Ons land heeft er een nieuw netwerk voor Internet of Things bij. Het Antwerpse Wireless Things, een onderdeel van Wireless Belgium, wil vooral op de prijs spelen.
Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 45071.html
Nieuw Belgisch LoRa-netwerk wil prijsbreker zijn
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Zoals een poster op Ars ooit zei, en ik quote hem sindsdien geregeld: "I *love* the intranet of things, it's the *inter*net of things I'm not a fan of"
-
- Deel van't meubilair
Ik heb even gezocht naar het IoT gebeuren van Wireless Belgie maar kan er niet meteen iets van vinden.
Zou leuk zijn als er iemand kon vertellen wat er allemaal nodig is, wat de kosten zijn, ...
Zou leuk zijn als er iemand kon vertellen wat er allemaal nodig is, wat de kosten zijn, ...
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Welke vragen heb je juist? Stel ze gerust hier, er volgen hier nog mensen van Wireless België die betrokken zijn in Wireless Things.r2504 schreef:Ik heb even gezocht naar het IoT gebeuren van Wireless Belgie maar kan er niet meteen iets van vinden.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
Ik denk dat de vragen evident zijn...(stel even dat ik een temperatuur wil meten ergens, of een voertuig tracken).
- Welke hardware heb ik nodig
- Wat zit hier precies op van software
- Hoe registreer ik zo'n device op hun netwerk
- Hoe lees ik de data uit
- Welke verbinding heb ik daarvoor nodig
- Wat kost mij dit
- Wat kost mij dit
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
ik denk dat je dan best even de lora specs naleest ... in europa is daar inderdaad een beperking op , in de US niet.Wat is het aantal toegelaten transmissies per tijdseenheid en de pakketgrootte per transmissie? Ik vermoed dat er ergens een beperking op zit?
voorlopig rolt iedereen lora op 868 uit, ik twijfel of er op 433 MHz deze beperking is.
ubremoved_539 schreef:Ik denk dat de vragen evident zijn...(stel even dat ik een temperatuur wil meten ergens, of een voertuig tracken).
- Wat kost mij dit
Ook ik ben op deze informatie uit. Tegenwoordig niet meer veel met IT bezig, maar soms kruipt het bloed op vreemde plaatsen. 1 van mn hobbies is tegenwoordig imkeren, en nu heb ik en paar weegschalen met nog wat andere sensoren (microfoons bvb) gekocht die kunnen connecteren met het Lorawan netwerk. TTN en Wirelessthings.be lijken mij interessant, vooral de laatste gezien hun dekkingsgebied dat je kan lezen op hun site, zodat ik de kasten ook op locatie gemakkelijker kan opvolgen, als ze bestuivingsdiensten aan het doen zijn.