laten we zeggen 26 euro), maar als ik daar verplicht tv moet bijnemen, is mijn interesse meteen weer vervlogen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

"Naar ik heb horen zeggen" (heb je hem?) zou dit inderdaad ook afzonderlijk mogelijk zijn dan.
Ook ga je de pakketten kunnen nemen zonder GSM bij Mobistar, maar betaal je dan x euro meer. Zo zie ik nu een korting van 1 euro voor TV en 1 euro voor Internet op mn klantenpaneel. Ook al is het gratis als tester :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wittmann
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2014, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Is er eigenlijk al iemand gecontacteerd voor feedback te geven?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

krisken schreef:Kan ook gewoon liggen in de lijn(en) tussen mobistar en die website...
Tot hiertoe niet ontevreden van Mobistar : Van 4 januari tot vandaag een goeie 900GB gedownload en een 1TB geupload. Als de prijs na 6 maand mee valt zou deze wel eens de opvolger van Belgacom kunnen zijn...


1TB geupload! :O
Gebruik je mss cloud of gewoon speedtest dingen continu?


PS: kunnen de testers zoveel mogelijk speedtests hier neergooien :D
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Backup van de NAS (synology) naar HubiC :-)
Er volgt nog een goeie 3TB :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Ah jaja :) heb ook ne nas 2x 2TB van QNAP :)
Gebruik STACK van transIP( 1TB cloud gratis( was eens een actie )


PS: net telefoon gehad 3 feb komen ze het aansluiten! :D
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Seledotbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 nov 2015, 16:11
Bedankt: 3 keer

OUSooner schreef:Ik heb nu sinds 4 januari Mobistar internet en TV en heb helaas moeten vaststellen dat vooral in de piekuren (tussen 20 en 23hr zo ongeveer) het allemaal wat (te) traag gaat. Om maar een voorbeeldje te geven: streamen van twitch.tv in high quality geeft om de paar minuten buffering, zelfde stream op hetzelfde tijdstip via mijn Telenet connectie geeft helemaal geen buffering. De ping is ook een fractie hoger, voor gamers belangrijk heb ik mij laten vertellen door mijn huisgenoot :wink: , gewoon surfen merk je eigenlijk geen verschil.
Positief is dan weer dat bij P2P (zoals multiplayer bij Ultra Street Fighter IV en uiteraard torrent) de connectie niet onstabiel wordt en zowel z'n snelheid behoudt alsook geen andere verbindingen in de soep laat draaien!

De TV-box lijkt me in de afgelopen dagen ook iets sneller geworden in gebruik. Ik zie nochtans geen SW-update.
ik dacht gisteren avond eens wat csgo te spelen en ik had niets anders dan lagspikes,als ik dan een speedtest deed dan zag ik dat mijn internet zo onstabiel was,heb dan eens die modem gereset maar was nog steeds het zelfde,en dan paar uurkes later rond 23 uur ging alles weer stabiel.
ik hoop echt dat dit niet altijd gaat zijn.bij telenet had ik hier geen last van.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb ook een tijdlang stack gebruikt, maar helaas kan je het nu enkel bestellen met een NL ip adres. Vanuit BE lukt het mij niet meer.
Nu, Hubic is wel prima : 10TB voor 5 euro/maand, en telkens een copy in 3 datacentra (Roubaix, Gravellines en Strasbourg).

Veel succes op 3 februari! :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AndrewBourgeois
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 7 keer

Kan er iemand screenshots posten van de schermen uit hun router?
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Ik ben alleszins nog niet gecontacteerd voor feedback.

Er staan al screenshots van de router-schermen in een van de Mobistar topics. Er is nog niks nieuw of weg.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Tja als er hier veel blijven honderden gb uploaden, dan ziet het netwerk af natuurlijk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Hebben meerdere mensen last van problemen tijdens de piekuren? Hopelijk is dat opgelost voor de publieke launch.
Seledotbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 nov 2015, 16:11
Bedankt: 3 keer

lanadekat schreef:Hebben meerdere mensen last van problemen tijdens de piekuren? Hopelijk is dat opgelost voor de publieke launch.
ik had er vandaag last van rond 17uur en nu nog is getest 21uur en alles lijkt oke,als dit zo blijft neem ik snel mijn telenet internet terug,mijn ping van telenet is rond de 18 en bij mobistar rond de 30,nu denk ik niet dat dit een verschil zal geven die 10ping verschil ongeveer.
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Vanavond was het veel beter dan de voorbije 2 weken. Lezen ze hier mee? :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lanadekat schreef:Hebben meerdere mensen last van problemen tijdens de piekuren?
Problemen zoals ? Just curious.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

idd als dit zo is is dat wel minder handig, wss moet je bij hun feedback vraag dit zeker vermelden! wss doen hun geen of testen ze nog hun bandbreedte beheer!

Mss moet je ook eens support ticketje of via fb dit melden :)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

r2504 schreef:Problemen zoals ? Just curious.
Ikzelf heb spijtig geen Mobistar ( dus ik heb geen last van problemen ) maar als je op dit topic wat leest zie je dat er veel mensen last hebben van hoge pings en onstabiel internet tijdens de piekuren. Ik ben van plan direct over te schakelen als het publiek beschikbaar zou worden ;)
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Zal toch wel een probleem worden als bv de volledige straat op Coax zit en er daar pakweg 10 zitten de downloaden op eenzelfde hoofdkabel ?

Ben niet zo'n coax kenner maar dit lijkt mij toch wel een probleem voor in de toekomst...
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Langs de ene kant dan zullen ze moeten overschakelen naar minder mensen per coax of de beste optie naar fiber gaan( maar hoop er niet op! )
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Er zitten een 500-tal huizen op een netwerknode heb ik eens gelezen. Deze delen allemaal dezelfde coaxkabel, alleen hebben deze uiteraard niet allemaal een (internet)abonnement bij Telenet. Vroeger waren dit er zelfs 1400.

Om deze reden is men nu ook bezig met de bandbreedte van het kabelnetwerk uit te breiden van 600 MHz naar 1000 MHz.

Verstuurd vanaf mijn SGP312 met Tapatalk
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

buthead schreef:Langs de ene kant dan zullen ze moeten overschakelen naar minder mensen per coax of de beste optie naar fiber gaan( maar hoop er niet op! )
Dat gaat meestal gradueel, waarbij het aantal mensen op 1 node telkens kleiner wordt. En de fiber dus dichter en dichter tot bij mensen thuis komt te liggen. Hetzelfde met ADSl (makkelijk paar km) naar VDSL (liefst sub 1000m), vectoring VDSL (nuttiger op kortere afstanden dan enkel VDSL), Vplus (tot 300m), g.fast (sub 100m).
Over die laatste 50m koper kan makkelijk gigabit en met kabel nog een pak meer. Dus fiber tot in je huis (FTTH) moet je in Belgie niet direct verwachten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AndRo555 schreef:Dus fiber tot in je huis (FTTH) moet je in Belgie niet direct verwachten.
Het is er nochtans reeds... onlangs nog gesproken met iemand die in een nieuwe verkaveling woonde en FTTH had van Proximus.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
AndRo555 schreef:Dus fiber tot in je huis (FTTH) moet je in Belgie niet direct verwachten.
Het is er nochtans reeds... onlangs nog gesproken met iemand die in een nieuwe verkaveling woonde en FTTH had van Proximus.
Ken ook iemand maar voorlopig is ftth nog niet actief en is het via vdsl nog te doen (Lochristi )
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Klopt idd van FTTH proximus legt alleen fiber aan bij nieuwe verkavelingen maar nergens anders voorlopig, zullen veeel geduld moeten hebben tot 1 van de providers hiermee gaat starten, of mss wel een buitenlandse firma komt opdagen!
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

r2504 schreef:
AndRo555 schreef:Dus fiber tot in je huis (FTTH) moet je in Belgie niet direct verwachten.
Het is er nochtans reeds... onlangs nog gesproken met iemand die in een nieuwe verkaveling woonde en FTTH had van Proximus.
Niet op grote schaal, zoals bv in Nederland. Maar ja het bestaat wel al hier en daar.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Idd en dan nog maar zwijgen over hun prijzen in vgll met fra/nl/lux en ger daar betalen ze 50euro's voor fiber internet dat deftig is.

Hier betaal je nu al net 79euro voor tv+internet met datalimiet^^^^ snap dat dit mss nodig is maar waarom doen ze dit? te weinig capaciteit? schrik dat hun netwerk het weer niet aankan? natuurlijk ook mensen die profiteren en het misbruiken die onbeperkte data.

Maar fiber vergeet het maar: telenet gaat door met koper tot 1gbit en vroeger gaan ze geen FTTH doen
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Heel de kost vs opbrengst situatie in combinatie met twee grote aanbieders. Zij drijven de technologie en kunnen met gemakt er de hoofdprijs voor betalen.
Mocht er nu een derde FTTH provider zijn, dan zal TN en Proximus wel hun prijzen doen zakken in de gebieden waar die aanwezig is.
Gesloten

Terug naar “Orange (Mobistar)”