Wat is de opzegtermijn bij Kangoeroe(8+) ? Is dit de 6 maand wettelijke opzegtermijn ?
Heb je bedenktijd als je online besteld i.t.t. in de winkel ?
edit: 6 maand: https://www.mobistar.be/nl/hulp-en-supp ... t-opzeggen
Kangoeroe 8 stopzetten
-
- Elite Poster
- Berichten: 1156
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 130 keer
Even contact gehad met iemand die op de helpdesk van Mobistar werkt, dit was zijn reactie over de 6 maanden:
"Oei dan staat er verkeerde info op de site want in ons programma staat da da enkel me phoneadvantage is en als er echt een goeie reden is zelfs nie. (Ik heb het er verleden week nog met ne coach over gehad)"
"Oei dan staat er verkeerde info op de site want in ons programma staat da da enkel me phoneadvantage is en als er echt een goeie reden is zelfs nie. (Ik heb het er verleden week nog met ne coach over gehad)"
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 114 keer
Als ik het nog correct voorheb is er geen opzegtermijn indien je abonnement niet hebt aangevraagd samen met een toestel (want dit vermeld je niet en misschien toch wel belangrijk als andere mensen meer info opzoeken en hier uitkomen - eigenlijk wel min of meer logisch in dit geval maar je weet maar nooit tegenwoordig), anders inderdaad 6 maand tenzij anders vermeld in je contract.

TV:

ISP:

Tel.:

- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
je kan altijd op ieder moment vertrekken !!! Aleen als je een voordeel hebt genoten moet je de restwaarde van het toestel betalen.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Berichten: 1156
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 130 keer
Het komt erop neer:
Een operator Mag tot 6 maanden abonnementsgeld vragen als boete, maar de meesten houden het aan om na elke maand dit kostenloos te doen (hier heb ik het ook over een abo zonder toestel of bijkomend voordeel).
Wat het exact voor jou inhoudt mag jouw abonnement, dat kan je het best achterhalen door even de klantendienst te contacteren met die concrete vraag.
1. Wat houdt de regel van kosteloze opzegging na 6 maanden in?
De regel houdt in dat de operator geen schadevergoeding mag vorderen voor de beëindiging van een contract van onbepaalde duur of voor de vroegtijdige beëindiging van een contract van bepaalde duur na afloop van de zesde maand volgend op de inwerkingtreding van het contract.
De schadevergoeding die een operator bij de vroegtijdige beëindiging van een contract van bepaalde duur gedurende de eerste zes maanden kan vorderen, mag niet hoger zijn dan het abonnementsgeld dat nog verschuldigd zou zijn tot aan de afloop van de zesde maand volgend op de inwerkingtreding van het contract indien dat niet vroegtijdig beëindigd was.
Tijdens de eerste zes maanden van de overeenkomst kunt u de overeenkomst niet verbreken. Doet u dit toch, dan zal u maximaal het volledige abonnementsgeld dat nog verschuldigd zou zijn tot aan de afloop van de zesde maand volgend op de inwerkingtreding van het contract, moeten betalen.
Nieuw in de wet is ook dat het contract kan worden beëindigd op elk moment waarop de abonnee dit wenst en desgevallend met onmiddellijke ingang, uiteraard onder voorbehoud van bovenstaande regel.
Zou u de overeenkomst na 2 maanden reeds willen verbreken dan kan dat: u moet dan wel 6 maanden betalen, maar de operator zal alles in het werk moeten stellen om op technisch vlak te zorgen voor ontkoppeling van zijn apparatuur en/of de overstap naar een nieuwe operator.
Een operator Mag tot 6 maanden abonnementsgeld vragen als boete, maar de meesten houden het aan om na elke maand dit kostenloos te doen (hier heb ik het ook over een abo zonder toestel of bijkomend voordeel).
Wat het exact voor jou inhoudt mag jouw abonnement, dat kan je het best achterhalen door even de klantendienst te contacteren met die concrete vraag.
1. Wat houdt de regel van kosteloze opzegging na 6 maanden in?
De regel houdt in dat de operator geen schadevergoeding mag vorderen voor de beëindiging van een contract van onbepaalde duur of voor de vroegtijdige beëindiging van een contract van bepaalde duur na afloop van de zesde maand volgend op de inwerkingtreding van het contract.
De schadevergoeding die een operator bij de vroegtijdige beëindiging van een contract van bepaalde duur gedurende de eerste zes maanden kan vorderen, mag niet hoger zijn dan het abonnementsgeld dat nog verschuldigd zou zijn tot aan de afloop van de zesde maand volgend op de inwerkingtreding van het contract indien dat niet vroegtijdig beëindigd was.
Tijdens de eerste zes maanden van de overeenkomst kunt u de overeenkomst niet verbreken. Doet u dit toch, dan zal u maximaal het volledige abonnementsgeld dat nog verschuldigd zou zijn tot aan de afloop van de zesde maand volgend op de inwerkingtreding van het contract, moeten betalen.
Nieuw in de wet is ook dat het contract kan worden beëindigd op elk moment waarop de abonnee dit wenst en desgevallend met onmiddellijke ingang, uiteraard onder voorbehoud van bovenstaande regel.
Zou u de overeenkomst na 2 maanden reeds willen verbreken dan kan dat: u moet dan wel 6 maanden betalen, maar de operator zal alles in het werk moeten stellen om op technisch vlak te zorgen voor ontkoppeling van zijn apparatuur en/of de overstap naar een nieuwe operator.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1156
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 130 keer
Voor bij Base en Telenet alleszins niet. Mobistar is een twijfelgeval omdat op de website uitdrukkelijk 6 maanden staat, maar die info mogelijk foutief is (van horen zeggen).silencer schreef:Dus 6 maand is de Minimumduur die je dient te betalen bij Mobistar (bij bvb Base is dit niet zo) ?
Hoe zeker weten: contacteer hun helpdesk
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 114 keer
Al meerdere keren hier gezegd geweest = nee tenzij je er een toestel 'bijneemt' ...
Informatiefiches > Kangoeroe 8 > Verbrekingsvergoeding binnen eerste 6 maanden nee
Als je nog niet zeker bent, contacteer dan mobistar via twitter, facebook, email, telefoon of in een center.
Informatiefiches > Kangoeroe 8 > Verbrekingsvergoeding binnen eerste 6 maanden nee
Als je nog niet zeker bent, contacteer dan mobistar via twitter, facebook, email, telefoon of in een center.

TV:

ISP:

Tel.:
